First World problem - need help!

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Besvar
Badaka
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1143
Tilmeldt: 16. apr 2012, 15:51
Interesser: Bukkejagt og riflede våben
Geografisk sted: Sjælland....uheldigvis....
Has thanked: 89 times
Been thanked: 163 times

First World problem - need help!

Indlæg af Badaka » 28. maj 2021, 12:33

Goddag.

Jeg er i syv sind.

Min velanmeldte Tompson Center TCR22 er efter bedste evne pimpet 95% færdig.
Kidd aftræk, special rekylfjeder, ekstrabøsning på rekylfjeder, custom mundingsbremse, Sig Sauer BDX kikkert på toppen i Spuhr montage.
Ja den mangler faktisk ikke så meget og som set herinde, så skyder den fabelagtigt.

Som nogen spåede herinde, så ville der ikke gå lang tid inden jeg ville kede mig over denne kanon og derfor overvejer jeg allerede at afhænde den.

Mine nye muligheder er følgende:

Beholde den og smide den i et Chassis for at banke den sidste ypperlighed ud af den (Tænker Kidd Chassis eller OYRX)

Sælge den og købe en Bergara 22action og pibe, hvorefter jeg kan bygge videre på denne med alt den herlighed som Rem700 platformen tilbyder.


Min endelige drøm er at lave en 22lr som skyder lige der hvor man sigter - Altid! Ikke noget med lidt ved siden af og en smule variation i gruppestørelsen. Den der hvor det fine trådkors sidder, der sætter kuglen sig :numberone:


hvad skal jeg dog gøre o' kære kloge forum?

Brugeravatar
Krung
This member is
This member is
Indlæg: 2788
Tilmeldt: 10. apr 2012, 10:46
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 446 times
Been thanked: 486 times

Re: First World problem - need help!

Indlæg af Krung » 28. maj 2021, 13:11

Badaka skrev:
28. maj 2021, 12:33
Min endelige drøm er at lave en 22LR som skyder lige der hvor man sigter - Altid! Ikke noget med lidt ved siden af og en smule variation i gruppestørelsen. Den der hvor det fine trådkors sidder, der sætter kuglen sig :numberone:
Det lyder som noget bolt action skyttevåben. Anschütz et-eller-andet. Plus store udgifter til den dyreste ammo. Mit problem med min CZ 455 er variation i mundingshastigheden. Med Lapua Midas eller deromkring, sidder skuddet hvor man peger. Det siger sig selv at der er variation i gruppestørrelsen med vinden som faktor.

Men det er godt nok langt fra den type underholdning man får med noget semi-automatisk. Og der er ikke meget tactical over et skyttevåben (endnu).
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11093
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: First World problem - need help!

Indlæg af C-X » 28. maj 2021, 13:16

Hvis man er i tvivl om enten eller, så skal man vælge både og!
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Badaka
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1143
Tilmeldt: 16. apr 2012, 15:51
Interesser: Bukkejagt og riflede våben
Geografisk sted: Sjælland....uheldigvis....
Has thanked: 89 times
Been thanked: 163 times

Re: First World problem - need help!

Indlæg af Badaka » 28. maj 2021, 14:01

Der var svaret….underholdningsværdien…..

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: First World problem - need help!

Indlæg af PSindrup » 28. maj 2021, 14:05

Jeg tror at du ville få flere brugbare svar med en mere sigende overskrift på dit indlæg.

Peter

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3361
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 633 times

Re: First World problem - need help!

Indlæg af Flugteren » 28. maj 2021, 14:06

Hvad med at træne afstande i stedet for at prøve at presse den sidste præcision ud af riflen? Kan man skyde hul-i-hul på 50 meter, hvad så med 100 m? 200? Min egen erfaring er, at når det bliver latterligt nemt at ramme, så bliver det også kedeligt. Min S&L skyder fantastisk, så jeg prøver altid at presse den ud på længere afstande, hvor hul i hul ikke betyder det store. Det gør det lidt sjovere. :biggrin:

Og smid en dæmper på din Thompson, ellers får du slet ikke nydelse af, hvor stille en .22lr kan være.

Brugeravatar
Ninjakebab
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 408
Tilmeldt: 23. nov 2017, 13:34
Interesser: Lave ting, skyde med ting
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 205 times

Re: First World problem - need help!

Indlæg af Ninjakebab » 28. maj 2021, 14:11

Lav den til en AR15 platform, så er der altid ting at variere og skrue på :rock:

https://www.brownells-deutschland.de/RU ... -100040594
Hvis den følger 10/22 footprint, så passer den
I øvrigt mener jeg at riskiks er en af de mest ligegyldige opfindelser

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11093
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: First World problem - need help!

Indlæg af C-X » 28. maj 2021, 15:49

Er det din eneste .22 LR ?

Jeg gik lidt med samme overvejelser, udi hvad jeg skulle vælge, mellem sjov og præcis. Så kom der en Marlin 39M til salg, og den måtte jeg bare eje, så den blev indkøbt, mest til sjov og plink og træning med faste sigtemidler, da en optik på den ser dosk ud. Det dækkede bare stadig ikke mine behov, så der skulle en præcis skyder, med optik, til også. Da jeg er lidt en nærigrøv, og gerne ville have noget modulart, så blev det en Ruger Precision Rimfire, selv om jeg også lurede lunt på Tikka T1x og Bergara B14R - især da sidstnævnte kan bygges til en trainer til min M700.
Nu går jeg stadig og lidt overvejer en Ruger 10/22 eller klon... fordi den er meget sjov og jeg har magasiner... Og en B14R... Men lige noget bolig først... :oops:

Ud over luft, så er det de billigste vi kan skyde med, og så giver det i dén grad mening at have mere end én, så man har til flere typer fornøjelser. Så se om ikke du kan bryde den onde cirkel, og beholde en af de lækre skydere, du har raget til dig.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Besvar