Firma til import fra Tyskland

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Besvar
BrawSnipe
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 153
Tilmeldt: 9. nov 2016, 10:16
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 20 times
Been thanked: 5 times

Firma til import fra Tyskland

Indlæg af BrawSnipe » 20. feb 2021, 18:00

Hej NVF da jeg skal havde importeret/fragtet et våben fra Tyskland er jeg på udkig efter et selskab som kan gøre dette. Har i nogen anbefalinger eller erfaringer med et selskab?
Steyr Mannlicher cl 2 SX 30-06. Venom Dæmper, 3-12 zeiss.
SW mp 15-22 sport performance center.

Brugeravatar
Epae
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1332
Tilmeldt: 8. nov 2018, 20:25
Interesser: Flugt- og riffel-skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 112 times
Been thanked: 248 times

Re: Firma til import fra Tyskland

Indlæg af Epae » 20. feb 2021, 18:13

Folk plejer at anbefale Brande Kurerservice hver gang våbentransport bliver nævnt.
Browning B525 - 12/76
BRNO Special Poldi Electro - 16/70
Marlin (JM) 1895 SBL - 45-70 Govt.
Ruger Precision Rimfire - 22LR
Tikka T3X TAC A1 - .260 Remington
Ruger SFAR - .308 Win

AHL
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 274
Tilmeldt: 11. feb 2013, 10:30
Interesser: jagt/ våben
Geografisk sted: jylland
Geografisk sted: Harlev j
Has thanked: 31 times
Been thanked: 137 times
Kontakt:

Re: Firma til import fra Tyskland

Indlæg af AHL » 20. feb 2021, 19:17

din lokale våbenbutik kan nok hjælpe dig
Mvh
AHL

10-22
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 660
Tilmeldt: 14. dec 2017, 20:01
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 136 times
Been thanked: 151 times

Re: Firma til import fra Tyskland

Indlæg af 10-22 » 20. feb 2021, 19:18

Jep jeg har lige brugt dem og det gik helt fint.
10-22

BrawSnipe
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 153
Tilmeldt: 9. nov 2016, 10:16
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 20 times
Been thanked: 5 times

Re: Firma til import fra Tyskland

Indlæg af BrawSnipe » 20. feb 2021, 19:48

10-22 skrev:
20. feb 2021, 19:18
Jep jeg har lige brugt dem og det gik helt fint.
Hvad gav du for sådan en omgang og var det også fra Tyskland?
Steyr Mannlicher cl 2 SX 30-06. Venom Dæmper, 3-12 zeiss.
SW mp 15-22 sport performance center.

10-22
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 660
Tilmeldt: 14. dec 2017, 20:01
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 136 times
Been thanked: 151 times

Re: Firma til import fra Tyskland

Indlæg af 10-22 » 20. feb 2021, 20:38

Yes fra tyskland-flensborg, gav 480 kr ex moms for tre våben.
Forstår ikke helt hvordan de kunne gøres til den pris, men jeg ville ikke sige ham imod da han oplyste den :smile:
10-22

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5165
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1372 times

Re: Firma til import fra Tyskland

Indlæg af Ras.Killing » 20. feb 2021, 20:39

Jeg kender til en der fik sendt det med GLS og afhentede i den lokale pakkeshop i SuperBrugsen... Jeg ved dog ikke om jeg vil anbefale den metode :shock:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 651 times
Been thanked: 661 times

Re: Firma til import fra Tyskland

Indlæg af BentxBetjent » 20. feb 2021, 21:07

Ras.Killing skrev:
20. feb 2021, 20:39
Jeg kender til en der fik sendt det med GLS og afhentede i den lokale pakkeshop i SuperBrugsen... Jeg ved dog ikke om jeg vil anbefale den metode :shock:
Jeg har også hørt om en, hvis GLS pakkelabel faldt af. Der var skarpe skud i kassen, der blev afhentet af onkel blå.

Han var heldig, kostede vist kun lidt mønt.
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

Frantz
Banned
Banned
Indlæg: 1196
Tilmeldt: 17. jul 2018, 22:22
Interesser: Skyd
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 162 times
Been thanked: 118 times

Re: Firma til import fra Tyskland

Indlæg af Frantz » 20. feb 2021, 22:30

Ras.Killing skrev:
20. feb 2021, 20:39
Jeg kender til en der fik sendt det med GLS og afhentede i den lokale pakkeshop i SuperBrugsen... Jeg ved dog ikke om jeg vil anbefale den metode :shock:
Ja og jeg kender en der fik leveret et våben til 50.000 kr af pest Danmark og den lagde de pænt under trappen
Så fik jeg endelig min 1866 riffel.

BrawSnipe
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 153
Tilmeldt: 9. nov 2016, 10:16
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 20 times
Been thanked: 5 times

Re: Firma til import fra Tyskland

Indlæg af BrawSnipe » 21. feb 2021, 10:25

10-22 skrev:
20. feb 2021, 20:38
Yes fra tyskland-flensborg, gav 480 kr ex moms for tre våben.
Forstår ikke helt hvordan de kunne gøres til den pris, men jeg ville ikke sige ham imod da han oplyste den :smile:
Hvilken forretning brugte du i Flensborg?
Steyr Mannlicher cl 2 SX 30-06. Venom Dæmper, 3-12 zeiss.
SW mp 15-22 sport performance center.

10-22
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 660
Tilmeldt: 14. dec 2017, 20:01
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 136 times
Been thanked: 151 times

Re: Firma til import fra Tyskland

Indlæg af 10-22 » 21. feb 2021, 19:36

Jagd + Natur J. Edding men dem vil jeg ikke anbefale igen, flink nok men det tog alt for lang tid.
10-22

Bennike
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 61
Tilmeldt: 10. maj 2016, 22:33
Interesser: Militære skydevåben 1865-1950
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 9 times
Been thanked: 14 times

Re: Firma til import fra Tyskland

Indlæg af Bennike » 22. feb 2021, 20:31

De fleste danskere bruger nok firmaet August Clauberg Nachfolger Thiel KG, Grosse Strasse 25, D- 24937 Flensburg (Forretningen ligger på gågaden).

Telefon: 0461-25640*
Telefax: 0461-23949
info@aug-clauberg.de

Indehaveren hedder Eric Horst Thiel. Dansk, tysk og engelsk går fint, men de fleste bruger nok tysk eller engelsk.

Han tager 55 Euro for opbevaring og udstedelse af udførselstilladelsen hos borgerservice. Den koster alene ca. 48 Euro.
Med udførselstilladelsen, der hedder "Erlaubnis zum Verbringen von Schusswaffen/Munition aus der Bundesrepublik Deutschland" har du ret til at besidde og udføre det, som står anført på tilladelsen. Vær opmærksom på, at våben ikke må være umiddelbart tilgængelige under transport. Hvis du ikke henter selv, er Brande Kurerservice et godt alternativ.

Hvis du vil have udstyret tilsendt direkte, kan jeg anbefale firmaet Waffen Weber (Nok bedst, hvis man bor på landet :giggle: ). Indehaveren hedder Torben Andreas Weber.

Kontakt:

Waffen Weber
Marktstraße 11
37281 Wanfried
Deutschland
Telefon: 05655 9247975
Telefax: 05655 9247976
E-Mail: info@waffenweber.de

eller:

Waffen Weber Inh. Torben Andreas Weber
Büroadresse: Am Hang 28 64720 Michelstadt
Telefon: 06061 921618
Telefax: 06061 921619
E-Mail: info@guns-and-more.com: 06424 / 70323
Fax: 06424 / 92091


Jeg har ikke brugt ham i et par år, da han pludselig ville have den originale indførelsestilladelse i stedet for en pdf. Dengang kostede det 110 Euro for udførselstilladelse og transport af et eller to langvåben i én kasse.


For en god ordens skyld: Proceduren er, at man beder sælger om at sende våbenet til våbenhandleren. Man aftaler med våbenhandleren, at han modtager våbenet. Det er så en god ide at få kontrolleret serienummeret, da man ret ofte har fået opgivet forkert nummer. Når den danske indførselstilladelse kommer, sendes en kopi til våbenhandleren. Hvis der er fejl, beder han om at få en ny. Når den tyske udførselstilladelse foreligger, kan våbenet afhentes, og der skal naturligvis betales.
"And on the third day God created the Remington bolt action rifle...Amen."

"If shooting glasses had always been worn, it is reasonable to assume that many [...] injuries would have been prevented or reduced in severity." (Maj.Gen. Julian S. Hatcher)

BrawSnipe
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 153
Tilmeldt: 9. nov 2016, 10:16
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 20 times
Been thanked: 5 times

Re: Firma til import fra Tyskland

Indlæg af BrawSnipe » 26. feb 2021, 18:46

Bennike skrev:
22. feb 2021, 20:31
De fleste danskere bruger nok firmaet August Clauberg Nachfolger Thiel KG, Grosse Strasse 25, D- 24937 Flensburg (Forretningen ligger på gågaden).

Telefon: 0461-25640*
Telefax: 0461-23949
info@aug-clauberg.de

Indehaveren hedder Eric Horst Thiel. Dansk, tysk og engelsk går fint, men de fleste bruger nok tysk eller engelsk.

Han tager 55 Euro for opbevaring og udstedelse af udførselstilladelsen hos borgerservice. Den koster alene ca. 48 Euro.
Med udførselstilladelsen, der hedder "Erlaubnis zum Verbringen von Schusswaffen/Munition aus der Bundesrepublik Deutschland" har du ret til at besidde og udføre det, som står anført på tilladelsen. Vær opmærksom på, at våben ikke må være umiddelbart tilgængelige under transport. Hvis du ikke henter selv, er Brande Kurerservice et godt alternativ.

Hvis du vil have udstyret tilsendt direkte, kan jeg anbefale firmaet Waffen Weber (Nok bedst, hvis man bor på landet :giggle: ). Indehaveren hedder Torben Andreas Weber.

Kontakt:

Waffen Weber
Marktstraße 11
37281 Wanfried
Deutschland
Telefon: 05655 9247975
Telefax: 05655 9247976
E-Mail: info@waffenweber.de

eller:

Waffen Weber Inh. Torben Andreas Weber
Büroadresse: Am Hang 28 64720 Michelstadt
Telefon: 06061 921618
Telefax: 06061 921619
E-Mail: info@guns-and-more.com: 06424 / 70323
Fax: 06424 / 92091


Jeg har ikke brugt ham i et par år, da han pludselig ville have den originale indførelsestilladelse i stedet for en pdf. Dengang kostede det 110 Euro for udførselstilladelse og transport af et eller to langvåben i én kasse.


For en god ordens skyld: Proceduren er, at man beder sælger om at sende våbenet til våbenhandleren. Man aftaler med våbenhandleren, at han modtager våbenet. Det er så en god ide at få kontrolleret serienummeret, da man ret ofte har fået opgivet forkert nummer. Når den danske indførselstilladelse kommer, sendes en kopi til våbenhandleren. Hvis der er fejl, beder han om at få en ny. Når den tyske udførselstilladelse foreligger, kan våbenet afhentes, og der skal naturligvis betales.
Siger mange gange tak for forklaringen. Skal til at søge om både våbentilladelsen og import tilladelsen.
Når jeg skal udfylde sælgers information på begge tilladelser er det så ham jeg har købt våbnet af eller ham som hjælper med exporten/importen til danmark jeg skal skrive på?
Steyr Mannlicher cl 2 SX 30-06. Venom Dæmper, 3-12 zeiss.
SW mp 15-22 sport performance center.

Bennike
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 61
Tilmeldt: 10. maj 2016, 22:33
Interesser: Militære skydevåben 1865-1950
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 9 times
Been thanked: 14 times

Re: Firma til import fra Tyskland

Indlæg af Bennike » 26. feb 2021, 21:02

Du skal skrive Clauberg (eller Weber) på ansøgningen.

Jeg venter med at sende ansøgning om indførselstilladelse indtil jeg har fået bekræftet, at mit våben er modtaget og at serienummeret og kaliber passer. Hvis serienummer eller kaliber ikke passer, afviser tyskerne at udstede en udførselstilladelse.

Når du køber et våben af en privatperson eller af en våbenhandler i Tyskland og sender dette våben til en anden tysk våbenhandler, har det intet at gøre med Danmark.

Den (nye) tyske våbenhandler, som modtager dit våben, ringer eller sender en mail til den myndighed, som har registreret dit våben. Derefter bliver dit våben skrevet ind i våbenbogen, og det er således blevet overtaget af våbenhandleren. (Nu er der lige kommet et centralt, føderalt våbenregister i Tyskland, så proceduren er måske ændret).

Formelt set køber du altså dit våben af den "nye" våbenhandler. Den "gamle" våbenhandler indgår ikke i de danske papirer.

Når du har fået din danske indførselstilladelse, sender du en kopi til den "nye" våbenhandler. Hvis han ikke kender dig, vil han bede om kopi af pas og sundhedskort (Adressen står jo ikke i passet) samt en kopi af våbentilladelse eller SKV2.

:smile:
"And on the third day God created the Remington bolt action rifle...Amen."

"If shooting glasses had always been worn, it is reasonable to assume that many [...] injuries would have been prevented or reduced in severity." (Maj.Gen. Julian S. Hatcher)

BrawSnipe
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 153
Tilmeldt: 9. nov 2016, 10:16
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 20 times
Been thanked: 5 times

Re: Firma til import fra Tyskland

Indlæg af BrawSnipe » 26. feb 2021, 21:08

Bennike skrev:
26. feb 2021, 21:02
Du skal skrive Clauberg (eller Weber) på ansøgningen.

Jeg venter med at sende ansøgning om indførselstilladelse indtil jeg har fået bekræftet, at mit våben er modtaget og at serienummeret og kaliber passer. Hvis serienummer eller kaliber ikke passer, afviser tyskerne at udstede en udførselstilladelse.

Når du køber et våben af en privatperson eller af en våbenhandler i Tyskland og sender dette våben til en anden tysk våbenhandler, har det intet at gøre med Danmark.

Den (nye) tyske våbenhandler, som modtager dit våben, ringer eller sender en mail til den myndighed, som har registreret dit våben. Derefter bliver dit våben skrevet ind i våbenbogen, og det er således blevet overtaget af våbenhandleren. (Nu er der lige kommet et centralt, føderalt våbenregister i Tyskland, så proceduren er måske ændret).

Formelt set køber du altså dit våben af den "nye" våbenhandler. Den "gamle" våbenhandler indgår ikke i de danske papirer.

Når du har fået din danske indførselstilladelse, sender du en kopi til den "nye" våbenhandler. Hvis han ikke kender dig, vil han bede om kopi af pas og sundhedskort (Adressen står jo ikke i passet) samt en kopi af våbentilladelse eller SKV2.

:smile:
Takker en del! Så er problemet bare at man ikke kan skrive en udenlandsk addresse på som sælgers addresse i det nye danske system...
Ved heller ikke lige hvad jeg skal taste som "cvr" nr
Steyr Mannlicher cl 2 SX 30-06. Venom Dæmper, 3-12 zeiss.
SW mp 15-22 sport performance center.

Bennike
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 61
Tilmeldt: 10. maj 2016, 22:33
Interesser: Militære skydevåben 1865-1950
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 9 times
Been thanked: 14 times

Re: Firma til import fra Tyskland

Indlæg af Bennike » 26. feb 2021, 21:25

Hvis det er SKV, skriver du IMPORT (og intet andet i feltet med sælger).

Du afleverer ansøgningen om indførselstilladelse sammen med din SKV2 ansøgning til din formand. Formanden sender begge til SKV, som så også sender begge dokumenter videre til PAC.

Jeg har kun indført et jagtvåben. Det var en Garand.
Som jeg husker det, sendte jeg ansøgning om våbentilladelse og ansøgning om indførselstilladelse samtidig til ACØ. Sælger udfyldte jeg med alle oplysninger.

I Tyskland kalder man CVR-nummeret populært for "Steuernummer":

Clauberg har: Umsatzsteuer-Identifikationsnummer gemäß § 27 a Umsatzsteuergesetz: DE 134634509

Waffen-Weber: UMSATZSTEUER-IDENTIFIKATIONSNUMMER: DE 20 41 85 89 7
"And on the third day God created the Remington bolt action rifle...Amen."

"If shooting glasses had always been worn, it is reasonable to assume that many [...] injuries would have been prevented or reduced in severity." (Maj.Gen. Julian S. Hatcher)

Bennike
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 61
Tilmeldt: 10. maj 2016, 22:33
Interesser: Militære skydevåben 1865-1950
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 9 times
Been thanked: 14 times

Re: Firma til import fra Tyskland

Indlæg af Bennike » 26. feb 2021, 22:34

Til ansøgning om indførselstilladelse af SKV2, skal du bruge formularen P704-03.

Jeg har også brugt den til ammo og ammo/våben-dele. Jeg har så sendt den til PAC gennem eboks.
Det fungerer fint.

Mvh.
Torben
"And on the third day God created the Remington bolt action rifle...Amen."

"If shooting glasses had always been worn, it is reasonable to assume that many [...] injuries would have been prevented or reduced in severity." (Maj.Gen. Julian S. Hatcher)

SuneHJ
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 226
Tilmeldt: 1. dec 2015, 15:11
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 35 times
Been thanked: 25 times

Re: Firma til import fra Tyskland

Indlæg af SuneHJ » 1. mar 2021, 21:50

Kan man bruge denne fremgangsmåde hvis man vil købe våbendele hos Brownells i Tyskland?
Jeg vil nemlig gerne have et CMMG .22lr vekselsæt til min AR15 (drop-in BCG).

Bennike
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 61
Tilmeldt: 10. maj 2016, 22:33
Interesser: Militære skydevåben 1865-1950
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 9 times
Been thanked: 14 times

Re: Firma til import fra Tyskland

Indlæg af Bennike » 1. mar 2021, 22:26

Jeg har ikke prøvet at indføre dele fra tysk Brownells, som er tilladelsekrævende efter tysk lovgivning.
Jeg ved ikke, om Brownells indhenter udførselstilladelsen? Det tror jeg næppe.

Under alle omstændigheder kan du få dem til at sende varen til Clauberg. Så skal du bare have en indførselstilladelse, som du sender en kopi af.

Jeg spurgte: PAC foretrækker, at ansøgning om indførselstilladelser sendes gennem Politi.dk, men eboks fungerer også fint med formularen P704-03.
"And on the third day God created the Remington bolt action rifle...Amen."

"If shooting glasses had always been worn, it is reasonable to assume that many [...] injuries would have been prevented or reduced in severity." (Maj.Gen. Julian S. Hatcher)

Charliesangels
Newbie
Newbie
Indlæg: 4
Tilmeldt: 25. okt 2020, 15:40
Interesser: Pistol
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 1 time

Re: Firma til import fra Tyskland

Indlæg af Charliesangels » 3. apr 2021, 00:24

Bennike skrev:
22. feb 2021, 20:31
De fleste danskere bruger nok firmaet August Clauberg Nachfolger Thiel KG, Grosse Strasse 25, D- 24937 Flensburg (Forretningen ligger på gågaden).

Telefon: 0461-25640*
Telefax: 0461-23949
info@aug-clauberg.de

Indehaveren hedder Eric Horst Thiel. Dansk, tysk og engelsk går fint, men de fleste bruger nok tysk eller engelsk.

Han tager 55 Euro for opbevaring og udstedelse af udførselstilladelsen hos borgerservice. Den koster alene ca. 48 Euro.
Med udførselstilladelsen, der hedder "Erlaubnis zum Verbringen von Schusswaffen/Munition aus der Bundesrepublik Deutschland" har du ret til at besidde og udføre det, som står anført på tilladelsen. Vær opmærksom på, at våben ikke må være umiddelbart tilgængelige under transport. Hvis du ikke henter selv, er Brande Kurerservice et godt alternativ.

Hvis du vil have udstyret tilsendt direkte, kan jeg anbefale firmaet Waffen Weber (Nok bedst, hvis man bor på landet :giggle: ). Indehaveren hedder Torben Andreas Weber.

Kontakt:

Waffen Weber
Marktstraße 11
37281 Wanfried
Deutschland
Telefon: 05655 9247975
Telefax: 05655 9247976
E-Mail: info@waffenweber.de

eller:

Waffen Weber Inh. Torben Andreas Weber
Büroadresse: Am Hang 28 64720 Michelstadt
Telefon: 06061 921618
Telefax: 06061 921619
E-Mail: info@guns-and-more.com: 06424 / 70323
Fax: 06424 / 92091


Jeg har ikke brugt ham i et par år, da han pludselig ville have den originale indførelsestilladelse i stedet for en pdf. Dengang kostede det 110 Euro for udførselstilladelse og transport af et eller to langvåben i én kasse.


For en god ordens skyld: Proceduren er, at man beder sælger om at sende våbenet til våbenhandleren. Man aftaler med våbenhandleren, at han modtager våbenet. Det er så en god ide at få kontrolleret serienummeret, da man ret ofte har fået opgivet forkert nummer. Når den danske indførselstilladelse kommer, sendes en kopi til våbenhandleren. Hvis der er fejl, beder han om at få en ny. Når den tyske udførselstilladelse foreligger, kan våbenet afhentes, og der skal naturligvis betales.
Hej

Hvad mener du med våben ikke må være tilgængelig, skal der andre foranstaltninger til, end et bagagerum.....??

Brugeravatar
FBN
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1070
Tilmeldt: 8. dec 2013, 19:49
Interesser: Alt med/om våben :-)
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 215 times

Re: Firma til import fra Tyskland

Indlæg af FBN » 3. apr 2021, 00:34

Ja i Tyskland er følgende gældende.
loven i Tyskland foreskriver, at våben under transport skal være opbevaret i et etui, som kan aflåses og bundstykket må ikke befinde sig i din riffel. Det hedder sig, at “våbnet ikke umiddelbart må kunne være funktionsduelig”.
MVH Frank.
Iøvrigt mener jeg vi skal beholde Kongehuset.!

Charliesangels
Newbie
Newbie
Indlæg: 4
Tilmeldt: 25. okt 2020, 15:40
Interesser: Pistol
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 1 time

Re: Firma til import fra Tyskland

Indlæg af Charliesangels » 4. apr 2021, 09:49

okay så er man vel også dækket ind når man afhenter sinn pistol i en kasse aflåst i et bagagerum....istedet for bukselinningen på vej over grænsen :giggle: :rolf:

Besvar