Søger (forslag til) en frontmonteret ½"x28 UNEF lyddæmper, til .17 HMR - .223 Rem.

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Besvar
C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Søger (forslag til) en frontmonteret ½"x28 UNEF lyddæmper, til .17 HMR - .223 Rem.

Indlæg af C-X » 4. okt 2020, 18:26

Som overskriften siger, søger jeg en lyddæmper med et ½"x28 UNEF gevind. Den skal være frontmonteret.

Udgangspunktet er at den bliver sat på en .22 LR, men jeg er meget fokuseret på "first-round-pop", da den gerne skal være baghavevenlig, og larme mindre end et fjedergevær, når der skal nedkæmpes rotter, fuldstændigt Hollywood quiet.

Da jeg også har en .17 HMR og en .223 Rem. i skabet, vil jeg gerne at den kan bruges til det hele, så det ikke bare bliver en dedikeret .22LR dæmper. Dæmperen må dog gerne være sub-optimal til hhv. .17 HMR og .223 Rem., da de alligevel ikke skyder subsonisk, eller skal bruges til kontinuerlig skydning. Der drømmes også om en .204 Ruger...

Budgettet er ikke til noget dyrt og fancy, til flere tusinde, da der således er alternativer, som jeg finder mere attraktive.

- En kammerat har tilbudt en .22 SAK dæmper, dog i ½"x20 UNF gevind, så der skal hekses en adapter. Det kan dog nok lade sig gøre, dog med lidt tvivl om ventetiden på det projekt. Kender heller ikke dens "first-round-pop" signatur.

- Næste mulighed kan blive en ASE Utra Eco Rimfire, der kan købes i ønskede konfiguration (den fås i en model til .22 LR og .22 WMR eller model dedikeret til .17 HMR, men jeg tænker .22'eren nok skal holde til det hele), men så må min .223 Rem. undvære. Prisen er til at holde ud.

Findes den dæmper jeg drømmer om, her i landet, til en pris op mod ~1.500 jyske $$$ ? :help:

- Alternativt hører jeg gerne om gode forslag til dedikerede rimfire dæmpere, af den lidt bedre kvalitet.

- Teleskopiske dæmpere har ikke rigtig min interesse, da mine rifler har ret forskellig pibekontur.

Tråden er ikke tænkt som en købsannonce, da jeg finder det mindre sandsynligt, at der er nogen der sælger deres gode grej, men den slags forslag kan naturligvis formidles på PB, tak.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Krung
This member is
This member is
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 10. apr 2012, 10:46
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 443 times
Been thanked: 486 times

Re: Søger en frontmonteret ½"x28 UNEF lyddæmper, til .17 HMR - .223 Rem.

Indlæg af Krung » 4. okt 2020, 18:55

Uden at være for godt inde i den verden, tænker jeg Sonic35, men med specielt indsats. Jeg kan ikke liige huske om den er frontmonteret. Kalkulen er at 223 er største udfordring at dæmpe, og hvis jeg skulle ud i en speciel konstruktion, ville jeg kontakte en dansk producent.

Sonic35 må være overdimensioneret til 22lr med kun svagt større hul. First round pop må have godt af at have så meget volume.

17hmr er bare krudtmængden, der skal tæmmes, for den er supersonisk alligevel.

223 kunne have godt af en sonic45, men mindre må kunne gøre det.

Den egentlige pointe er jeg tror/håber Nielsen kan levere noget halvfabrikata i form af indsats og kamre, hvor du selv med en ramme øl kan få et maskinværksted til at slå gevind og presse indsats og kamre sammen. Måske kan Nielsen selv levere indsatsen med rette gevind? Jeg ville under alle omstændigheder kigge den vej for valuta for pengene.
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Søger en frontmonteret ½"x28 UNEF lyddæmper, til .17 HMR - .223 Rem.

Indlæg af C-X » 4. okt 2020, 19:05

Sonic35 er teleskopisk. Sonic45 kan købes i en model "Fritz", der er frontmonteret.

Har allerede en teleskopisk Sonic45 i Max 8 mm og den er da fin nok til prisen, men jeg kunne helt ærligt godt tænke mig at prøve noget andet, på den riffel, for at se om ikke den laver en mindre træfpunktændring og påvirker de harmoniske svingninger mindre.
På min riffel, M700 i .308 Win. 20" og Ø22,5 mm pibe, sidder grupperne 10 cm lavt og åbner sig ca. dobbelt op, som jeg lige husker det. Det er til at leve med, til jagt, og jeg vil gerne anbefale den, men jeg kigger lidt efter noget andet.

Så Sonic er pt. dømt ude.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Søger en frontmonteret ½"x28 UNEF lyddæmper, til .17 HMR - .223 Rem.

Indlæg af Flugteren » 4. okt 2020, 19:08

Hvis du vil undgå first round pop, så kør dæmperen våd. Der findes forskellige olier/gels til det formål.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Søger en frontmonteret ½"x28 UNEF lyddæmper, til .17 HMR - .223 Rem.

Indlæg af C-X » 4. okt 2020, 19:11

Ja, men det er lidt for omsonst at skulle gøre sig de anstrengelser for en lille .22 LR, subsonisk, for så måske at afgive et skud. Jeg tænker en god dæmper må kunne gøre det godt nok. Så kan jeg godt leve med et lidt større volumen.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Søger en frontmonteret ½"x28 UNEF lyddæmper, til .17 HMR - .223 Rem.

Indlæg af Flugteren » 4. okt 2020, 19:24

Volumen er ikke altid løsningen mht. FRP, da der så er mere luft i dæmperen, som skal tvinges ud af det første skud, og meningen med “våde” dæmpere er netop at gøre volumen i dæmperen mindre, så gassen hurtigere fylder dæmperen og bliver kølet ned.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Søger en frontmonteret ½"x28 UNEF lyddæmper, til .17 HMR - .223 Rem.

Indlæg af C-X » 4. okt 2020, 19:40

Jo tak, jeg kender skam fint fysikken i det, men det bliver ikke noget jeg kommer til gøre i, for at regulere rotter. Der er ret stor forskel på de forskellige dæmperes signatur, ved første skud, og det jeg eftersøger, er en dæmper hvor dette første skud ikke afviger for meget, i forhold til evt. opfølgende skud. Altså en dæmper der er optimeret til opgaven, evt. overdimensioneret.
Om der så vil kunne tweakes 1-2 dB mere ud af en given dæmper ved, at tilføre væsker indenbords, vælger jeg så at leve uden. Jeg skulle i så fald have en dæmper, der sviner endnu mere, end den allerede gør, og det behøver jeg ikke.

Jeg takker for forslaget, men det bringer mig ikke nærmere en løsning. :razz:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Søger en frontmonteret ½"x28 UNEF lyddæmper, til .17 HMR - .223 Rem.

Indlæg af Flugteren » 4. okt 2020, 20:09

Helt i orden. God aften herfra :blink:

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9651
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Søger en frontmonteret ½"x28 UNEF lyddæmper, til .17 HMR - .223 Rem.

Indlæg af Bofhenator » 4. okt 2020, 20:43

Måske du skal kigge efter en dæmper med dobbeltvæg.

Jeg har en ASE utra til .22 uden frp. Den kan godt bruges til HMR, men ikke til 223rem.

Det rigtige gevind er vel kun et spørgsmål om tid og penge.

Jeg har ikke set dæmpere til centerfire med dobbeltvæg. Spørgsmålet er om du prøver at blæse og have mel i munden?

(Rart at have dig tilbage, det er ikke meget man har hørt fra dig siden det tidlige forår :-) )
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Søger en frontmonteret ½"x28 UNEF lyddæmper, til .17 HMR - .223 Rem.

Indlæg af C-X » 4. okt 2020, 20:58

Tak :smile:

Jeg begynder også at tvivle på projektet. Troede, nok fejlagtigt, at der var et større marked for 5.56 / .223 Rem. dæmpere, men de er nok mere udviklet til militær brug, med deraf kommende specifikationer og prissætning.

Godt nok revser vi amerikanernes "træsko-gevind", men for pokker deres marked er lettere at navigere i, med nogenlunde faste standarder til de gængse kalibergrupper.

Det ville klart passe mig bedst, med kun 2 dæmpere i husholdningen. Ikke så meget pjat derefter.
ASE Utra Eco Rimfire .22 begynder at se mest interessant ud, hvis den kan skaffes hjem relativt hurtigt.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 821 times
Been thanked: 429 times

Re: Søger en frontmonteret ½"x28 UNEF lyddæmper, til .17 HMR - .223 Rem.

Indlæg af 458hunter » 4. okt 2020, 21:22

C-X skrev:
4. okt 2020, 19:05
Sonic35 er teleskopisk. Sonic45 kan købes i en model "Fritz", der er frontmonteret.

Har allerede en teleskopisk Sonic45 i Max 8 mm og den er da fin nok til prisen, men jeg kunne helt ærligt godt tænke mig at prøve noget andet, på den riffel, for at se om ikke den laver en mindre træfpunktændring og påvirker de harmoniske svingninger mindre.
På min riffel, M700 i .308 Win. 20" og Ø22,5 mm pibe, sidder grupperne 10 cm lavt og åbner sig ca. dobbelt op, som jeg lige husker det. Det er til at leve med, til jagt, og jeg vil gerne anbefale den, men jeg kigger lidt efter noget andet.

Så Sonic er pt. dømt ude.
Med det antal Sonic dæmpere jeg har været igennem incl 35, 55, subsonic og 45Fritz, så lyder det helt forkert at du får større spredning med dæmper. Jeg har kun oplevet mindre grupper. Jeg kan ikke fortælle dig hvor meget de flytter træfpunkt for jeg skyder ALDRIG uden dæmper.

Er du sikker på at den sidder lige? Med min Marlin flyttede træfpunkt sig meget, men der var tegn på baffel-strike grundet et dårligt fabriks gevind i riflen.

Jeg tænker ud fra dine beskrivelse af formål at en 45 Fritz lyder oplagt.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Søger en frontmonteret ½"x28 UNEF lyddæmper, til .17 HMR - .223 Rem.

Indlæg af C-X » 4. okt 2020, 23:33

Ja, den sidder skam som den skal og virker ellers fint. Købte ekstra moduler og en af de forbedrede end caps ved producenten. Til prisen er jeg slet ikke skuffet, men derfor vil jeg alligevel gerne prøve et par alternativer.
Det kan også til dels være den Hogue gummistøvle, som riflen hviler i, der er medskyldig, men den er jeg nu glad ved. Der er jo stadig bare en brugsriffel.

Ø35 mm ville pynte noget mere end Ø45 mm, på de små rifler. Havde Jørgen lavet en 35 Fritz, havde den været en klar kandidat.

Det er ikke kritik af Sonic produkterne, jeg er nok bare i humør til at prøve noget andet, og lidt mere premium.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Badaka
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1143
Tilmeldt: 16. apr 2012, 15:51
Interesser: Bukkejagt og riflede våben
Geografisk sted: Sjælland....uheldigvis....
Has thanked: 89 times
Been thanked: 163 times

Re: Søger en frontmonteret ½"x28 UNEF lyddæmper, til .17 HMR - .223 Rem.

Indlæg af Badaka » 5. okt 2020, 06:37

Sak 2 (nyere model) kan ikke holde til 223. Den røg fra hinanden efter ca 6-8 skud.

Sak 1 ( den gamle model) ville nok kunne klare det

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9651
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Søger en frontmonteret ½"x28 UNEF lyddæmper, til .17 HMR - .223 Rem.

Indlæg af Bofhenator » 5. okt 2020, 07:29

Badaka skrev:
5. okt 2020, 06:37
Sak 2 (nyere model) kan ikke holde til 223. Den røg fra hinanden efter ca 6-8 skud.

Sak 1 ( den gamle model) ville nok kunne klare det
Jeg har to af de gamle sak (den i alu, med monocore ikke?), tror du den kan holde til en 223rem? Den er med 1/2x20 unf gevind desværre, ellers ville jeg gerne levere en til projektet, så det kunne testes.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 821 times
Been thanked: 429 times

Re: Søger en frontmonteret ½"x28 UNEF lyddæmper, til .17 HMR - .223 Rem.

Indlæg af 458hunter » 5. okt 2020, 08:04

C-X skrev:
4. okt 2020, 23:33
Ja, den sidder skam som den skal og virker ellers fint. Købte ekstra moduler og en af de forbedrede end caps ved producenten. Til prisen er jeg slet ikke skuffet, men derfor vil jeg alligevel gerne prøve et par alternativer.
Det kan også til dels være den Hogue gummistøvle, som riflen hviler i, der er medskyldig, men den er jeg nu glad ved. Der er jo stadig bare en brugsriffel.

Ø35 mm ville pynte noget mere end Ø45 mm, på de små rifler. Havde Jørgen lavet en 35 Fritz, havde den været en klar kandidat.

Det er ikke kritik af Sonic produkterne, jeg er nok bare i humør til at prøve noget andet, og lidt mere premium.
Så S&L Micro måske? Den kender jeg dog ikke selv. Jaki Jagt 1 er lavet specifikt til 223, så den er let og elegant - heller ikke særlig dyr. Jeg har en, som jeg egentlig gerne vil sælge fordi det er en udpræget jagtdæmper og min 223 er bygget om til baneriffel. Den har dog 14x1 gevind, så ikke interessant for dig. Men mon ikke den kan bestilles med 1/2x28 fra fabrikken?

Badaka
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1143
Tilmeldt: 16. apr 2012, 15:51
Interesser: Bukkejagt og riflede våben
Geografisk sted: Sjælland....uheldigvis....
Has thanked: 89 times
Been thanked: 163 times

Re: Søger en frontmonteret ½"x28 UNEF lyddæmper, til .17 HMR - .223 Rem.

Indlæg af Badaka » 5. okt 2020, 12:42

Bofhenator skrev:
5. okt 2020, 07:29
Badaka skrev:
5. okt 2020, 06:37
Sak 2 (nyere model) kan ikke holde til 223. Den røg fra hinanden efter ca 6-8 skud.

Sak 1 ( den gamle model) ville nok kunne klare det
Jeg har to af de gamle sak (den i alu, med monocore ikke?), tror du den kan holde til en 223rem? Den er med 1/2x20 unf gevind desværre, ellers ville jeg gerne levere en til projektet, så det kunne testes.

Præcis - den første model har en solid konstruktion som har nogle udboring fremfor baffle-inddelling.

Den har tykkere gods i begge ender også.

SuneHJ
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 226
Tilmeldt: 1. dec 2015, 15:11
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 35 times
Been thanked: 25 times

Re: Søger en frontmonteret ½"x28 UNEF lyddæmper, til .17 HMR - .223 Rem.

Indlæg af SuneHJ » 5. okt 2020, 15:15

Jeg har en Sonic 45 Fritz med 1/2" x 28 UNF gevind som jeg bruger både på min .22LR men mest på min AR15, og den dæmper fint på AR15'eren. Jeg kan holde en meget pæn gruppe på 100 m selvom jeg kun har et 16" løb. Det skal dog siges at dæmperen bliver relativt varm hvis man skyder mange skud efter hinanden. Kan kun anbefales - gav vist ca. 1.500 bobs for den.

/Sune

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9651
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Søger en frontmonteret ½"x28 UNEF lyddæmper, til .17 HMR - .223 Rem.

Indlæg af Bofhenator » 5. okt 2020, 18:55

Badaka skrev:
5. okt 2020, 12:42
Bofhenator skrev:
5. okt 2020, 07:29
Badaka skrev:
5. okt 2020, 06:37
Sak 2 (nyere model) kan ikke holde til 223. Den røg fra hinanden efter ca 6-8 skud.

Sak 1 ( den gamle model) ville nok kunne klare det
Jeg har to af de gamle sak (den i alu, med monocore ikke?), tror du den kan holde til en 223rem? Den er med 1/2x20 unf gevind desværre, ellers ville jeg gerne levere en til projektet, så det kunne testes.

Præcis - den første model har en solid konstruktion som har nogle udboring fremfor baffle-inddelling.

Den har tykkere gods i begge ender også.
Ok, havde ikke lige overvejet at bruge den lille dæmper til en centraltændt, men det kan da overvejes så :-D
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Badaka
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1143
Tilmeldt: 16. apr 2012, 15:51
Interesser: Bukkejagt og riflede våben
Geografisk sted: Sjælland....uheldigvis....
Has thanked: 89 times
Been thanked: 163 times

Re: Søger en frontmonteret ½"x28 UNEF lyddæmper, til .17 HMR - .223 Rem.

Indlæg af Badaka » 5. okt 2020, 19:30

Den kan bruges, men en klar forskel i dæmpningen i en sonic 35.
Den tager øverste skrald, no doubt

JLtac
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 247
Tilmeldt: 6. maj 2013, 15:15
Interesser: Knive
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times

Re: Søger en frontmonteret ½"x28 UNEF lyddæmper, til .17 HMR - .223 Rem.

Indlæg af JLtac » 9. okt 2020, 19:45

Der er også denne her. Har selv haft den til min 17 HMR som dog er solgt nu.
https://www.a-tec.no/silencers/rimfire/ ... -6-rimfire

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Søger en frontmonteret ½"x28 UNEF lyddæmper, til .17 HMR - .223 Rem.

Indlæg af C-X » 9. okt 2020, 19:58

JLtac skrev:
9. okt 2020, 19:45
Der er også denne her. Har selv haft den til min 17 HMR som dog er solgt nu.
https://www.a-tec.no/silencers/rimfire/ ... -6-rimfire
Den sad jeg sjovt nok lige og lurede på, ved Vertebrae.no her for et par timer siden. Fin lille sag :smile:
Nøj, der skal laves guld på den, ved de danske forhandlere, fremfor hos de norske. Det må være Normark-effekten :impatient:

Hvordan performer den?
Hvordan er den at rengøre osv.?

Måske vi er heldige, at nogen har prøvet den på en .22 LR.
Jeg går ud fra, at der kun er boringen til forskel, på de to størrelser, således at en .22 model også kan klare .22 WMR eller .17 HMR (bare lidt ringere end den med det lille hul).
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Søger en frontmonteret ½"x28 UNEF lyddæmper, til .17 HMR - .223 Rem.

Indlæg af C-X » 9. okt 2020, 20:26

Hausken Mini MD35 & MD45 er vist også med i ræset, hvor 45'eren måske (?) kan bruges til "lidt mere".

Vil nok vente og måle efter, når riflen er landet, inden jeg vil overveje en teleskopisk dæmper. Ved simpelthen ikke hvor langt der er fra handguard til munding, på den "primære" riffel.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

JLtac
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 247
Tilmeldt: 6. maj 2013, 15:15
Interesser: Knive
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times

Re: Søger en frontmonteret ½"x28 UNEF lyddæmper, til .17 HMR - .223 Rem.

Indlæg af JLtac » 10. okt 2020, 10:27

C-X skrev:
9. okt 2020, 19:58
JLtac skrev:
9. okt 2020, 19:45
Der er også denne her. Har selv haft den til min 17 HMR som dog er solgt nu.
https://www.a-tec.no/silencers/rimfire/ ... -6-rimfire
Den sad jeg sjovt nok lige og lurede på, ved Vertebrae.no her for et par timer siden. Fin lille sag :smile:
Nøj, der skal laves guld på den, ved de danske forhandlere, fremfor hos de norske. Det må være Normark-effekten :impatient:

Hvordan performer den?
Hvordan er den at rengøre osv.?

Måske vi er heldige, at nogen har prøvet den på en .22 LR
Jeg går ud fra, at der kun er boringen til forskel, på de to størrelser, således at en .22 model også kan klare .22 WMR eller .17 HMR (bare lidt ringere end den med det lille hul).
Jeg nåede ikke at skyde mange skud med den, men jeg var fint tilfreds. Har ikke nogen målinger på lydniveau så det er kun hvad jeg oplevede. Min var kun med 4 kamre men som sagt var jeg rigtig godt tilfreds. Ved rengøring skruede jeg de 4 kamre fra hinanden og så var det lige til.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Søger (forslag til) en frontmonteret ½"x28 UNEF lyddæmper, til .17 HMR - .223 Rem.

Indlæg af C-X » 20. okt 2020, 17:29

Valget er faldet på en Hausken Mini MD45 - som lever op til beskrivelsen.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Besvar