Nogen der kender Sig Sauer 1911 Scorpion eller TACOPS?

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Besvar
Brugeravatar
Glockster
Moderator
Moderator
Indlæg: 1227
Tilmeldt: 9. feb 2004, 13:00
Geografisk sted: København
Has thanked: 57 times
Been thanked: 58 times

Nogen der kender Sig Sauer 1911 Scorpion eller TACOPS?

Indlæg af Glockster » 6. apr 2020, 14:20

Går her i disse COVID-19 tider og leger med tanken om at udvide min beholdning med en 1911 i 45 ACP.

Har læst et udtal af test og anbefalinger og er endt med at kaste min kærlighed på en Sig Sauer 1911 Emporer Scorpion alternativt Sig Sauer 1911 TACOPS.

Det er ikke min hensigt at skulle købe en racegun, men er mere til en stabil og robust skyder og som ikke koster det meste af en bondegård.

Nogen her på forummet der kender Sig Sauer 1911 produkterne?
"A fear of weapons is a sign of retarded sexual and emotional maturity." - Sigmund Freud

Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator
Indlæg: 3578
Tilmeldt: 6. jan 2008, 15:36
Interesser: Skydning genladning Etymologi
Geografisk sted: København
Has thanked: 566 times
Been thanked: 1055 times

Re: Nogen der kender Sig Sauer 1911 Scorpion eller TACOPS?

Indlæg af Agamemnon » 6. apr 2020, 14:29

Glockster skrev:
6. apr 2020, 14:20
Går her i disse COVID-19 tider og leger med tanken om at udvide min beholdning med en 1911 i 45 ACP.
Du Corona-keder dig og har indset at det at impulskøbe en pistol og æde 14 kilo af bankbogen er bedre end at impulsæde alt i køleskabet og tage 14 kilo på.

Jeg er stolt af dig, min ven 😉👍
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.

Edmund Burke, 1729-1797.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Nogen der kender Sig Sauer 1911 Scorpion eller TACOPS?

Indlæg af Bofhenator » 6. apr 2020, 14:35

Agamemnon skrev:
6. apr 2020, 14:29
Glockster skrev:
6. apr 2020, 14:20
Går her i disse COVID-19 tider og leger med tanken om at udvide min beholdning med en 1911 i 45 ACP.
Du Corona-keder dig og har indset at det at impulskøbe en pistol og æde 14 kilo af bankbogen er bedre end at impulsæde alt i køleskabet og tage 14 kilo på.

Jeg er stolt af dig, min ven 😉👍
Agga: Det ene udelukker vel for pokker ikke det andet! Tøs!

Glockster, jeg har skudt med Siggerne, men ikke ejet dem, det er fine pistoler og pengene værd, lækkert aftræk på de to jeg prøvede, de var stort set lige kommet ud af æsken.

Hvis jeg skulle vælge ville jeg dog selv kigger på en Ruger SR1911, den er dog uden rail, så hvis det er det der gør det for dig, så skal det naturligvis ikke være en Ruger :-)
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Glockster
Moderator
Moderator
Indlæg: 1227
Tilmeldt: 9. feb 2004, 13:00
Geografisk sted: København
Has thanked: 57 times
Been thanked: 58 times

Re: Nogen der kender Sig Sauer 1911 Scorpion eller TACOPS?

Indlæg af Glockster » 6. apr 2020, 14:40

Er i fuld gang med begge dele...har taget 5kg på i disse COVID-19 tider...når man har arbejdet 12 timer trænger man sgu til et glas rødvin eller to når man kommer hjem...

Mht Ruger så var Aga der osse med samme anbefaling...men arghh...ingen rail. Godt at høre fra en der faktisk har prøvet dem :numberone:
"A fear of weapons is a sign of retarded sexual and emotional maturity." - Sigmund Freud

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Nogen der kender Sig Sauer 1911 Scorpion eller TACOPS?

Indlæg af Mapzter » 6. apr 2020, 14:40

Ikke de to modeller, men jeg har 2 stk. Stainless Elite i 9mm, som jeg har været rigtig godt tilfreds med. Jeg har tunet dem lidt, bl.a. ved at fjerne serie-80 delene og sætte G10 grebsskaller samt magwell på. Noget specielt du er interesseret i at vide om dem?
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Glockster
Moderator
Moderator
Indlæg: 1227
Tilmeldt: 9. feb 2004, 13:00
Geografisk sted: København
Has thanked: 57 times
Been thanked: 58 times

Re: Nogen der kender Sig Sauer 1911 Scorpion eller TACOPS?

Indlæg af Glockster » 6. apr 2020, 14:47

Mapzter skrev:
6. apr 2020, 14:40
Ikke de to modeller, men jeg har 2 stk. Stainless Elite i 9mm, som jeg har været rigtig godt tilfreds med. Jeg har tunet dem lidt, bl.a. ved at fjerne serie-80 delene og sætte G10 grebsskaller samt magwell på. Noget specielt du er interesseret i at vide om dem?
Prøver blot at indsamle lidt generel info om Sig 1911'erne, kvalitet, holdbarhed, kendte fejl osv...er jo som du kan se ellers 100% Glock inficeret, men tænkte jeg burde eje en 1911 på et eller andet tidspunkt i mit liv :giggle:
"A fear of weapons is a sign of retarded sexual and emotional maturity." - Sigmund Freud

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Nogen der kender Sig Sauer 1911 Scorpion eller TACOPS?

Indlæg af Mapzter » 6. apr 2020, 15:02

Jeg er godt tilfreds med kvalitet og holdbarhed. Jeg har vel skudt 20-30K med dem nu. Jeg har skiftet:
  • forsigte (hader frontsigter med store hvide pletter)
  • rekylfjeder (mindsket opspring)
  • main spring (lavere aftræksvægt)
  • main spring housing (arched - forbedret ergonomi for mig)
  • slide stop (havde brug for lidt dybere indgreb)
  • greb (g10 i stedet for de trægreb som var standard på min model)
så det har primært været for at tilpasse ergonomien til mig
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Lynge
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 370
Tilmeldt: 8. aug 2006, 11:08
Interesser: skydevåben, genladning,
Geografisk sted: nordjylland
Geografisk sted: hjørring
Has thanked: 68 times
Been thanked: 133 times

Re: Nogen der kender Sig Sauer 1911 Scorpion eller TACOPS?

Indlæg af Lynge » 7. apr 2020, 12:13

jeg har en tacops og har snart skudt men den i 6 år

Det eneste jeg kan sige, det spiller! har snart skudt 30000stk 45ACP uden det mndste problem den skyder godt med alt ligefra ren bly, fmj, og epoxy kugler.
hvis den noget kunne gøre bedre så er det deres magasiner, followern er lavet i en slags fjedre stål som kan blive lidt træt og skal justeres engang imellem så er den bedre med dem i plastik men de slides istedet så

du får virkelig meget pistol for pengene og den er velskydende.

intet er ændret på den udover aftrække som AH trimmede for mig inden jeg fik den udleveret 1050g aftræk hver gang med mindre der er kommet lidt olie indtil fjerdrene for så er den nede på 850g :biggrin: :giggle:
Olie sheik - George Gearløs

Brugeravatar
Glockster
Moderator
Moderator
Indlæg: 1227
Tilmeldt: 9. feb 2004, 13:00
Geografisk sted: København
Has thanked: 57 times
Been thanked: 58 times

Re: Nogen der kender Sig Sauer 1911 Scorpion eller TACOPS?

Indlæg af Glockster » 7. apr 2020, 12:46

Lynge skrev:
7. apr 2020, 12:13
jeg har en tacops og har snart skudt men den i 6 år

Det eneste jeg kan sige, det spiller! har snart skudt 30000stk 45ACP uden det mndste problem den skyder godt med alt ligefra ren bly, fmj, og epoxy kugler.
hvis den noget kunne gøre bedre så er det deres magasiner, followern er lavet i en slags fjedre stål som kan blive lidt træt og skal justeres engang imellem så er den bedre med dem i plastik men de slides istedet så

du får virkelig meget pistol for pengene og den er velskydende.

intet er ændret på den udover aftrække som AH trimmede for mig inden jeg fik den udleveret 1050g aftræk hver gang med mindre der er kommet lidt olie indtil fjerdrene for så er den nede på 850g :biggrin: :giggle:
Tak for svaret :-) Vil du i øvrigt afsløre hvor du købte den? Lige pt. kan jeg kun finde den hos Hunters House og Zero Mike. Begge parter oplyser desuden at den IKKE leveres med 4 magasiner som Sig Sauer skriver på deres amerikanske hjemmeside og ej heller med SigLite (tritium) sigter.....hmmm

Modellen Emperor Scorpion koster ca 1000kr mindre og er ud over farve og greb magen til TACOPS..... :???:
"A fear of weapons is a sign of retarded sexual and emotional maturity." - Sigmund Freud

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Nogen der kender Sig Sauer 1911 Scorpion eller TACOPS?

Indlæg af Mapzter » 7. apr 2020, 12:53

Mht. magasiner, så har jeg rigtig gode erfaringer med 1911 magasiner fra Metalform.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Lynge
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 370
Tilmeldt: 8. aug 2006, 11:08
Interesser: skydevåben, genladning,
Geografisk sted: nordjylland
Geografisk sted: hjørring
Has thanked: 68 times
Been thanked: 133 times

Re: Nogen der kender Sig Sauer 1911 Scorpion eller TACOPS?

Indlæg af Lynge » 8. apr 2020, 07:50

Glockster skrev:
7. apr 2020, 12:46
Lynge skrev:
7. apr 2020, 12:13
jeg har en tacops og har snart skudt men den i 6 år

Det eneste jeg kan sige, det spiller! har snart skudt 30000stk 45ACP uden det mndste problem den skyder godt med alt ligefra ren bly, fmj, og epoxy kugler.
hvis den noget kunne gøre bedre så er det deres magasiner, followern er lavet i en slags fjedre stål som kan blive lidt træt og skal justeres engang imellem så er den bedre med dem i plastik men de slides istedet så

du får virkelig meget pistol for pengene og den er velskydende.

intet er ændret på den udover aftrække som AH trimmede for mig inden jeg fik den udleveret 1050g aftræk hver gang med mindre der er kommet lidt olie indtil fjerdrene for så er den nede på 850g :biggrin: :giggle:
Tak for svaret :-) Vil du i øvrigt afsløre hvor du købte den? Lige pt. kan jeg kun finde den hos Hunters House og Zero Mike. Begge parter oplyser desuden at den IKKE leveres med 4 magasiner som Sig Sauer skriver på deres amerikanske hjemmeside og ej heller med SigLite (tritium) sigter.....hmmm

Modellen Emperor Scorpion koster ca 1000kr mindre og er ud over farve og greb magen til TACOPS..... :???:
mener at zeromike er forhandleren i DK men jeg bestilte min hos AH larsen han har altid været en stor hjælp for mig

nu er prisen en mærkelig ting det kunne være at modellen Emperor er en overgemt model fra nogle år siden da $ var meget lavere, Sig 1911 er jo lavet i USA.

jeg købte en ny ruger New Blackhawk hos zeromike for 2 år siden jeg erfaredes senere at HH havde 1 liggende som var knap 3000kr billigere :wall: det hænger jo ikke sammen men sandt er det! den har de haft liggende fra dengang at $ var ned 4,60 ærgeligt at jeg ikke så det først.
jeg må håbe han/hende som fik den til den pris er glad. Jeg er ihverdefald rigtig meget glad for min og vil til en hver til handle med Zeromike igen jeg oplever ikke de er ublu med deres priser

$ kurs på betalingstidspunkt kan betyde rigtig meget på den færdige udsalgspris
Olie sheik - George Gearløs

Brugeravatar
Martin G
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 18. jun 2013, 23:59
Interesser: IPSC & Steel Challenge
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 100 times
Been thanked: 54 times

Re: Nogen der kender Sig Sauer 1911 Scorpion eller TACOPS?

Indlæg af Martin G » 8. apr 2020, 12:51

Enprior scorpion er en ny model i DK. Den har ligget på lager i et lille års tid.

Den normale scorpion, er udgået. Så når de er væk er det tvivlsomt om der kommer flere.

Emprior udgaven koster dog en smule mere. Hvertfald ved Zeromike. Som jeg egentlig fortrækker at handle ved :thumbup:
“Der var et egern!”

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Nogen der kender Sig Sauer 1911 Scorpion eller TACOPS?

Indlæg af Elbæk » 10. apr 2020, 19:04

Jeg sidder også og bliver tyk(kere) mens jeg overvejer netop en Sig Sauer King Scorpion eller en Ruger SR1911 Target.

Måske vi skulle starte en forening..? "Tykke mænd med 1911'ere" Der må være et vist medlemsgrundlag.

Jeg har skudt med Ruger SR1911 (ikke Target udgaven), men kun håndteret Sig Sauers 1911'ere. Rugeren er i hvert fald lækker at skyde med.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Nogen der kender Sig Sauer 1911 Scorpion eller TACOPS?

Indlæg af Bofhenator » 10. apr 2020, 20:24

Elbæk skrev:
10. apr 2020, 19:04
Jeg sidder også og bliver tyk(kere) mens jeg overvejer netop en Sig Sauer King Scorpion eller en Ruger SR1911 Target.

Måske vi skulle starte en forening..? "Tykke mænd med 1911'ere" Der må være et vist medlemsgrundlag.

Jeg har skudt med Ruger SR1911 (ikke Target udgaven), men kun håndteret Sig Sauers 1911'ere. Rugeren er i hvert fald lækker at skyde med.
Jeg ville ende med en SR1911. Men jeg vil heller ikke have en rail på min 1911.

Jeg vil forøvrigt gerne være med i klubben...
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Besvar