M70 er hård at lade

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Besvar
Brugeravatar
Superfar
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 169
Tilmeldt: 20. apr 2009, 17:06
Interesser: Militærhistoriske våben.
Geografisk sted: Det mørke Jylland
Has thanked: 24 times
Been thanked: 10 times

M70 er hård at lade

Indlæg af Superfar » 27. jun 2019, 16:32

Jeg er ved at tilpasse en gammel Otterup M70; cal22 riffel til når min søn på 5 år skal med mig på skydebanen.

Skæftet er kortet af, der mangler blot gummi bagkappe, og så skal den lige males. Det skal nok blive godt :-)

Den er dog stram når den skal lades. Kan man justere dette så den går lidt lettere? :help:
Vedhæftede filer
IMG_20190627_162501.jpg
"We must all fear evil men. But there is another kind of evil which we must fear most, and that is the indifference of good men."

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7548
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: M70 er hård at lade

Indlæg af Raptor357 » 27. jun 2019, 16:47

Det er slagstiften der spændes. Har du adskilt og renset? Er den ubegribelig stram kan du måske korte fjederen en vinding med en slibemaskine.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Superfar
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 169
Tilmeldt: 20. apr 2009, 17:06
Interesser: Militærhistoriske våben.
Geografisk sted: Det mørke Jylland
Has thanked: 24 times
Been thanked: 10 times

Re: M70 er hård at lade

Indlæg af Superfar » 27. jun 2019, 16:51

Det kan være at en adskillelse og rensning vil være et godt sted at starte. Løbet var meget snavset og med flager af snavs, så mon ikke også bundstykket er det inden i...
"We must all fear evil men. But there is another kind of evil which we must fear most, and that is the indifference of good men."

Besvar