H&K P30L og USP Tactical 9mm erfaringer søges

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Brugeravatar
Razorback
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 25
Tilmeldt: 9. apr 2019, 18:34
Interesser: Håndvåben, Jagt/buejagt
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 1 time

H&K P30L og USP Tactical 9mm erfaringer søges

Indlæg af Razorback » 9. apr 2019, 19:02

Er der nogen som har erfaring med H&K P30L eller H&K USP Tactical 9mm?
Jeg står og skal til at købe mit første våben og de to skydere nævnt er dem som har fanget min interesse. Jeg har desværre ikke har haft muligheden for at skyde med dem eller kender nogen som ejer en så jeg håber at der er en herinde der kan hjælpe mig.

Har fundet folk der både er for og imod deres SA/DA aftræk. Er det lækkert at skyde med, hvad er jeres mening?
Og er der andre ting jeg skal være opmærksom på?

Nielshm
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 149
Tilmeldt: 10. feb 2018, 07:44
Interesser: Terrænskydning
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 1 time
Been thanked: 18 times

Re: H&K P30L og USP Tactical 9mm erfaringer søges

Indlæg af Nielshm » 9. apr 2019, 20:16

Det er meget lette pistoler, kun ca 850 gram. Rekylen kan måske være lidt hård at styre. Hvis der er nogen i klubben der har Glock, så kan du måske få en ide om følelsen.

Brugeravatar
Razorback
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 25
Tilmeldt: 9. apr 2019, 18:34
Interesser: Håndvåben, Jagt/buejagt
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 1 time

Re: H&K P30L og USP Tactical 9mm erfaringer søges

Indlæg af Razorback » 9. apr 2019, 20:47

Jeg har skudt en del med Glock, så jeg ved godt at der er lidt mere rekyl end hvis den ikke var lavet af polymer.
Har haft P30L i hånden en dag jeg var i HH, og jeg synes at den ligge utrolig godt i min forholdsvis lille hånd. Er dog stadig meget interesseret i om det SA/DA aftræk er fedt?

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: H&K P30L og USP Tactical 9mm erfaringer søges

Indlæg af Fast Fumble » 9. apr 2019, 21:18

Razorback skrev:
9. apr 2019, 20:47
Jeg har skudt en del med Glock, så jeg ved godt at der er lidt mere rekyl end hvis den ikke var lavet af polymer.
Har haft P30L i hånden en dag jeg var i HH, og jeg synes at den ligge utrolig godt i min forholdsvis lille hånd. Er dog stadig meget interesseret i om det SA/DA aftræk er fedt?
Min personlige mening - det der USP Tacticool er noget lort. P30L har jeg ikke prøvet.
Til pjat-skydning og underholdning kan den være meget fin (men hvad kan ikke det).
Til 25m baneskydning sikrer det elendige aftræk dig en plads blandt de sidste 25%. Til Terrænskydning bliver rekyl en stor hæmsko pga vægten. Til Steel Challenge og Tjenestepistol det samme. Med mindre du i forvejen er topskytte, og har et greb som en skruestik, så skal det nu nok gå.

USP Expert er længere og mere næsetung, så den er langt bedre. Den har også et helt andet aftræk, som er klasser bedre (uden at være godt). USP Elite har også det gode aftræk, men så er den 6" og lang nok til faktisk at være en god terrænpistol.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

MEriksen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 38
Tilmeldt: 2. jun 2006, 19:07
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Sydfyn
Geografisk sted: Sydfyn
Has thanked: 14 times
Been thanked: 12 times

Re: H&K P30L og USP Tactical 9mm erfaringer søges

Indlæg af MEriksen » 9. apr 2019, 22:10

Jeg har prøvet P30L, og kan sige, at for mig er aftrækket bestemt ikke fedt.
Det er langt, forholdsvis tungt, og resettet er helt håbløst.

Den var på min måske liste til IPSC production.
Men efter at have prøvet den, måtte jeg konstatere, at den skulle det ikke være.

Til tempodiscipliner vil den være et handikap, og der har jeg brug for al den hjælp jeg kan få :oops:

Jeg endte med det kedelige valg, en CZ Shadow 2, og den har også krævet nogle ture på skydebanen, at blive rigtig gode venner med.

Det er sjovt som 8 - 10 år med en 2011, gør en til aftrækssnob :biggrin:

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: H&K P30L og USP Tactical 9mm erfaringer søges

Indlæg af Ras.Killing » 9. apr 2019, 23:11

En i klubben har en P30L, som jeg også har leget lidt med. En udmærket pistol...Men min ærlige mening er, at den ikke adskiller sig fra andre polymer pistoler jeg har prøvet. Glock, S&W M&P, USP, Strike One osv., det er mere eller mindre samme bolledej.

Der er lidt design forskelle, hvorfor nogen fortrækker det ene frem for det andet, men i sidste endne er der ikke den store forskel.

Enten kan man lide polymer pistoler, eller også kan man ikke :biggrin:
Senest rettet af Ras.Killing 10. apr 2019, 14:12, rettet i alt 1 gang.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Ninjakebab
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 408
Tilmeldt: 23. nov 2017, 13:34
Interesser: Lave ting, skyde med ting
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 205 times

Re: H&K P30L og USP Tactical 9mm erfaringer søges

Indlæg af Ninjakebab » 10. apr 2019, 13:47

Jeg kiggede selv på en P30L som min første 9mm, og prøvede en sammenlignelig Glock samt en SIG Sauer før jeg besluttede mig. SIG Sauer i fuld stål var, for mig, helt klart vejen frem. Det føles bedre og skyder bedre. Og så er aftrækket i en SIG (de forskellige match grades, i hvert fald) eller Shadow også bedre fra start, med langt flere opgraderingsmuligheder.

Der er noget personlig præference i hvor let/tung/metallisk man vil have sin skyder, men fysikkens love taler klart imod en polymerpistol til alt andet end hygge/sjov skydning.

I Danmark hvor det er begrænset hvor mange pistoler vi må have på kortet, synes jeg helt klart det giver mening at fremtidssikre sig, hvis man nu vil lege med terræn/steel challenge osv. Og du er ikke synderligt fremtidssikret med en P30L. Det er meget nemt at blive grebet af f.eks. terrænskydning (personlig erfaring) :razz:
I øvrigt mener jeg at riskiks er en af de mest ligegyldige opfindelser

Brugeravatar
Razorback
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 25
Tilmeldt: 9. apr 2019, 18:34
Interesser: Håndvåben, Jagt/buejagt
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 1 time

Re: H&K P30L og USP Tactical 9mm erfaringer søges

Indlæg af Razorback » 10. apr 2019, 22:33

Ninjakebab skrev:
10. apr 2019, 13:47
Jeg kiggede selv på en P30L som min første 9mm, og prøvede en sammenlignelig Glock samt en SIG Sauer før jeg besluttede mig. SIG Sauer i fuld stål var, for mig, helt klart vejen frem. Det føles bedre og skyder bedre. Og så er aftrækket i en SIG (de forskellige match grades, i hvert fald) eller Shadow også bedre fra start, med langt flere opgraderingsmuligheder.

Der er noget personlig præference i hvor let/tung/metallisk man vil have sin skyder, men fysikkens love taler klart imod en polymerpistol til alt andet end hygge/sjov skydning.

I Danmark hvor det er begrænset hvor mange pistoler vi må have på kortet, synes jeg helt klart det giver mening at fremtidssikre sig, hvis man nu vil lege med terræn/steel challenge osv. Og du er ikke synderligt fremtidssikret med en P30L. Det er meget nemt at blive grebet af f.eks. terrænskydning (personlig erfaring) :razz:
Alle jeres svar har hjulpet meget, tak. :razz:

Jeg har, med hvad i har sagt i bagtankerne, kigget videre på noget SIG Sauer (mere præcist P226 X-Five LDC).
Ninjakebab, hvad SIG model endte du op med at købe og hvordan har din oplevelse været?

Nielshm
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 149
Tilmeldt: 10. feb 2018, 07:44
Interesser: Terrænskydning
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 1 time
Been thanked: 18 times

Re: H&K P30L og USP Tactical 9mm erfaringer søges

Indlæg af Nielshm » 11. apr 2019, 06:43

En fra klubben fik også en P226. Han synes det er forvirrende med så mange modeller, som dybest set bare er varianter til meget forskellige priser.
Han endte med en All-round, som IKKE har justerbart aftræk, noget han nok troede var standard, og som han savner meget.
Der er heller ikke fiberoptik, det har han fået efterfølgende. Aftrækkeren er som sådan dejlig, min egen følelse er at fingeren skal krummes meget før skuddet går, der er meget bevægelse i mekanismen.
Edit: Jeg kan se at LDC ikke har justerbart aftræk. Du skal prøve det grundigt, for du kan godt få følelsen af, at dine fingre er for lange.
Visse varianter af aftrækket tillader justering i længderetningen, som muligvis kan kompensere.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: H&K P30L og USP Tactical 9mm erfaringer søges

Indlæg af Ras.Killing » 11. apr 2019, 06:59

Der er rigtig nok mange P226 modeller, men at sige det “bare” er varianter er lidt en tilnærmelse. Jeg vil sige det er komplet forskellige pistoler. Man kan starte med at dele det op i SA only og DA/SA pistoler, der fra kan man så snakker varianter :biggrin:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Ninjakebab
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 408
Tilmeldt: 23. nov 2017, 13:34
Interesser: Lave ting, skyde med ting
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 205 times

Re: H&K P30L og USP Tactical 9mm erfaringer søges

Indlæg af Ninjakebab » 11. apr 2019, 09:35

Razorback skrev:
10. apr 2019, 22:33
Alle jeres svar har hjulpet meget, tak. :razz:

Jeg har, med hvad i har sagt i bagtankerne, kigget videre på noget SIG Sauer (mere præcist P226 X-Five LDC).
Ninjakebab, hvad SIG model endte du op med at købe og hvordan har din oplevelse været?
Det er sjovt, modellen jeg selv endte med var netop en LDC i sort :rock:
Men det er også vigtigt at have lyst til at skyde. En stor del af det kommer af at være glad for sin pistol, så hvis du bare brænder efter en P30L eller andet så lad dig ikke afskrække af os herinde. Man skal kunne lide sit skydegrej, og ikke vælge det andre fortæller en man burde kunne lide.

Jeg elsker dog min LDC :Hug: Den skyder som en drøm! Jeg har pillet ved den, og sat en reduceret hovedfjeder i samt poleret på aftrækkerdelene indvendigt (dog ikke den kritiske hammer/sear indgrebs-flade). Alene disse 2 ting har reduceret SA/DA aftrækket til 1400gram/3500gram, og DA er blevet super smooth! Udover det har jeg sat justerbart bagsigte på, samt en lige justerbar aftrækker der tillader eliminering af overtravel og DA pretravel. Du skal da ikke snydes for et billede:
'
IMG_20190403_1916229.jpg
SIG Sauer P226 LDC, med godter
Mht. 226 versionerne, så får du meget for pengene i en LDC. Du kan se i denne tråd, der er et sublimt svar fra Gunslinger der udpensler versionerne nydeligt.
I øvrigt mener jeg at riskiks er en af de mest ligegyldige opfindelser

Brugeravatar
Razorback
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 25
Tilmeldt: 9. apr 2019, 18:34
Interesser: Håndvåben, Jagt/buejagt
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 1 time

Re: H&K P30L og USP Tactical 9mm erfaringer søges

Indlæg af Razorback » 11. apr 2019, 21:49

Ninjakebab skrev:
11. apr 2019, 09:35
En stor del af det kommer af at være glad for sin pistol, så hvis du bare brænder efter en P30L eller andet så lad dig ikke afskrække af os herinde. Man skal kunne lide sit skydegrej, og ikke vælge det andre fortæller en man burde kunne lide.
Grunden til at jeg endte op med at kigge på P30L var designet, H&K´s kvalitet og prisen. Derefter fik jeg den i hånden en dag jeg var i HH og den lå perfekt; dens udskiftelige sideplader og bagplade til grebet gjorde det muligt at få den til at passe perfekt i min forholdsvis lille hånd.
Men det ser ud som om folk er meget enige om at den ikke er den bedste skyder, så det vil jeg stole på :thumbup:
Jeg må se om der er nogle i min klub som ejer en 226, som jeg forhåbeligt må prøve. Ellers må jeg en tur i HH igen.

Tak for linket til Gunslingers indlæg, fedt skrevet!
Og så tak for billedet, super flot våben du har dig :respekt:

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: H&K P30L og USP Tactical 9mm erfaringer søges

Indlæg af Bofhenator » 11. apr 2019, 22:13

Razorback skrev:
11. apr 2019, 21:49
Ninjakebab skrev:
11. apr 2019, 09:35
En stor del af det kommer af at være glad for sin pistol, så hvis du bare brænder efter en P30L eller andet så lad dig ikke afskrække af os herinde. Man skal kunne lide sit skydegrej, og ikke vælge det andre fortæller en man burde kunne lide.
Grunden til at jeg endte op med at kigge på P30L var designet, H&K´s kvalitet og prisen. Derefter fik jeg den i hånden en dag jeg var i HH og den lå perfekt; dens udskiftelige sideplader og bagplade til grebet gjorde det muligt at få den til at passe perfekt i min forholdsvis lille hånd.
Men det ser ud som om folk er meget enige om at den ikke er den bedste skyder, så det vil jeg stole på :thumbup:
Jeg må se om der er nogle i min klub som ejer en 226, som jeg forhåbeligt må prøve. Ellers må jeg en tur i HH igen.

Tak for linket til Gunslingers indlæg, fedt skrevet!
Og så tak for billedet, super flot våben du har dig :respekt:
Ellers sig til, så har jeg en 226 capsicum (forløberen til LDC'en) i din ende af landet du gerne må prøve.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: H&K P30L og USP Tactical 9mm erfaringer søges

Indlæg af Ras.Killing » 11. apr 2019, 22:20

Razorback skrev:
11. apr 2019, 21:49
Men det ser ud som om folk er meget enige om at den ikke er den bedste skyder, så det vil jeg stole på :thumbup:
Ja men du skal også læse lidt imellem linjerne :biggrin: der er ingen der siger at det er en dårlig pistol. Hvad jeg lige har kunne vurdere, så fejler kvaliteten intet for den type pistol (altså sammenlignet med andre pistoler af samme type og pris).

Polymer pistolerne har primært to ting imod sig:

1. De er lette, så rekylen vil føles voldsommere end med en tungere pistol af stål. Det er ikke nødvendigvis et problem, men det er heller ingen fordel (specielt ikke når/hvis der skal skydes hurtigt).

2. Aftrækket er ofte elendigt (sammenlignet deciderede konkurrencevåben). Igen er det ikke nødvendigvis et problem, men det kræver for de fleste nok bare mere træning og tilvænning, end et sprødt og lækkert SA aftræk.

Det som det i sidste ende kommer ud på, er hvad du skal bruge pistolen til?

Skal den med på banen en gang om ugen for at sige :twoguns: og måske et par stævner fra tid til anden bare for hyggens skyld, eller har du ambitioner om at skulle ud og deltage aktivt i stævner o.lign.?

Til førstnævnte kan alle pistole bruges. Til sidstnævnte skal man overveje tingene lidt nærmere :thumbup:
Senest rettet af Ras.Killing 11. apr 2019, 22:59, rettet i alt 1 gang.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Razorback
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 25
Tilmeldt: 9. apr 2019, 18:34
Interesser: Håndvåben, Jagt/buejagt
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 1 time

Re: H&K P30L og USP Tactical 9mm erfaringer søges

Indlæg af Razorback » 11. apr 2019, 22:53

Ras.Killing skrev:
11. apr 2019, 22:20

Skal den med på banen en gang om ugen for at sige :twoguns: og måske et par stævner fra tid til anden bare for hyggens skyld, eller har du ambitioner om at skulle ud og deltage aktivt i stævner o.lign.?
Det er nok mest først nævnte, men måske en dag vil jeg prøve mig i IPSC.

Brugeravatar
Razorback
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 25
Tilmeldt: 9. apr 2019, 18:34
Interesser: Håndvåben, Jagt/buejagt
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 1 time

Re: H&K P30L og USP Tactical 9mm erfaringer søges

Indlæg af Razorback » 11. apr 2019, 22:57

Bofhenator skrev:
11. apr 2019, 22:13

Ellers sig til, så har jeg en 226 capsicum (forløberen til LDC'en) i din ende af landet du gerne må prøve.
Tusind tak :yr:
Jeg hører lige i klubben først, hvis ikke der er en, vil jeg meget gerne prøve din.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: H&K P30L og USP Tactical 9mm erfaringer søges

Indlæg af Ras.Killing » 11. apr 2019, 23:07

Razorback skrev:
11. apr 2019, 22:53
Ras.Killing skrev:
11. apr 2019, 22:20

Skal den med på banen en gang om ugen for at sige :twoguns: og måske et par stævner fra tid til anden bare for hyggens skyld, eller har du ambitioner om at skulle ud og deltage aktivt i stævner o.lign.?
Det er nok mest først nævnte, men måske en dag vil jeg prøve mig i IPSC.
Det retter vi lige med det samme til men måske en dag vil jeg prøve mig i IPSC :thumbup: og så forøvrigt hellere idag end i morgen :biggrin:

En P30L var ikke mit førstevalg til IPSC. Men igen... hvis forudsætningen er at det bare skal være sjovt, og man er ligeglad med at komme på skamlen... så kan langt de fleste pistoler bruges :smile:

Har du overvejet CZ Shadow 1 ell. 2, eller for den sags skyld Sig P320? Det er lidt samme “liga” som P226 (hvis man lige holder supermatch modellerne udenfor)
Senest rettet af Ras.Killing 14. apr 2019, 11:49, rettet i alt 1 gang.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: H&K P30L og USP Tactical 9mm erfaringer søges

Indlæg af Bofhenator » 11. apr 2019, 23:07

Razorback skrev:
11. apr 2019, 22:57
Bofhenator skrev:
11. apr 2019, 22:13

Ellers sig til, så har jeg en 226 capsicum (forløberen til LDC'en) i din ende af landet du gerne må prøve.
Tusind tak :yr:
Jeg hører lige i klubben først, hvis ikke der er en, vil jeg meget gerne prøve din.
Du siger bare til :-)
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Nielshm
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 149
Tilmeldt: 10. feb 2018, 07:44
Interesser: Terrænskydning
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 1 time
Been thanked: 18 times

Re: H&K P30L og USP Tactical 9mm erfaringer søges

Indlæg af Nielshm » 12. apr 2019, 06:42

Shadow er et fantastisk valg - men er efterhånden ved at blive ufortjent opfattet som gråmetal biler, de er ikke rigtig seje og alle har dem...
Jeg ville ikke bytte min egen Shadow med en P226. Min ven fra klubben som fik hans P226 samtidigt med min Shadow, skyder bedre med min pistol end han gør med hans egen.
Det betyder ikke at den ene er upræcis, men at våben kræver forskellig håndtering og folks indstilling til deres skydning er forskellig.
P226 ville jeg måske vælge hvis jeg skal skyde hurtigt, da den virker hurtige på plads til næste skud. Shadow vælger jeg fordi jeg udfordrer mig selv på præsicion og hele tiden vil prøve at gøre det bedre.

Brugeravatar
Razorback
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 25
Tilmeldt: 9. apr 2019, 18:34
Interesser: Håndvåben, Jagt/buejagt
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 1 time

Re: H&K P30L og USP Tactical 9mm erfaringer søges

Indlæg af Razorback » 14. apr 2019, 00:10

Ras.Killing skrev:
11. apr 2019, 23:07
Det retter vi lige med det samme til men måske en dag vil jeg prøve mig i IPSC :thumbup: og så forøvrigt hellere idag end i morgen :biggrin:

Har du overvejet CZ Shadow 1 ell. 2, eller for den sags skyld Sig P320? Det er lidr samme “liga” som P226 (hvis man lige holder supermatch modellerne udenfor)
Må hellere lige få mig mit eget våben før jeg begynder på IPSC, men bestemt noget jeg må prøve en dag. :twoguns:

Jeg har overvejet en Shadow 2 men gik hurtigt væk fra den igen uden nogen specifik grund (skal siges at jeg ikke har prøvet at skyde med en).
Jeg har ikke kigget på P320 før nu, men den kunne også godt være en mulighed. :inspect:

MEriksen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 38
Tilmeldt: 2. jun 2006, 19:07
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Sydfyn
Geografisk sted: Sydfyn
Has thanked: 14 times
Been thanked: 12 times

Re: H&K P30L og USP Tactical 9mm erfaringer søges

Indlæg af MEriksen » 15. apr 2019, 09:57

Hvis du har små hænder, vil jeg helt klart anbefale dig, at prøve noget bygget på CZ 75 platformen.

Jeg har to gange, med års mellemrum købt P226, fordi det bare er en lækker skyder. Jeg har desværre været nødt til at erkende, at jeg ikke skyder specielt godt med dem, da mine fingre er lige til den korte side.

Jeg vil råde dig til, at prøve så mange forskellige skydere som muligt, inden du beslutter dig. Også gerne nogle, der slet ikke er med i dine overvejelser, man kan jo blive overrasket :smile:

STI_Skytten
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 270
Tilmeldt: 30. sep 2014, 12:41
Interesser: Terræn skydning og klub
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 10 times
Been thanked: 14 times

Re: H&K P30L og USP Tactical 9mm erfaringer søges

Indlæg af STI_Skytten » 15. apr 2019, 19:43

Du vil blive meget ked af det hvis du køber en H&K P30L en fra klubben har en og jeg har prøvet den, aftrækket er elendigt og ejeren selv kan ikke ramme med den, selvom den rammer fint hvis man kan vende sig til det dårlige aftræk. Ejeren har en anden 9mm en CZ shadow som han rammer rigtigt godt med. Og du må gerne købe den H&K P30, men han vil hellere aflevere den til en våbenhandler, og bytte den med stort tab end at han vil sælge den til en af klubbens medlemmer. Den står som ny men som sagt, så har den det mest elendige aftræk meget lang vandring og lang reset imellem hvert skud.

Mvh

Michael

Brugeravatar
Razorback
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 25
Tilmeldt: 9. apr 2019, 18:34
Interesser: Håndvåben, Jagt/buejagt
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 1 time

Re: H&K P30L og USP Tactical 9mm erfaringer søges

Indlæg af Razorback » 16. apr 2019, 00:04

MEriksen skrev:
15. apr 2019, 09:57
Jeg vil råde dig til, at prøve så mange forskellige skydere som muligt, inden du beslutter dig. Også gerne nogle, der slet ikke er med i dine overvejelser, man kan jo blive overrasket :smile:
Jeg har muligvis fundet en i klubben som har en P226 jeg kan prøve ellers så har Bofhenator været så venlig og tilbudt mig at jeg kan prøve hans. Så der skal selvfølgelig prøves lidt før der bliver købt noget.
Det kunne da også være fedt at prøve en Shadow men er blevet lidt hooket på P226´eren. Jeg må se hvad min mening er efter jeg har prøvet den. :thumbup:

Brugeravatar
Razorback
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 25
Tilmeldt: 9. apr 2019, 18:34
Interesser: Håndvåben, Jagt/buejagt
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 1 time

Re: H&K P30L og USP Tactical 9mm erfaringer søges

Indlæg af Razorback » 16. apr 2019, 00:10

STI_Skytten skrev:
15. apr 2019, 19:43
Du vil blive meget ked af det hvis du køber en H&K P30L en fra klubben har en og jeg har prøvet den, aftrækket er elendigt og ejeren selv kan ikke ramme med den, selvom den rammer fint hvis man kan vende sig til det dårlige aftræk. Ejeren har en anden 9mm en CZ shadow som han rammer rigtigt godt med. Og du må gerne købe den H&K P30, men han vil hellere aflevere den til en våbenhandler, og bytte den med stort tab end at han vil sælge den til en af klubbens medlemmer. Den står som ny men som sagt, så har den det mest elendige aftræk meget lang vandring og lang reset imellem hvert skud.
Tusind tak for tilbudet men jeg lytter til dig og de andre venlige mennesker herinde; P30L´eren er droppet.
Jeg researcher videre, får prøvet en P226 og så må jeg tage den derfra :beback:

Rednex
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 174
Tilmeldt: 10. mar 2016, 09:20
Interesser: Skydning og IT
Geografisk sted: Ølstykke
Has thanked: 47 times
Been thanked: 55 times

Re: H&K P30L og USP Tactical 9mm erfaringer søges

Indlæg af Rednex » 16. apr 2019, 08:39

Jeg har en Shadow 1, som du er velkommen til at prøve også.

Besvar