Hjælp til valg af næste kaliber.

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
CDinesen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 253
Tilmeldt: 28. okt 2016, 21:30
Interesser: Pistol, Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 5 times
Been thanked: 11 times

Re: Hjælp til valg af næste kaliber.

Indlæg af CDinesen » 2. mar 2019, 20:32

Fast Fumble skrev:
2. mar 2019, 19:18
Og det er ganske rigtigt, en .357 pistol og en 9mm pistol er i samme gruppe.
Nu er jeg jo typen som går meget op i funktion og mindre i "funfactor", så jeg har meget svært ved at se hvorfor nogen køber en .357 pistol. Patronen er kæmpestor, så magasinkapaciteten bliver lav og grebet stort. Den kaliber er bare ikke rigtig smart til pistoler, synes jeg.
Mange tak FF - jeg har skudt med en Desert Eagle i .357 og da har store hænder passede den mig faktisk godt på trods af kun 9 patroner var de alle placeret godt :giggle:

Men nu hvis valget et mellem en .357 og een 9mm pistol er det ikke et svært valg :rock:

CDinesen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 253
Tilmeldt: 28. okt 2016, 21:30
Interesser: Pistol, Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 5 times
Been thanked: 11 times

Re: Hjælp til valg af næste kaliber.

Indlæg af CDinesen » 2. mar 2019, 20:34

Fast Fumble skrev:
2. mar 2019, 19:26
CDinesen skrev:
2. mar 2019, 14:36
Hej Fast Fumble, GSP'en er blot for at skyde på indendørs
Så synes jeg du skal være opmærksom på at: En GSP er en rigtig fremragende pistol til 15m/25m baneskydning og Terrænpistol, den er nem at blive dygtig med.
Hej FF, det var ikke meningen at undervurderer værdien af GSP'en - har skudt med den i klubben og syntes det er en fantastisk grovpistol :10:

CDinesen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 253
Tilmeldt: 28. okt 2016, 21:30
Interesser: Pistol, Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 5 times
Been thanked: 11 times

Re: Hjælp til valg af næste kaliber.

Indlæg af CDinesen » 2. mar 2019, 20:39

Fast Fumble skrev:
2. mar 2019, 19:26

En Glock 35 til IPSC derimod... Så kan du vist ikke gøre det meget sværere for dig selv.
Træning bliver dyr, meget dyr. Og G35 skyder jo i Standard, hvor klassen domineres af tunge (og især næsetunge) 2011 pistoler. Der er også en del SIG og andre tunge pistoler. Vægt er nemlig rigtig godt til at dæmpe rekyl, og der er pænt meget rekyl i en .40 (Powerfactor over 170, mens en 9mm blot skal være over PF 125). Stort set al fabriksammo i 9mm er over PF 125, mens der er masser af .40 fabriks ammo der ikke er over PF 170. Og en Glock udmærker sig ved at være meget let, især i snuden, så du kommer til at hygge dig med en pæn rekyl. Og med mindre du har et vist niveau, så vil .40 næppe være en fordel for dig.

Nåjaja, nu er mit mantra jo også: Enhver Glock er et fejlkøb!
Hej FF - du har fuldstændigt at det bliver dyrt i træning.
Jeg er klar over at der ikke nødvendigvis er samme som være i andre klasser.
Men det var også mest som jeg skrev tidligere at maximere de 6 (hvis det ikke bliver IPSC) og derfor finde den bedste kombination af de resterende pistoler.

Besvar