Taurus er det godt?

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Besvar
Rularo
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 26
Tilmeldt: 22. okt 2018, 16:30
Interesser: Pistol
Geografisk sted: København
Been thanked: 1 time

Taurus er det godt?

Indlæg af Rularo » 4. jan 2019, 19:17

Hejsa, nu er jeg faldet over mange taurus pistoler? Hvordan er det i kvaliteten og med reservedele? Er det en god kanon eller hvordan og hvorledes?

😁😁

F U B A R
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1398
Tilmeldt: 9. apr 2008, 15:13
Interesser: WW2 våben long range shooting
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 168 times
Been thanked: 196 times

Re: Taurus er det godt?

Indlæg af F U B A R » 4. jan 2019, 19:34

Efter hvad jeg hørt skulle være rimelig robust men regn nok ikke med at vinde konkurrencer med dem men hva de kommer fra Brasilien og deres cbc ammo (magtech )
Fejler som regel ikke noget
Mvh
I spent most of my money on beer , guns and women
The rest i just wasted!

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3358
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 633 times

Re: Taurus er det godt?

Indlæg af Flugteren » 4. jan 2019, 19:35

Rularo skrev:
4. jan 2019, 19:17
Hejsa, nu er jeg faldet over mange taurus pistoler? Hvordan er det i kvaliteten og med reservedele? Er det en god kanon eller hvordan og hvorledes?

😁😁
Altså i USA er Taurus en pistol man køber, fordi man ikke ved bedre....Det er en brasiliansk produceret pistol, kvalitetskontrollen er....svingende.

Spar op og køb en CZ, eller en Colt 70 Series 1911.

F U B A R
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1398
Tilmeldt: 9. apr 2008, 15:13
Interesser: WW2 våben long range shooting
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 168 times
Been thanked: 196 times

Re: Taurus er det godt?

Indlæg af F U B A R » 4. jan 2019, 21:08

Har som min første 9mm haft colt series 70
Den kunne ej holde skud i det sorte på 15 mtr MED. En pude !
Så spar yderligere op ville mit råd være
Men den er sjov :biggrin:
I spent most of my money on beer , guns and women
The rest i just wasted!

JMJ
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 355
Tilmeldt: 10. sep 2010, 15:50
Interesser: skydevåben
Geografisk sted: østjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Taurus er det godt?

Indlæg af JMJ » 4. jan 2019, 21:49

Hej drenge .
Jeg har en taurus 9 mm pistol og har haft den nogle år
Jeg har aldrig haft problemer med den
Den holder skudene fin samlet
Men sæt en buffer i den
Jeg kender en der har skudt nær 50.000 skud med hans og den skyder ok endnu
Mvh jmj

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Taurus er det godt?

Indlæg af Elbæk » 4. jan 2019, 22:56

Jeg går ud fra at du mener Taurus PT 92?

Jeg har tidligere skudt en del med den model - og mekanisk er de udmærkede og velfungerende pistoler. Præcisionsmæssigt er de tjenestepistoler, ikke lækre håndbyggede og tunede konkurrencepistoler.

Modellen er populær som foreningsvåben, fordi den er billig, robust og kan skyde mange skud før behovet for rensning bliver akut. Det er som udgangspunkt meget driftstabile våben - men de kán i sagens natur blive så beskidte at de fejler, det har jeg selv oplevet en enkelt gang. Jeg tror (tror) at mange af de historier som florerer om ustabile Taurus PT 92 primært skyldes, at dem mange folk har skudt med har været udslidte foreningsvåben som skulle have været renset for et par tusinde skud eller syv siden. Jeg har skudt med privatejede - og ordentligt vedligeholdte - Taurus PT 92 som skød aldeles udmærket, jeg har to gode venner som hver har en, den ene af dem JMJ.
Ét sted hvor PT 92 angiveligt hár et regulært problem, er deres tendens til at tabe bagsigtet - navnlig de rustfri har åbenbart en tendens i den retning. Jeg har aldrig oplevet det selv dog.

PT 92 er fremstillet på "aflagt" Beretta værktøj, købt af Taurus da Beretta lukkedes deres fabrik i Brasilien i 1983 efter afsluttet kontrakt med det Brasilianske forsvar. Som sådan fremstår Taurus PT 92 så godt som identisk med den oprindelige Beretta 92 (designet i 1975) - og er derved på visse punkter forskellig fra Beretta 92 FS (indført i det amerikanske forsvar under betegnelsen M9 i 1985), kendt og elsket fra film som Lethal Weapon og Die Hard. Den primære forskel er funktionen og placering af manuel sikring/decocker - og hvad man foretrækker dér, er et spørgsmål om præference og hvad man er vant til. Jeg har aldrig skudt med en Beretta 92 FS, men en del med en bekendts sydafrikanske Vektor Z88, som er en næsten 1:1 kopi af en Beretta 92 FS.

Blandt amerikanske YouTubere er det tilsyneladende nærmest en regel at man skal udtale sig negativt om Taurus PT 92 - men oftest kan kritikken koges ned til det faktum at den ikke er en Beretta 92 FS. I mange amerikaneres opfattelse er Taurus PT 92 åbenbart et kopiprodukt som forsøger at lukrere på Beretta 92 FS' status som tjenestevåben i det amerikanske forsvar - og det er ikke helt fair at opfatte den sådan, Taurus PT 92 var i produktion næsten to år før amerikanerne adopterede Beretta 92 FS/M9.

De fleste private som køber en Taurus PT 92 gør det (min påstand) som et forsøg på at stille "Beretta kløen", ca. femtusinde kroner billigere end en Beretta 92 FS ville koste dem. For nogen fungerer det måske - men i min optik; vil man have en Beretta 92 FS, så vil man have en Beretta 92 FS. Jeg tænker at en del af de billige brugte Taurus PT 92 man kan finde på markedet, er resultatet af folks forsøg på at stille den kløe med en Taurus PT 92.

Isoleret set er Taurus PT 92 et udmærket våben til prisen - og ofte kan man, som sagt, finde brugte eksemplarer til ganske få penge, så længe man vogter sig for udslidte foreningensvåben. Gensalgsværdien af en Taurus PT 92 er ikke særlig høj - det er en fordel hvis man skal shoppe brugt, men en ulempe hvis man har købt en fra ny af og senere gerne vil sælge en. Jeg synes at opleve at Beretta 92 FS procentvis holder værdien noget bedre ved videresalg.

Jeg har selv et par gange været tæt på at købe en Taurus PT 92 - som en Taurus PT 92, ikke som erstatning for en Beretta 92 FS. Første gang var en ved at prakke et udslidt foreningsvåben på mig (som uerfaren skytte), heldigvis trådte mere erfarne skytter til og frarådede mig den handel. Til syvende og sidst er der dog andre våben i prisklassen jeg hellere vil have, for under en tusse mere kan man erhverve sig en ny gen 4 Glock 17DK - et våben med næsten uendelige muligheder for individuelle forbedringer og et lige så uendeligt udvalg af ekstraudstyr. For under totusinde mere får man en CZ75 SP-01 Shadow DK, en pistol som er Taurus PT 92 overlegen på nærmest alle tænkelige parametre. Både en Glock og en CZ bør også have en procentvis højere gensalgsværdi end en Taurus, skulle man ønske at sælge pistolen en dag.

Sidenote: Taurus' revolvere, både grov og salon, har jeg personligt rigtig gode erfaringer med. Mekanisk er de kopier af S&W, men grovere i finishen, især den interne finish. Med en tuning er de aldeles udmærkede revolvere - og selv med udgiften til en tuning, får man rigtig meget revolver for pengene. Igen skal man dog være opmærksom på at den procentvise gensalgsværdi er relativt lav sammenlignet med mærker som S&W, Colt og Ruger.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7561
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 905 times

Re: Taurus er det godt?

Indlæg af Raptor357 » 4. jan 2019, 23:26

Men en beretta 92 er jo heller ikke meget værd som præcisions pistol.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5160
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1372 times

Re: Taurus er det godt?

Indlæg af Ras.Killing » 4. jan 2019, 23:34

Elbæk skrev:
4. jan 2019, 22:56
Sidenote: Taurus' revolvere, både grov og salon, har jeg personligt rigtig gode erfaringer med. Mekanisk er de kopier af S&W, men grovere i finishen, især den interne finish. Med en tuning er de aldeles udmærkede revolvere - og selv med udgiften til en tuning, får man rigtig meget revolver for pengene. Igen skal man dog være opmærksom på at den procentvise gensalgsværdi er relativt lav sammenlignet med mærker som S&W, Colt og Ruger.
Jeg kender ikke meget til Taurus pistoler, men har haft et par af deres revolvere i hånden. Sammenlignet med S&W er aftrækket altså noget daller værk... ingenlunde at sammenligne med S&W! Okay, jeg er også ret hysterisk med mine revolvere :biggrin: som alle har voldtunet aftræk :neutral:

Ikke destro mindre føles en Taurus bare billigere, hvilket den jo også er.

Det sagt... Så rammer de altså hvor de skal! Kender et par terrænskytter, som skyder rigtig fornuftigt med en Taurus revolver. Og hvis ens formål ellers også bare er, at hive et par 357.MAG bønner frem, knalde dem af og tænke woooooow! Så klare de jobbet rigtig fint :biggrin:

EDIT: Mekanisk er de ikke identisk med S&W!
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Taurus er det godt?

Indlæg af Elbæk » 5. jan 2019, 11:25

Du har ret, de nyere modeller er ikke, de er - om noget - tættere på Dan Wesson revolvere rent mekanisk og konstruktionsmæssigt - jeg kan ikke huske at jeg nogenside har skudt med en. Men, ældre modeller som M 66, M 86 og M 96 er så godt som 1:1 kopier af S&W - ud af æsken er aftrækket grovere end S&W, men tuningspotentialet er det samme.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Besvar