Hvor køber I jeres haglpatroner?

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Besvar
Quell
Newbie
Newbie
Indlæg: 3
Tilmeldt: 17. sep 2018, 11:14
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København

Hvor køber I jeres haglpatroner?

Indlæg af Quell » 20. sep 2018, 10:08

Hej Alle

Jeg plejer at købe Kent 12/70 5'ere på 450 m/s og har indtil videre bare gået i Hunters House, men jeg tænker, at der må være penge at spare ved enten at købe online eller andre steder.

Så nu spørger jeg her: Hvor køber I jeres haglpatroner? Og hvor finder jeg dem billigst?

Med venlig hilsen
Quell

Ps. Har forsøgt pricerunnner, men intet sker ved søgning på haglpatroner.

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Hvor køber I jeres haglpatroner?

Indlæg af Kleth » 20. sep 2018, 10:31

Jeg køber dem hos de butikker jeg alligevel besøger, eller som mine kammerater besøger; Korsholm, Østjysk, Brasholt, Vaabensmeden, Gamefair og Hubertushuset. Nu har jeg vist aldrig oplevet at besparelsen per æske har kunne retfærdiggøre nogen form for køretur, og hvis jeg har købt en kasse (250stk) så plejer stykprisen at blive en del bedre; der er ofte et par kroner at spare per patron i forhold til at købe en æske med 25stk.
Som regel plejer jeg at købe ammunition som er markedsført i kasser f.eks. Hypersteel, Remington Nitrosteel, Venatum Bismuth etc.

Selvfølgeligt, hvis man har et lille våbenskab og ikke går så meget på jagt, så er det en større volumen og investering som man skal kunne rumme; besparelsen retfærdiggør næppe en investering i et ekstra våbenskab med mindre man skyder meget :giggle:
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Hvor køber I jeres haglpatroner?

Indlæg af PSindrup » 20. sep 2018, 11:14

Hubertushuset.
Flugtskydningspatroner til 1,18/stk. tror jeg ikke kan gøres meget billigere

Og husk fragtomkostninger på 450,- kroner hvis du vil købe over nettet

Peter

Peter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 922
Tilmeldt: 5. feb 2004, 01:44
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 126 times
Been thanked: 264 times

Re: Hvor køber I jeres haglpatroner?

Indlæg af Peter » 20. sep 2018, 12:46

Køb dem hvor du plejer og støt din lokale våbenhandel. Det er ingen guldgrube for jagtbutikker at sælge ammo.
Og som Kleth skriver, er det normalt at få en noget større rabat ved at købe en kasse med min. 250 stk.

Rulab
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 922
Tilmeldt: 18. mar 2007, 15:14
Interesser: Hagljagt og flugtskydning
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 124 times
Been thanked: 164 times

Re: Hvor køber I jeres haglpatroner?

Indlæg af Rulab » 20. sep 2018, 13:25

Flugtskydningspatroner koster ca. det samme over alt(+/- 5 øre), i hvert fald i det jyske.
Jagtpatroner er der, igen i det jyske ikke så stor forskel på ved køb af en eller to æsker(25 stk.), men køber man en kasse (250 stk :blink: ) eller to, er nogle jagtforretninger mere villige til god mængderabat end andre.
De bedste tilbud findes som åbent hus tilbud i august eller september, hvor der tit er et rigtig godt tilbud på et bestemt mærke i et par bestemte haglstørrelser, men det er jo så lidt sent nu :fun:

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2973
Tilmeldt: 17. okt 2010, 23:49
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 513 times

Re: Hvor køber I jeres haglpatroner?

Indlæg af TheDarkSide » 20. sep 2018, 18:28

Det nærmeste sted de har det jeg skal bruge :smile:

Jeg bruger under 50 haglpatroner om året, så selv hvis jeg kunne spare 1-2-3 kr pr. patron ville det betyde absolut intet og det ville slet ikke være besværet værd at bruge tid på at finde dem billigere.
Jeg bruger vel 100 gange flere penge på jagtleje, våben og jagttøj om året end patroner, så det er ikke rigtig noget der værd at bruge en masse tid på :giggle:

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 401 times

Re: Hvor køber I jeres haglpatroner?

Indlæg af LJ » 20. sep 2018, 22:49

Der er, som nævnt, ikke særlig store udsving i priserne på ammunition, hverken jagt- eller træningsammunition.

Køb din ammunition hvor det er belejligt for dig, besparelserne er små og fortabes hurtigt i transport/tid.
Brug gerne din lokale jagtbutik, byg en relation, så kommer der oftest lidt rabat på andre ting, som opvejer en evt. beskeden merpris på ammunitionen.

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 401 times

Re: Hvor køber I jeres haglpatroner?

Indlæg af LJ » 20. sep 2018, 23:00

...og forresten. Billigst er ikke nødvendigvis bedst.
Forskellige haglgeværer med forskellige chokes/boringer sætter forskellige skudbilleder med forskellige haglpatroner!

Hvis det skal være rigtig godt, så tester man på papir, på f.eks. 25 meter, indtil man finder en patron med tilfredsstillende skudbillede/dækning inden for et givent område. De fleste bliver overraskede over hvor stor forskel der kan være.

Slettet bruger

Re: Hvor køber I jeres haglpatroner?

Indlæg af Slettet bruger » 21. sep 2018, 08:28

Quell skrev:
20. sep 2018, 10:08
Hej Alle

Jeg plejer at købe Kent 12/70 5'ere på 450 m/s og har indtil videre bare gået i Hunters House, men jeg tænker, at der må være penge at spare ved enten at købe online eller andre steder.

Så nu spørger jeg her: Hvor køber I jeres haglpatroner? Og hvor finder jeg dem billigst?

Med venlig hilsen
Quell

Ps. Har forsøgt pricerunnner, men intet sker ved søgning på haglpatroner.
Hvor mange skal du bruge ?

Brugeravatar
Boerge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 12. feb 2011, 20:30
Interesser: haglgevær, riffel, ammunition
Geografisk sted: østjylland
Has thanked: 213 times
Been thanked: 470 times

Re: Hvor køber I jeres haglpatroner?

Indlæg af Boerge » 21. sep 2018, 10:59

LJ skrev:
20. sep 2018, 22:49
Der er, som nævnt, ikke særlig store udsving i priserne på ammunition, hverken jagt- eller træningsammunition.

Køb din ammunition hvor det er belejligt for dig, besparelserne er små og fortabes hurtigt i transport/tid.
Brug gerne din lokale jagtbutik, byg en relation, så kommer der oftest lidt rabat på andre ting, som opvejer en evt. beskeden merpris på ammunitionen.
Det er nemlig helt rigtigt! Få en personlig relation til en forretning. Som kendt ansigt/fast kunde i forretningen, er det langt nemmere at få god service, og forhandle sig til rabatter. ( jeg har været fast kunde i en lille jagtforretning i Århus siden 1962 - køber stort set alt vedr. jagt - outdoor - fritidsbeklædning og meget andet der. Får altid en fantastisk behandling -- og altid et: "Hej Børge" når jeg kommer )
Andre interesser:
Frimærkesamling, astronomi og dyremishandling!!

Besvar