Er Alfa Proj våben noget værd?

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Besvar
ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3129
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Er Alfa Proj våben noget værd?

Indlæg af ReneKJ » 17. apr 2018, 17:44

På min tur rundt på nettet kom jeg forbi en forhandler der har en Alfa Proj model 9261 cal 9x19 revolver på lager, prisen er under halvdelen af hvad man skal slippe for f.eks. en S&W 686.

Men jeg kan ikke finde meget info om producenten eller det specifikke våben. Er der nogen der kender til Alfa Proj?
Er det noget ragelse, billig kvalitet eller måske midt imellem?

Her er et link til et tilfældigt sted hvor de også har våbnet.
http://blsolutions.ca/alfa-proj-9261-cl ... ess-9mm-6/

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Er Alfa Proj våben noget værd?

Indlæg af Elbæk » 17. apr 2018, 18:34

Jeg har ingen personlig erfaring med dem, men de var - indledningsvis - på listen da jeg var ude og shoppe .357 Mag revolver for ikke så lang tid siden, så jeg har læst lidt op på hvad, navnlig, amerikanerne siger om dem.

Alfa Proj er, ligesom Ruger, støbte revolvere - men knap så tunge og kantede som Ruger.

Mekanisk er de simpelt opbyggede, men skulle være robuste og driftsikre.

Overordnet set klassificere de af flere som værende under S&W samt Ruger i kvalitet, men et stykke over Taurus.

Jeg har endnu til gode at læse nogen klage over præcisionen - dog er der flere som angiver at man ikke skal forvente S&W præcision, mens andre netop sammenligner præcisionen med en S&W.

Ét gennemgående klagepunkt er at kvaliteten af aftrækket åbenbart varierer meget fra revolver til revolver - og at de, grundet deres simple opbygning, ikke kan fintunes helt så fint som en S&W, men det kan en Ruger heller ikke for den sags skyld. De få som har haft lejlighed til at prøve flere forskellige modeller - samt flere af samme model - rapporterer at lige netop aftrækket er et klassisk "try before you buy" - og ikke bare modellen, men den specifikke revolver du overvejer at anskaffe dig.

Et andet mindre klagepunkt som nogle er inde på, er at finishen på de ikke rustfri våben er relativt tynd, så man får meget hurtigt hånd- og og hylsterslid.

Min generelle, personlige, erfaring med Tjekkiske våben er god. De plejer at lave glimrende - og økonomisk opnåelige - våben.

Personligt endte jeg med en Ruger GP-100.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3129
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Er Alfa Proj våben noget værd?

Indlæg af ReneKJ » 17. apr 2018, 18:59

Mange tak.
:NVFrules:

Badaka
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1141
Tilmeldt: 16. apr 2012, 15:51
Interesser: Bukkejagt og riflede våben
Geografisk sted: Sjælland....uheldigvis....
Has thanked: 89 times
Been thanked: 163 times

Re: Er Alfa Proj våben noget værd?

Indlæg af Badaka » 19. apr 2018, 06:22

Tag fat i kingwood arms.
Han har dem liggende og jeg syntes de ganske imponetende kvalitet

Besvar