Billig w308 trænings ammunition?

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Besvar
Brugeravatar
Ingsorsi
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 883
Tilmeldt: 17. nov 2015, 20:49
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde / København
Has thanked: 215 times
Been thanked: 153 times

Billig w308 trænings ammunition?

Indlæg af Ingsorsi » 8. aug 2017, 16:38

Er der nogen grund til ikke at bruge ammo som dette til træning med min 308w jagtriffel? Det er grangiveligt noget billigere end norma jagt match.
http://skyttebutik.dk/product.asp?product=3869

Hvad bruger i andre til træning med de større kaliber?

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Billig w308 trænings ammunition?

Indlæg af Kleth » 8. aug 2017, 17:07

Det afhænger af hvad du vil bruge det til?

Jeg har flere kammerater der bruger S&B i .308w og de skyder omkring 1MOA og i enkelte tilfælde bedre.
I mine våben skyder de tæt på to MOA, hvor Norma Jagtmatch går omkring 1MOA i samme våben.
Du burde kunne forvente omkring de 2 MOA eller bedre med S&B. Vi har også set større afvigelser med S&B end med Norma.......

Såååå - Prøv dem ! :thumbup: Om ikke andet kan de vel bruges til indskydning, træning af stående skydestillinger eller hjortebanen.

Jeg bruger S&B i .308w og 8x57IS og så genoplader jeg .308w hylstrene med Lovex og SGK. Og 8x57IS med VV og PPU.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Nuser
This member is
This member is
Indlæg: 200
Tilmeldt: 29. nov 2007, 18:20
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 96 times
Been thanked: 16 times

Re: Billig w308 trænings ammunition?

Indlæg af Nuser » 8. aug 2017, 17:13

Ellers prøv denne:
http://skyttebutik.dk/product.asp?product=4986
Har et par kammerater med Tikka T3 som bruger den og de er super glade for den.

Per

Spaniel
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 66
Tilmeldt: 25. okt 2016, 21:20
Interesser: Hunde, jagt, WWII militaria.
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 16 times
Been thanked: 10 times

Re: Billig w308 trænings ammunition?

Indlæg af Spaniel » 8. aug 2017, 17:20

Der er ikke andet for end at prøve dig frem.

Pt bruger jeg selv noget billigt russisk ammo. Kan ikke huske prisen men det var en hel del billigere end alt andet.
Det fungere ganske fint når jeg bare hygger mig på skydebanen. Men grupperne bliver mere samlet med dyrere ammo.

Sælgeren i butikken fortalte mig, at i nogle rifler fungerede den billige ammo rigtigt godt. I andre smed den skudene til højre og venstre. Efter at selv have prøvet tror jeg på ham.

Så køb en kasse og se om den kan levere nogle grupper du er tilfreds med.

Slettet bruger

Re: Billig w308 trænings ammunition?

Indlæg af Slettet bruger » 8. aug 2017, 17:57

Problemet med S&B og S&B produkter, er jo at de ikke bare " spreder jævnt" men også har nogle gevaldige flyvere.
Øh, hvad får man så ud af sin træning når man ikke ved om det var patronfejl eller skyttefejl ???--- intet efter min mening.
Hellere betale en halv gang mere for en kvalitets patron og så få noget ud af sin træning.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Billig w308 trænings ammunition?

Indlæg af C-X » 8. aug 2017, 18:16

Hvilke aflejringer giver en billig ammunition i piben og hvor meget rens og hvor mange skud med kvalitetsammunition skal der til, inden den performer igen?

Norma hylstre er der ingen genladere der siger nej tak til.

Nogle taler dog pænt om GGG ammunition og jeg har ikke selv prøvet det endnu. Har dog købt en pakke i .223 Rem., til en riffel der ikke vil som jeg vil.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Billig w308 trænings ammunition?

Indlæg af Kleth » 8. aug 2017, 19:03

C-X skrev:Hvilke aflejringer giver en billig ammunition i piben og hvor meget rens og hvor mange skud med kvalitetsammunition skal der til, inden den performer igen?
Jeg ser ingen problemer! Jeg trækker min riffel igennem med en boresnake efter skydning og jeg kan sagtens skyde 3-4 serier af 4 skud skud S&B i min .308w og så skyde nogle rigtige fine grupper med hjemmerul bagefter. Jeg tvivler på at den legering S&B anvender, adskiller sig drastisk fra den Norma anvender.
Der hvor jeg har oplevet forskel er på tolerancerne bla placeringen af blykerne i kappen.

Før jeg sporterizerede min Husqvarna 648, der havde den tendenser til at lave flyvere med S&B som CP beskriver.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Besvar