Din favoritbössa - vis den her.

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Brugeravatar
Sako Finnbear
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 69
Tilmeldt: 10. nov 2016, 18:37
Interesser: Jakt, vapen och bilar
Geografisk sted: Skåne/Sverige
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Din favoritbössa - vis den her.

Indlæg af Sako Finnbear » 15. maj 2020, 23:13

Lycon skrev:
15. maj 2020, 19:59
Sako Finnbear skrev:
6. maj 2020, 17:40
Ser att bilderna försvunnit även här på min bössa, lägger upp ett par nya.
Vil du (det gælder alle brugere) ikke være rar at lægge dem direkte op på NVF´s server, så vi undgår at billederne forsvinder.
Vi betaler mange penge for at få hostet NVF, så der netop er plads til at brugerne kan vedhæfte billeder direkte i indlægget, og så er det drøn ærgerlig at nogle brugere bliver ved med at linke fra eksterne host-sites, så deres deres indlæg er ubrugelige, når host-sitet lukker, din konto ophører, eller der ændres i URLén.

Det er lige til og ret nemt: Hvordan vedhæfter jeg et billede til mit indlæg?
Du kan opleve at billede er for stort, men så er det blot at gøre det lidt mindre, eller beskære det. Det findes der massere af gratisprogrammer der kan gøre.



Absolut kan jag göra det.

Gör ett test här under.




IMG_4116.JPG

Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is
Indlæg: 2017
Tilmeldt: 26. mar 2008, 22:07
Interesser: Ildvåben og ildvand
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 350 times
Been thanked: 653 times

Re: Din favoritbössa - vis den her.

Indlæg af Oscar123 » 16. maj 2020, 00:18

Min favoritskyder (når vi taler rifler…) er stadig min allerførste anskaffelse, som allerede har en god del år på bagen. En simpel Remingon 700 LTR i .308 WIN. Lille, handy og driftssikker og med en god præcision og passende power.

I de tidlige år mod’ede jeg den en smule med aftagelige magasiner, et bedre greb på bundstykket (meget fint ”smedet” af det daværende NVF medlem NÆSTVED V2.0 (hvor blev han af..?)), Picatinny rail på toppen (til optik) samt under forstykket (til bipods). Dertil et bedre og ”poleret” aftræk med en vægt, der passer mig.

Picatinny railen muliggør hurtig og nem skift af optik og jeg skifter mellem en Hensoldt 3-12x56FF og en Leupold VX-6 1-6x24. Begge i Near one-piece montager til rail og begge med lys. Leupold’en med ”taktisk” trådkors og Fire Dot virker som et rødpunktssigte når forstørrelsen er skruet ned til 1. Derudover anvender jeg en sjælden gang et ”rigtigt” rødpunktssigte - Vortex SPARC.

Samlet set et godt setup med fin præcision. Samtidig ikke så kostbart, at man ikke tør anvende det i felten, som det værktøj, det nu engang er.

Skulle jeg mod’e yderligere ville det være en fornuftig dæmper, der ikke fylder for meget… Gode forslag, som egner sig på en LTR modtages gerne (på PB for ikke at afspore tråden)


:razz:
Oscar123
LTR m Hensoldt 3-12x56 - Leupold VX-6 1-6x24 - Vortex SPARC.jpg
LTR m Hensoldt 3-12x56 - Leupold VX-6 1-6x24 - Vortex SPARC.jpg (103.84 KiB) Vist 2226 gange
On scene - but unseen

Brugeravatar
Sako Finnbear
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 69
Tilmeldt: 10. nov 2016, 18:37
Interesser: Jakt, vapen och bilar
Geografisk sted: Skåne/Sverige
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Din favoritbössa - vis den her.

Indlæg af Sako Finnbear » 16. maj 2020, 00:32

Najs med tre olika sikte till samma bössa, då är man redo för all jakt med favoritbössan. :respekt:

Brugeravatar
Rahan
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 10. aug 2006, 07:09
Interesser: Jagt og skydning.
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 154 times
Been thanked: 101 times

Re: Din favoritbössa - vis den her.

Indlæg af Rahan » 16. maj 2020, 10:33

Chrstn_Olsen skrev:
6. maj 2020, 20:30
Jeg har solgt begge bøjlespændere fra dengang, men har lige vekslet en lille corona-aktiegevinst til denne lille sag, som helt sikkert bliver den nye favorit.
Den ser spændende ud.
Jeg glæder mig til du sætter den til salg :biggrin:

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4208
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 827 times
Been thanked: 431 times

Re: Din favoritbössa - vis den her.

Indlæg af 458hunter » 16. maj 2020, 12:48

:rolf:
PerNielsen skrev:
16. maj 2020, 10:33
Chrstn_Olsen skrev:
6. maj 2020, 20:30
Jeg har solgt begge bøjlespændere fra dengang, men har lige vekslet en lille corona-aktiegevinst til denne lille sag, som helt sikkert bliver den nye favorit.
Den ser spændende ud.
Jeg glæder mig til du sætter den til salg :biggrin:
:giggle: Der bliver jo skiftet lidt løbende, så selv om jeg gerne ville sige at det aldrig kommer til at ske, så ved jeg jo ikke hvilke lækkerier der kommer til salg i morgen ;)

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4208
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 827 times
Been thanked: 431 times

Re: Din favoritbössa - vis den her.

Indlæg af 458hunter » 16. maj 2020, 12:49

Sako Finnbear skrev:
15. maj 2020, 23:13
Lycon skrev:
15. maj 2020, 19:59
Sako Finnbear skrev:
6. maj 2020, 17:40
Ser att bilderna försvunnit även här på min bössa, lägger upp ett par nya.
Vil du (det gælder alle brugere) ikke være rar at lægge dem direkte op på NVF´s server, så vi undgår at billederne forsvinder.
Vi betaler mange penge for at få hostet NVF, så der netop er plads til at brugerne kan vedhæfte billeder direkte i indlægget, og så er det drøn ærgerlig at nogle brugere bliver ved med at linke fra eksterne host-sites, så deres deres indlæg er ubrugelige, når host-sitet lukker, din konto ophører, eller der ændres i URLén.

Det er lige til og ret nemt: Hvordan vedhæfter jeg et billede til mit indlæg?
Du kan opleve at billede er for stort, men så er det blot at gøre det lidt mindre, eller beskære det. Det findes der massere af gratisprogrammer der kan gøre.



Absolut kan jag göra det.

Gör ett test här under.





IMG_4116.JPG
OT - hvor har du købt den Caldwell rest under riflen?

Brugeravatar
Sako Finnbear
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 69
Tilmeldt: 10. nov 2016, 18:37
Interesser: Jakt, vapen och bilar
Geografisk sted: Skåne/Sverige
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Din favoritbössa - vis den her.

Indlæg af Sako Finnbear » 16. maj 2020, 13:09

Chrstn_Olsen skrev:
16. maj 2020, 12:49
Sako Finnbear skrev:
15. maj 2020, 23:13
Lycon skrev:
15. maj 2020, 19:59
Sako Finnbear skrev:
6. maj 2020, 17:40
Ser att bilderna försvunnit även här på min bössa, lägger upp ett par nya.
Vil du (det gælder alle brugere) ikke være rar at lægge dem direkte op på NVF´s server, så vi undgår at billederne forsvinder.
Vi betaler mange penge for at få hostet NVF, så der netop er plads til at brugerne kan vedhæfte billeder direkte i indlægget, og så er det drøn ærgerlig at nogle brugere bliver ved med at linke fra eksterne host-sites, så deres deres indlæg er ubrugelige, når host-sitet lukker, din konto ophører, eller der ændres i URLén.

Det er lige til og ret nemt: Hvordan vedhæfter jeg et billede til mit indlæg?
Du kan opleve at billede er for stort, men så er det blot at gøre det lidt mindre, eller beskære det. Det findes der massere af gratisprogrammer der kan gøre.



Absolut kan jag göra det.

Gör ett test här under.





IMG_4116.JPG
OT - hvor har du købt den Caldwell rest under riflen?
Ingen fara!

Den köpte jag från Midway.

https://www.midwayusa.com/

Brugeravatar
Sako Finnbear
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 69
Tilmeldt: 10. nov 2016, 18:37
Interesser: Jakt, vapen och bilar
Geografisk sted: Skåne/Sverige
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Din favoritbössa - vis den her.

Indlæg af Sako Finnbear » 16. maj 2020, 21:00

Får ju presentera min andra favoritbössa, mitt salongsgevär i form av en SAKO Finnfire varmint .22lr.



IMG_4093.JPG
IMG_4094.JPG

Besvar