9mm til felt Sig 210 S-Target-X-Six S-Match

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Besvar
265
Newbie
Newbie
Indlæg: 7
Tilmeldt: 11. jan 2015, 16:28
Interesser: Rifle - jakt og pistol skyting
Geografisk sted: SØR-VEST

9mm til felt Sig 210 S-Target-X-Six S-Match

Indlæg af 265 » 11. jan 2015, 19:53

Hei,
Har fått havesygen og skal kjøpe ny pistol i 9 mm
Valget står mellom Sig 210 Super Target og X-Six Super Match
Det er 4500,- i pris forskjell på di er X-Six verdt pengene?
Trenger bare 6 skudd til felt skyting så S-Target holder men vis dere mener X-Six er en mye bedre pistol går man for den.
Et vel et større grep på X-Six men har blitt fortalt Sig har endret siste utgave av X-Six så den passer bedre til små hender.

Hunterhouse selger et rekylsett til S 210 S-Target som di sier gir en mye bedre pistol å skyte med rekyl osv.
Noen som skyter med dette rekylsettet i sin pistol og kan bekrefte det virker til å forbedre pistolens rekyl.

Brugeravatar
Gunslinger
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1236
Tilmeldt: 5. mar 2008, 16:15
Interesser: IPSC, genladning, våbennørderi
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 70 times
Been thanked: 148 times

Re: 9mm til felt Sig 210 S-Target-X-Six S-Match

Indlæg af Gunslinger » 11. jan 2015, 21:20

Efter min mening er der en verden til forskel fra en P210 Target og en X-six Super Match. Sidstnævnte er jo deres topmodel, hvor P210 jo egentlig "bare" er en moderne version af den gamle og af mange højtelskede Sig Neuhausen. Sig P210 er bestemt er godt våben, men X-six Super Match har nogle egenskaber som du ikke finder hos P210. Den vigtigste er velsagtens der justerbare aftræk der tillader justering af aftræksvægt fra 1100-1600 gram, samt justering af take-up og reset. Endvidere har den forlænget magasinudløser og efter min smag bedre sigtemidler. Det justerbare aftræk koster omkring 480 eur i løssalg, så det alene udgør næsten for differencen på de 2 våben. Desuden er Super Match ret lækker lavet hvor der er kælet for detajerne i form af den lige aftrækker, det lækre greb samt serrations på slæden.

Jeg er ikke bekendt med det omtalte rekylsystem. Hvis du spørger mig er følt rekyle langt hen af vejen et spørgsmål om preferance og temperament.

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7548
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: 9mm til felt Sig 210 S-Target-X-Six S-Match

Indlæg af Raptor357 » 11. jan 2015, 21:26

Prøv dem begge, så er du ikke i tvivl om hvad du vil skyde med.
Nogle til moren andre til datteren.
P210 burde ikke have noget godt som super match ikke har.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

265
Newbie
Newbie
Indlæg: 7
Tilmeldt: 11. jan 2015, 16:28
Interesser: Rifle - jakt og pistol skyting
Geografisk sted: SØR-VEST

Re: 9mm til felt Sig 210 S-Target-X-Six S-Match

Indlæg af 265 » 13. jan 2015, 20:09

Skal prøve å få skyte med begge pistolene før eg tar et valg.
Hørt rykter å sett på youtube att avtrekkeren på X-Six flytter seg i bøylen,muleg den som har justert den ikkje har skrud den nok til ?
Så håper å få andres erfaringer med pistolene + og minus.

Falco Subniger
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 215
Tilmeldt: 29. jun 2014, 09:11
Interesser: Harmonisk træfsikkerhed
Geografisk sted: Østdanmark
Has thanked: 28 times
Been thanked: 32 times

Re: 9mm til felt Sig 210 S-Target-X-Six S-Match

Indlæg af Falco Subniger » 15. jan 2015, 16:24

265 skrev:Skal prøve å få skyte med begge pistolene før eg tar et valg.
Hørt rykter å sett på youtube att avtrekkeren på X-Six flytter seg i bøylen,muleg den som har justert den ikkje har skrud den nok til ?
Så håper å få andres erfaringer med pistolene + og minus.
Jeg har kun erfaring med Super Match (X-Five) - cirka 1.500 skud, og jeg har intet skidt at sige om pistolen. Jeg har gjort følgende observationer i forhold til normalt brug.

1. Jeg har justeret aftrækkeren, og jeg har efterfølgende ikke oplevet problemer. Aftrækkerslæden og skinnen den kører på er begge forsynet med tænder, så de skal falde i hak inden man spænder skruen. Det er beskrevet i manualen ved hvilket moment skruen bør spændes. Under justering konstaterede jeg også, at hvis aftrækkeren rykkes for langt tilbage, samtidig med at du har justeret den til kort vandring, så låser aftrækkeren efter tryk og returnerer ikke til udgangsposition. Det er så vidt jeg husker også nævnt i manualen, uanset er det blot en begrænsning og ikke en fejl ved aftrækkersystemet.

2. Tolerancen mellem slæde og ramme er lille, kombineret med at pistolen leveres med en blødere rekylfjeder end standard P226, så man skal være opmærksom på rengøring og smøring af skinnen. For meget fedt eller skidt, og man risikerer at slæden ikke returnerer helt til udgangsposition efter skudafgivelse. Igen er det blot en tilvænning til pistolens konstruktion.

3. Standardsigtet er fint, forreste sigtemiddel er dog for højt i forhold til mine præferencer, så jeg har skiftet til et lavt fiberkorn.

Knuddi
Newbie
Newbie
Indlæg: 4
Tilmeldt: 1. dec 2007, 09:51

Re: 9mm til felt Sig 210 S-Target-X-Six S-Match

Indlæg af Knuddi » 18. jan 2015, 15:38

hej :smile:

Har selv en sig sauer 226 s six den skyder perfekt og har et godt aftræk der kan rykke frem og tilbage så den passer til din hånd
Det ens minus jeg har at sige er det store skifte da den er en ( hacked 19 skud i magasinet ) hvis du har en lille hånd vil man vælge en 220 men single stack.

Har test skudt den i skydebænk (50m) de er inden for en ni på en 25m DGI skive.

Har ikke den store kendskab til 210 sig men har skud med den par gange og den virker som en ok skyder

265
Newbie
Newbie
Indlæg: 7
Tilmeldt: 11. jan 2015, 16:28
Interesser: Rifle - jakt og pistol skyting
Geografisk sted: SØR-VEST

Re: 9mm til felt Sig 210 S-Target-X-Six S-Match

Indlæg af 265 » 25. jan 2015, 13:43

Falco Subniger skrev:
265 skrev:Skal prøve å få skyte med begge pistolene før eg tar et valg.
Hørt rykter å sett på youtube att avtrekkeren på X-Six flytter seg i bøylen,muleg den som har justert den ikkje har skrud den nok til ?
Så håper å få andres erfaringer med pistolene + og minus.
Jeg har kun erfaring med Super Match (X-Five) - cirka 1.500 skud, og jeg har intet skidt at sige om pistolen. Jeg har gjort følgende observationer i forhold til normalt brug.

1. Jeg har justeret aftrækkeren, og jeg har efterfølgende ikke oplevet problemer. Aftrækkerslæden og skinnen den kører på er begge forsynet med tænder, så de skal falde i hak inden man spænder skruen. Det er beskrevet i manualen ved hvilket moment skruen bør spændes. Under justering konstaterede jeg også, at hvis aftrækkeren rykkes for langt tilbage, samtidig med at du har justeret den til kort vandring, så låser aftrækkeren efter tryk og returnerer ikke til udgangsposition. Det er så vidt jeg husker også nævnt i manualen, uanset er det blot en begrænsning og ikke en fejl ved aftrækkersystemet.

2. Tolerancen mellem slæde og ramme er lille, kombineret med at pistolen leveres med en blødere rekylfjeder end standard P226, så man skal være opmærksom på rengøring og smøring af skinnen. For meget fedt eller skidt, og man risikerer at slæden ikke returnerer helt til udgangsposition efter skudafgivelse. Igen er det blot en tilvænning til pistolens konstruktion.

3. Standardsigtet er fint, forreste sigtemiddel er dog for højt i forhold til mine præferencer, så jeg har skiftet til et lavt fiberkorn.
Takk for info om Super Match X-Five.Da er det inget problem å justere avtrekker i bakerste stilling så lenge man holder en normal vandring
Har fått prøve en S-Target å det var en ok pistol men 15 skud er lite til å få et intrykk av en pistol.
Fekk i går holde i en Super Match den hadde sorte grepsplater fra en Sig 226 å den føltes fin i hånden ikkje så stor som eg fryktet.Han hadde gjort noen justeringer på grepsplatene sånn att di på passet på X-Six S-Match

Falco Subniger
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 215
Tilmeldt: 29. jun 2014, 09:11
Interesser: Harmonisk træfsikkerhed
Geografisk sted: Østdanmark
Has thanked: 28 times
Been thanked: 32 times

Re: 9mm til felt Sig 210 S-Target-X-Six S-Match

Indlæg af Falco Subniger » 26. jan 2015, 19:46

265 skrev:Takk for info om Super Match X-Five.Da er det inget problem å justere avtrekker i bakerste stilling så lenge man holder en normal vandring
Velbekomme. Det er min oplevelse, at det er muligt at finde en indstilling af aftrækkeren, som ikke fremprovokerer den beskrevne fejl.
Fekk i går holde i en Super Match den hadde sorte grepsplater fra en Sig 226 å den føltes fin i hånden ikkje så stor som eg fryktet.Han hadde gjort noen justeringer på grepsplatene sånn att di på passet på X-Six S-Match
Jeg er meget tilfreds med de greb, den leveres med. I forhold til den tidligere version af P226 X-Five i sportsversionen, så føles grebet smallere. Forskellen mellem grebsskallerne af træ på Classic og G10 på Super Match er også mærkbar.

Et udvalg af greb, kan findes her: http://www.hogueinc.com/store/categorie ... es-g10/854

265
Newbie
Newbie
Indlæg: 7
Tilmeldt: 11. jan 2015, 16:28
Interesser: Rifle - jakt og pistol skyting
Geografisk sted: SØR-VEST

Re: 9mm til felt Sig 210 S-Target-X-Six S-Match

Indlæg af 265 » 31. jan 2015, 13:24

Jeg er meget tilfreds med de greb, den leveres med. I forhold til den tidligere version af P226 X-Five i sportsversionen, så føles grebet smallere. Forskellen mellem grebsskallerne af træ på Classic og G10 på Super Match er også mærkbar.

Et udvalg af greb, kan findes her: http://www.hogueinc.com/store/categorie ... es-g10/854[/quote]

Takk igjen for info X-Six S-Match.da har eg bestilt en X-Six S-Match den var ikke på lager så får håper den dukker opp om ikke for lang tid :smile:
Den pistol eg fekk holde i har Houge grep 33139 så eg på den siden som du ut i tråden og det grepet var meget godt var som pistolen var "limt" til hånden.
Vil først prøve orginal grep før eg bestller Houge 33139 men er redd det må på plass.
Eneste minus hos han eg fekk se pistolen var att skruene på grepet løsnet han hadde sågar mistet di på et stevne.er hans feil som ikke har etter strammet skruene men nu hadde han brukt loctite for å løse problemet.
Noen som har hørt noe om løpsvekten som er på siden til Sig Sauer dukker opp snart?

Falco Subniger
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 215
Tilmeldt: 29. jun 2014, 09:11
Interesser: Harmonisk træfsikkerhed
Geografisk sted: Østdanmark
Has thanked: 28 times
Been thanked: 32 times

Re: 9mm til felt Sig 210 S-Target-X-Six S-Match

Indlæg af Falco Subniger » 2. feb 2015, 19:06

265 skrev:Takk igjen for info X-Six S-Match.da har eg bestilt en X-Six S-Match den var ikke på lager så får håper den dukker opp om ikke for lang tid :smile:
Super Match bliver produceret hos Sig Sauer efter ordre, så regn med cirka tre måneder fra bestilling til våbnet er hos forhandleren.
Eneste minus hos han eg fekk se pistolen var att skruene på grepet løsnet han hadde sågar mistet di på et stevne.er hans feil som ikke har etter strammet skruene men nu hadde han brukt loctite for å løse problemet.
Det er en vanesag lige at efterstramme grebsskruer og skruen ved jetfunnel, når jeg alligevel rengør våbnet.
Noen som har hørt noe om løpsvekten som er på siden til Sig Sauer dukker opp snart?
Prøv at forhøre dig hos Triebel i Berlin. http://triebel-shop.com/advanced_search ... =3a&page=2
De er dog ikke alle engelsktalende.

Købmand
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 135
Tilmeldt: 27. feb 2004, 10:38
Geografisk sted: københavn
Has thanked: 4 times
Been thanked: 5 times

Re: 9mm til felt Sig 210 S-Target-X-Six S-Match

Indlæg af Købmand » 3. feb 2015, 09:45

Så en i går i hullet (HH) så det er til at finde en til lev. nu eller skulle mand købe den ??
I en perfekt verden er alt skydning skatteyderbetalt.


købmand

Brugeravatar
Warrernoia
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 253
Tilmeldt: 9. dec 2010, 05:45
Interesser: Håndskydevåben
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 15 times
Been thanked: 13 times

Re: 9mm til felt Sig 210 S-Target-X-Six S-Match

Indlæg af Warrernoia » 3. feb 2015, 16:15

Falco Subniger skrev:
265 skrev:Takk igjen for info X-Six S-Match.da har eg bestilt en X-Six S-Match den var ikke på lager så får håper den dukker opp om ikke for lang tid :smile:
Super Match bliver produceret hos Sig Sauer efter ordre, så regn med cirka tre måneder fra bestilling til våbnet er hos forhandleren.
Dette er nu ikke helt rigtigt. De bliver produceret i batches af 48 stk og til lager. Alle ryger et smut forbi mastershop iforb. med prøveskydning og får justeret, poleret aftræk mm. Denne tur får Classic og Match udgaverne også, dog i et mindre omfang. Alle modellerne er på lager ved importøren og kan leveres fra dag til dag.

/Warrernoia
"Once the monkeys learn they can vote themselves bananas, they'll never climb another tree.", Robert Heinlein

Falco Subniger
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 215
Tilmeldt: 29. jun 2014, 09:11
Interesser: Harmonisk træfsikkerhed
Geografisk sted: Østdanmark
Has thanked: 28 times
Been thanked: 32 times

Re: 9mm til felt Sig 210 S-Target-X-Six S-Match

Indlæg af Falco Subniger » 3. feb 2015, 17:15

Warrernoia skrev:Dette er nu ikke helt rigtigt. De bliver produceret i batches af 48 stk og til lager. Alle ryger et smut forbi mastershop iforb. med prøveskydning og får justeret, poleret aftræk mm. Denne tur får Classic og Match udgaverne også, dog i et mindre omfang. Alle modellerne er på lager ved importøren og kan leveres fra dag til dag.

/Warrernoia
Godt ord igen. :smile:

Bestiller alle forhandlere via importøren? De refererede tre måneder, er hos en forhandler, hvor pågældende våben ikke er på lager.

265
Newbie
Newbie
Indlæg: 7
Tilmeldt: 11. jan 2015, 16:28
Interesser: Rifle - jakt og pistol skyting
Geografisk sted: SØR-VEST

Re: 9mm til felt Sig 210 S-Target-X-Six S-Match

Indlæg af 265 » 3. feb 2015, 20:08

Dette er nu ikke helt rigtigt. De bliver produceret i batches af 48 stk og til lager. Alle ryger et smut forbi mastershop iforb. med prøveskydning og får justeret, poleret aftræk mm. Denne tur får Classic og Match udgaverne også, dog i et mindre omfang. Alle modellerne er på lager ved importøren og kan leveres fra dag til dag.
Det var gode nyheter angående leveransetid,min forhandler sa di lå klar til avsendelse i Tyskland var noe papirarbeide før di blev sendt.
Vis den ikke dukker opp før eg prøve en annen plass ,den Svenske impotør "har og butikk" men ville ikke selge nytt våpen til meg men
brukt kunne eg få kjøpe?
Prøvde med att han kunne prøveskyde den 50 skudd på hans pistolbane så var den brukt men nei,,,,,, :wall:
Eg prøvde å overtale han til ingen nytte :smile:
Senest rettet af Caspian1911 3. feb 2015, 20:28, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Quote rettet

265
Newbie
Newbie
Indlæg: 7
Tilmeldt: 11. jan 2015, 16:28
Interesser: Rifle - jakt og pistol skyting
Geografisk sted: SØR-VEST

Re: 9mm til felt Sig 210 S-Target-X-Six S-Match

Indlæg af 265 » 4. feb 2015, 21:26

Var i dag i telefon kontakt med Tysklands største Sig forhandler å vi er i feil land :wall:
Di fekk leveranse fra Sig hver uke,eg ønsket å kjøpe løpsvekten til Sig X -Six S-Match di var utsolgt men bare å legge in ordre å leveringstid 3-4 dager.
Så nu er løpsvekten bestilt men pistolen har eg ikkje fått men vil i det minste ha noe å se på :smile:
Damen eg pratet med sa ca 90% av Sig Sauer sin produksjon gjekk til USA og ca 10% til Tyskland ,vi får trekke fra noen % er jo noen andre land som og får noen leveranser fra Sig heldivis av og til ???

Besvar