Det der ikke må ske er sket - mit våbenskab er blevet tømt!

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1372 times

Det der ikke må ske er sket - mit våbenskab er blevet tømt!

Indlæg af Ras.Killing » 15. okt 2014, 22:04

Ja ved sku' snart ikke hvor jeg skal begynde...men mit våbenskab er blevet tømt! :help:

Vi har været på elgjagt i Sverige, og havde i den forbindelse fået min kusine (på 15 år) til at passe vores hus, hunde og heste. Umiddelbart en ganske fin aftale, hun bor i huset de dage vi er væk, passer dyrene og tjener en lille skilling - alle er glade.

Mandag formiddag bliver min kæreste ringet op af min kusine...min bil er forsvundet fra indkørslen i løbet af natten!!! :mad: En noget ked af det kusine kryber til korset :prisoner: og indrømmer at der er blevet holdt fest (hun har jo efterårsferie), som var løbet ud af kontrol. En fest som hverken vi eller hendes forældre var bekendt med... Hun havde inviteret nogle venner, de invitere nogle andre og pludselig er der +20 mennesker i hytten hvor af hun kun kender halvdelen.

Som sagt bilen er væk, og formegentlig er det nogle af ''gæsterne'' som er smuttet med den... Ringer til min nabo og beder hende om lige at tjekke op på inventar, motorcykel og våbenskab. Der var intet at bemærke, alt så fint ud.

Igang med at ringe til politi, forsikring osv. osv. osv....

Mandag aften omkring kl. 21 bliver jeg ringet op af Vejen Politi (jeg bor selv på sy'fyn) - De har fundet min bil! Eller rettere stoppet to unge mænd i den, med bagagerummet fyldt med tomme 30L dunke... Så langt så godt, den fejler umiddelbart ikke noget og jeg kan hente den i morgen (Torsdag).

Jeg kommer så hjem her til aften omkring kl. 18 (Onsdag) og tænker jeg også hellere selv lige må gå tingene efter...Kusinen har nu gjort det godt, huset er skinnende rent! Starter med våbenskabet, men nøglen er VÆK, den ligger i hvert fald ikke hvor jeg efterlod den :what: (gemt selvfølgelig) og våbenskabet ser heller ikke helt ud som jeg efterlod det.

Så får jeg en meget ubehagelig fornemmelse i maven...men skabet er låst, og jeg har ingen nøgle! Klaphat som jeg er, ligger reservenøglen inde i skabet...så den ikke bliver væk :wall: Gode råd er dyre og jeg ringer straks til Fyns Politi. De tager det dog forbavsende roligt, og siger at jeg er nød til at få skabet op, og konstatere at våbnene er væk, før de kan tage sig af sagen.

Så var det ellers igang med at finde en låsesmed, som havde mod på at bryde et våbenskab op her en onsdag aften - Det er tilsyneladende ikke standard arbejde, men det lykkedes at finde et firma i Odense som var frisk på opgaven.

En lille time efter kommer smeden, og går straks igang med en vinkelsliber (midt i dagligstuen...). 10min senere er han klar til at åbne lågen (blev faktisk forbavset over hvor nemt det var at få op med lidt vold...) og forestil jer et sug i maven det giver, når lågen glider op og skabet er TOMT! :evil: :evil: :evil: Straks ringer jeg til Fyns Politi igen, nu kunne de godt tage sagen alvorligt...Så nu venter jeg på at høre fra dem i morgen for at høre hvad der videre skal ske.

Er sku' godt nok noget overvældet her til aften :cry: :evil: :modbat: det var ikke lige hvad man forventede at komme hjem til... For ikke at tale om min lille kusine. Godt nok har hun skuffet mig, men det her er jo eskaleret til et niveau som er helt uvirkeligt. Håber næsten at der har været nogen inde og tømme våbenskabet FØR at hun holdt fest, hun har trods alt også været ude af huset (arbejde, veninder osv.).

Tanken om at en flok fulde unge skulle have rodet rundt med mine våben er slet ikke til at holde ud :shock:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
DeVille
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 746
Tilmeldt: 9. jun 2011, 22:11
Interesser: Jagt, skydning og ældre våben
Geografisk sted: Frankrig
Has thanked: 9 times
Been thanked: 78 times

Re: Det der ikke må ske er sket - mit våbenskab er blevet tø

Indlæg af DeVille » 15. okt 2014, 22:07

Fy for satan en grim historie. Jeg føler med dig.
Din kusine må godt nok også have det skidt lige nu. Det er dælme ikke sjovt at have været (u)ansvarlig når sådan noget er sket.
Du må gerne holde os opdateret når der sker noget i sagen.
Senest rettet af DeVille 15. okt 2014, 22:17, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
Bessie4ever
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3420
Tilmeldt: 31. maj 2011, 22:03
Interesser: rifler,hjemmeladning
Geografisk sted: Øvre Sydjylland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 313 times

Re: Det der ikke må ske er sket - mit våbenskab er blevet tø

Indlæg af Bessie4ever » 15. okt 2014, 22:13

Dybeste medfølelser herfra.

Ps. Du skal vel ha rettet din signatur nu, den stemmer vel ikke mere :giggle:

Undskyld jeg kunne ikke lade være
Perfect! Thats is good enough for me

EN1845
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 28
Tilmeldt: 7. feb 2012, 17:48
Interesser: Jagt, våben, natur bl.a.
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Det der ikke må ske er sket - mit våbenskab er blevet tø

Indlæg af EN1845 » 15. okt 2014, 22:14

Ja se, det er sku noget lort :thumbdown:

Håber din kusine forstår alvoren af dette og at det er helt utilgivelig.
Ét er at hun ikke fortæller noget om festen. Noget andet er, at man lader de personer man ikke kender blive også selv om man måske kan se, at det er helt ude af kontrol :evil: :evil:

Så håber da godt nok for HENDE, at der ikke er nogen der bliver skudt med de våben :evil:
Khan Supreme O/U 12/76
Zafer Semi-Auto 12/76
Breda Altair Lusso Semi-Auto 12/70
M1 US Carbine .30
TOZ/Baikal .22 LR.
Mauser K98 6.5x55
Walter P99 9mm P.A.K

LFuppen
Banned
Banned
Indlæg: 2496
Tilmeldt: 10. jan 2012, 17:32
Interesser: Jagt, håndvåben og militærhist
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 371 times
Been thanked: 189 times

Re: Det der ikke må ske er sket - mit våbenskab er blevet tø

Indlæg af LFuppen » 15. okt 2014, 22:19

Hvad med elektronisk lås til dit næste våbenskab ? :???:

Og glem din kusine som opsynskvinde i laaaaaaaaaaaaaang tid - hun mangler en del ansvarsfølelse endnu
Utaknemmelighed er verdens løn!!!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11093
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Det der ikke må ske er sket - mit våbenskab er blevet tø

Indlæg af C-X » 15. okt 2014, 22:20

EN1845 skrev:(...) Så håber da godt nok for HENDE, at der ikke er nogen der bliver skudt med de våben :evil:
Det kan aldrig være hendes skyld, da våbene var låst forsvarligt inde i forhold til lovkrav!
Ellers kan du stille dig sammen med pøblen af anti'erne, med den retorik. Guns don't kill people, people kill people! :evil:

Sur røv med den samling våben, virkelig sur røv. Lå håndvåbene også i skabet?
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11093
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Det der ikke må ske er sket - mit våbenskab er blevet tø

Indlæg af C-X » 15. okt 2014, 22:25

LFuppen skrev:Hvad med elektronisk lås til dit næste våbenskab ? :???:

Og glem din kusine som opsynskvinde i laaaaaaaaaaaaaang tid - hun mangler en del ansvarsfølelse endnu
Man kan også tage nøglen med sig :blink:
- ja, det giver et problem hvis man taber den eller bliver rullet.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Det der ikke må ske er sket - mit våbenskab er blevet tø

Indlæg af Elbæk » 15. okt 2014, 22:42

Det er fanme en træls omgang! Ikke kun pga. våbnene og bilen - men ikke mindst fordi den slags har det med at give nogle rigtig grimme spændinger internt i en familie. Det din kusine har gjort er himmelråbende uansvarligt og dumt (selv for en 15-årig) - og konsekvenserne, for dig, må være temmelig uoverskuelige lige nu. Du har min fulde sympati.

Det er meget vigtigt at du er i stand til at fortælle politiet at din nøgle rent faktisk var forsvarligt gemt - og at ingen andre kendte til dens placering. Du kan godt regne med at spørgsmålet kommer (hvis det ikke allerede ér faldet) - og du skal være 100% sikker på at du giver det "rigtige" svar når det gør. Hvis politiet ikke mener at din nøgleopbevaring har været forsvarlig, så har de før rejst sigtelse på den baggrund - og selvom de næppe nogenside får nogen dømt på den konto, så vil det være guf for ethvert forsikringsselskab, når de skal til at behandle din forsikringssag.
Af samme årsag opbevarer jeg ikke nøgle til mit våbenskab i lejligheden - den bærers altid på min person.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Overtroldmand
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 677
Tilmeldt: 25. apr 2012, 10:45
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 7 times
Been thanked: 90 times

Re: Det der ikke må ske er sket - mit våbenskab er blevet tø

Indlæg af Overtroldmand » 15. okt 2014, 22:47

Nåh, men nu er alle fingeraftryk da effektivt fjernet, så selvom du havde en god mistanke ville panserne ikke rykke ud for at sikre spor?.

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14343
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1745 times
Been thanked: 1272 times
Kontakt:

Re: Det der ikke må ske er sket - mit våbenskab er blevet tø

Indlæg af Lycon » 15. okt 2014, 22:48

C-X skrev:
- ja, det giver et problem hvis man taber den eller bliver rullet.
Jeg vil sådan set hellere stå i den situation, end den OP står i nu. Han skal alligevel bryde skabet op, og han mangler sine våben. I dit scenarie ville han kun skulle bryde skabet op.

Jeg har før udtrykt min harme overfor personer der ikke kan overskue at bære rundt på deres nøgle, men i stedet gemmer den et "sikker sted", så det vil jeg undlade her. Vi har haft den oppe mange gange på NVF, og fordelingen af meninger omkring opbevaring af nøglen er ca. 50/50. Fordi det er lovligt at opbevare nøglen på bopælen, er det ikke ens betydende med at det er forsvarligt, eller moralsk acceptabelt, det er det ikke for mig i hvert fald.

Nå men jeg håber du får dine våben igen, og jeg håber at tyvende står til mindst 1 års fængsel for ulovlig våbenbesiddelse.

P.S. Godt du ikke har nået og få din Norconia 1911 A1 BigPara 9mm. Var der ellers håndvåben i blandt?
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14343
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1745 times
Been thanked: 1272 times
Kontakt:

Re: Det der ikke må ske er sket - mit våbenskab er blevet tø

Indlæg af Lycon » 15. okt 2014, 22:49

Elbæk skrev:
Det er meget vigtigt at du er i stand til at fortælle politiet at din nøgle rent faktisk var forsvarligt gemt - og at ingen andre kendte til dens placering.
Det bliver lidt svært at argumentere for.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1372 times

Re: Det der ikke må ske er sket - mit våbenskab er blevet tø

Indlæg af Ras.Killing » 15. okt 2014, 22:54

Ja det kan jo blive et problem at argumentere for at den var forsvarligt gemt...når nu den er blevet fundet. Indtil for et par timer siden levede jeg jo i troen på at det var som det skulle være. Min far har kodelås på hans skab...det skal jeg nok også have på mit næste.

Jeps der var 22 og 32 håndvåben og en 308 riffel.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Overtroldmand
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 677
Tilmeldt: 25. apr 2012, 10:45
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 7 times
Been thanked: 90 times

Re: Det der ikke må ske er sket - mit våbenskab er blevet tø

Indlæg af Overtroldmand » 15. okt 2014, 23:00

Forsvarligt opbevaret er i en skuffe, det er der faldet dom for.
http://www.jaegerforbundet.dk/page651.a ... did651=777

Brugeravatar
MadsenRex
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1216
Tilmeldt: 28. aug 2011, 11:12
Interesser: Jagt, ældre våben
Geografisk sted: Ullerup
Has thanked: 455 times
Been thanked: 376 times

Re: Det der ikke må ske er sket - mit våbenskab er blevet tø

Indlæg af MadsenRex » 15. okt 2014, 23:01

Håber squ at din forsikring dækker, tit dækker de kun et latterligt lille beløb når det kommer til våben, og kræver en samler forsikring som tillæg

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11093
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Det der ikke må ske er sket - mit våbenskab er blevet tø

Indlæg af C-X » 15. okt 2014, 23:03

@ Lycon - af samme årsag bærer jeg min i mit primære nøglebundt, altid, når jeg ikke er på min bopæl.

Ikke engang kæresten ved hvor nøgle #2 befinder sig. Yderligere ved hun, at det vil være nødvendigt, at vi går hver til sit, skulle hun søge sig adgang til skabet. På den måde er vi begge beskyttet imod dumme situationer.

Faktisk forstår jeg ikke helt, at brugere herinde tør have detaljerede lister med, hvilke våben de ligger inde med, i deres signatur. Jeg har nok selv nævnt det meste af indholdet i mit skab, i div. tråde, men en samlet oversigt (tyvens indkøbsseddel) findes ikke. Mine våben er ikke engang noget særligt værd...
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Det der ikke må ske er sket - mit våbenskab er blevet tø

Indlæg af Elbæk » 15. okt 2014, 23:06

Lycon skrev:
Elbæk skrev:
Det er meget vigtigt at du er i stand til at fortælle politiet at din nøgle rent faktisk var forsvarligt gemt - og at ingen andre kendte til dens placering.
Det bliver lidt svært at argumentere for.
Det kan der jo, i dette tilfælde, være noget om...

Men alligevel; giv nogen tid nok og de vil finde selv den bedst gemte nøgle. Mennesker er systemtænkere - og vores eget perfekte hemmelige gemmested har det med at fremstå som overraskende åbenlyst i andres øjne. Det gør det dog ikke mindre vigtigt, med overbevisning, at kunne bekræfte overfor politiet at man mener at nøglen var forsvarligt opbevaret - og at kun en selv kendte til dens placering. Det handler om at sørge for at man ikke får flere problemer og mere besvær oven i hatten...
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

EN1845
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 28
Tilmeldt: 7. feb 2012, 17:48
Interesser: Jagt, våben, natur bl.a.
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Det der ikke må ske er sket - mit våbenskab er blevet tø

Indlæg af EN1845 » 15. okt 2014, 23:11

C-X skrev:
EN1845 skrev:(...) Så håber da godt nok for HENDE, at der ikke er nogen der bliver skudt med de våben :evil:
Det kan aldrig være hendes skyld, da våbene var låst forsvarligt inde i forhold til lovkrav!
Ellers kan du stille dig sammen med pøblen af anti'erne, med den retorik. Guns don't kill people, people kill people! :evil:

Sur røv med den samling våben, virkelig sur røv. Lå håndvåbene også i skabet?
Godt være de har været låst inde.
Men det er sku da ansvarsløst, når sådan et barn gør hvad det passer hende.
Holder fest hvor man ikke kender halv delen og så i et hus med våben. Så vil der sku da være nogen der vil prøve og få det op.
Khan Supreme O/U 12/76
Zafer Semi-Auto 12/76
Breda Altair Lusso Semi-Auto 12/70
M1 US Carbine .30
TOZ/Baikal .22 LR.
Mauser K98 6.5x55
Walter P99 9mm P.A.K

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3241
Tilmeldt: 16. aug 2004, 16:11
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 403 times

Re: Det der ikke må ske er sket - mit våbenskab er blevet tø

Indlæg af Slettes3 » 15. okt 2014, 23:16

..Trist at læse.

Jeg håber din kusine ser så godt ud, hun kan indbringe en hvis portion penge på det internationale marked for hvid slavehandel hvis din indboforsikring ikke dækker :giggle: .

Øv øv øv..
Håber tingene falder godt ud i den sidste ende... :blink:

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11093
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Det der ikke må ske er sket - mit våbenskab er blevet tø

Indlæg af C-X » 15. okt 2014, 23:22

EN1845 skrev:
C-X skrev:
EN1845 skrev:(...) Så håber da godt nok for HENDE, at der ikke er nogen der bliver skudt med de våben :evil:
Det kan aldrig være hendes skyld, da våbene var låst forsvarligt inde i forhold til lovkrav!
Ellers kan du stille dig sammen med pøblen af anti'erne, med den retorik. Guns don't kill people, people kill people! :evil:

Sur røv med den samling våben, virkelig sur røv. Lå håndvåbene også i skabet?
Godt være de har været låst inde.
Men det er sku da ansvarsløst, når sådan et barn gør hvad det passer hende.
Holder fest hvor man ikke kender halv delen og så i et hus med våben. Så vil der sku da være nogen der vil prøve og få det op.
Det er en 15 årig pige - ikke kompatibelt med ordet "ansvar". :biggrin:

Nogle af os har vel været til sådanne fester der eskalerede, bl.a. fordi vært/værtinde blev lettere alkoholforgiftet og gæsterne ikke magtede, at begrænse deres inviteren af udefrakommende individer. Jeg tror ikke det er blevet nemmere med SMS, FB via. telefon osv.

Når nogle individer decideret går efter, at finde nøglen til skabet, så taler det mere om deres mentale tilstand og opdragelse, end om hvad pigen kan forvente. Måske har skiderikkerne været der senere efter skydejernene. :???:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
MadsenRex
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1216
Tilmeldt: 28. aug 2011, 11:12
Interesser: Jagt, ældre våben
Geografisk sted: Ullerup
Has thanked: 455 times
Been thanked: 376 times

Re: Det der ikke må ske er sket - mit våbenskab er blevet tø

Indlæg af MadsenRex » 15. okt 2014, 23:27

C-X skrev:@ Lycon - af samme årsag bærer jeg min i mit primære nøglebundt, altid, når jeg ikke er på min bopæl.

Ikke engang kæresten ved hvor nøgle #2 befinder sig. Yderligere ved hun, at det vil være nødvendigt, at vi går hver til sit, skulle hun søge sig adgang til skabet. På den måde er vi begge beskyttet imod dumme situationer.

Faktisk forstår jeg ikke helt, at brugere herinde tør have detaljerede lister med, hvilke våben de ligger inde med, i deres signatur. Jeg har nok selv nævnt det meste af indholdet i mit skab, i div. tråde, men en samlet oversigt (tyvens indkøbsseddel) findes ikke. Mine våben er ikke engang noget særligt værd...
Mht signatur, der har jeg altså ingen skrubler ved at de kan se hvad jeg har. Udefra kan de også se, at der hænger PH lamper over bordet, at fruen går rundt med tasker, sko og frakker der langt overstiger 50.000,- hver gang hun går ud af døren. At hun så indtil fornyeligt også satte sig ind i en hundedyr Audi, det gør det heller ikke ligefrem svært for en formodet tyveknægt, at regne ud at der er noget at hente.
Vi har dog alarm med overvågning og direkte kontakt til vagtselskab. Men der bor også en stjerne psykotisk Islændning som som sover ved siden af mig, og Gud nåde og trøste den der ligger sig ud med hende[emoji43]

Så hvis de vil ind, så skal de være velkommen til at gøre forsøget.

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Det der ikke må ske er sket - mit våbenskab er blevet tø

Indlæg af Timber » 15. okt 2014, 23:29

C-X skrev:
EN1845 skrev:
C-X skrev:
EN1845 skrev:(...) Så håber da godt nok for HENDE, at der ikke er nogen der bliver skudt med de våben :evil:
Det kan aldrig være hendes skyld, da våbene var låst forsvarligt inde i forhold til lovkrav!
Ellers kan du stille dig sammen med pøblen af anti'erne, med den retorik. Guns don't kill people, people kill people! :evil:

Sur røv med den samling våben, virkelig sur røv. Lå håndvåbene også i skabet?
Godt være de har været låst inde.
Men det er sku da ansvarsløst, når sådan et barn gør hvad det passer hende.
Holder fest hvor man ikke kender halv delen og så i et hus med våben. Så vil der sku da være nogen der vil prøve og få det op.
Det er en 15 årig pige - ikke kompatibelt med ordet "ansvar". :biggrin:

Nogle af os har vel været til sådanne fester der eskalerede, bl.a. fordi vært/værtinde blev lettere alkoholforgiftet og gæsterne ikke magtede, at begrænse deres inviteren af udefrakommende individer. Jeg tror ikke det er blevet nemmere med SMS, FB via. telefon osv.

Når nogle individer decideret går efter, at finde nøglen til skabet, så taler det mere om deres mentale tilstand og opdragelse, end om hvad pigen kan forvente. Måske har skiderikkerne været der senere efter skydejernene. :???:
Umiddelbart vil jeg også gætte på at de har været der senere... Det lyder lidt ufatteligt at man skulle kunne have tømt et våbenskab ubemærket under sådant en megafest som det lyder hen af... Jeg selv har da i mine unge dage holdt nogle ordentlige gilder med 50+ mennesker, og det var da ikke alle jeg kendte.. Og jeg har aldrig oplevet sådanne ting. Hvis der var antræk til noget som helst, var der da altid en eller anden der lige gjorde opmærksom på tingene...
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Kruffe
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 21. okt 2012, 23:49
Interesser: Historiske våben og jagt
Geografisk sted: Kongeriget Jylland
Has thanked: 111 times
Been thanked: 177 times

Det der ikke må ske er sket - mit våbenskab er blevet tømt!

Indlæg af Kruffe » 16. okt 2014, 00:27

Hold nu op hvor surt - håber politiet finder dine skydere snart. De gutter der er løbet med dem, ved nok ikke at de står til 1 år i skyggen...
Enfield - everything else is just a rifle. Unless it's a Garand.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11093
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Det der ikke må ske er sket - mit våbenskab er blevet tø

Indlæg af C-X » 16. okt 2014, 00:31

Hr. Madsen - du er nok også, et eller andet sted, i en lige for dig selv :twisted:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
MadsenRex
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1216
Tilmeldt: 28. aug 2011, 11:12
Interesser: Jagt, ældre våben
Geografisk sted: Ullerup
Has thanked: 455 times
Been thanked: 376 times

Re: Det der ikke må ske er sket - mit våbenskab er blevet tø

Indlæg af MadsenRex » 16. okt 2014, 00:40

C-X skrev:Hr. Madsen - du er nok også, et eller andet sted, i en lige for dig selv :twisted:
Er det så godt eller skidt..:

Men stakkels tyveknægt hvis konen fanger ham[emoji23] Ikke for sjov skyld, at jeg kalder hende Hekla til tider[emoji779]️

Brugeravatar
Kruffe
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 21. okt 2012, 23:49
Interesser: Historiske våben og jagt
Geografisk sted: Kongeriget Jylland
Has thanked: 111 times
Been thanked: 177 times

Re: Det der ikke må ske er sket - mit våbenskab er blevet tø

Indlæg af Kruffe » 16. okt 2014, 01:44

Mon ikke det er nogen fra festen? Ville en alm indbrudstyv lukke og låse skabet fint igen efter tømning... Tja...
Enfield - everything else is just a rifle. Unless it's a Garand.

Besvar