Det der ikke må ske er sket - mit våbenskab er blevet tømt!

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2917
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Det der ikke må ske er sket - mit våbenskab er blevet tø

Indlæg af Senserazer » 14. nov 2014, 13:14

Elbæk skrev: Jeg tror, desværre, vejen frem her er fysik at fjerne hende fra det giftige miljø hun er havnet i - og derefter forklare hende, fuldstændig utvetydigt, at hun risikerer at ødelægge sin fremtid ved ikke at samarbejde 100% med politiet her. Hun skal nok, desværre, bringes helt derud hvor hun ikke engang kan lyve for sig selv længere - og det er givetvis, for hende, at foretrække at det er hendes mor, og ikke politiet, som bringer hende dertil.
Det tror jeg desværre du har ret i. For mig lyder det som om hun lige nu har rigtig meget at vinde ved sit fulde samarbejde, så tror jeg på hun kan slippe med et rap over nallerne.
Omend hun måske skal coaches meget bestemt i denne retning, som du også siger. Det er den bedste udvej. :thumbup:
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5163
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1372 times

Re: Det der ikke må ske er sket - mit våbenskab er blevet tø

Indlæg af Ras.Killing » 14. nov 2014, 15:00

Lotus skrev:Hvordan kunne denne pige nogensinde give dig indtrykket af, at hun var i stand til at passe på dit hus/våbenskab?
Alle de karaktertræk(eller mangel på) der dukker op om hende, kan da ikke allesammen være dig ubekendt?
Det er indtryk vi har af hende nu, er på ingen måde det indtryk vi havde af hende tidligere... Det kan man roligt sige :wall:

Hverken vi, hendes forældre eller resten af familien har haft kendskab til ''den side'' af hende. For os alle har hun været den lidt stille hestepige, med en helt alm. omgangskreds. Der har aldrig tidligere været tegn i denne retning.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5163
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1372 times

Re: Det der ikke må ske er sket - mit våbenskab er blevet tø

Indlæg af Ras.Killing » 14. nov 2014, 15:02

Senserazer skrev:For mig lyder det som om hun lige nu har rigtig meget at vinde ved sit fulde samarbejde
Det var stort set ordret hvad politiet også sagde til mig den anden dag.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2917
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Det der ikke må ske er sket - mit våbenskab er blevet tø

Indlæg af Senserazer » 14. nov 2014, 16:16

Ras.Killing skrev:
Senserazer skrev:For mig lyder det som om hun lige nu har rigtig meget at vinde ved sit fulde samarbejde
Det var stort set ordret hvad politiet også sagde til mig den anden dag.
Det anede mig. De har som sådan ikke nogen interesse i at "spilde kræfter" på en 15 årig pige, som har taget et dumt valg. De vil nok hellere have fat i de typer, som bruger 15 årige piger til at bemægtige sig våben :thumbdown:
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Brugeravatar
Fisc
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 149
Tilmeldt: 15. sep 2009, 22:10
Interesser: Sportsskydning på langdistance
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Det der ikke må ske er sket - mit våbenskab er blevet tø

Indlæg af Fisc » 14. nov 2014, 16:20

Vels skrev:Nu kan jeg ikke lige genfinde teksten, men SKV har præciseret at flere skytter i samme husstand må anvende samme skab, uden krav om flerbrugertilladelse.
Enig, det forudsætter dog, at de øvrige skytter fra husstanden har våbentilladelse selv - enten til eget våben eller gennem en flerbrugertilladelse til et af de andre våben i skabet!

Det blev ændret ved en tilføjelse til våbenlov/bekendtgørelse/cirkulære for nogle år siden (kan ikke lige huske hvor, men det har en af de skriftkloge herinde sikkert styr på).

Mvh

Fisc

Edit: Var dækket af de foregående ærede skribenter.

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Det der ikke må ske er sket - mit våbenskab er blevet tø

Indlæg af Elbæk » 14. nov 2014, 16:54

Senserazer skrev:
Ras.Killing skrev:
Senserazer skrev:For mig lyder det som om hun lige nu har rigtig meget at vinde ved sit fulde samarbejde
Det var stort set ordret hvad politiet også sagde til mig den anden dag.
Det anede mig. De har som sådan ikke nogen interesse i at "spilde kræfter" på en 15 årig pige, som har taget et dumt valg. De vil nok hellere have fat i de typer, som bruger 15 årige piger til at bemægtige sig våben :thumbdown:
Politiet ønsker nok ikke at bruge mere krudt end højst nødvendigt på hende - men de gør det, hvis de mener at det er en måde at presse hende til at samarbejde på. Hvilket jo også giver god mening.

Jeg tror at det vil være en tremmelig bræt opvågning for hende pludselig at sidde i en forhørssituation med en sigtets rettigheder - det kan man i hvert fald håbe for hende.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Kjergaard
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 94
Tilmeldt: 4. sep 2007, 00:53
Interesser: gamle våben, kemi og mit job
Geografisk sted: Aasiaat Grønland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: Det der ikke må ske er sket - mit våbenskab er blevet tø

Indlæg af Kjergaard » 26. nov 2014, 16:25

Jeg har været på siø broen og arbejde i dag, jeg støtte på et våbenskab der er skåret op med vinkel sliber mellem pille 12 og 13 :biggrin:
der var ingen våben, men lidt smukker og en vebesto manual.
If you are short of everything except enemy, you are in combat

Brugeravatar
DeVille
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 746
Tilmeldt: 9. jun 2011, 22:11
Interesser: Jagt, skydning og ældre våben
Geografisk sted: Frankrig
Has thanked: 9 times
Been thanked: 78 times

Re: Det der ikke må ske er sket - mit våbenskab er blevet tø

Indlæg af DeVille » 26. nov 2014, 16:38

Kjergaard skrev:Jeg har været på siø broen og arbejde i dag, jeg støtte på et våbenskab der er skåret op med vinkel sliber mellem pille 12 og 13 :biggrin:
der var ingen våben, men lidt smukker og en vebesto manual.
Nysgerrighed: Ringer I så til politiet og siger at I har fundet et formentligt stjålet våbenskab?

Brugeravatar
Kjergaard
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 94
Tilmeldt: 4. sep 2007, 00:53
Interesser: gamle våben, kemi og mit job
Geografisk sted: Aasiaat Grønland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: Det der ikke må ske er sket - mit våbenskab er blevet tø

Indlæg af Kjergaard » 26. nov 2014, 17:33

Ja de var meget interesseret i det, til de fandt ud af de selv skal løfte det ud af vandet og 8 meter op på broen :-)
De kommer forbi imorgen så kan de se med på kameraet når jeg skal forbi igen
If you are short of everything except enemy, you are in combat

LFuppen
Banned
Banned
Indlæg: 2496
Tilmeldt: 10. jan 2012, 17:32
Interesser: Jagt, håndvåben og militærhist
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 371 times
Been thanked: 189 times

Re: Det der ikke må ske er sket - mit våbenskab er blevet tø

Indlæg af LFuppen » 26. nov 2014, 19:52

Kjergaard skrev:Ja de var meget interesseret i det, til de fandt ud af de selv skal løfte det ud af vandet og 8 meter op på broen :-)
Typisk! ................... når de selv skal til at tage hænderne op af lommen, daler interessen hurtigt :impatient:
Utaknemmelighed er verdens løn!!!

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14341
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1745 times
Been thanked: 1272 times
Kontakt:

Re: Det der ikke må ske er sket - mit våbenskab er blevet tø

Indlæg af Lycon » 26. nov 2014, 19:56

Kjergaard skrev:Jeg har været på siø broen og arbejde i dag, jeg støtte på et våbenskab der er skåret op med vinkel sliber mellem pille 12 og 13 :biggrin:
der var ingen våben, men lidt smukker og en vebesto manual.
Hvor mange piller er sådan et våbenskab bygget op af? :giggle:
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Kjergaard
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 94
Tilmeldt: 4. sep 2007, 00:53
Interesser: gamle våben, kemi og mit job
Geografisk sted: Aasiaat Grønland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: Det der ikke må ske er sket - mit våbenskab er blevet tø

Indlæg af Kjergaard » 26. nov 2014, 20:14

:giggle: bropille 12 og 13.

Det er i grunden underligt hvordan det kan ende der?
If you are short of everything except enemy, you are in combat

LFuppen
Banned
Banned
Indlæg: 2496
Tilmeldt: 10. jan 2012, 17:32
Interesser: Jagt, håndvåben og militærhist
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 371 times
Been thanked: 189 times

Re: Det der ikke må ske er sket - mit våbenskab er blevet tø

Indlæg af LFuppen » 26. nov 2014, 20:34

Et tip: Nogen har lavet et stop på broen og droppet det i havet ........................ :getout:
Utaknemmelighed er verdens løn!!!

Brugeravatar
Kjergaard
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 94
Tilmeldt: 4. sep 2007, 00:53
Interesser: gamle våben, kemi og mit job
Geografisk sted: Aasiaat Grønland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: Det der ikke må ske er sket - mit våbenskab er blevet tø

Indlæg af Kjergaard » 26. nov 2014, 20:59

Jo jo men hvorfor fanden smide det fra en videoovervåget bro når der er en mørk p-plads 300 meter længere fremme.
Det er smidt i inden for en måned ( Ingen rust eller begroning på det ) så man har skulle holde ved vejarbejdet og slæbe det over arbejdsspor og over rækværket.
If you are short of everything except enemy, you are in combat

Brugeravatar
Rahan
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 10. aug 2006, 07:09
Interesser: Jagt og skydning.
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 154 times
Been thanked: 101 times

Re: Det der ikke må ske er sket - mit våbenskab er blevet tø

Indlæg af Rahan » 26. nov 2014, 21:23

Kjergaard skrev:Jo jo men hvorfor fanden smide det fra en videoovervåget bro når der er en mørk p-plads 300 meter længere fremme.

Forklaringen er kort og simpel!
Der er yderst sjældent, at almindelige forbrydere er plaget af verdens højeste IQ :giggle:

Brugeravatar
Bessie4ever
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3420
Tilmeldt: 31. maj 2011, 22:03
Interesser: rifler,hjemmeladning
Geografisk sted: Øvre Sydjylland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 313 times

Re: Det der ikke må ske er sket - mit våbenskab er blevet tø

Indlæg af Bessie4ever » 26. nov 2014, 22:10

Hurtige ændringer at karakteristika og omgangskreds er set før, blandet op med mellemhårde stoffer
Amf, ecstacy rohypnol og coke( hvis de har råd)
Det testede vi tit da jeg arbejdede på et bosted for vildbasser, tidlige skadede, forsømte og misbrugte unge mennesker. Det er bare lige som om at hvis de har det rigtig skidt, så blander de stoffer oveni.
Tit bliver omgivelserne mere gale og frustrede og overser måske et råb om hjælp.
Så må man bare håbe at det ikke er sidste gang det unge menneske magter at sende nødsignal!
Man skal lige tænke på hvordan man håndtere sådan en sag, ellers kan kan risikere at stå og kigge ned i en grav og tænke om man har grebet det rigtigt an, mens forældrene stå sønderknust.
Hvis hun kæmper med noget grimt, så er alt vrede og modstand, hun møder positivt, for det kan hun forholde sig til og bruge som flugt fra det som virkelig brænder i hendes sind.
Tilgiv, er mit råd og få drugtest via dialog, du får ikke dine våben med pres hvis hun er i ovenstående situation.
Perfect! Thats is good enough for me

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5163
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1372 times

Re: Det der ikke må ske er sket - mit våbenskab er blevet tømt!

Indlæg af Ras.Killing » 3. jul 2017, 00:44

For at give en opdatering, på en efterhånden gammel tråd.

Det var mine pistoler som blev fundet. ''jagtgeværet'' var et reelt jagtgevær (cal 12. haglgevær), og ikke noget der stammer fra mig. Jagtriflen er mig bekendt aldrig dukket op... Så et eller andet sted der ude ligger der en rigtig fed Remington 700 SPS Tactical cal. 308w. med seriøs Swarovski optik.

Vi fik dog en ganske pæn erstatning. I hvert fald pæn nok til at jeg ikke ønskede at ''købe pistolerne tilbage'' fra forsikringen, efter de havde været igennem møllen ved politi osv., hvilket også først var et godt stykke tid efter.

Forholdet til kusinen er for øvrigt fint! Vi havde et par gode samtale med hende og hendes mor. Det var for mig ret tydeligt, at hun har været ude hvor hun ikke kunne bunde og andre har manipuleret rundt med situationen. Hendes mor strammede noget op (...hun er i forvejen en skrap dame) over for hende efterfølgende, og hun er ude af alt hvad der har med det miljø at gøre og læser idag til berider. Episoden er fra min side ''glemt'' og jeg bærer den ikke af over for hende. Alt blev som sagt erstattet og gudskelov kom ingen uskyldige til skade :giggle:

Så skal i lige have en historie fra systemet, som jeg ikke fatter...

Politiet har fundet frem til de skyldige, der er blevet kørt retssag, jeg har selv været inde og vidne i retten osv.. I samme omgang blev jeg spurgt af politiet, om jeg havde nogen erstatningskrav over for gerningsmanden. Det havde jeg!

Jeg havde, som tidligere skrevet i denne tråd, haft en låsesmed ude for at bryde skabet op den aften vi kom hjem. Beløbet til låsesmeden ville forsikringsselskabet (af en eller anden grund) ikke erstatte/dække - skabet dækkede de dog.

Selvom det drejede sig om småpenge, så ville jeg alligevel forsøge. Lang historie kort... sagen kørte næsten i et år (efter den oprindelige retssag om tyveri/indbrud) via fogedretten osv., og jeg fik til sidst medhold og gerningsmanden dømt til at betale mig 1000kr i erstatning.

Så kommer det ''sjove''....

Gudhjælpemig om jeg ikke selv var ansvarlig for, at inkasserer pengene ved vedkommende... Det stod direkte i brevet, at jeg skulle tage kontakt til vedkommende og arrangere hvordan penge skulle betales tilbage. Tak for den siger jeg bare :twisted: mig kræve penge fra de folk, som har stjålet våben fra min adresse...

Blev efterfølgende enig med mig selv om, at de 1000kr nok ikke var besværet værd - hvis jeg da nogensinde havde fået dem.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Slettet bruger

Re: Det der ikke må ske er sket - mit våbenskab er blevet tømt!

Indlæg af Slettet bruger » 3. jul 2017, 08:21

Ras.Killing skrev:
Blev efterfølgende enig med mig selv om, at de 1000kr nok ikke var besværet værd - hvis jeg da nogensinde havde fået dem.
Det fandme fedt med en update! Tak

De 1000 kr sælger du bare til at inkasso firma så får du nok de 500

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1522
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 3335 times
Been thanked: 414 times

Re: Det der ikke må ske er sket - mit våbenskab er blevet tømt!

Indlæg af Kalthoff » 3. jul 2017, 11:20

Slettet bruger skrev:
Ras.Killing skrev:
Blev efterfølgende enig med mig selv om, at de 1000kr nok ikke var besværet værd - hvis jeg da nogensinde havde fået dem.
Det fandme fedt med en update! Tak

De 1000 kr sælger du bare til at inkasso firma så får du nok de 500
Det er standardmetoden.

Staten vil kun hjælpe dig så langt at de vil fælde dommen. Inkassatorrollen har du selv, og du har meget få virkemidler til rådighed hvis skyldner er vrangvillig.

Så sælg gælden til en inkassatorvirksomhed. De er professionelle indenfor det område og har de bedste og for skyldner mest ubehagelige måder at indkræve pengene på.

Inkassatorvirksomheden køber gælden af dig for et beløb der er lavere end gælden. Du får det beløb udbetalt uanset om de lykkes med at indkræve pengene eller ej.

Inkassatorvirksomheden lever af at være dygtige til at indkræve pengene, så de fordelt over mange sager lykkes med at indkræve flere penge end de har betalt for at købe gældsposterne.

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3139
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Det der ikke må ske er sket - mit våbenskab er blevet tømt!

Indlæg af ReneKJ » 3. jul 2017, 11:23

Kalthoff skrev:
Slettet bruger skrev:
Det fandme fedt med en update! Tak

De 1000 kr sælger du bare til at inkasso firma så får du nok de 500
Det er standardmetoden.

Staten vil kun hjælpe dig så langt at de vil fælde dommen. Inkassatorrollen har du selv, og du har meget få virkemidler til rådighed hvis skyldner er vrangvillig.

Så sælg gælden til en inkassatorvirksomhed. De er professionelle indenfor det område og har de bedste og for skyldner mest ubehagelige måder at indkræve pengene på.

Inkassatorvirksomheden køber gælden af dig for et beløb der er lavere end gælden. Du får det beløb udbetalt uanset om de lykkes med at indkræve pengene eller ej.

Inkassatorvirksomheden lever af at være dygtige til at indkræve pengene, så de fordelt over mange sager lykkes med at indkræve flere penge end de har betalt for at købe gældsposterne.
Men gider de købe gæld til 1000kr? Der skal ikke bruges mange arbejdstimer før det er en dårlig forretning
Hvis muligheden var der så ville jeg være villig til at sælge sådan en gæld for så lidt som 50 øre, bare som et sidste spark til tyven. :nutkick:

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14341
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1745 times
Been thanked: 1272 times
Kontakt:

Re: Det der ikke må ske er sket - mit våbenskab er blevet tømt!

Indlæg af Lycon » 3. jul 2017, 16:28

Ras.Killing skrev:For at give en opdatering, på en efterhånden gammel tråd.
Ved du om de blev dømt for ulovlig våbenbesiddelse og dermed skal minimum 1 år i buret, som loven foreskrev på det tidspunkt?
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Sierra13
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1780
Tilmeldt: 2. mar 2011, 18:29
Interesser: Eventyr
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 19 times
Been thanked: 189 times

Re: Det der ikke må ske er sket - mit våbenskab er blevet tømt!

Indlæg af Sierra13 » 3. jul 2017, 18:23

Godt at høre sagen, gik ud fra omstændighederne ganske fornuftigt til bagefter, og at du ikke har boykottet kusinen

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5163
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1372 times

Re: Det der ikke må ske er sket - mit våbenskab er blevet tømt!

Indlæg af Ras.Killing » 3. jul 2017, 19:15

Lycon skrev:
Ras.Killing skrev:For at give en opdatering, på en efterhånden gammel tråd.
Ved du om de blev dømt for ulovlig våbenbesiddelse og dermed skal minimum 1 år i buret, som loven foreskrev på det tidspunkt?
Nej det ved jeg ikke. Det har været en meget rodet sag som jeg kunne forstå det, men har som sådan ikke været indraget så meget i sagen.

Jeg var inde og vidne, og det var stort set det. Der var for øvrigt kun en enkel sigtet i salen da jeg vidnede, men flere har været indblandet.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Besvar