Lauritz.com laver igen en auktion på en kopi

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Besvar
Brugeravatar
CIS
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 797
Tilmeldt: 19. jul 2011, 21:10
Interesser: Våben, film, teknik og viden
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 79 times
Been thanked: 208 times

Lauritz.com laver igen en auktion på en kopi

Indlæg af CIS » 25. apr 2014, 12:35

Så gør de det igen, laver en auktion, på en nyere kopi, som de mener er den ægte vare.

Kopierne bliver lavet i både Japan og Indien...

Deres vuderingmænd er meget ukompentene, når jeg, som ellers ingen forstand har på Rytterpistoler, kan genkende en kopi som denne, og de ikke kan ...

http://www.lauritz.com/da/auktion/engel ... /i3386087/

Bla. er Kronen helt forkert, og ikke særligt god lavet, og det gælder også de ciceleringers-linier, som er på låsetøjet, skruere og ladestokken er også forkert, i forhold til den ægte vare....

Lauritz.com er vildt ukompentente, og burde ansætte folk, der kan deres kram..
Bare en god gerning er bedre en et helt livs bønner....

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4979
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Re: Lauritz.com laver igen en auktion på en kopi

Indlæg af Lassescout » 25. apr 2014, 16:48

Det er vist den hurtige bundlinje der tæller i det foretagende. Dygtige vurderingsmænd har nok ikke mange chancer for ansættelse.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Lauritz.com laver igen en auktion på en kopi

Indlæg af HappyNanoq » 25. apr 2014, 16:58

Lassescout skrev:Det er vist den hurtige bundlinje der tæller i det foretagende. Dygtige vurderingsmænd har nok ikke mange chancer for ansættelse.
Tja, hammerslagsgebyret tæller vel under alle omstændigheder......
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

KimKim
Newbie
Newbie
Indlæg: 12
Tilmeldt: 1. feb 2014, 20:05
Interesser: samlervåben
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 7 times

Re: Lauritz.com laver igen en auktion på en kopi

Indlæg af KimKim » 25. apr 2014, 17:30

Hej,

Jeg vil ikke lige gøre det da dette ikke er min tråd, men jeg synes at du måske skulle sende din observation til kunstnyt.dk.
De holder et åbent øje med Lauritz's forskellige fejltrin.

Brugeravatar
CIS
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 797
Tilmeldt: 19. jul 2011, 21:10
Interesser: Våben, film, teknik og viden
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 79 times
Been thanked: 208 times

Re: Lauritz.com laver igen en auktion på en kopi

Indlæg af CIS » 25. apr 2014, 20:08

KimKim skrev:Hej,

Jeg vil ikke lige gøre det da dette ikke er min tråd, men jeg synes at du måske skulle sende din observation til kunstnyt.dk.
De holder et åbent øje med Lauritz's forskellige fejltrin.
Det er du meget velkommen til at gøre, jeg skal nok stå inde for det jeg har skrevet, hvis der skulle komme en tvist med Lauritz.com, du kan evt. nøjes med at sende dem et link til de 2 tråde herinde, så kan de selv vurdere, om det er noget de ønsker at gøre noget ved..

Jeg er 100% sikker på begge sager, og grunden til at jeg bliver så sur på Lauritz.com, er fordi de ikke alene svigter det de tager sig godt betalt for, nemlig at vurdere den genstand man ønsker at sælge korrekt, men også, at de ikke alene snyder en køber for en frygtelig masse penge, men endnu værre, at de gør en uskyldig person, til uviende at bryde våbenloven, og det er, som alle os ansvarsbeviste og lovlydige brugere herinde ved, en meget alvorlig sag, der kan udløse fængsel i værste fald...
Bare en god gerning er bedre en et helt livs bønner....

KimKim
Newbie
Newbie
Indlæg: 12
Tilmeldt: 1. feb 2014, 20:05
Interesser: samlervåben
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 7 times

Re: Lauritz.com laver igen en auktion på en kopi

Indlæg af KimKim » 25. apr 2014, 20:17

Jeg har sendt links til trådene videre. God weekend :smile:

Brugeravatar
Kruffe
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 21. okt 2012, 23:49
Interesser: Historiske våben og jagt
Geografisk sted: Kongeriget Jylland
Has thanked: 111 times
Been thanked: 177 times

Re: Lauritz.com laver igen en auktion på en kopi

Indlæg af Kruffe » 25. apr 2014, 23:50

@ CIS: Tak for at du holder øje med Laurtiz' løjer... Det undrer mig dog, at folk byder tusindvis af kroner på gamle samleobjekter, som de ikke har forstand på (det er reproduktioner)... Bl.a. den stakkels gut der forleden gav 20k+ for en reproduktion...
Enfield - everything else is just a rifle. Unless it's a Garand.

Sixpence
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 216
Tilmeldt: 27. sep 2010, 09:23
Interesser: Jagt, skydning og forsvar
Geografisk sted: Vesthimmerland, den nordvestlige del
Has thanked: 2 times
Been thanked: 22 times

Re: Lauritz.com laver igen en auktion på en kopi

Indlæg af Sixpence » 26. apr 2014, 10:59

Jeg må så sige at jeg ikke kan se hvor gammel pistolen er og den historie.
Men hvis det er en replika lavet i Indien, Japan eller Kina eller hvor man nu ellers kan forestille sig at de laver sådan noget, så må jeg indrømme at de er forbandede gode til det :shock:
Learning by fucking up - Sergent From

I´m just in it for the hat

T. Stensby & Co. 12/70
Tikka T3 Lite 308.
Samt en lille ny CZ

Brugeravatar
CIS
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 797
Tilmeldt: 19. jul 2011, 21:10
Interesser: Våben, film, teknik og viden
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 79 times
Been thanked: 208 times

Re: Lauritz.com laver igen en auktion på en kopi

Indlæg af CIS » 26. apr 2014, 20:15

Sixpence skrev:Jeg må så sige at jeg ikke kan se hvor gammel pistolen er og den historie.
Men hvis det er en replika lavet i Indien, Japan eller Kina eller hvor man nu ellers kan forestille sig at de laver sådan noget, så må jeg indrømme at de er forbandede gode til det :shock:
Det er ikke hvis den er en kopi, for den er en kopi, og det kræver ikke meget viden om antikke pistoler at se det..

En ægte Tower, har masser af teststempler, samt mesterstempeler m.m og Kronen på siden, er helt anderledes godt lavet, samt Ciceleringsstriberne, vil aldrig krydse hen over kronen, men også skruerne er helt forkerte, den gang var skruerne håndlavede, og ikke lavet på maskine..

Ladestokken er heller ikke korrekt i forhold til modellen...

Den slags kopier, sælges på Egun for få hundrede kroner, det kan nemt konstateres, hvis man besøger Egun, og tager et kik under forladere...

Jeg fik lige en af mine venner , der skyder sortkrudt, til at maile mig nogle pic af en af sine Tower kopier, Se vedhæftede billeder, det er en få år gammel kopi, købt på Egun for € 85,- sidste år...

Jeg kan tilføje, at den kræver en kugle på ca. 17 mm i diameter.
Vedhæftede filer
Replica1.jpg
Replica1.jpg (81.88 KiB) Vist 14427 gange
Replica2.jpg
Replica2.jpg (96.64 KiB) Vist 14427 gange
replica3.jpg
replica3.jpg (45.99 KiB) Vist 14427 gange
Bare en god gerning er bedre en et helt livs bønner....

Danser Med Ulve
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 192
Tilmeldt: 28. mar 2009, 12:54
Interesser: gl. våben sordtkrudt
Geografisk sted: syddanmark
Been thanked: 17 times

Re: Lauritz.com laver igen en auktion på en kopi

Indlæg af Danser Med Ulve » 11. nov 2017, 17:20

hej
hvordan ser jeg om den tower pistol jeg lige har købt hos et dansk auktionshus er en kopi?
det er en model med lænkeladestok
løbet var plomberet med noget jeg ikke kan se hvad er.(det stodder heller ikke i auktionen) den skrue der holder løbet fast bagerst er af nyere dato
bagenden er lukket og tydeligt svejset, bliver løb ikke lavet af et stykke metal, drejet og boret ud?
hvis i skal se billeder må vi ordne det med en PB og telefon da de billeder jeg tager bliver for store til NVF
Og skriv ikke jeg skal bruge div programmer til at gøre billedet mindre, det finder jeg aldrig ud af
håber på svar inden jeg kontakter auktionshuset.

DB89
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 849
Tilmeldt: 22. sep 2012, 19:13
Interesser: Blankvåben, luftpistol
Geografisk sted: Fredericia, Danmark
Has thanked: 97 times
Been thanked: 119 times

Re: Lauritz.com laver igen en auktion på en kopi

Indlæg af DB89 » 11. nov 2017, 18:54

NVF plejer da normalt selv at komprimere billeder? :???:

Brugeravatar
Marius
Admin
Admin
Indlæg: 5601
Tilmeldt: 3. jun 2004, 22:59
Interesser: jagt, skydning, natur
Geografisk sted: København
Has thanked: 667 times
Been thanked: 596 times

Re: Lauritz.com laver igen en auktion på en kopi

Indlæg af Marius » 11. nov 2017, 21:05

En ting er at betale for en kopi, men man risikerer vel også at komme i problemer med ordensmagten, hvis man har købt en forlader og det viser sig at være en replika? :nolisten:
Derved kan fejlkøb i værste fald blive mere alvorligt end en tabt månedsløn, da det jo så tæller som et tilladelsespligtigt våben. Mener at strafferammen nu er 1 år i brummen for ulovlig våbenbesiddelse, hvis et våben besiddes og 2 år, hvis det transporteres i det offentlige rum.
"I prefer dangerous freedom over peaceful slavery." - Thomas Jefferson

Danser Med Ulve
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 192
Tilmeldt: 28. mar 2009, 12:54
Interesser: gl. våben sordtkrudt
Geografisk sted: syddanmark
Been thanked: 17 times

Re: Lauritz.com laver igen en auktion på en kopi

Indlæg af Danser Med Ulve » 11. nov 2017, 23:14

marius ja det er ikke kun penge, jeg mener straffen er sat op til 1,5 år , men når man er oppe i alderen er 1 år sku lang tid
gad vide hvad auktionshuset siger til det,

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7707
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: Lauritz.com laver igen en auktion på en kopi

Indlæg af T-REX » 12. nov 2017, 03:31

Danser Med Ulve skrev:hej
hvordan ser jeg om den tower pistol jeg lige har købt hos et dansk auktionshus er en kopi?
det er en model med lænkeladestok
løbet var plomberet med noget jeg ikke kan se hvad er.(det stodder heller ikke i auktionen) den skrue der holder løbet fast bagerst er af nyere dato
bagenden er lukket og tydeligt svejset, bliver løb ikke lavet af et stykke metal, drejet og boret ud?
hvis i skal se billeder må vi ordne det med en PB og telefon da de billeder jeg tager bliver for store til NVF
Og skriv ikke jeg skal bruge div programmer til at gøre billedet mindre, det finder jeg aldrig ud af
håber på svar inden jeg kontakter auktionshuset.
Check om der er trykprøvnings stempler, under piben.
Svejsning lyder ikke godt...
Jeg "kom" engang til at købe en forlader, som byggesæt, i Tyskland. (Den ligger nu, i en mose)
Der var der en Bundprop, der var skruet ind, i piben, og den var et funktionsdygtigt våben, ikke en attrap.
At løbet er plomberet, kan MÅSKE betyde, at der er tale om et modelvåben/attrab, og ikke en ægte. (eller, at den er ladt!)

Du kan evt sende billederne til mig (jesper@rex.gl) så skal jeg nok redigere og lægge dem ind.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 26. mar 2008, 22:07
Interesser: Ildvåben og ildvand
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 350 times
Been thanked: 652 times

Re: Lauritz.com laver igen en auktion på en kopi

Indlæg af Oscar123 » 12. nov 2017, 20:35

Har efter aftale med DanserMedUlve tilpasset billederne fra pågældende auktion og lagt dem ind her.

For mig at se er der ingen tvivl om, at der er tale om en kopi. Det tydeligste tegn ses ved nærbilledet omkring mundingen af piben. Billedet er ikke det bedste men det ses tydeligt, at der er tale om en ombukning af metallet lige indenfor mundingen. Dertil kommer at træet er ”forkert”. Et gammelt originalt våben ville have haft skæfte af træ med ”glød” efter mange års håndfedt, olie, snask og diverse – mens denne pistol har mat og trist udseende træ.

Det er tydeligvis en ommer…

:razz:
Oscar123
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
4a.jpg
5.jpg
On scene - but unseen

Brugeravatar
CIS
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 797
Tilmeldt: 19. jul 2011, 21:10
Interesser: Våben, film, teknik og viden
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 79 times
Been thanked: 208 times

Re: Lauritz.com laver igen en auktion på en kopi

Indlæg af CIS » 12. nov 2017, 21:02

Det er desværre en kopi, det er så tydeligt, at det skriger til himlen, og jeg fatter ikke at Lauritz .com kan komme til andet, men det er jo desværre trenden hos dem..
Bare en god gerning er bedre en et helt livs bønner....

Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 26. mar 2008, 22:07
Interesser: Ildvåben og ildvand
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 350 times
Been thanked: 652 times

Re: Lauritz.com laver igen en auktion på en kopi

Indlæg af Oscar123 » 26. nov 2017, 22:01

Hej Danser Med Ulve

Nu er der gået et par uger. Er det noget nyt fra det famøse auktionshus... :???:

:razz:
Oscar123
On scene - but unseen

Danser Med Ulve
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 192
Tilmeldt: 28. mar 2009, 12:54
Interesser: gl. våben sordtkrudt
Geografisk sted: syddanmark
Been thanked: 17 times

Re: Lauritz.com laver igen en auktion på en kopi

Indlæg af Danser Med Ulve » 8. dec 2017, 15:11

ja jeg har kke været på i nogen tid
lauritz har erkendt de har lavet en fejl. og har afhentet pistolen her på adrassen for en uge siden
men jeg har ikke modtaget penge endnu, og det syntes jeg er for dårlig det er snart en måned siden jeg gav dem besked på at de havde sendt en kopi det er sku som om jeg skal værer bank for dem, og det mener jeg ikke kan værer rigtig
jeg regner ikke med at det er fortrydelseretten der træder i kraft når det er en fejl de laver, er der nogen der kender prosedyren ved såddan en handel ?

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Lauritz.com laver igen en auktion på en kopi

Indlæg af Langenge » 8. dec 2017, 17:07

Danser Med Ulve skrev:ja jeg har kke været på i nogen tid
lauritz har erkendt de har lavet en fejl. og har afhentet pistolen her på adrassen for en uge siden
men jeg har ikke modtaget penge endnu, og det syntes jeg er for dårlig det er snart en måned siden jeg gav dem besked på at de havde sendt en kopi det er sku som om jeg skal værer bank for dem, og det mener jeg ikke kan værer rigtig
jeg regner ikke med at det er fortrydelseretten der træder i kraft når det er en fejl de laver, er der nogen der kender prosedyren ved såddan en handel ?
Det er almindelig reklamationsret, da varen ikke lever op til det lovede.
Der gælder i praksis en måned fra begge sider af. Altså en måned for dig til at reklamere, og en måned for sælger til at udbedre (ombytte/sende penge retur)
Da du åbenbart ikke har været villig til at sende genstanden retur, men har fået sælger til at afhente, er jeg sikker på, at retten vil tælle en måned fra den dato, hvor den er afhentet.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Danser Med Ulve
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 192
Tilmeldt: 28. mar 2009, 12:54
Interesser: gl. våben sordtkrudt
Geografisk sted: syddanmark
Been thanked: 17 times

Re: Lauritz.com laver igen en auktion på en kopi

Indlæg af Danser Med Ulve » 8. dec 2017, 18:47

tak for svar lanenge , men så kan man jo diskuterer om det er god service at, holde på pengene i længere tid
og jeg har ikke holdt på pistolen bevidst, da den var modifiseret var jeg bange for at der mindst skulle en våbentilladelse til ville jeg ikke sende den med posten jeg ville jo helst ikke gører noget kriminelt, det var jo nok at jeg skulle ligge inde med den i ca 3 uger. den vognmand der hentede den havde ikke ret til at kører med våben på tilladelse, så det var tæt på at han ikke fik den med. men jeg føler mig da lidt pisset på af lauritz.

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Lauritz.com laver igen en auktion på en kopi

Indlæg af Langenge » 8. dec 2017, 19:20

Danser Med Ulve skrev:tak for svar lanenge , men så kan man jo diskuterer om det er god service at, holde på pengene i længere tid
og jeg har ikke holdt på pistolen bevidst, da den var modifiseret var jeg bange for at der mindst skulle en våbentilladelse til ville jeg ikke sende den med posten jeg ville jo helst ikke gører noget kriminelt, det var jo nok at jeg skulle ligge inde med den i ca 3 uger. den vognmand der hentede den havde ikke ret til at kører med våben på tilladelse, så det var tæt på at han ikke fik den med. men jeg føler mig da lidt pisset på af lauritz.
Jeg svarede kun på, hvad der i rettens øjne er ret og rimelighed. Og lige i denne henseende, der er jeg ret godt uddannet :blink:
Hvad du som forbruger mener, det vil jeg ikke rodes ind i :smile:
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Besvar