Hvilke slags 9mm er lovlige? (9x25mm Dillon)

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
BasicReality
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 421
Tilmeldt: 27. okt 2008, 22:44
Interesser: Sortkrudt
Geografisk sted: DjævleØen
Has thanked: 10 times
Been thanked: 23 times

Hvilke slags 9mm er lovlige? (9x25mm Dillon)

Indlæg af BasicReality » 5. dec 2013, 09:08

Jeg spørg fordi jeg har skuet lidt på muligheden for at omdanne enten en Glock 20 eller 21 (I tilfælde af 20 er det jo så forhandleren der må gøre det) til at skyde med 9x25mm Dillon. Det er i bund og grund en .357 Sig på stereoider (Er 10mm auto necked down til 9mm), men jeg var lidt i tvivl om hvorvidt vi har en liste med tilladte kaliber, eller der blot står 9mm/357 og alt hvad det indebærer?

Det ville være en genial kaliber til terræn og silluete skydning.

Smider 115gr afsted med op til 2000 ft/s ved max ladninger, omkring 1600 ft/s ved mere moderate ladninger.

Billede
.357 Mag, .357 Sig, 9x25mm Dillon, 10mm Auto.

Brugeravatar
Grendel
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3159
Tilmeldt: 7. jan 2007, 20:29
Interesser: Pistolskydning, IPSC
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 170 times
Been thanked: 205 times

Re: Hvilke slags 9mm er lovlige?

Indlæg af Grendel » 5. dec 2013, 09:19

Man kan sige at det er projektilet som er lovligt, altså alle patroner som er med et 9mm projektil kan du bruge i GPA klassen under DGI skydning. Så det er faktisk ligegyldigt hvilke hylstre projektilet sidder i, så go for it .. du skal bare læse op på 9X25 dillon, den er ret vanskeligt at genlade på og få til at fungere, men har været brugt af ganske få skyttere verden over :blink:
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin

Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2917
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Hvilke slags 9mm er lovlige? (9x25mm Dillon)

Indlæg af Senserazer » 5. dec 2013, 09:24

Lyder som et cool projekt!! :rock:
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Brugeravatar
Gunslinger
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1236
Tilmeldt: 5. mar 2008, 16:15
Interesser: IPSC, genladning, våbennørderi
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 70 times
Been thanked: 148 times

Re: Hvilke slags 9mm er lovlige?

Indlæg af Gunslinger » 5. dec 2013, 09:26

Grendel skrev:Man kan sige at det er projektilet som er lovligt, altså alle patroner som er med et 9mm projektil kan du bruge i GPA klassen under DGI skydning. Så det er faktisk ligegyldigt hvilke hylstre projektilet sidder i, så go for it .. du skal bare læse op på 9X25 dillon, den er ret vanskeligt at genlade på og få til at fungere, men har været brugt af ganske få skyttere verden over :blink:
Er der ikke noget med at den kaliber hylsteret er stemplet med, ikke må afvige fra den faktiske kaliber? Det er jeg i hvert fald blevet bildt ind!

Brugeravatar
Grendel
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3159
Tilmeldt: 7. jan 2007, 20:29
Interesser: Pistolskydning, IPSC
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 170 times
Been thanked: 205 times

Re: Hvilke slags 9mm er lovlige?

Indlæg af Grendel » 5. dec 2013, 09:56

Gunslinger skrev:
Grendel skrev:Man kan sige at det er projektilet som er lovligt, altså alle patroner som er med et 9mm projektil kan du bruge i GPA klassen under DGI skydning. Så det er faktisk ligegyldigt hvilke hylstre projektilet sidder i, så go for it .. du skal bare læse op på 9X25 dillon, den er ret vanskeligt at genlade på og få til at fungere, men har været brugt af ganske få skyttere verden over :blink:
Er der ikke noget med at den kaliber hylsteret er stemplet med, ikke må afvige fra den faktiske kaliber? Det er jeg i hvert fald blevet bildt ind!
Så du mener de der laver 357Sig på 40S&W hylster laver fy fy?! Det kan jeg ikke tro, skulle være ulovligt ..

Og man kunne også en gang få 9X25 hylstre, men jeg ved ikke om de stadig laves?
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin

Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.

BasicReality
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 421
Tilmeldt: 27. okt 2008, 22:44
Interesser: Sortkrudt
Geografisk sted: DjævleØen
Has thanked: 10 times
Been thanked: 23 times

Re: Hvilke slags 9mm er lovlige?

Indlæg af BasicReality » 5. dec 2013, 11:41

Grendel skrev:
Gunslinger skrev:
Grendel skrev:Man kan sige at det er projektilet som er lovligt, altså alle patroner som er med et 9mm projektil kan du bruge i GPA klassen under DGI skydning. Så det er faktisk ligegyldigt hvilke hylstre projektilet sidder i, så go for it .. du skal bare læse op på 9X25 dillon, den er ret vanskeligt at genlade på og få til at fungere, men har været brugt af ganske få skyttere verden over :blink:
Er der ikke noget med at den kaliber hylsteret er stemplet med, ikke må afvige fra den faktiske kaliber? Det er jeg i hvert fald blevet bildt ind!
Så du mener de der laver 357Sig på 40S&W hylster laver fy fy?! Det kan jeg ikke tro, skulle være ulovligt ..

Og man kunne også en gang få 9X25 hylstre, men jeg ved ikke om de stadig laves?
Dillon laver vist ikke hylstre længere, men du kan stadig få dies, både nye og brugte.

Brugeravatar
Gunslinger
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1236
Tilmeldt: 5. mar 2008, 16:15
Interesser: IPSC, genladning, våbennørderi
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 70 times
Been thanked: 148 times

Re: Hvilke slags 9mm er lovlige?

Indlæg af Gunslinger » 5. dec 2013, 12:19

Grendel skrev: Så du mener de der laver 357Sig på 40S&W hylster laver fy fy?! Det kan jeg ikke tro, skulle være ulovligt ..
Ja, hvis du selv omformer dem fra .40 hylstre og de derfor er stemplet .40 S&W i bunden, men i virkeligheden er en anden kaliber. Det er hvert fald hvad jeg har fået at vide af en bøssemager. Jeg synes også det lyder mærkeligt at det skulle være ulovligt. Men som bekendt er det ikke alle dele af våbenloven der giver mening.

Brugeravatar
Grendel
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3159
Tilmeldt: 7. jan 2007, 20:29
Interesser: Pistolskydning, IPSC
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 170 times
Been thanked: 205 times

Re: Hvilke slags 9mm er lovlige?

Indlæg af Grendel » 5. dec 2013, 12:30

BasicReality skrev:
Grendel skrev:
Og man kunne også en gang få 9X25 hylstre, men jeg ved ikke om de stadig laves?
Dillon laver vist ikke hylstre længere, men du kan stadig få dies, både nye og brugte.
Mener det var Starline som lavede hylsterne mens Dillon havde navnet til kaliberen.
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin

Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.

BasicReality
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 421
Tilmeldt: 27. okt 2008, 22:44
Interesser: Sortkrudt
Geografisk sted: DjævleØen
Has thanked: 10 times
Been thanked: 23 times

Re: Hvilke slags 9mm er lovlige?

Indlæg af BasicReality » 5. dec 2013, 13:06

Grendel skrev:
BasicReality skrev:
Grendel skrev:
Og man kunne også en gang få 9X25 hylstre, men jeg ved ikke om de stadig laves?
Dillon laver vist ikke hylstre længere, men du kan stadig få dies, både nye og brugte.
Mener det var Starline som lavede hylsterne mens Dillon havde navnet til kaliberen.
Har lige tjekket deres nuværende katalog og det står ikke i.
Men hvis de har solgt dem tidligere, måske man kunne være heldig at de kunne lave et par tusind hvis man kontaktede dem?

Men hvis det er ulovligt at lave 10mm til 9x25mm så bliver det ikke relevant da det er måden jeg ville lave mine hylstre på.

Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Indlæg: 4083
Tilmeldt: 1. nov 2006, 16:59
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 565 times
Been thanked: 369 times

Re: Hvilke slags 9mm er lovlige?

Indlæg af Caspian1911 » 5. dec 2013, 13:15

Gunslinger skrev:
Grendel skrev: Så du mener de der laver 357Sig på 40S&W hylster laver fy fy?! Det kan jeg ikke tro, skulle være ulovligt ..
Ja, hvis du selv omformer dem fra .40 hylstre og de derfor er stemplet .40 S&W i bunden, men i virkeligheden er en anden kaliber. Det er hvert fald hvad jeg har fået at vide af en bøssemager. Jeg synes også det lyder mærkeligt at det skulle være ulovligt. Men som bekendt er det ikke alle dele af våbenloven der giver mening.
Vi har diskuteret den før herinde, og jeg mener konklusionen var, at stemplingen ikke har nogen betydning.

Specielt ved riffelammunition sker der jo en mænge omkalibreringer, f.eks. 30-06 - .270
As I hurtled through space, one thought kept crossing my mind - every part of this rocket was supplied by the lowest bidder.
~ John Glenn, RIP


BasicReality
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 421
Tilmeldt: 27. okt 2008, 22:44
Interesser: Sortkrudt
Geografisk sted: DjævleØen
Has thanked: 10 times
Been thanked: 23 times

Re: Hvilke slags 9mm er lovlige?

Indlæg af BasicReality » 5. dec 2013, 16:14

Caspian1911 skrev:
Gunslinger skrev:
Grendel skrev: Så du mener de der laver 357Sig på 40S&W hylster laver fy fy?! Det kan jeg ikke tro, skulle være ulovligt ..
Ja, hvis du selv omformer dem fra .40 hylstre og de derfor er stemplet .40 S&W i bunden, men i virkeligheden er en anden kaliber. Det er hvert fald hvad jeg har fået at vide af en bøssemager. Jeg synes også det lyder mærkeligt at det skulle være ulovligt. Men som bekendt er det ikke alle dele af våbenloven der giver mening.
Vi har diskuteret den før herinde, og jeg mener konklusionen var, at stemplingen ikke har nogen betydning.

Specielt ved riffelammunition sker der jo en mænge omkalibreringer, f.eks. 30-06 - .270
Hvis det er tilfældet kunne det være man skulle ringe rundt og høre om der var nogle der kunne hjælpe.

En 9x25mm pibe er jo ikke noget der hænger på træerne, men både Stormlake og Lone Wolf laver piber i denne kaliber, så mon ikke der er nogen der kan hjælpe der.
Hvis der er nogen herinde som ved om der er forhandlere som kan hjælpe med det må de meget gerne skrive.

Brugeravatar
Gunslinger
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1236
Tilmeldt: 5. mar 2008, 16:15
Interesser: IPSC, genladning, våbennørderi
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 70 times
Been thanked: 148 times

Re: Hvilke slags 9mm er lovlige?

Indlæg af Gunslinger » 5. dec 2013, 16:45

BasicReality skrev: En 9x25mm pibe er jo ikke noget der hænger på træerne, men både Stormlake og Lone Wolf laver piber i denne kaliber, så mon ikke der er nogen der kan hjælpe der.
Hvis der er nogen herinde som ved om der er forhandlere som kan hjælpe med det må de meget gerne skrive.
Umiddelbart virker det som et noget dyrt og besværligt projekt, der ikke har nogen berettigelse set udfra et konkurrencemæssigt synspunkt. Ikke at det absolut skal have en konkurrencemæssig berettigelse før det er sjovt eller spændende. Men den omtalte kaliber har næppe nogen fordel over en hårdtpumpet .38 special. Og 10mm Auto hylstre hænger ikke på træerne, så regn med at skulle importere dem fra udlandet og betale en hamper pris for dem. Jeg går udfra trykket er ret højt i en 9x25 Dillon, hvilket betyder den kommer til at have de samme problemer som en .357 Sig... dine hylstre kommer til at have en kort levetid. Dertil kommer problemerne med at få en bottleneck patron til at føde konsistent. For ikke at tale om fremskafning af alle de nødvendige stumper til konverteringen.

Hvis jeg lyder som om jeg har prøvet alt dette før, er det ikke forkert. Jeg fik for år siden en ide om at jeg skulle have mig en wildcat kaliber i .38. Det tog ca 2 år før projektet var færdig. Hvis du spørger mig er det ikke tiden eller pengene værd! Især ikke når du idag kan købe .40 S&W og .45 LC.

Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Indlæg: 4083
Tilmeldt: 1. nov 2006, 16:59
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 565 times
Been thanked: 369 times

Re: Hvilke slags 9mm er lovlige? (9x25mm Dillon)

Indlæg af Caspian1911 » 5. dec 2013, 17:33

Jeg er jo den lykkelige ejer af en 9x23, og den kan rigeligt levere fart nok, til alt hvad jeg skal skyde.

9x23 og .38 Super kan sagtens lades op til meget hidsige ladninger, og specielt .38 Super er hyldevarer. 9x23 er lidt mere besværlig at skaffe hylstre til, og de koster 2 kr/stk

9x25 vil blive endnu dyrere.
As I hurtled through space, one thought kept crossing my mind - every part of this rocket was supplied by the lowest bidder.
~ John Glenn, RIP


Brugeravatar
Grendel
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3159
Tilmeldt: 7. jan 2007, 20:29
Interesser: Pistolskydning, IPSC
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 170 times
Been thanked: 205 times

Re: Hvilke slags 9mm er lovlige? (9x25mm Dillon)

Indlæg af Grendel » 5. dec 2013, 18:21

Hvis du er meget opsat på projektet, kunne du prøve at lokaliser en svensk skytte (IPSC) ved navn Anders Thim, han skød med 9x25 i open division omkring slut halvfemserne start tyverne- kunne være du kan købe hylstere fra ham :blink:
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin

Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8877
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Re: Hvilke slags 9mm er lovlige? (9x25mm Dillon)

Indlæg af Fast Fumble » 5. dec 2013, 18:21

Det bliver en safe-queen.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Indlæg: 4083
Tilmeldt: 1. nov 2006, 16:59
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 565 times
Been thanked: 369 times

Re: Hvilke slags 9mm er lovlige? (9x25mm Dillon)

Indlæg af Caspian1911 » 5. dec 2013, 18:39

Fast Fumble skrev:Det bliver en safe-queen.
Og det betyder?
As I hurtled through space, one thought kept crossing my mind - every part of this rocket was supplied by the lowest bidder.
~ John Glenn, RIP


Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9702
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1726 times
Been thanked: 2152 times
Kontakt:

Re: Hvilke slags 9mm er lovlige? (9x25mm Dillon)

Indlæg af Bofhenator » 5. dec 2013, 18:49

Caspian1911 skrev:
Fast Fumble skrev:Det bliver en safe-queen.
Og det betyder?
At den aldrig kommer ud af våbenskabet. Bare ligger derinde og er pæn....
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5848
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Hvilke slags 9mm er lovlige?

Indlæg af Mapzter » 5. dec 2013, 20:50

BasicReality skrev:En 9x25mm pibe er jo ikke noget der hænger på træerne, men både Stormlake og Lone Wolf laver piber i denne kaliber, så mon ikke der er nogen der kan hjælpe der.
Hvis der er nogen herinde som ved om der er forhandlere som kan hjælpe med det må de meget gerne skrive.
Piben er da den nemmeste del. Køb en alm. pibe til 9x19 samt en 9x25 Dillon rival og få en bøssemager til at rive kammeret op.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5848
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Hvilke slags 9mm er lovlige?

Indlæg af Mapzter » 5. dec 2013, 20:54

Gunslinger skrev:Ja, hvis du selv omformer dem fra .40 hylstre og de derfor er stemplet .40 S&W i bunden, men i virkeligheden er en anden kaliber. Det er hvert fald hvad jeg har fået at vide af en bøssemager. Jeg synes også det lyder mærkeligt at det skulle være ulovligt. Men som bekendt er det ikke alle dele af våbenloven der giver mening.
Bundstempler eller ændring af hylstre er ikke nævnt nogen steder i våbenlovgivningen.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Indlæg: 4083
Tilmeldt: 1. nov 2006, 16:59
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 565 times
Been thanked: 369 times

Re: Hvilke slags 9mm er lovlige? (9x25mm Dillon)

Indlæg af Caspian1911 » 5. dec 2013, 21:35

Mapzter skrev:
Gunslinger skrev:Ja, hvis du selv omformer dem fra .40 hylstre og de derfor er stemplet .40 S&W i bunden, men i virkeligheden er en anden kaliber. Det er hvert fald hvad jeg har fået at vide af en bøssemager. Jeg synes også det lyder mærkeligt at det skulle være ulovligt. Men som bekendt er det ikke alle dele af våbenloven der giver mening.
Bundstempler eller ændring af hylstre er ikke nævnt nogen steder i våbenlovgivningen.
Lige nøjagtigt!
As I hurtled through space, one thought kept crossing my mind - every part of this rocket was supplied by the lowest bidder.
~ John Glenn, RIP


Mack
Newbie
Newbie
Indlæg: 16
Tilmeldt: 23. dec 2011, 10:08
Interesser: Skydning og Aikido
Geografisk sted: Fjern Østen

Re: Hvilke slags 9mm er lovlige? (9x25mm Dillon)

Indlæg af Mack » 11. dec 2013, 07:42

Interessant debat
Nu ikke for at "hijacke" tråden, men principielt må dette også gælde 40sw og 10mm.
Jeg rejste tidligere et spørgsmål om 40 sw vs 10 auto på forum.
Såvidt jeg mener, bruges der samme pojektiler på 40sw og 10 mm.
40 kan lades op til næsten at "matche" 10mm.
Jeg forstår på debatten at der så er mulighed for at forbedre en 40sw til 10mm auto, med de ombygningsudfordringer dette medbringer.

Teoretisk set er det vel det samme forhold der gør sig gældende for 9x19 vs 9x25 .

Interessant..........

Mvh
Mack

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9702
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1726 times
Been thanked: 2152 times
Kontakt:

Re: Hvilke slags 9mm er lovlige? (9x25mm Dillon)

Indlæg af Bofhenator » 11. dec 2013, 08:02

Mack skrev:Interessant debat
Nu ikke for at "hijacke" tråden, men principielt må dette også gælde 40sw og 10mm.
Jeg rejste tidligere et spørgsmål om 40 sw vs 10 auto på forum.
Såvidt jeg mener, bruges der samme pojektiler på 40sw og 10 mm.
40 kan lades op til næsten at "matche" 10mm.
Jeg forstår på debatten at der så er mulighed for at forbedre en 40sw til 10mm auto, med de ombygningsudfordringer dette medbringer.

Teoretisk set er det vel det samme forhold der gør sig gældende for 9x19 vs 9x25 .

Interessant..........

Mvh
Mack
Nej, forskellen er at op til og især lige omkring kuglediameter 9mm er stort set alt ladesiggørligt (357sig,9x21 osv) uden specielle kunstgreb.
Men når man kommer over, så er det specifikke kalibrer der er tilladt. 40sw er, 10mm er ikke. Hvad du så selv lader dine 40sw til skal "bare" være sikkerhedsmæssigt forsvarligt. Så din pibe skal være en 40sw ikke 10mm.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Indlæg: 4083
Tilmeldt: 1. nov 2006, 16:59
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 565 times
Been thanked: 369 times

Re: Hvilke slags 9mm er lovlige? (9x25mm Dillon)

Indlæg af Caspian1911 » 11. dec 2013, 08:04

Mack skrev:Interessant debat
Nu ikke for at "hijacke" tråden, men principielt må dette også gælde 40sw og 10mm.
Jeg rejste tidligere et spørgsmål om 40 sw vs 10 auto på forum.
Såvidt jeg mener, bruges der samme pojektiler på 40sw og 10 mm.
40 kan lades op til næsten at "matche" 10mm.
Jeg forstår på debatten at der så er mulighed for at forbedre en 40sw til 10mm auto, med de ombygningsudfordringer dette medbringer.

Teoretisk set er det vel det samme forhold der gør sig gældende for 9x19 vs 9x25 .

Interessant..........

Mvh
Mack
Der er flere i DK der skyder Major i IPSC Open sammenhænge med alm. 9x19, og så er du altså oppe på noget hårdere ladning end, den en er født til. Sættedeybden er også ændret.

Med en .40 SW kan du naturligvis også lade den hårdt, men du når ikke 10 mm, da den naturligvis kan have mere krudt i det længere hylster.
Så kan du begynde og lege med sættedybden og bygge en .40 pistol på en 10 mm ramme, som bliver nødvendig med den længere aol. En lang .40 kan ikke være i magasinet beregnet på .40. Men der er ikke noget i vejen for at købe en pistol beregnet på 10 mm med en .40 pibe, og så rykke lidt af de første riffelgange af, så der bliver plads.

Jeg tør ikke tænke på, hvor meget jeg kunne få ud af min 9x23, hvis jeg bare ladede den til max. Lige nu kører jeg 9,6 gr 3N38 under 125 gr H&N RNHS. Den går 410-420 m/s, og det er nok :mrgreen:
As I hurtled through space, one thought kept crossing my mind - every part of this rocket was supplied by the lowest bidder.
~ John Glenn, RIP


BMadsen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 366
Tilmeldt: 27. apr 2006, 09:18
Interesser: IPSC
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 27 times

Re: Hvilke slags 9mm er lovlige? (9x25mm Dillon)

Indlæg af BMadsen » 11. dec 2013, 09:34

I en 2011 hvor du kan lade 40'erne lange, kan man nu godt lade dem op til at matche 10mm'eren :blink:

Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Indlæg: 4083
Tilmeldt: 1. nov 2006, 16:59
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 565 times
Been thanked: 369 times

Re: Hvilke slags 9mm er lovlige? (9x25mm Dillon)

Indlæg af Caspian1911 » 11. dec 2013, 09:39

BMadsen skrev:I en 2011 hvor du kan lade 40'erne lange, kan man nu godt lade dem op til at matche 10mm'eren :blink:
Ja, det kan man nok. Hvordan med kammeret, og hvor tunge projektiler?
Det er i single stack 1911, der normalt bliver problemer med længden i forhold til magasin og ramme.
As I hurtled through space, one thought kept crossing my mind - every part of this rocket was supplied by the lowest bidder.
~ John Glenn, RIP


Besvar