Hvordan er kvaliteten af Dan Wesson revolvere ?

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Besvar
Brugeravatar
Mibo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 253
Tilmeldt: 24. jun 2011, 18:20
Interesser: Pistolskydning, hunde og MC
Geografisk sted: Østhimmerland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 14 times

Hvordan er kvaliteten af Dan Wesson revolvere ?

Indlæg af Mibo » 24. okt 2012, 11:19

Hvordan er kvaliteten af Dan Wesson revolvere i forhold til f. Eks Smith og Wesson ?

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
Senest rettet af Refraktorius 24. okt 2012, 13:12, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: glimrende overskrift flyttet op fra indlægget :-)

High Standard
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 761
Tilmeldt: 9. jan 2009, 10:38
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 170 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvordan er kvaliteten af Dan Wesson revolvere ?

Indlæg af High Standard » 24. okt 2012, 14:47

Hej Mibo

Jeg har selv en S&W 686, som jeg er rigtig glad for, men da jeg i sin tid købte, var Dan Wesson revolveren bestemt inde i billedet. Det som gjorde udslaget var dog, at jeg i forskellige artikler læste mig til, at Dan Wesson havde haft en hel del kvalitetsproblemer, som påvirkede levetiden af deres produkter.

Hilsen

High Standard

Brugeravatar
Bemoni1
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 901
Tilmeldt: 2. jul 2008, 00:53
Interesser: Pistolskydning og Longrange
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 249 times
Been thanked: 216 times

Re: Hvordan er kvaliteten af Dan Wesson revolvere ?

Indlæg af Bemoni1 » 24. okt 2012, 20:33

Jeg har selv to af slagsen, en 15 - 2 med 6 tommer full lug pibe og en 14 S PPC, med MEGET tung barrel sleeve.
Fælles for DW revolvere, er at de ikke laves længere og at man derfor kun meget vanskeligt kan skaffe stumper og skæfter til dem, hvad der er utroligt ærgeligt.
Det er nogle utroligt lækre skydere, med mange gode egenskaber, blandt andet kan man skifte pibe på dem, på under to minutter og justere cylinder gap til næsten nul.
Standard sigtemidler var lysår bedre end hvad S & W nogensinde har disket op med og single aftrækket var heller ikke nemt at finde bedre, desværre var det ikke helt det samme med doubleaction ( temmelig sej i standard udførelse ).
Samt at skæftevinklen var noget anderledes end S & W og derfor mere behagelig når der skydes med max ladninger.

Jeg har haft mine, siden sidst i 80'erne og der har ikke været noget at udsætte, på kvaliteten, ligegyldigt hvad der er blevet fyldt i dem, så har de overlevet.
Desværre tilbringer de mere tid på hylden nu, hvor jeg ikke skyder terræn længere og den ene er blevet registreret i foreningen, for ikke at fylde for meget op på SKV kortet.
Nothing is so permanent as a temporary government program.
Milton Friedman on government regulations.

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Hvordan er kvaliteten af Dan Wesson revolvere ?

Indlæg af Fast Fumble » 24. okt 2012, 23:04

Bemoni1 skrev:Standard sigtemidler var lysår bedre end hvad S & W nogensinde har disket op med og single aftrækket var heller ikke nemt at finde bedre, desværre var det ikke helt det samme med doubleaction ( temmelig sej i standard udførelse ).
Det lyder præcis som den Mibo skød med i dag. Virkelig godt SA aftræk, men meget tungt DA aftræk.
Hvordan er de internt? Det må vel være til at sænke den DA aftræksvægt, ikke? Den føles umiddelbart som om det er mainspring der er meget kraftig, og det er jo ikke nødvendigt til en sportsskyder.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Mibo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 253
Tilmeldt: 24. jun 2011, 18:20
Interesser: Pistolskydning, hunde og MC
Geografisk sted: Østhimmerland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 14 times

Re: Hvordan er kvaliteten af Dan Wesson revolvere ?

Indlæg af Mibo » 25. okt 2012, 05:46

Tak for svarene.

Som FF skriver var det sådan en jeg prøvede i aftes og endte op med at købe, virker til at være en fornuftig skyder, der var dejlig at skyde med i SA, men dog lidt tung i DA, men mon ikke der kan gøres noget ved det !

Glæder mig til at komme ud og skyde noget terrænskydning med den og ja i det hele taget komme til at skyde revolver igen :nutkick:

Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 632
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 61 times
Been thanked: 78 times

Re: Hvordan er kvaliteten af Dan Wesson revolvere ?

Indlæg af Cpt » 22. jun 2019, 12:34

Jeg genopliver lige en gammel tråd om emnet isted for at starte en magen til :smile:

Jeg overvejer en Dan Wesson 715 revolver og ville lige høre om der er nogen der har erfaringer med den model? Og så er de vist begyndt at producere dem igen? Ved I om de gamle modeller passer dele med de nye?

Brugeravatar
Ølgaard
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2301
Tilmeldt: 27. apr 2009, 12:52
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 378 times
Been thanked: 320 times

Re: Hvordan er kvaliteten af Dan Wesson revolvere ?

Indlæg af Ølgaard » 22. jun 2019, 12:52

ÅHH JA Dan Wesson, i de gode GAMLE dage havde jeg sådan et sæt, (foto lånt) og jeg ærgrer mig at jeg solgte det, det var fantastisk, og den var på privat tilladelse, men ham som købte den fik den på SKV.

I mine øjne en fantastisk skyder, og man kan ikke sammenligne med S&W. IMHO

Aftrækket fik jeg en gammel bøssemager til at fikse, så den var som han sagde SMOOOOT.

Hvis jeg kunne finde et flot sæt købte jeg prompte.

Og ja så er der noget med løbslængder, men den tager vi en anden dag :smile:

:razz: :razz:
Vedhæftede filer
maxresdefault.jpg

Brugeravatar
Bemoni1
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 901
Tilmeldt: 2. jul 2008, 00:53
Interesser: Pistolskydning og Longrange
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 249 times
Been thanked: 216 times

Re: Hvordan er kvaliteten af Dan Wesson revolvere ?

Indlæg af Bemoni1 » 22. jun 2019, 13:51

Cpt skrev:
22. jun 2019, 12:34
Jeg genopliver lige en gammel tråd om emnet isted for at starte en magen til :smile:

Jeg overvejer en Dan Wesson 715 revolver og ville lige høre om der er nogen der har erfaringer med den model? Og så er de vist begyndt at producere dem igen? Ved I om de gamle modeller passer dele med de nye?
Spændende!
Jeg havde godt hørt om, at de var i produktion igen og hvis du har nogle detaljer, såsom importør og lignende, så del det endelig :smile:
Nothing is so permanent as a temporary government program.
Milton Friedman on government regulations.

Mito
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 125
Tilmeldt: 4. maj 2017, 15:33
Interesser: Våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 30 times

Re: Hvordan er kvaliteten af Dan Wesson revolvere ?

Indlæg af Mito » 24. jun 2019, 22:37

Jeg havde i slutningen af 1980'erne et par Dan Wesson 38/357 revolvere (mine første), den første var en sort 6” som Dan Wessons importør i Tyskland selv efter mange forsøg aldrig fik til at virke pålideligt og til sidst fik ødelagt bruneringen på, den anden var en rustfri 6” som jeg fik i erstatning for den sorte men desværre med samme sørgelige resultatet og den kom heller aldrig til til at skyde med bare nogenlunde pålidelighed.

Jeg synes stadig at Dan Wesson er et smart koncept men jeg er glad for at jeg fik mine penge igen og købte en Python.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Hvordan er kvaliteten af Dan Wesson revolvere ?

Indlæg af Ras.Killing » 24. jun 2019, 22:48

Hvis man godt kan lide Dan Wessons koncept, så findes der en svensker der laver specialbyggede S&W revolvere. Han laver selv løb, tromle osv., og bruger mere eller mindre kun rammen inkl. indhold fra S&W.

Jeg har ikke erfaring Dan Wesson.. men det som Olle laver er verdensklasse! :numberone: prisen er så også derefter.

590B1FDD-3293-4862-B66E-CF9AE751DC4E.jpeg
BFC25DC3-0987-4220-93E1-F47AFC0EF61A.jpeg
AE7893B0-745E-42D2-AFD1-772164AA8D2B.jpeg
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Besvar