Erfaringer med Caesar Guerini våben ønskes

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Besvar
Brugeravatar
Odyssey
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 510
Tilmeldt: 7. apr 2009, 18:28
Interesser: FlugtSkydning og Jagt
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Erfaringer med Caesar Guerini våben ønskes

Indlæg af Odyssey » 7. mar 2012, 08:26

Hejsa.

Jeg vil meget gerne høre fra nogen af jer, der måske er hoppet på Caesar Guerini vognen allerede.
Jeg har en bekendt der overvejer en Ellipse Evo eller en Maxum til jagt, og jeg synes bare ikke at ekspedientens udsagn er helt nok.
For hvis man skal gå efter det, ja så er de geværer jo nærmest en opfindelse på højde med hjulet!

Så hvis der er nogen af jer der vil dele erfaringer omkring disse haglvåben, villle jeg sætte pris på det.

Brugeravatar
Lunøe
Newbie
Newbie
Indlæg: 5
Tilmeldt: 13. mar 2014, 09:30
Interesser: Jagt, Byggeri
Geografisk sted: Danmark

Re: Erfaringer med Caesar Guerini våben ønskes

Indlæg af Lunøe » 13. mar 2014, 09:34

Hej.

Jeg åbner lige tråden igen.

Jeg er selv ved at købe en Cæsar Guerini Ellipse Evo, 12kal.

Har i nogen erfaringer med Cæsar Guerini ville jeg meget gerne høre om jeres oplever og tilfredshed/utilfredshed.

Mvh

Frederik
---

Med Venlig Hilsen

Frederik Johan Lunøe

Brugeravatar
Odyssey
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 510
Tilmeldt: 7. apr 2009, 18:28
Interesser: FlugtSkydning og Jagt
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Erfaringer med Caesar Guerini våben ønskes

Indlæg af Odyssey » 1. apr 2014, 20:30

Hehe, jamen nu ligger det jo sådan, at jeg nu selv har en Caesar Guerini Ellipse EVO i kaliber 20.

Tosset lækker bøsse, der bare duer. Og så ser den jo fabelagtig ud.
Ved ikke om det er på højde med hjulets opfindelse, men det er et klasse våben!

High Standard
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 762
Tilmeldt: 9. jan 2009, 10:38
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 170 times
Been thanked: 124 times

Re: Erfaringer med Caesar Guerini våben ønskes

Indlæg af High Standard » 5. jan 2022, 09:33

Hej,

Genåbner en gammel tråd i håb om at der er flere der har noget at byde ind med :smile:

Jeg overvejer selv at anskaffe mig en Guerini Ellipse og måske også i cal 20 en Apex kunne dog også komme på tale men jeg er usikker på om den er merprisen værd, så hvis nogen har erfaringer eller tips og tricks de vil dele modtages de med tak.

Hilsen

High Standard

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3363
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 633 times

Re: Erfaringer med Caesar Guerini våben ønskes

Indlæg af Flugteren » 5. jan 2022, 09:40

High Standard skrev:
5. jan 2022, 09:33
Hej,

Genåbner en gammel tråd i håb om at der er flere der har noget at byde ind med :smile:

Jeg overvejer selv at anskaffe mig en Guerini Ellipse og måske også i cal 20 en Apex kunne dog også komme på tale men jeg er usikker på om den er merprisen værd, så hvis nogen har erfaringer eller tips og tricks de vil dele modtages de med tak.

Hilsen

High Standard
DJ testede i 2017 en Caesar Guerini Ellipse EVO i netop kal. 20/76, som de roste en hel del. CG har selv testen på deres egen hjemmeside: https://www.caesarguerini.it/sites/defa ... 202017.pdf

High Standard
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 762
Tilmeldt: 9. jan 2009, 10:38
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 170 times
Been thanked: 124 times

Re: Erfaringer med Caesar Guerini våben ønskes

Indlæg af High Standard » 5. jan 2022, 10:07

Hej Flugteren,

Tusinde tak, den havde jeg ikke set men jeg kan se at Thorkild Ellerbæk er vældigt begejstret for den hans bog om haglgeværet og det var egentlig der min inspiration til netop den model kom :blink:

Hilsen

High Standard

Boryx
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 856
Tilmeldt: 21. jun 2014, 15:37
Interesser: Riffelskydning.
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 172 times
Been thanked: 265 times

Re: Erfaringer med Caesar Guerini våben ønskes

Indlæg af Boryx » 5. jan 2022, 10:18

High Standard skrev:
5. jan 2022, 10:07
Hej Flugteren,

Tusinde tak, den havde jeg ikke set men jeg kan se at Thorkild Ellerbæk er vældigt begejstret for den hans bog om haglgeværet og det var egentlig der min inspiration til netop den model kom :blink:

Hilsen

High Standard
Jeg ved vi begge får lavet geværer samme sted, tæt på Viborg :blink: - og jeg mindes at Per ikke har helt samme positive indstiling til dem. Men måske husker jeg forkert.....

Jeg ville overveje en Rizzini, jeg er af den opfattelse at de er bedre og stærkere bygget.

Kortmentyk
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 729
Tilmeldt: 5. dec 2016, 06:35
Interesser: Riffeljagt, hjemmeladning
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 97 times
Been thanked: 286 times

Re: Erfaringer med Caesar Guerini våben ønskes

Indlæg af Kortmentyk » 5. jan 2022, 11:14

Jeg har de sidste 8-10 år kun skudt med en CG Magnus Jasper 20/76. Den er med 81 cm løb og det er den bøsse jeg har skudt bedst med på jagt så jeg er voldsomt glad for den. I sommer har jeg været på skydebanen 1 gang og der skød den 36 ud af 40 på på jagtbanen med 3 doubler på hver standplads og 22 ud af 25 på sportingbanen :rock: . Jeg har ikke oplevet nogen problemer med den og jeg har aldrig savnet 12´eren siden jeg fik den. På jagt skyder jeg (næsten) bare ænder og jeg skyder altid med 3 hagl 24 grams magnumpatroner 500 m/s.

Kiel
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 144
Tilmeldt: 18. nov 2014, 18:07
Interesser: Riffeljagt,halgjagt
Geografisk sted: Østjylland
Geografisk sted: Skandrborg
Has thanked: 61 times
Been thanked: 21 times

Re: Erfaringer med Caesar Guerini våben ønskes

Indlæg af Kiel » 5. jan 2022, 16:44

Hej
Lånte en Tempio jaspe 20/76 på en jagt. Skød 6 fugle i 6 skud, så den købte jeg.
Købte herefter en Challenger 12/70 af den samme person. Tempio til jagt og Challenger til duer.
Jeg synes man får rigtigt meget bøs for pengene hos cæsar og har ikke fortrudt mine køb. Deres service skulle også rigtigt god. Har hørt at der er 3 gratis pitstop med, hvor man kan sende bøssen retur og få den serviceret
Vedhæftede filer
Screenshot_20210424-140054_Gallery.jpg
Screenshot_20210424-140138_Gallery.jpg

High Standard
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 762
Tilmeldt: 9. jan 2009, 10:38
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 170 times
Been thanked: 124 times

Re: Erfaringer med Caesar Guerini våben ønskes

Indlæg af High Standard » 6. jan 2022, 08:03

Hej,

Tusinde tak for at I ville dele jeres erfaringer med Guirinien både de positive og de mere kritiske. Jeg skal ned til K O Skov i dag og se lidt på varerne og skal også have set på den Rizzini Roundbody som de har stående hos Jafi, så må vi se hvad det bliver. Aller helst ville jeg nok have en brugt i rigtig god stand, men der er ikke mange omkring, så vidt jeg kan se :smile:

Hilsen

High Standard

Besvar