En tråd med Custom / special byggede rifler!

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Thomas12cm
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 384
Tilmeldt: 8. jan 2008, 20:22
Interesser: Jagt og Våben
Geografisk sted: Esbjerg
Been thanked: 3 times

En tråd med Custom / special byggede rifler!

Indlæg af Thomas12cm » 22. aug 2011, 19:49

Nogle gange når jeg bare har siddet og tåget lidt rundt på NVF, har jeg søgt og af og til også fundet forskellige special byggede våben og alt muligt andet lir der kan sige bang, Deriblant flere "sam pimpede 6,5" samt flere andre. Desværre kan disse tråde godt være temmelig gamle og derfor sværre at finde.

Derfor synes jeg det kunne være sjovt at samle alle de special byggede rifler/våben i en og samme tråd med billeder og beskrivelser så man kan se hvad de andre har bygget og evt finde lidt inspiration heri gennem!

Håber I vil bakke op om det...

Jeg starter selfølgelig selv ud, i håb om at det vil blive en succes :razz:

Starter oppe fra og ned efter:

Zeiss 3-12x56 med special drejet skyggerør i POM samt Butlers Creek klapper i for og bag.

Låsen samt bundstykke er fra en Sauer 202. I bund stykket er der drejet gevind således at ladegrebet kan skiftes. På billedet er der på monteret en ø 30mm kugle

Piben er en 740mm match pibe fra en Sauer STR i 6,5x55, som er drejet ned en ned til 670mm. Ved mundingen er der drejet gevind til bremse

Skæftet er et KKC skæfte. Der er fræst 4 ventilations huller i hver side af forskæftet for bedre nedkøling ( naturligvis ) forskæftet der lagt en del ud for at match piben kan være der. Ved kindpuden er stille-skruerne lavet om til finger skruer således at man ikke behøver værktøj hvis bundstykket skal tages ud ( det burde være std fra KKC :evil: )

Støttebenene er fra Harris 9-12 tommer med kændring osv. Normalvis er de ikke monteret, da det er lidt lettere at taget billeder af den når den selv kan står

202erens ellers udemærket snelleaftræk er udskiftet med et matchaftræk fra Sauer( står til 750-800g )

Da 202erens plug and play system gør det forholdsvis simpelt af udskifte dele osv. er der kun brugt 30-35 timer på at bygge den
Vedhæftede filer
5.jpg
Skyggerør i POL Samt Butlers Creek Klap
5.jpg (49.7 KiB) Vist 23602 gange
6.jpg
Bundstykke med andet greb
6.jpg (72.55 KiB) Vist 23602 gange
3.jpg
Mundingsbremse
3.jpg (46.15 KiB) Vist 23602 gange
4.jpg
Ventilations huller i forskæftet
4.jpg (80.05 KiB) Vist 23600 gange
7.jpg
Special lavede fingerskruer
7.jpg (64.03 KiB) Vist 23602 gange
1.jpg
Hele riflen
1.jpg (99.96 KiB) Vist 23602 gange
2.jpg
Hele riflen
2.jpg (86.22 KiB) Vist 23599 gange
Senest rettet af Refraktorius 22. aug 2011, 21:39, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: overskrift justeret
mvh. Thomas Olesen

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4993
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 496 times
Been thanked: 1149 times

Re: Custom / special byggede rifler

Indlæg af Lassescout » 22. aug 2011, 20:29

Min ligner en del:

Også KKC skæfte, men riflen er en Schultz & Larsen Victory med jagtmatchpibe. Glasset er Zeiss Victory FL 6-24 X 56 med belyst mil-dot sigte (43) og ASV tårn på højdeindstillingen. Leupold QRW montage på en 10 MOA canted rail fra HG-Firearms til den fyrstelige sum af 595,-kr. Railen overholder de nye STANAG tolerancer, der skulle give optimal præcision ved af- og genmontering af kikkerten.

Billede

Den kan også ramme. Her er 5 skud Norma Match med 190 grains Sierra Match king projektil på 100 meters afstand. Der er 1 cm melle stregerne på skiven. Jeg er specielt glad for, at riflen skyder godt med tunge kugler, det passer godt med, at jeg mest kommer på vildsvinejagt med den, når jeg ikke skyder på banen.
Billede
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: Custom / special byggede rifler

Indlæg af 308 W » 22. aug 2011, 21:06

Flotte rifler! :respekt:

Men er de til jagt eller feltskydning ? De ser jo lange og tunge ud ?

Thomas12cm
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 384
Tilmeldt: 8. jan 2008, 20:22
Interesser: Jagt og Våben
Geografisk sted: Esbjerg
Been thanked: 3 times

Re: Custom / special byggede rifler

Indlæg af Thomas12cm » 22. aug 2011, 21:23

både og... 6,5 kg inkl optik
mvh. Thomas Olesen

Brugeravatar
Mindstorm
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1815
Tilmeldt: 15. jan 2006, 20:34
Interesser: IPSC, våbenteknik
Geografisk sted: Struer
Been thanked: 10 times

Re: En tråd med Custom / special byggede rifler!

Indlæg af Mindstorm » 22. aug 2011, 23:21

Donor riflen er en Tikka T3 i kaliber .300WSM, en lille kort og buttet kaliber.

Det eneste der er tilbage af den originale riffel er lås/bundstykket. Jeg fik et laminat skæfte der var fræst med et 95% fit til en tikka T3 lås, så jeg har primært bearbejdet det udvendige af skæftet

Piben er en lothar walther pibe, den er 54cm lang og måler ø22mm ved mundingen, så det er en tung pibe. Stigningen er 1:12, normalt ville man nok vælge en 1:10 til denne kaliber, man da jeg ønsker at skyde med projektiler på 170-180gr, så skulle denne stigning være perfekt. Jeg fik slebet en hss skivefræser til at lave de flade flutninger med (for dem der kender til den slags) og kan kun sige, at det er noget man får rigtig ondt i maven af at høre på når den arbejder, men resultatet blev rigtig godt.

Jeg ville også gerne have en alsidig kikkert på riflen, så det er blevet en Swarovski Z6i 3-18 med ballistisk tårn, så man har mulighed for at indskyde riflen på forskellige afstande. Men denne kikkert er jo temmelig dyr og da jeg har set hvad stålbaser kan gøre ved en kikkert, så var jeg helt sikker på at jeg ville have nogle baser med et plast indlæg der holder på kikkerten, for at undgå klemmærker. Da det ikke var nemt at finde de rigtige baser og da jeg selvfølgelig gerne ville spare lidt penge, så valgte jeg selv at fremstille baserne. De er fremstillet i værktøjsaluminium, for at gøre dem lette. Da de nu er lavet i alu, har jeg lavet dem ekstra brede, for at gøre dem stærkere og samtidigt lavet nogle huller i dem for et fjerne lidt materiale for at gøre dem lidt lettere (hullerne kan selvfølgeligt ikke ses ude fra), men de brede baser passer rigtig godt til den lille buttede riffel. Og selvfølgelig lavede jeg en picatinny rail til riflen, denne er lavet i stål, og udhulet lidt for igen at fjerne udnødig vægt. Railen vejer alligevel næsten det samme som de to baser tilsammen! Man kan godtnok købe en alu rail, til sådan en tikka, men jeg er ikke så pjattet med at spænde baser hårdt fast på sådan et stykke alu, derfor stål.

Total længden på riflen er 106cm, 10cm kortere end min 6.5x55, den vejer ca. 4.850gr, så den er rimelig tung, dette har jo en del at sige på rekylen, så den er på ingen måde ubehagelig at skyde med.
Vedhæftede filer
of1.jpg
of1.jpg (56.75 KiB) Vist 23485 gange
of2.jpg
of2.jpg (62.1 KiB) Vist 23482 gange
of3.jpg
of3.jpg (44.17 KiB) Vist 23482 gange
of4.jpg
of4.jpg (52.77 KiB) Vist 23482 gange
of5.jpg
of5.jpg (54.55 KiB) Vist 23482 gange
of6.jpg
of6.jpg (37.79 KiB) Vist 23483 gange
Mvh Mindstorm

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: En tråd med Custom / special byggede rifler!

Indlæg af HappyNanoq » 23. aug 2011, 00:10

Billede
Remington 700 XCR Tactical Long Range .308Win, m. 26" løb toppet af med M18x1.5 gevind og en Accurcy International Tactical Muzzlebrake m. gevind for lyddæmper. Og naturligvis en MAE A.I. 7.62Nato dæmper.

Schmidt&Bender PMII 5-25x56 LP m. P4Fine + HoneyComb-filter + sunshade, monteret på riflen med PRI-Mounts Picatinny Rail i stål, samt Accuracy International OnePiece Mount 45MOA-Cant. Rail'en giver plads til en B-Square Bouble-Level (nivelering) samt MilSpec Sniper Tools Design Co. "Cosine angle indicator", hvilket egentlig gik imod min overbevisning - altså at anvende "MilSpec". Men det var den der var på lager, så måtte det blive den nu der var plads til det.

Det hele stoppet i en A.I. Stage 1.5 skæfte som har fået Accushot monopod (Quick-adjust) monteret, samt et sæt fingerskruer der gør det muligt at justere kindstøtten uden værktøj.

Har tilladt mig at være lidt nærig og bruger mine gamle Harris støtteben som dog bliver modificeret med et lille håndtag jeg fandt, som kan stramme støttebenenes mulighed for at vippe fra side til side efter behov. =o)

Ellers er der kun fire stk 10skuds samt to stk 5skuds magasiner og "ironsights" (men dem har jeg ikke brugt endnu.)

Det hele kan bæres i T.A.B. Gear Rifle Cover, lyddæmperen kan pakkes ind i supressor cover (nomex isoleret så man ikke brænder nallerne.) og i skiskydnings-rem. =o)


Ok I admit - it was a little over the top. :oops:
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4993
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 496 times
Been thanked: 1149 times

Re: Custom / special byggede rifler

Indlæg af Lassescout » 23. aug 2011, 06:59

308 W skrev:Flotte rifler! :respekt:

Men er de til jagt eller feltskydning ? De ser jo lange og tunge ud ?
Min vejer 5,2 kg. Det er i overkanten for en jagtriffel, men jeg vil til enhver tid insistere på, at det er en jagtriffel jeg har, som for tiden dog nok er optimeret til banebrug. I sidste uge skød jeg dog en svensk råbuk med riflen i denne opsætning. Før den fik kraftigere pibe og kikkert vejede den 4,1 kg, og det var langt mere behageligt at bære rundt på. Så jeg har både en mindre "all round" jagtkikkert og en gammel Aimpoint med tilhørende QRW montager til den. Det er netop hertil STANAG-rail´en kommer til sin ret, på grund af den gode repeatability ved af- og påmontering af sigtemidler. Det virker måske åndet at have en Aimpoint til den, men skal jeg en dag gå igennem efter et skadeskudt vildsvin, er det den der kommer på.

Jeg har også en anden idé til at komme ned i vægt: 308W er skabt til korte piber, så ved at afkorte de nuværende 66 cm. til f.eks. 52 cm, flute piben og samtidig få skåret gevind til dæmper, kan jeg nok komme ned i nærheden af 4,5 kg jagtkampvægt. Så er vi ved at være der, men jeg må krydse fingre for, at piben beholder sin mulighed for præcisionsskydning, for det er det det hele drejer sig om.

Jeg har også en idé til at få længere rækkevidde end 308W´eren giver. Ved at købe nyt bundstykke og magasin, kan riflen forsynes med en pibe i kaliber 300 Win.Mag. Så får man lige nogle hundrede meter mere at gøre godt med. Men det er jo noget man kan ønske sig til jul, lige nu skal jeg bare have en masse patroner igennem riflen som den er.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
Pepsi
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 40
Tilmeldt: 9. okt 2007, 21:05
Geografisk sted: Nordsjælland
Been thanked: 1 time

Re: En tråd med Custom / special byggede rifler!

Indlæg af Pepsi » 23. aug 2011, 07:33

Steyr SSG 69 PII 308

Leupold MARK 4
4,5-14x50

Duracoat OD-green

Carsten kydex Kindpude

Roedale Precision mundingsbremse

Riflen vandt Kombiriffel cup Våbensmeden Open 2010-2011

Vandt Guld ved DM i Kombiriffel 2011 i klassen MAO
Vedhæftede filer
ssg 69.jpg
ssg 69.jpg (49.74 KiB) Vist 23427 gange
Senest rettet af Pepsi 28. sep 2012, 06:57, rettet i alt 1 gang.
Jedi-master

Thomas12cm
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 384
Tilmeldt: 8. jan 2008, 20:22
Interesser: Jagt og Våben
Geografisk sted: Esbjerg
Been thanked: 3 times

Re: En tråd med Custom / special byggede rifler!

Indlæg af Thomas12cm » 23. aug 2011, 17:07

det var lige præcis her jeg ville hen... kanon tråd :giggle:
mvh. Thomas Olesen

Brugeravatar
MIKE73
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 506
Tilmeldt: 23. sep 2005, 15:51
Interesser: IPSC, 30/30 rifler, genladning
Geografisk sted: Trekantsområdet
Has thanked: 59 times
Been thanked: 22 times

Re: En tråd med Custom / special byggede rifler!

Indlæg af MIKE73 » 24. aug 2011, 19:44

Flotte rifler og fine detaljer - hyggeligt at se en Steyer SSG 69 igen, den har jeg altid været pjattet med :)
Shooting on the move? Call me twinkletoes...

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: En tråd med Custom / special byggede rifler!

Indlæg af 308 W » 25. aug 2011, 20:55

HappyNanoq skrev:Billede

Ok I admit - it was a little over the top. :oops:
Du har vidst set for mange amerikaner film!

Den ligner noget der kan skyde fra den ene til den anden ende af Grønland :respekt: :bowdown: :NVFrules:

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: En tråd med Custom / special byggede rifler!

Indlæg af 308 W » 25. aug 2011, 20:59

Pepsi skrev:Steyr SSG 69 PII 308

Leupold MARK 4
4,5-14x50

Duracoat OD-green

Carsten kydex Kindpude

Roedale Precision mundingsbremse

Riflen vandt Kombiriffel cup Våbensmeden Open 2010-2011
Kan du forklare en novice som mig hvad der gør den til en KOMBI riffel :what: :???:

Men endnu en lækker riffel :rock:

Brugeravatar
Pepsi
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 40
Tilmeldt: 9. okt 2007, 21:05
Geografisk sted: Nordsjælland
Been thanked: 1 time

Re: En tråd med Custom / special byggede rifler!

Indlæg af Pepsi » 26. aug 2011, 07:37

Kombiriffel hedder diciplinen der skydes. Der skydes 2 præcisionsserier af 5 skud og 2 serier på hurtigste tid. det er en sjov diciplin fordi det stiller store krav til både præcision og våbenhåndtering. Det er en af de eneste dicipliner at skydes i, når det er en jagtriffel med optik.
I denne forbindelse er gamle Danmark stadig lidt konservativ.
Istedet for at anvende den teknologi der er tilrådighed, så mener mange "gamle" skytter at det er u-sportsligt og fuldstændigt no-go at skyde med kikkert monteret. -Og det er selvom at der er en STOR interesse på området.
Men jeg vil gerne se de "gamle" skyde en golfkugle på 400m med korn og karv :giggle:

Ville ønske at der var almindelige skytte konkurencer på distancen 500-1000m
På sjælland :impatient:
Jedi-master

GEP
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 30
Tilmeldt: 4. dec 2005, 19:04
Interesser: Riffeljagt
Geografisk sted: Vestjylland
Been thanked: 2 times

Re: En tråd med Custom / special byggede rifler!

Indlæg af GEP » 27. aug 2011, 12:20

Hej

her er min ombyggede Tikka Tac. født .308win nu 6,5x47 lapua, samt skudgrp på 100m og 300m
Vedhæftede filer
skudgrp. 6,5x47 lapua 009.JPG
skudgrp. 6,5x47 lapua 009.JPG (92.84 KiB) Vist 22878 gange
skud grp 6,5x47 lapua 001.JPG
100m,støtteben og beanbag
5 skud
skud grp 6,5x47 lapua 001.JPG (93.09 KiB) Vist 22877 gange
sverigestur 015.JPG
300m,støtteben og beanbag,
5 skud
sverigestur 015.JPG (94.21 KiB) Vist 22877 gange

Brugeravatar
Marc
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1731
Tilmeldt: 15. maj 2009, 13:11
Interesser: Jagt, våben & detektor
Geografisk sted: Sønderjylland.
Has thanked: 45 times
Been thanked: 173 times

Re: En tråd med Custom / special byggede rifler!

Indlæg af Marc » 27. aug 2011, 12:59

Her er så et bud på den mere simple og billige ombygning - en pimpet gammel banemauser i 6,5x55 med Barska 6,5-20x50 Varmint AO, Decoy bipod og Uncle Mike sidekick.
Den bærer præg af at være betalt af en sølle SU og mangler måske lidt lækkerhed, men den er nu udemærket til mit behov. :blink:
Vedhæftede filer
Billede 002x.jpg
Billede 002x.jpg (93.98 KiB) Vist 22869 gange
Billede 003x.jpg
Billede 003x.jpg (93.66 KiB) Vist 22868 gange
Vi er alle i rendestenen, men nogle af os kigger mod stjernerne.

A-Bolt
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 79
Tilmeldt: 7. jul 2011, 00:04
Interesser: jagt og sportsskydning
Geografisk sted: København
Been thanked: 1 time

Re: En tråd med Custom / special byggede rifler!

Indlæg af A-Bolt » 27. aug 2011, 14:46

Marc. skrev:Her er så et bud på den mere simple og billige ombygning - en pimpet gammel banemauser i 6,5x55 med Barska 6,5-20x50 Varmint AO, Decoy bipod og Uncle Mike sidekick.
Den bærer præg af at være betalt af en sølle SU og mangler måske lidt lækkerhed, men den er nu udemærket til mit behov. :blink:
Det ser godt ud, når man tænker på udgangspunktet og hvor lidt der er skiftet ud. Hvordan har du behandlet skæftet? Og har du gjort noget ved bundstykket/kugle-grebet?

Brugeravatar
Marc
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1731
Tilmeldt: 15. maj 2009, 13:11
Interesser: Jagt, våben & detektor
Geografisk sted: Sønderjylland.
Has thanked: 45 times
Been thanked: 173 times

Re: En tråd med Custom / special byggede rifler!

Indlæg af Marc » 27. aug 2011, 14:59

A-Bolt skrev:
Marc. skrev:Her er så et bud på den mere simple og billige ombygning - en pimpet gammel banemauser i 6,5x55 med Barska 6,5-20x50 Varmint AO, Decoy bipod og Uncle Mike sidekick.
Den bærer præg af at være betalt af en sølle SU og mangler måske lidt lækkerhed, men den er nu udemærket til mit behov. :blink:
Det ser godt ud, når man tænker på udgangspunktet og hvor lidt der er skiftet ud. Hvordan har du behandlet skæftet? Og har du gjort noget ved bundstykket/kugle-grebet?
Skæftet er blevet slebet ned og har fået en gang Body Spray(sådan noget man bruger til biler).
Det giver en appelsin- og gummiagtig overflade.
Bundstykket er bukket og slebet en smule ned for at give plads til optikken.
Vi er alle i rendestenen, men nogle af os kigger mod stjernerne.

Brugeravatar
Riddersholm
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 31. maj 2007, 10:13
Interesser: Våben, Jagt, Sport
Geografisk sted: Rogaland, Norge
Has thanked: 5 times
Been thanked: 14 times

Re: En tråd med Custom / special byggede rifler!

Indlæg af Riddersholm » 30. aug 2011, 20:33

Jeg ved godt den ikke helt tæller som værende en riffel men synes nu alligevel i skulle se den :razz:
Vedhæftede filer
DSCF0007.JPG
DSCF0007.JPG (75.39 KiB) Vist 22679 gange
DSCF0008.JPG
DSCF0008.JPG (89.74 KiB) Vist 22680 gange
DSCF0009.JPG
DSCF0009.JPG (79.78 KiB) Vist 22678 gange
"I come in peace, I didn't bring artillery. But I am pleading with you with tears in my eyes: If you fuck with me, I'll kill you all."

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4993
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 496 times
Been thanked: 1149 times

Re: En tråd med Custom / special byggede rifler!

Indlæg af Lassescout » 30. aug 2011, 21:12

Hey Riddersholm, den må du lige hoste op med lidt data på den der !

For mig at se har den både totallængde over 60 cm og pibelængde over 30 cm, så det er da en riffel. Men hvad er begrundelsen for at lave den så kort ? Hundeførerbøsse ? hvad er model, kaliber, vægt, løbslængde ? Fortæl fortæl !
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
Riddersholm
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 31. maj 2007, 10:13
Interesser: Våben, Jagt, Sport
Geografisk sted: Rogaland, Norge
Has thanked: 5 times
Been thanked: 14 times

Re: En tråd med Custom / special byggede rifler!

Indlæg af Riddersholm » 30. aug 2011, 21:16

Lassescout skrev:Hey Riddersholm, den må du lige hoste op med lidt data på den der !

For mig at se har den både totallængde over 60 cm og pibelængde over 30 cm, så det er da en riffel. Men hvad er begrundelsen for at lave den så kort ? Hundeførerbøsse ? hvad er model, kaliber, vægt, løbslængde ? Fortæl fortæl !
Total længde 855mm
Pibe længde 410mm
Otterup M77
Kaliber .22LR (Derfor ikke helt en riffel)
Vægt aner jeg ikke
Grunden til at lave den så kort var bare for at gøre den mere handy
"I come in peace, I didn't bring artillery. But I am pleading with you with tears in my eyes: If you fuck with me, I'll kill you all."

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: En tråd med Custom / special byggede rifler!

Indlæg af HappyNanoq » 30. aug 2011, 21:36

Den er i hvert fald fin :biggrin:

Anschutz laver også en ret kort model - som dog er lavet ud fra filosofien, at når folk monterer de populære lyddæmpere, så må den samlede enhed ikke være længere end en almindelig salonriffel.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4993
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 496 times
Been thanked: 1149 times

Re: En tråd med Custom / special byggede rifler!

Indlæg af Lassescout » 1. sep 2011, 07:16

Ja den er godtnok sød. Og sikkert temmelig præcis med det korte stive løb. Så skal den bare have en lyddæmper med samme diameter som piben, så er den lige i skabet !
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
Riddersholm
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 31. maj 2007, 10:13
Interesser: Våben, Jagt, Sport
Geografisk sted: Rogaland, Norge
Has thanked: 5 times
Been thanked: 14 times

Re: En tråd med Custom / special byggede rifler!

Indlæg af Riddersholm » 1. sep 2011, 20:32

Lassescout skrev:Ja den er godtnok sød. Og sikkert temmelig præcis med det korte stive løb. Så skal den bare have en lyddæmper med samme diameter som piben, så er den lige i skabet !
Jeg klager bestemt ikke over præsisonen i den den skyder satme godt synes jeg.

Jo gevindet er der jo venter bare på at det bliver lovligt :blink:
"I come in peace, I didn't bring artillery. But I am pleading with you with tears in my eyes: If you fuck with me, I'll kill you all."

Thomas12cm
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 384
Tilmeldt: 8. jan 2008, 20:22
Interesser: Jagt og Våben
Geografisk sted: Esbjerg
Been thanked: 3 times

Re: En tråd med Custom / special byggede rifler!

Indlæg af Thomas12cm » 2. okt 2011, 18:20

Det kan da ikke passe at der ikke er andre der har lyst til at vise deres fine rifler frem?? :impatient:
mvh. Thomas Olesen

Brugeravatar
357Magnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1183
Tilmeldt: 7. maj 2005, 18:15
Interesser: IPSC + M1 Garand + genladning
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 20 times
Been thanked: 109 times
Kontakt:

Re: En tråd med Custom / special byggede rifler!

Indlæg af 357Magnum » 2. okt 2011, 18:59

Billede

Dette ombygningsprojekt stammer fra foråret 2009. Oprindelige tråd med ombygning:
http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=49&t=17380

Billede

Kaliber: 6.5x55 mm
Lås: Mauser 98 fra 1942
Pibe: 24" Schultz & Larsen
Skæfte: Modificeret Otterup M/69 med justerbar kindpude og bagkappe
Aftræk: Schultz & Larsen match justeret til 1000 gram
Bipod: Harris 9-13" med vippefunktion
Sikring: Timney vippesikring

Blev i sommeren 2011 opgraderet fra Bushnell 10x40 MilDot og Leupold Std montage til ny optik forud for (succesfuld) bukkejagt i Sverige:

Billede

Kikkert: Nightforce NSX 5.5-22x50 med MLR trådkors, 0.1 Mil tårne og ZeroStop
Base: Farrell One Piece Picatiny med 20 MoA cant
Ringe: Leupold Mark 4 Tactical

Riflen har vist sig at skyde absolut fantastisk - mellem 1/2 og 1/3 MoA - med en lang række forskellige projektiler - såvel jagt som match:
Norma 100 gr. HP
Sierra Match King 107 gr. HPBT
Norma 130 gr. Golden Target
Hornady 140 gr. SST
Lapua Mega 155 gr. RN.

Specielt Hornady 140 gr. HPBT genladt med Rhino 18 eller 22 har vist sig gang på gang at lave grupper (100 og 200 meter) på 1/4 MoA (og hvis jeg gør mit - helt ned på 1/5 MoA):
Hornady-140-gr-HPBT_0.24-Mo.gif
100 meter
Hornady-140-gr-HPBT_0.24-Mo.gif (57.11 KiB) Vist 22159 gange
Hornady-140-gr-HPBT---Rhino.gif
200 meter
Hornady-140-gr-HPBT---Rhino.gif (6.4 KiB) Vist 22159 gange
..::: 357Magnum :::..

"This is my rifle. There are many like it, but this one is mine"

Besvar