Argh... i tvivl igen - Weatehrby eller Ruger - hjælp

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Besvar
Bork
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 29
Tilmeldt: 1. feb 2006, 15:36
Geografisk sted: Bjerringbro

Argh... i tvivl igen - Weatehrby eller Ruger - hjælp

Indlæg af Bork » 22. jul 2011, 19:52

Med fare for at vække den go'e gamle religionskrig igang igen forsøger jeg mig ud i råd og vejledning...

Jeg skal have ny riffel og havde sådan set sat mig fast på Ruger Gunsite Scout - med mindre det føles helt forkert, når jeg får den i hænderne.. Så ville skæbnen (og en overbærende og forstående kone...) at vi slog et smut forbi Korsholm i dag på vej hjem fra camping.
Der fik jeg stukket en Weatherby Vanguard sub-moa i hånden. Det føltes ganske godt, må jeg sige, og den ellers så skråsikre fornemmelse for Ruger vaklede lidt..

Så, mine kære jagt- og våbennørder, er der nogen, der har kvalificerede bud på hvad jeg bliver gladest for? For opklaringens skyld har jeg sat mig på .308w - fordi den kan det hele og den kaliber bil jeg ha'. Basta.
CFX .22

-G-
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 56
Tilmeldt: 25. mar 2007, 18:01
Interesser: Skydning/Jagt
Geografisk sted: Aarhus
Geografisk sted: Aarhus

Re: Argh... i tvivl igen - Weatehrby eller Ruger - hjælp

Indlæg af -G- » 22. jul 2011, 21:48

Jeg kender ikke nogen af dem....men Rugeren ser da ud til at have største nif faktor. :mrgreen:

Ud over det er den ca. 1000 kr. billigere har 3punkts sikring og aftageligt 10/5 skuds magasin, den har rail og er forberedt for ruger ringe.
Den er ca. 5" kortere end vanguard'en, men alt det er jo ligegyldigt hvis det ikke er noget du vægter når man ser dem i forhold til hinanden.

Personligt synes jeg Rugeren mere ligner et legetøj til skydning "for sjov" og ikke en jagtriffel som vanguard'en.

Umiddelbart villke jeg hælde til Rugeren som en riffel nr. 2

Torben

Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 26. mar 2008, 22:07
Interesser: Ildvåben og ildvand
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 350 times
Been thanked: 652 times

Re: Argh... i tvivl igen - Weatehrby eller Ruger - hjælp

Indlæg af Oscar123 » 22. jul 2011, 22:33

Min nysgerrighed omkring Ruger Gunsite Scout drev mig i dag forbi Hunters House for at kaste et blik med fingrene på en sådan skyder. Og, det var slet ikke nogen dårlig oplevelse. Det eksemplar jeg fingerede var af HH blevet modificeret med gevind (vistnok 14/1) samt en mundingsbremse. Derved lignede dem til en vis grad den amerikanske version, der ikke må eksporteres.

Riflen var lille, let og ”lå rigtigt” – og den virkede ganske gedigen og som et stykke udmærket kvalitet. Jeg mangler egentlig ikke en riffel i den størrelse/kaliber (har allerede en let modificeret LTR i 308W) – men jeg må indrømme, at jeg alligevel er begyndt at gruble lidt… Min hustru har også kommenteret, at jeg igen har fået "that look..." :savl:

Du går naturligvis ikke galt i byen med en Weatherby, men det er jo snarere en "rigtig" riffel end en Scout riffel... :neutral:

:razz:
Oscar123
On scene - but unseen

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7550
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Argh... i tvivl igen - Weatehrby eller Ruger - hjælp

Indlæg af Raptor357 » 23. jul 2011, 15:08

Jeg har en weatherby mark V. Den er dejlig at skyde med. rammer hvor man sigter, fed låsegang, sprødt aftræk og stærk.
Rekyl føles meget mildt.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Besvar