er hele landet virkelig på ferie !?

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Besvar
Brugeravatar
Lemmermann
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 187
Tilmeldt: 30. aug 2008, 19:33
Interesser: langdistance skydning
Geografisk sted: Mellem Horsen og Silkeborg
Been thanked: 2 times

er hele landet virkelig på ferie !?

Indlæg af Lemmermann » 21. jul 2011, 18:37

Mandag var jeg et smut forbi Korsholm da jeg havde besluttet mig for at købe mig en ny riffel og dertilhørende kikkert. så godt så vidt da jeg kom der ud gik alt som smurt fandt mig en god fin brugt swarovski til ikke alt for mange penge og min udsetet riffel en SL Victory med originale montager ect. nå jeg skriver under på papirer og alt det pjat siger farvel til den meget flinke sælger med beskeden om at han dagen efter vil ringe ud på fabrikken og bestille riflen jeg smutter derefter glad hjem over.
onsdag ringer han så med den beklagelige besked at han ikke kan få fat på nogen ude på fabrikken og at de højst sandsynlig er gået på ferie :wall: første tanke " FÅÅÅÅRK"ikke nok med at Horsens politi er langsomme nææ så kan jeg ikke få fat i serie nummeret :impatient: man må vel bare vente andre folk skal jo også have ferie :oops:
så nu håber jeg da bare på at det ikke er forventnings glæden der er den største :neutral:

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: er hele landet virkelig på ferie !?

Indlæg af HappyNanoq » 21. jul 2011, 18:48

Stod også og overvejede dels en CZ 550 Lux i .30-06, samt en Marlin salonriffel i butikken her for nylig.
Af en eller anden årsag gav de 50% rabat, og tror det er fordi de stopper med salg af våben - og nøjes med at sælge ammunition fremover.

Anyhoo - CZ 550'en stod til 6.200kr (3.100kr efter rabat) og Marlin'en stod til 2.300kr (1.150kr efter rabat).

Det var pragtfuldt vejr, og jeg rodede rundt i Qaanaaq (nordgrønland). Men bestemte mig for, at jeg havde salonrifler nok (3 i forvejen) og .30-06 ville have komplicere mit ammunitionslager endnu mere, så jeg droppede det.

Det faktum at det var søndag eftermiddag ville ikke have gjort noget - for jeg kunne bare tage riflen ned af hylden i butikken, lægge det i indkøbsvognen og købe den sammen med den kasse Fanta og det pålæg jeg skulle bruge.
Ingen papirer at udfylde, jagttegn at forevise, og politiet gider vi slet ikke spørge om lov... =o) Det gør dog at impulskøb har det med at ruinere os skydegale skiderikker. hehe.

:oops:
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

-G-
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 56
Tilmeldt: 25. mar 2007, 18:01
Interesser: Skydning/Jagt
Geografisk sted: Aarhus
Geografisk sted: Aarhus

Re: er hele landet virkelig på ferie !?

Indlæg af -G- » 21. jul 2011, 19:06

Hej

Er der ingen andre butikker der har en victory på lager, eller er det en speciel kaliber ?

Brugeravatar
Lemmermann
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 187
Tilmeldt: 30. aug 2008, 19:33
Interesser: langdistance skydning
Geografisk sted: Mellem Horsen og Silkeborg
Been thanked: 2 times

Re: er hele landet virkelig på ferie !?

Indlæg af Lemmermann » 21. jul 2011, 19:08

:giggle: det er problemet man kan salve nok så meget men det tager altid 110år og en krig inden der sker noget ved politiet måtte vente 7måneder på genladnings tilladelsen :impatient: men er nu pt. lidt spændt på hvad rød blok mener med at de vil reducere antallet af våben i de danske hjem ....

Brugeravatar
Lemmermann
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 187
Tilmeldt: 30. aug 2008, 19:33
Interesser: langdistance skydning
Geografisk sted: Mellem Horsen og Silkeborg
Been thanked: 2 times

Re: er hele landet virkelig på ferie !?

Indlæg af Lemmermann » 21. jul 2011, 19:11

nej det er en standart 6,5x55 men har det bare sådan at jeg (kald mig for dum eller ej) er ret trofast over for sådan noget som bøssemagere og andet og indtilvidere giver det også pote i form af god service og gode priser. men hva helved skyde det gør jeg jo nok rigeligt i forvejen så træning det får jeg da, og jeg skal da heller ikke bruge riflen før til efteråret

-G-
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 56
Tilmeldt: 25. mar 2007, 18:01
Interesser: Skydning/Jagt
Geografisk sted: Aarhus
Geografisk sted: Aarhus

Re: er hele landet virkelig på ferie !?

Indlæg af -G- » 21. jul 2011, 19:57

Nej, hvis du kan vente på dit nye legetøj er det jo ikke et problem. :mrgreen:

Brugeravatar
Loggy
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 60
Tilmeldt: 19. sep 2009, 20:11
Interesser: Jagt og våbensamling
Geografisk sted: Herning
Been thanked: 2 times

Re: er hele landet virkelig på ferie !?

Indlæg af Loggy » 21. jul 2011, 20:13

Tillykke med skyderen. Den er go' og så sparer den på plasteret på skydebanen :eek:
Loggy
S&L Victory 6,5x55
S&L M52 6,5x55
Remington1867
musket1822
Anschütz0.410
Suhl kal 12/16

Brugeravatar
Lemmermann
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 187
Tilmeldt: 30. aug 2008, 19:33
Interesser: langdistance skydning
Geografisk sted: Mellem Horsen og Silkeborg
Been thanked: 2 times

Re: er hele landet virkelig på ferie !?

Indlæg af Lemmermann » 21. jul 2011, 22:11

var også lige ved at sige f**k det og så smide kroner efter det og så købe en tyk matchpibe og et GRS skæfte men så kom jeg i tanke om den jo kun skulle bruges til jagt

-G-
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 56
Tilmeldt: 25. mar 2007, 18:01
Interesser: Skydning/Jagt
Geografisk sted: Aarhus
Geografisk sted: Aarhus

Re: er hele landet virkelig på ferie !?

Indlæg af -G- » 21. jul 2011, 23:17

Til min 97DL har jeg lige købt en ny pibe i match udgave kaliber 6mmXC og i dag bestilte jeg et GRS skæfte i model jagtfelt.
Jeg har en swarovski Z6 3-18*50 på og den 7-8-2011 skal det hele afprøves i ulfborg, prøv lige at spørge om jeg glæder mig. :biggrin:

Brugeravatar
Lemmermann
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 187
Tilmeldt: 30. aug 2008, 19:33
Interesser: langdistance skydning
Geografisk sted: Mellem Horsen og Silkeborg
Been thanked: 2 times

Re: er hele landet virkelig på ferie !?

Indlæg af Lemmermann » 22. jul 2011, 18:40

Uhhh din lille Sa**n :wall:
det er jo bare den vilde kombi kunne lige pt ikke forstille mig noget bedre setup.... jo så skulle det da lige være til victoryen :neutral:
nej pjat det er sku i hvert fald noget der giver glæde at skyde med ^^.

Lasse DS
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 132
Tilmeldt: 24. mar 2010, 15:13
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nordjylland
Been thanked: 1 time

Re: er hele landet virkelig på ferie !?

Indlæg af Lasse DS » 23. jul 2011, 00:50

Haha sjovt. Har præcis samme problem som dig. Venter på og få en S&L Classic hjem også:)

Brugeravatar
RKN
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2690
Tilmeldt: 24. okt 2009, 10:09
Interesser: Skydning, Jagt og mad
Geografisk sted: Jammerbugt
Has thanked: 2437 times
Been thanked: 269 times

Re: er hele landet virkelig på ferie !?

Indlæg af RKN » 27. jul 2011, 14:56

Det er vel meget normalt, at Div, arbejdspladser holder sommerferie.....?
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

Brugeravatar
Halling
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 391
Tilmeldt: 24. feb 2010, 19:03
Interesser: Jagt og naturen
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 7 times
Been thanked: 14 times

Re: er hele landet virkelig på ferie !?

Indlæg af Halling » 27. jul 2011, 15:40

Ferie skal vi vel alle ha på et eller andet tispunkt. Men jeg er nu heller ikke helt tilfreds med at min lokale politidame som ordner våben tilladelser og europæiske våben holder ferie, da jeg lige har købt en 1/2 automat som jeg gerne skulle ha med til sverige 15 august.

Brugeravatar
Fiskeren
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 341
Tilmeldt: 12. jul 2011, 12:37
Interesser: jagt - fiskeri
Geografisk sted: Syd for Limfjorden
Has thanked: 4 times
Been thanked: 8 times

Re: er hele landet virkelig på ferie !?

Indlæg af Fiskeren » 28. jul 2011, 22:42

HappyNanoq skrev:Stod også og overvejede dels en CZ 550 Lux i .30-06, samt en Marlin salonriffel i butikken her for nylig.
Af en eller anden årsag gav de 50% rabat, og tror det er fordi de stopper med salg af våben - og nøjes med at sælge ammunition fremover.

Anyhoo - CZ 550'en stod til 6.200kr (3.100kr efter rabat) og Marlin'en stod til 2.300kr (1.150kr efter rabat).

Det var pragtfuldt vejr, og jeg rodede rundt i Qaanaaq (nordgrønland). Men bestemte mig for, at jeg havde salonrifler nok (3 i forvejen) og .30-06 ville have komplicere mit ammunitionslager endnu mere, så jeg droppede det.

Det faktum at det var søndag eftermiddag ville ikke have gjort noget - for jeg kunne bare tage riflen ned af hylden i butikken, lægge det i indkøbsvognen og købe den sammen med den kasse Fanta og det pålæg jeg skulle bruge.
Ingen papirer at udfylde, jagttegn at forevise, og politiet gider vi slet ikke spørge om lov... =o) Det gør dog at impulskøb har det med at ruinere os skydegale skiderikker. hehe.

:oops:
Dine søndags indkøb for en TEMMELIG brat opvågning, hvis du nogensinde flytter tilbage til FASTLANDET :mrgreen:

Alle på ferie ? Niks, lige vendt hjem fra 14 dages lystfiskeri i Norge og Sverige....... ikke mange fisk, men dejlig afslapning alligevel

Brugeravatar
Lemmermann
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 187
Tilmeldt: 30. aug 2008, 19:33
Interesser: langdistance skydning
Geografisk sted: Mellem Horsen og Silkeborg
Been thanked: 2 times

Re: er hele landet virkelig på ferie !?

Indlæg af Lemmermann » 1. aug 2011, 22:50

Fuckin bonus :eek: riflen lander i korsholm imorgen :numberone:

Besvar