er der en der har noget erfaring med Morini 102E???

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Besvar
Marianne64
Newbie
Newbie
Indlæg: 13
Tilmeldt: 31. jan 2010, 17:46
Interesser: pistol skydning
Geografisk sted: horsens

er der en der har noget erfaring med Morini 102E???

Indlæg af Marianne64 » 30. okt 2010, 16:51

Hej er der en der har noget erfaring med Morini 102E.
evt en billig til salg

KimH
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1821
Tilmeldt: 16. apr 2006, 08:38
Interesser: Håndvåben - 2.ww våben
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 22 times
Been thanked: 33 times

Re: er der en der har noget erfaring med Morini 102E???

Indlæg af KimH » 31. okt 2010, 18:49

Har været til eftersyn hos Hunters House, og har ikke været brugt siden.

Haha, kunne faktisk godt misforståes lidt :rolf: :rolf:

Brugeravatar
EKAS
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 184
Tilmeldt: 30. maj 2007, 16:03
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 25 times

Re: er der en der har noget erfaring med Morini 102E???

Indlæg af EKAS » 2. nov 2010, 11:58

Ja, Hold dig laangt væk og gå så yderligere tre skridt væk
Jeg har ejet sådan en engang: Den er ikke færdigudviklet og bliver det heller aldrig.
Mvh
EKAS
Against stupidity the gods themselves contend in vain.
(Friedrich von Schiller)

Marianne64
Newbie
Newbie
Indlæg: 13
Tilmeldt: 31. jan 2010, 17:46
Interesser: pistol skydning
Geografisk sted: horsens

Re: er der en der har noget erfaring med Morini 102E???

Indlæg af Marianne64 » 2. nov 2010, 17:34

tak

Mort2300
Newbie
Newbie
Indlæg: 3
Tilmeldt: 5. mar 2006, 09:40
Geografisk sted: Holbæk
Been thanked: 2 times

Re: er der en der har noget erfaring med Morini 102E???

Indlæg af Mort2300 » 27. jul 2018, 16:24

Forbløffende at folk ikke har fundet den fejl forlængst.
Jeg købte en af en "flink mand" som desværre glemte at fortælle mig at batteriet ikke blev lavet mere, nå det var simpelt at løse.
Jeg købte den brugt så da jeg observerede periodiske problemer hvor bundstykket gik trægt, skildte jeg våbnet ad og fjernede rekylfjedrene.
Jeg kunne med det samme mærke at bundstykket blev bremset ca 1 cm fra lukket og en nærmere undersøgelse viste at det var elevatoren (den der løfter patronen fra magasinet til kammeret) der klemte på bunden af bundstykket. En nærmere undersøgelse viste at fjederen under elevatoren ikke havde plads nok i sammenklemt tilstand (bundstykket lukket).

Årsag.: at fabrikanten tilsyneladende har glemt at plastic ikke er stabilt under tryk. Dvs at når skruen der holdt trigger guard blev spændt så blev plasten tyndere. Da trigger guard samtidig er den der giver pladsen til elevatorfjederen er det simpelt at regne ud, at jo flere gange trigger guard spændes jo mindre plads bliver der til fjederen !

Løsnning.: Jeg anbragte en 3*1 mm skive imellem trigger guard og aftrækker broen.
Altså først bunden af våbenrammen så trigger guard så skive så aftrækkerramme og tilsidst skruen.
Siden har våbnet fungeret til UG x~

Anker

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9651
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: er der en der har noget erfaring med Morini 102E???

Indlæg af Bofhenator » 27. jul 2018, 16:35

Mort2300 skrev:
27. jul 2018, 16:24
Forbløffende at folk ikke har fundet den fejl forlængst.
Jeg købte en af en "flink mand" som desværre glemte at fortælle mig at batteriet ikke blev lavet mere, nå det var simpelt at løse.
Jeg købte den brugt så da jeg observerede periodiske problemer hvor bundstykket gik trægt, skildte jeg våbnet ad og fjernede rekylfjedrene.
Jeg kunne med det samme mærke at bundstykket blev bremset ca 1 cm fra lukket og en nærmere undersøgelse viste at det var elevatoren (den der løfter patronen fra magasinet til kammeret) der klemte på bunden af bundstykket. En nærmere undersøgelse viste at fjederen under elevatoren ikke havde plads nok i sammenklemt tilstand (bundstykket lukket).

Årsag.: at fabrikanten tilsyneladende har glemt at plastic ikke er stabilt under tryk. Dvs at når skruen der holdt trigger guard blev spændt så blev plasten tyndere. Da trigger guard samtidig er den der giver pladsen til elevatorfjederen er det simpelt at regne ud, at jo flere gange trigger guard spændes jo mindre plads bliver der til fjederen !

Løsnning.: Jeg anbragte en 3*1 mm skive imellem trigger guard og aftrækker broen.
Altså først bunden af våbenrammen så trigger guard så skive så aftrækkerramme og tilsidst skruen.
Siden har våbnet fungeret til UG x~

Anker
Nu er sidste indlæg fra 2010, så det kan jo være de har fundet ud af det forlængst ;-)

Men fedt med en løsning på skrift :-)
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Mort2300
Newbie
Newbie
Indlæg: 3
Tilmeldt: 5. mar 2006, 09:40
Geografisk sted: Holbæk
Been thanked: 2 times

Re: er der en der har noget erfaring med Morini 102E???

Indlæg af Mort2300 » 27. jul 2018, 23:04

Ja indlæget er gammelt, men jeg købte min for et halvt år siden fra en våbenhandler, så problemet må stadig eksistere.
Jeg ved da også at der er et par yderligere til salg i DK.

Anker

Besvar