Tanfoglio Match

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Besvar
Brugeravatar
Fredericianer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 26. sep 2007, 02:50
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 112 times
Been thanked: 49 times

Tanfoglio Match

Indlæg af Fredericianer » 16. feb 2009, 17:50

Jeg var en tur forbi Vingsted i eftermiddag og fik kigget lidt på nogle af de pistoler at de havde til salg. En som jeg blev lidt lun på var en Tanfoglio Match.

http://www.skyttebutik.dk/product.asp?product=1763

http://www.gunweek.com/2006/feature0910.html

Jeg har hørt en del negative kommentarer om Tanfoglio pistoler, men jeg har ikke det store erfaringer med dem selv udover lidt hyggeskydning med en kammerats Tanfoglio Combat som var dog en fornøjelse at skyde med.

Er der nogen her som har en Tanfoglio Match, eller som har prøvet den? Hvad synes I om den?

Jeg er en rimelig ny pistolskytte, så jeg er ikke sikker på reglerne til de forskellige discipliner. Hvilken discipliner kan denne pistol bruges til? Kunne den evt. bruges til IPSC?

Mvh
Fredericianer
Never confuse verbosity with veracity.

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Tanfoglio Match

Indlæg af Mapzter » 16. feb 2009, 18:10

Fredericianer skrev:Jeg er en rimelig ny pistolskytte, så jeg er ikke sikker på reglerne til de forskellige discipliner. Hvilken discipliner kan denne pistol bruges til? Kunne den evt. bruges til IPSC?
Nu står der ikke noget om hvad aftræksvægten er på den, men hvis den er eller kan indstilles til 1360 gram eller over, så vil den kunne bruges til alle discipliner der skydes med grovvåben, bl.a. Terrænpistol (DDS), Tjenestepistol, Bowling Pins, IPSC, Steel Challenge (DSF), Falling Targets (DSkyU) - og garanteret andre: http://www.skytteinfo.dk/p-prog/p_pro.htm
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Fredericianer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 26. sep 2007, 02:50
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 112 times
Been thanked: 49 times

Re: Tanfoglio Match

Indlæg af Fredericianer » 16. feb 2009, 19:44

Ifølge artiklen er aftrækket på omkring 5 pounds (ca. 2,25 kg) så det burde være okay.

Jeg har kigget lidt på DSF's hjemmeside, og kan se at pistolen ikke står i Production Class. Er der nogen der ved hvilken klasse den kommer ind under?
Never confuse verbosity with veracity.

Brugeravatar
japh
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1552
Tilmeldt: 8. jun 2006, 09:00
Interesser: Pistolskydning, IPSC et al
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 25 times

Re: Tanfoglio Match

Indlæg af japh » 16. feb 2009, 19:53

Fredericianer skrev:Jeg har kigget lidt på DSF's hjemmeside, og kan se at pistolen ikke står i Production Class. Er der nogen der ved hvilken klasse den kommer ind under?
Det ser ud til at den kan opfylde kravene til Standard. ;-)

Edit: Production er udelukket da Matchen er en ren SA pistol.
-jens

Brugeravatar
Fredericianer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 26. sep 2007, 02:50
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 112 times
Been thanked: 49 times

Re: Tanfoglio Match

Indlæg af Fredericianer » 16. feb 2009, 19:59

japh skrev:
Fredericianer skrev:Jeg har kigget lidt på DSF's hjemmeside, og kan se at pistolen ikke står i Production Class. Er der nogen der ved hvilken klasse den kommer ind under?
Det ser ud til at den kan opfylde kravene til Standard. ;-)

Edit: Production er udelukket da Matchen er en ren SA pistol.
Nå sådan, tak for det.
Never confuse verbosity with veracity.

Brugeravatar
Grendel
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 7. jan 2007, 20:29
Interesser: Pistolskydning, IPSC
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 205 times

Re: Tanfoglio Match

Indlæg af Grendel » 16. feb 2009, 20:04

Fredericianer skrev: Jeg har hørt en del negative kommentarer om Tanfoglio pistoler, men jeg har ikke det store erfaringer med dem selv udover lidt hyggeskydning med en kammerats Tanfoglio Combat som var dog en fornøjelse at skyde med.

Er der nogen her som har en Tanfoglio Match, eller som har prøvet den? Hvad synes I om den?
Der er én i min forening og jeg syntes det er en fin 9mm pistol - Den kan sagtens bruges til DDS skydninger såvel som IPSC, den har en lille smule mere opslag (rekyle) efter min mening end f.eks en STI edge har - jeg har selv haft en Tanfoglio stock Custom som jeg var glad for og generalt syntes jeg godt om Tanfoglio.

Hvis du gerne vil skyde i produktion klassen kunne en Stock II være et godt bud.
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin

Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.

Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1444
Tilmeldt: 9. nov 2007, 09:31
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 74 times

Re: Tanfoglio Match

Indlæg af CQB » 16. feb 2009, 20:21

jeg har selv en tanfoglio match det er en udemærket pistol ,jeg har selv slebet på aftrækker mekanismen så det går lettere. du kan få den billigere her http://www.askvang.dk/index-filer/Page907.htm jeg mener det er den samme model ,jeg kan bare ikke forstå at skyttebutikens skulle veje 2500 gram

Brugeravatar
japh
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1552
Tilmeldt: 8. jun 2006, 09:00
Interesser: Pistolskydning, IPSC et al
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 25 times

Re: Tanfoglio Match

Indlæg af japh » 16. feb 2009, 20:25

CQB skrev:jeg kan bare ikke forstå at skyttebutikens skulle veje 2500 gram
Der står inkl. emballage.. ;-)
-jens

Brugeravatar
Gunslinger
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1236
Tilmeldt: 5. mar 2008, 16:15
Interesser: IPSC, genladning, våbennørderi
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 70 times
Been thanked: 148 times

Re: Tanfoglio Match

Indlæg af Gunslinger » 16. feb 2009, 23:43

Jeg har en limited custom, og har været mere end tilfreds med den! Rigtig præcis og har perfekt vægtbalance og greb.

Brugeravatar
Bass
Newbie
Newbie
Indlæg: 19
Tilmeldt: 5. maj 2010, 10:50
Interesser: Pistolskydning og genladning
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Tanfoglio Match

Indlæg af Bass » 15. maj 2010, 21:00

Hejsa nu er det her måske ikke lige i tand med tråden, men jeg ser selv på en limited custom, men er meget i syv sind, da man tit høre at der er mange fejl på Tanfoglio pistoler, Feks genladefejl osv. er det noget du har kendskab til, eller måske lige frem prøvet???
Viljen giver evnen til at kunne.....

Brugeravatar
Jan Pedersen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 109
Tilmeldt: 25. feb 2007, 10:09
Interesser: Skydning & Våben
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 22 times
Been thanked: 8 times

Re: Tanfoglio Match

Indlæg af Jan Pedersen » 15. maj 2010, 21:42

Bass skrev:Hejsa nu er det her måske ikke lige i tand med tråden, men jeg ser selv på en limited custom, men er meget i syv sind, da man tit høre at der er mange fejl på Tanfoglio pistoler, Feks genladefejl osv. er det noget du har kendskab til, eller måske lige frem prøvet???
Skyder selv lidt med en combat sport .

Har kun haft 2 måske tre fejl som jeg dog selv var skyld i ( ville sikkert også komme på en skyder til 30000 kr )

:eek:

Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Indlæg: 4065
Tilmeldt: 1. nov 2006, 16:59
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 564 times
Been thanked: 368 times

Re: Tanfoglio Match

Indlæg af Caspian1911 » 15. maj 2010, 22:07

Der har været nogle uheldige eksemplarer fra Tanfoglio, men det er vist mange år siden. Ligesom alle andre våbenfabrikanter, kommer der til tider noget ud, som skulle have været testet lidt grundigere.

Gunslinger har ikke haft problemer overhovedet. Han vil garanteret bekræfte dette, når han får tændt for sin gamle dampdrevne computer.

Tanfoglioen vil være absolut være en af kandidaterne, hvis jeg beslutter mig for at skyde IPSC Production og Standard i stedet for Open.
As I hurtled through space, one thought kept crossing my mind - every part of this rocket was supplied by the lowest bidder.
~ John Glenn, RIP


Brugeravatar
Gunslinger
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1236
Tilmeldt: 5. mar 2008, 16:15
Interesser: IPSC, genladning, våbennørderi
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 70 times
Been thanked: 148 times

Re: Tanfoglio Match

Indlæg af Gunslinger » 16. maj 2010, 00:24

Slinger reporting for duty, sir :biggrin:

De eneste fødeproblemer jeg har oplevet var pga for lidt crimp sammen med en for slap fjeder! Så rendte jeg engang ind i nogle Hornady TC den ikke kunne lide. Ellers har den spist alt uden vrøvl. Den er 6 år gammel og jeg har vel skudt 30.000 skud plus minus....

I min klub finder du en del Limited Custom. 4 skytter inkl. mig selv har én, og så har klubben indkøbt 2 som klubvåben. Ingen af de omtalte personer har haft problemer af nogen art, Og alle er forundrede over folk siger de har mange fejl :blink: Jeg har også hørt om de såkaldte mandags-modeller... men det sku være sket for mange år siden efterhånden.

Til 8000,- får du mig ikke overtalt til at købe andet. Meget ergonomisk skyder med mag brønd, samt let slæde og tung ramme der gør den ideel til action skydning!

Besvar