Magasin falder ud af STI Legend....!

Skyder du med sortkrudt, røgsvagt eller samler du på skydevåben er det stedet for dig.
Besvar
Brugeravatar
Gunslinger
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1238
Tilmeldt: 5. mar 2008, 16:15
Interesser: IPSC, genladning, våbennørderi
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 70 times
Been thanked: 148 times

Magasin falder ud af STI Legend....!

Indlæg af Gunslinger » 1. apr 2008, 18:00

Har en kammerat som har investeret i sådan en fætter. Flot pistol iøvrigt. Men den har tilsyneladende lidt problemer. Den vil ikke altid genlade. Kan godt være det er fordi den stadig er så ny og at den lige skal slides til. Den har vel skudt 500-800 skud ca.

Værre er dog at ekstra magasinet (hvis bundplade iøvrig ikke sidder så godt fast) har det med at falde ud som det passer den. Bedst som man er igang med en tjenestpistol duel falder magasinet ud og lander på ens fod.

Nogle der har nogle forslag til hva der kan være galt med den, eller som har hørt om noget lignende før?

Brugeravatar
Grendel
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3160
Tilmeldt: 7. jan 2007, 20:29
Interesser: Pistolskydning, IPSC
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 170 times
Been thanked: 205 times

Re: Magasin falder ud af STI Legend....!

Indlæg af Grendel » 1. apr 2008, 20:23

Gunslinger skrev:Har en kammerat som har investeret i sådan en fætter. Flot pistol iøvrigt. Men den har tilsyneladende lidt problemer. Den vil ikke altid genlade. Kan godt være det er fordi den stadig er så ny og at den lige skal slides til. Den har vel skudt 500-800 skud ca.

Værre er dog at ekstra magasinet (hvis bundplade iøvrig ikke sidder så godt fast) har det med at falde ud som det passer den. Bedst som man er igang med en tjenestpistol duel falder magasinet ud og lander på ens fod.

Nogle der har nogle forslag til hva der kan være galt med den, eller som har hørt om noget lignende før?
Det lyder som om at magasinet ikke ligger det rigtige sted/højde i forhold til at føde patronen ind i kammeret fra magasinet og det kan evt. skyldes at -Det er et forkert magasin, det er før sket man har fået et 40s&w magasin til en 9mm pistol eller måske er slottet i magasinet fræset det forkerte sted i forhold til magasinudløseren - Og det leder mig til at tro at fejlen ligger i magasinudløseren når du taber magasinet under en skydning, det skal under alle omstændigheder gå i indgreb med magasinudløser.

Edit: Du kan nu også holde på pistolen på sådan en måde, at du selv er medvirkende til at udløse magasinet under en skydning - Kan det være tilfældet? Eller under pres ikke får det sat ordenligt i? Er før sket, :neutral: ikke mindst til tjenestepistol skydning <+:
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin

Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.

Brugeravatar
Gunslinger
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1238
Tilmeldt: 5. mar 2008, 16:15
Interesser: IPSC, genladning, våbennørderi
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 70 times
Been thanked: 148 times

Re: Magasin falder ud af STI Legend....!

Indlæg af Gunslinger » 1. apr 2008, 23:03

Faktisk er det aldrig sket når jeg har skudt med den, jeg er vant til at give magasinet et ordentligt knald med på vejen så jeg er sikker på det sidder hvor det skal. Men kan godt være jeg lige skal se om han holder ordentligt på gøbben, han er nybegynder nemlig.

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8878
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Re: Magasin falder ud af STI Legend....!

Indlæg af Fast Fumble » 2. apr 2008, 08:42

Gunslinger skrev:Faktisk er det aldrig sket når jeg har skudt med den, jeg er vant til at give magasinet et ordentligt knald med på vejen så jeg er sikker på det sidder hvor det skal. Men kan godt være jeg lige skal se om han holder ordentligt på gøbben, han er nybegynder nemlig.
Start lige med at tage slæden af. Med den afmonteret, er det let at sætte magasinet forsigtigt op i pistolen, og tjekke om magasinudløseren går HELT i indgreb med slot'en i magasinet. Kig på magasinudløseren, mens du skubber magasinet langsomt op på plads, kig især på bagsiden! Den starter med at være helt flush med rammen. Magasinet skubber den så ud, og når magasinet seat'er, skal den klikke helt flush igen. Er den ikke helt flush, er det typisk fordi slot'en i magasinet skal tilpasses, og ved at skille magasinet ad, så det kun er magbody du skubber op i pistolen (stadig mens slæden er afmonteret), kan du se præcis hvor det er den skal tilpasses. Det kan gøres let med en nøglefil, af dem du finder i Silvans rodekasser til en tyver.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Besvar