Shotkam. Er der nogen her, der har et, og er det godt?

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Styer SSG
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 456
Tilmeldt: 24. jan 2009, 00:39
Interesser: motocross jagt
Geografisk sted: Mariager Fjord
Has thanked: 2 times
Been thanked: 99 times

Shotkam. Er der nogen her, der har et, og er det godt?

Indlæg af Styer SSG » 9. mar 2023, 00:02

Som overskriften siger, søger jeg info om Shotkam. Jeg er fristet, men jeg kunne godt tænke mig at høre fra nogen, der har et.
Der er jo mange videoer på tuben, men er det så fantastisk?
Er det nemt at indskyde og bruge?
Kan man se/lære noget af at bruge det?
Og det helt store jyske spørgsmål: :biggrin: Er det pengene værd?

Styer ssg
"Er de fleste de klogeste eller bare de fleste?" Niels Hausgaard
"Der er noget ved alting, det er bare ikke alting, der er noget ved" Poul Krebs

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 586 times
Been thanked: 1030 times

Re: Shotkam. Er der nogen her, der har et, og er det godt?

Indlæg af HR » 9. mar 2023, 08:04

Ja, det gør præcis hvad de lover på nettet! Brug det i starten sammen med en kompetent instruktør der kan forklare dig hvorfor du laver fejlene.
HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Brian88
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 245
Tilmeldt: 3. mar 2013, 11:21
Interesser: Jagt både med riffel og hagl
Geografisk sted: Midt/vestjylland
Has thanked: 29 times
Been thanked: 48 times

Re: Shotkam. Er der nogen her, der har et, og er det godt?

Indlæg af Brian88 » 9. mar 2023, 18:27

Jeg er rigtig glad for min, det er både et sjovt og brugbart værktøj specielt til de skud der går forbi.
Man bliver mange gange overrasket når man genser filmen - Jeg har i hvert fald fundet ud af at jeg skyder længere fremme end jeg troede. Sommetider helt foran fuglene :getout:

Jeg synes den er pengene værd. Jeg har dog kun brugt den på haglgevær.

/Brian

Luminous ham
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 112
Tilmeldt: 21. apr 2015, 08:57
Interesser: Purschjagt
Geografisk sted: Østsjælland
Has thanked: 29 times
Been thanked: 27 times

Re: Shotkam. Er der nogen her, der har et, og er det godt?

Indlæg af Luminous ham » 9. mar 2023, 20:00

Jeg har osse en. Rigtig spændende, men får bare ikke brugt den nok, kun brugt to gange, overvejer at sætte den til salg. Der var et sted man kunne leje en for en dag, det skulle jeg nok have gjort først.

KKA
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1064
Tilmeldt: 22. mar 2011, 20:16
Interesser: støverjagt
Geografisk sted: jylland
Has thanked: 156 times
Been thanked: 228 times

Re: Shotkam. Er der nogen her, der har et, og er det godt?

Indlæg af KKA » 10. mar 2023, 06:51

Er fascineret af Shotkam gen.4 pga de 8 x zoom; men iflg salgsannoncen, påbegyndes optagelsen FØRST ved rekylpåvirkning? Misser man så ikke ,,optakten”?
Jeg skal kun anvende det til riffelsituationer!

Brugeravatar
RasKrog
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 508
Tilmeldt: 12. nov 2012, 23:02
Interesser: Jagt & Regulering
Geografisk sted: Skanderborg'ish
Has thanked: 57 times
Been thanked: 108 times

Re: Shotkam. Er der nogen her, der har et, og er det godt?

Indlæg af RasKrog » 10. mar 2023, 07:10

KKA skrev:
10. mar 2023, 06:51
Er fascineret af Shotkam gen.4 pga de 8 x zoom; men iflg salgsannoncen, påbegyndes optagelsen FØRST ved rekylpåvirkning? Misser man så ikke ,,optakten”?
Jeg skal kun anvende det til riffelsituationer!
Hvis man ser naturnørdens videoer, så slår han på kolben inden skudafgivelse, tænker at det er for at aktivere kameraet.
.177 PCP
.22 LR
30-06 Spr.
12/76

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 586 times
Been thanked: 1030 times

Re: Shotkam. Er der nogen her, der har et, og er det godt?

Indlæg af HR » 10. mar 2023, 07:30

… shotcam er primært lavet til haglskydning. Jeg tror at der er bedre optioner til riffel. I normal brug optager shotcam konstant og klipper så en sekvens ud omkring skuddet. I sleep mode skal den aktiveres med en impuls.
HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Peter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 918
Tilmeldt: 5. feb 2004, 01:44
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 125 times
Been thanked: 262 times

Re: Shotkam. Er der nogen her, der har et, og er det godt?

Indlæg af Peter » 5. apr 2023, 20:04

Hvis det primært er riffel, er det så Tactacam?
Nogle her på forum, der har prøvet Tactacam?

Cp-Medic
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1451
Tilmeldt: 23. jan 2011, 15:05
Interesser: Buejagt
Geografisk sted: Kbh nv
Has thanked: 20 times
Been thanked: 138 times

Re: Shotkam. Er der nogen her, der har et, og er det godt?

Indlæg af Cp-Medic » 6. apr 2023, 05:36

Jeg har lige købt tactacam til riffel for et par måneder siden. Har brugt det en gang for det er noget knep at indstille så billedet bliver godt

Peter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 918
Tilmeldt: 5. feb 2004, 01:44
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 125 times
Been thanked: 262 times

Re: Shotkam. Er der nogen her, der har et, og er det godt?

Indlæg af Peter » 6. apr 2023, 06:52

Cp-Medic skrev:
6. apr 2023, 05:36
Jeg har lige købt tactacam til riffel for et par måneder siden. Har brugt det en gang for det er noget knep at indstille så billedet bliver godt
Ok, det lyder besværligt? Det skulle ellers være Tactacam's fordel, at man filmer gennem kikkerten, så indstillingen sker pr. automatik.

Taby
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 436
Tilmeldt: 8. dec 2006, 08:17
Interesser: Jagt og skydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 66 times
Been thanked: 39 times

Re: Shotkam. Er der nogen her, der har et, og er det godt?

Indlæg af Taby » 6. apr 2023, 09:34

Cp-Medic skrev:
6. apr 2023, 05:36
Jeg har lige købt tactacam til riffel for et par måneder siden. Har brugt det en gang for det er noget knep at indstille så billedet bliver godt
Jeg har tactacam. Det fungerer fint med at filme gennem kikkerten. Jeg har endnu ikke prøvet det på haglgeværet.

Cp-Medic
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1451
Tilmeldt: 23. jan 2011, 15:05
Interesser: Buejagt
Geografisk sted: Kbh nv
Has thanked: 20 times
Been thanked: 138 times

Re: Shotkam. Er der nogen her, der har et, og er det godt?

Indlæg af Cp-Medic » 6. apr 2023, 11:25

Peter skrev:
6. apr 2023, 06:52
Cp-Medic skrev:
6. apr 2023, 05:36
Jeg har lige købt tactacam til riffel for et par måneder siden. Har brugt det en gang for det er noget knep at indstille så billedet bliver godt
Ok, det lyder besværligt? Det skulle ellers være Tactacam's fordel, at man filmer gennem kikkerten, så indstillingen sker pr. automatik.
Tactacam kan bruges både for sig selv på en rail eller med den der see thru scope ting. Bruger man sidstnævnte er det ikke det øjet ser gennem kikkerten der er samme klarhed som det kameraet ser gennem kikkerten. Der er dog masser af videoer om hvordan man justerer det. Ovenstående kommentar må være fra en hvor Kikkert og tactacam mirakuløst matchende i indstilling :)

Cp-Medic
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1451
Tilmeldt: 23. jan 2011, 15:05
Interesser: Buejagt
Geografisk sted: Kbh nv
Has thanked: 20 times
Been thanked: 138 times

Re: Shotkam. Er der nogen her, der har et, og er det godt?

Indlæg af Cp-Medic » 6. apr 2023, 11:26

Taby skrev:
6. apr 2023, 09:34
Cp-Medic skrev:
6. apr 2023, 05:36
Jeg har lige købt tactacam til riffel for et par måneder siden. Har brugt det en gang for det er noget knep at indstille så billedet bliver godt
Jeg har tactacam. Det fungerer fint med at filme gennem kikkerten. Jeg har endnu ikke prøvet det på haglgeværet.
Så er du heldig, kikkerten skal normalt lige justeres så billedet er klart. Der er masser af videoer om hvordan på nettet men jeg har bare ikke opnået et ordentligt resultat endnu

KKA
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1064
Tilmeldt: 22. mar 2011, 20:16
Interesser: støverjagt
Geografisk sted: jylland
Has thanked: 156 times
Been thanked: 228 times

Re: Shotkam. Er der nogen her, der har et, og er det godt?

Indlæg af KKA » 6. apr 2023, 14:45

Kræver sigtekikkertadapteren til Tactacam ikke stadigvæk en cirkulær okkularende?
Jeg bruger SvarowskiZ8i, der hindrede lysknapperne brugen af adapter, sidst jeg forhørte mig hos en forhandler.

Taby
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 436
Tilmeldt: 8. dec 2006, 08:17
Interesser: Jagt og skydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 66 times
Been thanked: 39 times

Re: Shotkam. Er der nogen her, der har et, og er det godt?

Indlæg af Taby » 6. apr 2023, 16:20

KKA skrev:
6. apr 2023, 14:45
Kræver sigtekikkertadapteren til Tactacam ikke stadigvæk en cirkulær okkularende?
Jeg bruger SvarowskiZ8i, der hindrede lysknapperne brugen af adapter, sidst jeg forhørte mig hos en forhandler.
Jeg har skåret/slebet et indhak i adapteren, så den kan sidde på min z6i

Peter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 918
Tilmeldt: 5. feb 2004, 01:44
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 125 times
Been thanked: 262 times

Re: Shotkam. Er der nogen her, der har et, og er det godt?

Indlæg af Peter » 7. apr 2023, 07:22

Taby skrev:
6. apr 2023, 16:20
KKA skrev:
6. apr 2023, 14:45
Kræver sigtekikkertadapteren til Tactacam ikke stadigvæk en cirkulær okkularende?
Jeg bruger SvarowskiZ8i, der hindrede lysknapperne brugen af adapter, sidst jeg forhørte mig hos en forhandler.
Jeg har skåret/slebet et indhak i adapteren, så den kan sidde på min z6i
På den dertilhørende originale?

Taby
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 436
Tilmeldt: 8. dec 2006, 08:17
Interesser: Jagt og skydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 66 times
Been thanked: 39 times

Re: Shotkam. Er der nogen her, der har et, og er det godt?

Indlæg af Taby » 7. apr 2023, 08:31

Peter skrev:
7. apr 2023, 07:22
Taby skrev:
6. apr 2023, 16:20
KKA skrev:
6. apr 2023, 14:45
Kræver sigtekikkertadapteren til Tactacam ikke stadigvæk en cirkulær okkularende?
Jeg bruger SvarowskiZ8i, der hindrede lysknapperne brugen af adapter, sidst jeg forhørte mig hos en forhandler.
Jeg har skåret/slebet et indhak i adapteren, så den kan sidde på min z6i
På den dertilhørende originale?
På adapteren fra tactacam. Den er lavet af aluminium så det er rimeligt nemt at slibe/skære en halvmåne der hvor betjening af lys i kikkerten er. Bemærk at adapteren "stjæler" lidt af afstanden mellem øje og kikkert. Et par centimeter cirka.

Explorer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1204
Tilmeldt: 12. jan 2006, 22:04
Interesser: Jagt - Våben/PCP - Genladning
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 68 times
Been thanked: 53 times

Re: Shotkam. Er der nogen her, der har et, og er det godt?

Indlæg af Explorer » 6. maj 2023, 10:09

Den er meget nem at bruge/indstille og fungere fint

Jeg fik bla det uf det at når mange sagde "du er bag ved" så var jeg 8-9 ud af 10 forbiere foran, man kan i super slow motion virkelig se hvilken vej haglene passerer duen, og jeg begyndte at skyde med meget mindre gun speed ved bla at starte endnu længere væk fra huset, jeg har ikke længere brug for shotkam og lytter heller ikke længere til de klåge som siger "du er bag ved" :giggle: :razz:

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 586 times
Been thanked: 1030 times

Re: Shotkam. Er der nogen her, der har et, og er det godt?

Indlæg af HR » 6. maj 2023, 10:51

Explorer skrev:
6. maj 2023, 10:09
Den er meget nem at bruge/indstille og fungere fint

Jeg fik bla det uf det at når mange sagde "du er bag ved" så var jeg 8-9 ud af 10 forbiere foran, man kan i super slow motion virkelig se hvilken vej haglene passerer duen, og jeg begyndte at skyde med meget mindre gun speed ved bla at starte endnu længere væk fra huset, jeg har ikke længere brug for shotkam og lytter heller ikke længere til de klåge som siger "du er bag ved" :giggle: :razz:
Nu er tråden jo godt nok drevet lidt et andet sted hen. Men du er lidt en undtagelse i kraft af at du selv har fundet ud af hvorfor du skød foran. Lad mig gætte, du har kombineret dit shotcam med nogle timers YouTube? Mike Yardley, Ed Solomon, Clay Coach Online? Shotkam kan vise hvor man skyder forbi, men ikke hvorfor. Her skal der normalt en instruktør til. Vel at mærke en der ved hvad han laver, og det gør de ikke dem der sidder 5 meter væk og siger “bagved”.
HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Explorer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1204
Tilmeldt: 12. jan 2006, 22:04
Interesser: Jagt - Våben/PCP - Genladning
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 68 times
Been thanked: 53 times

Re: Shotkam. Er der nogen her, der har et, og er det godt?

Indlæg af Explorer » 6. maj 2023, 20:26

Jeg har også set mange andre blive fortalt at de er bagved, men reelt skyder de foran desværre :thumbdown:

Jeg har både modtaget undervisning af en proff og set en del YT, dog ikke lige med dem du nævner, men har dog talt med Ed Solomon om div teknikker mm, og ellers har det mest været David Radulovich og lidt Richard Faulds da deres skydestil virker bedst for mig :thumbup:

Helt enig i at det svært med shotkam at se alle detaljer i hvorfor det går galt, men feks gun speed vs target speed er den dog ret god til at vise, men da også hvor man peger hen i hele forløbet som David R feks også går meget op i https://www.youtube.com/live/B_oXXFc9zb4?feature=share

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 586 times
Been thanked: 1030 times

Re: Shotkam. Er der nogen her, der har et, og er det godt?

Indlæg af HR » 6. maj 2023, 23:56

Explorer skrev:
6. maj 2023, 20:26
Jeg har også set mange andre blive fortalt at de er bagved, men reelt skyder de foran desværre :thumbdown:
Klågeåger der sidder med en lunken bajer og siger “bagved” er en plage på mange skydebaner. De kompetente instruktører skal ind og stå bag skulderen for at kunne se hvor skuddet sidder. Åge må kunne noget som Kenneth Kold og Rasmus Bjerregaard (eller nogen af de kendte fra udlandet) ikke har lært endnu [ironi off].

Min erfaring er at begyndernes missere næsten altid er bagved (fraregnet skud et tilfældige sted på himlen pga. dårlig skuldring). Mere erfarne skytter er oftere foran end bagved.
Jeg har både modtaget undervisning af en proff og set en del YT, dog ikke lige med dem du nævner, men har dog talt med Ed Solomon om div teknikker mm, og ellers har det mest været David Radulovich og lidt Richard Faulds da deres skydestil virker bedst for mig :thumbup:
Det er helt kritisk at man finder in instruktør der formidler en skydestil der passer til en og den type skydning man gerne vil skyde.
HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Explorer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1204
Tilmeldt: 12. jan 2006, 22:04
Interesser: Jagt - Våben/PCP - Genladning
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 68 times
Been thanked: 53 times

Re: Shotkam. Er der nogen her, der har et, og er det godt?

Indlæg af Explorer » 10. maj 2023, 13:06

HR skrev:
6. maj 2023, 23:56
De kompetente instruktører skal ind og stå bag skulderen for at kunne se hvor skuddet sidder.
For mig er det ikke så vigtigt at vide hvor skuddet sidder, men går man op i det så er det jo endnu vigtigere at instruktøren kan omsætte det til hvad der går galt / hvad der skal rettes og få det indøvet for skytten så de er i stand til at klare sig selv, den slags instruktører findes der mig bekendt ikke rigtig nogle af i DK, hvis overhovedet nogen :thumbdown: men der er der feks en del dygtige englændere og efterhåneden også amerikanere :thumbup:

Men vi har en af de skarpeste til bue efter bevægeligt mål, læg mærke til hvor hurtigt og simpelt han lærer hende at bruge hendes egne sanser og fornemme hvad der virker og ikke virker, overhovedet intet med foran/bagved, og så starter hun med store skydeskiver, der gør man jo netop det modsatte med lerduer ved feks at starte med sideduer hvor man kun ser kanten, eller bagduer som kun er optimale i et millisekund, der har hun modsat rigtig god tid på skiven han kaster, og det primære er hendes hastighed med pilen/buen vs skivens hastighed og så lade underbevidstheden klare foranholdet :razz:

https://www.dr.dk/drtv/program/saadan-b ... dste_83396

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 586 times
Been thanked: 1030 times

Re: Shotkam. Er der nogen her, der har et, og er det godt?

Indlæg af HR » 10. maj 2023, 16:35

Explorer skrev:
10. maj 2023, 13:06
HR skrev:
6. maj 2023, 23:56
De kompetente instruktører skal ind og stå bag skulderen for at kunne se hvor skuddet sidder.
For mig er det ikke så vigtigt at vide hvor skuddet sidder, men går man op i det så er det jo endnu vigtigere at instruktøren kan omsætte det til hvad der går galt / hvad der skal rettes og få det indøvet for skytten så de er i stand til at klare sig selv, den slags instruktører findes der mig bekendt ikke rigtig nogle af i DK, hvis overhovedet nogen :thumbdown: men der er der feks en del dygtige englændere og efterhåneden også amerikanere :thumbup:

Men vi har en af de skarpeste til bue efter bevægeligt mål, læg mærke til hvor hurtigt og simpelt han lærer hende at bruge hendes egne sanser og fornemme hvad der virker og ikke virker, overhovedet intet med foran/bagved, og så starter hun med store skydeskiver, der gør man jo netop det modsatte med lerduer ved feks at starte med sideduer hvor man kun ser kanten, eller bagduer som kun er optimale i et millisekund, der har hun modsat rigtig god tid på skiven han kaster, og det primære er hendes hastighed med pilen/buen vs skivens hastighed og så lade underbevidstheden klare foranholdet :razz:

https://www.dr.dk/drtv/program/saadan-b ... dste_83396
Prøv lige at læse mit aller første svar til dig :razz: Jeg skriver vist at ulempen ved et shotkam er at den kun fortæller dig hvor skuddet sidder*, men det du har brug for at vide er hvorfor. Og at du her skal bruge noget andet (en instruktør kan de både hvor skuddet sidder og hvorfor). Så jeg tror ikke at vi er uenige? Det med at man skal stå bagved for at se hvor skuddet sidder var bare en hån imod de åger der mener at de kan se de 10 meter væk og skråt ude til siden.
den slags instruktører findes der mig bekendt ikke rigtig nogle af i DK,
Har du skudt med en af de to jeg specifikt nævner? At du ikke har opsøgt de rigtige betyder ikke at de ikke findes.
"der gør man jo netop det modsatte med lerduer ved feks at starte med sideduer hvor man kun ser kanten, eller bagduer som kun er optimale i et millisekund"
Hvem er "man"? Ok, på mange baner er det selvfølgeligt den eneste option (som så fint kan bruges hvis man er opmærksom på de to indlysende begynderulemper som du nævner). På fks. DJs bane ved Jagtens hus er der en middelhøj høj sejlende spidsdue der viser hele maven og går i stykker bare man kigger rigtigt på den. Da jeg var dernede første gang var det den Kenneth startede ud med.

Jeg har ikke set videoen, men ubevidst/intuitiv/naturligt foranhold er da også én ud af de 3 (-4-5-6) teknikker der bruges til haglskydning. Ok, der går da mange rundt derude med et instruktørcertifikat selvom de kun kan instruere i den stil de selv anvender. Mange er ikke engang klar over hvad de laver. Men jeg syntes godt nok at du generaliserer meget kraftigt.
/HR

* ja, den fortæller også noget om skydstil og hastighed i forhold til duen, men der skal stadig noget kompetence til for at omsætte den viden.
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Explorer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1204
Tilmeldt: 12. jan 2006, 22:04
Interesser: Jagt - Våben/PCP - Genladning
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 68 times
Been thanked: 53 times

Re: Shotkam. Er der nogen her, der har et, og er det godt?

Indlæg af Explorer » 10. maj 2023, 17:57

Nej det tror jeg såmænd heller ikke vi er, men ud over hvor skuddet sidder kan man også som du nævner se om du har geværet i sync med duen, eller trækker for voldsomt, eller for langsomt, alt efter hvordan du skyder, og såmænd også lidt om dit udgangspunkt / om du ender med at jagte duen eller du venter på den, men ikke noget jeg har brug for længere via shotkam, der har jeg lært at stole min egen fornemmelse :razz:

Har kun prøvet den ene af de du nævner, og det er ikke der jag lærte noget må jeg tilstå :???:

Med det mener jeg gennerelt i DK, jeg har endnu ikke set nogle gå efter at starte med duer der viser så meget flade som muligt, på jagtbanerne er det som jeg nævner, og til sporting er det en blanding af det hele fra start, men til skeet kommer vi lidt nærmere da man der kigger lidt op under duerne, men med de nye regler/hastighed er de heller ikke optimale at starte på efter min overbevisning :razz:

Da jeg havde undebys instruktør på startede vi på skeet med de gamle hastigheder og lærte netop at pege på duerne og skyde med geværet langt væk fra hovedet så man ikke kunne måle/sigte og alt det som gir alt for mange forbiere :razz:

Explorer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1204
Tilmeldt: 12. jan 2006, 22:04
Interesser: Jagt - Våben/PCP - Genladning
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 68 times
Been thanked: 53 times

Re: Shotkam. Er der nogen her, der har et, og er det godt?

Indlæg af Explorer » 10. maj 2023, 18:11

Der er også den detalje at skyderen blir mere næsetung, ude af balance og dermed helt anderledes at skyde med, jeg tapede dog vægte på bagskæftet så den igen kom i balance, men stadig en noget tungere skyder, dette var også medvirkende til at jeg til sidst ikke brugte den og solgte den :razz:

Besvar