Quick detach rembøjler - Gode råd

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Besvar
Brugeravatar
Mat U
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 30
Tilmeldt: 15. apr 2012, 18:24
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 13 times

Quick detach rembøjler - Gode råd

Indlæg af Mat U » 29. nov 2022, 19:42

Hej,

Julegave sæsonen er igang og jeg har haft lidt svært ved at finde ud af gaveønsker for i år, men engang imellem kunne jeg godt tænke mig at have mulighed for at afmontere remmen nemt. Jeg har lige nu rembøjler med skrue på siden og en plastik omløber, det fungere ok, men er ikke så elegant. Jeg kan godt li tanken om QD systemet, og umiddelbart ser det også godt ud.
Jeg overvejer at ønske mig et par komplette QD sæt rembøjler til begge rifler, måske også haglgevær. Jeg kan dog ikke helt gennemskue hvilket mærke er godt, og anerkendt. Det skal helst være til at skaffe reservedele og ekstra dele hvis det bliver nødvendigt engang i fremtiden :neutral:
Jeg har et par træskæfter hvor jeg gerne vil lave en undersænket montage og et plastik skæfte med noget skruet fast udenpå :smile:

Hvilke mærker kan i anbefale og er der nogen ulemper ved systemet? :inspect:
Riffel: Rem 700 30.06
Bue: Hoyt Torrex XT
Hagl: Baikal 12/76

Brugeravatar
NSander
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 975
Tilmeldt: 23. feb 2005, 20:18
Interesser: Jagt, skydning, ww2
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 35 times
Been thanked: 151 times

Re: Quick detach rembøjler - Gode råd

Indlæg af NSander » 30. nov 2022, 08:48

Tænker du noget som Uncle Mikes rembøjler ? Det er relativt QD.

Ellers skal du have fat i noget, ala. det der sidder på en steyr scout. Der er montagen nemlig undersænket, og rembøjlerne trykkes i og drejes en halv omgang. Jeg tænker man kan købe det i løs vægt.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2633 times

Re: Quick detach rembøjler - Gode råd

Indlæg af C-X » 30. nov 2022, 10:20

QD Flush Cups, er det dem du tænker på?

Jeg har sådanne, på en enkelt skyder, hvor jeg bruger en Magpul rem, og det er godt, men ikke udelt godt og ikke Uncle Mike systemet overlegent, i ethvert henseende.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Krung
This member is
This member is
Indlæg: 2775
Tilmeldt: 10. apr 2012, 10:46
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 446 times
Been thanked: 486 times

Re: Quick detach rembøjler - Gode råd

Indlæg af Krung » 30. nov 2022, 10:44

Jeg har købt disse: https://vaabensmeden.dk/shop/tilbehoer/ ... qd-sokkel/

De er fuldstændigt magen til alle de andre, men disse kommer dog fra en anerkendt producent, så der kan reklameres.

Jeg har installeret dem i 2 skæfter, og bruger systemer i 4 rifler totalt. Det er så fedt at kunne tage riflen frem, uden at skulle stå og fægte med en rem hen over hovedet.

Jeg har købt en del rembøjler med QD i fra fjernøsten, men det burde jo være omvendt: Man købte en mass cups og 2 bøjler, men jeg har ikke fundet cups i billige udgaver.

Eneste problem er at cups'ne er cal. 50 (12,7 mm), så et 13 mm bor laver lidt store huller. Jeg borer gerne et 12 mm og forøger det så med et eller andet slibende.

Sig til hvis du finder et sted at købe mange cups. Det kan ikke være rigtigt at et tomme-rør med 3 riller skal koste så meget.
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

Besvar