Valg af slagtesæt?

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
MMC
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 123
Tilmeldt: 19. sep 2017, 22:02
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 138 times
Been thanked: 51 times

Re: Valg af slagtesæt?

Indlæg af MMC » 11. okt 2022, 16:46

Har en kenwood KMC 570008(!) fra 2015 med kødhakker. Den klarer det helt fint til vores behov og den har da hakket en del kilo vildsvin og rådyr efterhånden + lavet spegepølser.

Vores vacuumpakker er fra HWL og er købt engang de havde ‘torvedag’, altså hvor de stod i Kødbyen med gode tilbud. Tror jeg gav 400(?)kr for den, det er på ingen måde en hverken dyr eller fancy maskine, men den klaret jobbet. Den står til en udskiftning, synes den er faldet af på den, men den har lavet 100’vis af poser til dato.
Det er den her: https://www.hwl.dk/vakuumpakker-profi-c ... %20Results

Så til alm. husbehov kan næsten alt gøre det :-)

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7550
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Valg af slagtesæt?

Indlæg af Raptor357 » 11. okt 2022, 19:16

Her har vi også en kenwood maskinstation.
Kødhakkeren gør det fint, om end den måtte fikses ved voldspænding før den virkede, den blev ikke skarp nok før. Noget skulle slides i facon.
Og så fulgte der pølsehorn med til den.

Men, en gammeldags model med rugbrødsmotor, tager lettere større stykker kød, de kan ofte findes til få penge på kræmmermarkeder, genbrugsbutikker og dba/g&g annoncer
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Thors24
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 478
Tilmeldt: 17. maj 2013, 13:48
Interesser: jagt og natur
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 608 times
Been thanked: 165 times

Re: Valg af slagtesæt?

Indlæg af Thors24 » 11. okt 2022, 19:59

Find en Ballerup røremaskine på et loppemarked. De kan vist ikke slides op. Jeg har i hvert fald ikke hørt om det.
Vores kører i den 2 husholdning på 30 år, og før det ved mine forældre i vel også 30 år. De er billige på DBA og GG
Der kan stadig fås tilbehør og reservedele.
De hedder vist noget andet nu.

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7550
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Valg af slagtesæt?

Indlæg af Raptor357 » 11. okt 2022, 20:34

Thors24 skrev:
11. okt 2022, 19:59
Find en Ballerup røremaskine på et loppemarked. De kan vist ikke slides op. Jeg har i hvert fald ikke hørt om det.
Vores kører i den 2 husholdning på 30 år, og før det ved mine forældre i vel også 30 år. De er billige på DBA og GG
Der kan stadig fås tilbehør og reservedele.
De hedder vist noget andet nu.
Der er lidt i dem der bliver træt. En drivrem ved motoren, potentiometret til hastigheds reguleringen og timer/tænd sluk knappen. Men det hele kan fikses simpelt. Kødhakkeren til dem er fantastisk god. Meget bedre end de moderne kenwood sælger.
Ballerup mastermixer er det de hed.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
FrederikF
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jan 2015, 21:25
Interesser: Våben, ammunition, jagt
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 304 times
Been thanked: 616 times

Re: Valg af slagtesæt?

Indlæg af FrederikF » 12. okt 2022, 10:31

Er gået over til Kenwood.
Havde hos mine forældre en stor industrihakker i et professionelt rustfrit stål bord. Det var fedt, særligt når hundemaden skulle laves, den åd ALT (lidt som hundene).
Kenwood klarer det nu også ganske fint, det tager bare meget længere tid, når alt skal skæres i små bidder.

Grydesvamp
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 59
Tilmeldt: 27. aug 2018, 18:13
Interesser: Jagt, og alt mekanik
Geografisk sted: 9381 sulsted
Has thanked: 15 times
Been thanked: 8 times

Re: Valg af slagtesæt?

Indlæg af Grydesvamp » 12. okt 2022, 16:49

Jeg har samme kniv blot med luftskær og den er min favorit til det hele!

Den kan dog føles en anelse lang og krum (altså kniven..) :biggrin: men med lidt tilvænning så lærer man jo at bruge det værktøj man har.


Mvh Rasmus




RasKrog skrev:
10. okt 2022, 18:07
Jamen jamen, der tegner sig ligesom et billede, der er flere der peger i retning af en semifleksibel udbener kniv på 13-15 cm fra enten F. Dick eller Victorinox.
Det bliver nok denne kniv ellers må jeg op forbi den lokale slagter og høre ham ad, om ikke han har en god udbener i overskud til en overkommelig penge.

Dertil et taljetræk med tilhørende galge, a la dette sæt

Det keramiske slibestål blev købt i dag, da jeg var tæt på Ikea.

Tusind tak for alle jeres bidrag, de er alle værdsat. :bowdown:

Besvar