Har du erfaring med hjemkøb fra disse butikker?

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Brugeravatar
AalborgBK1885
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 168
Tilmeldt: 5. feb 2022, 02:23
Interesser: Skydning/Fodbold/Dyr
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 40 times
Been thanked: 20 times

Har du erfaring med hjemkøb fra disse butikker?

Indlæg af AalborgBK1885 » 11. jun 2022, 20:33

Godaften

Jeg vil lige høre, om der er nogle af jer, der har erfaringer med at købe noget hjem fra disse to butikker?

https://lokgrips.com/smith-wesson/sw22- ... ray-black/

https://www.guuungrips.com/products/g10 ... 3494173873

jeg har søgt nettet tyndt for alverdens ekstradele til forskellige skydere, og det er begrænset, medmindre man køber hjem i massive mængder fra Alibaba f.eks, men det bliver nok en tand for meget. Der er tit en masse spændende ting og tilbehør på ebay, men det er bare konstant udsolgt, eller så sender de ikke til Danmark, så det hjælper ikke ret langt. Det må jo være op til de danske forhandlere at vurdere, om de kan komme af med det, der skal købes hjem derfra, og i forhold til avancen osv. Men disse greb der, kan man som forhandler købe hjem ekstremt billigt, hvis man vil købe en stor portion hjem af dem, men så er det også meget, at skulle sælge jo, men jeg tænker da, at man kunne dele dette med andre butikker, og pludselig har man en flok forskellige greb, som man kan lave en rigtigt fornuftig avance på. Det er jo egen ønsketænkning, så jeg slipper for at købe udenlands, men måske det kunne sætte nogle tanker i gang hos nogle af de danske forhandlere, der ser med :giggle:

Det ser ud til, at de umiddelbart sender til Danmark, men har I nogle oplevelser? Hvor meget dyrere render det op i med momsen og Post Nords grådige gebyr?

Jeg har netop købt noget andet hjem fra Kina, der ikke er relateret til dette emne, hvor jeg slap for dette Post Nord gebyr og moms, da de selv indbetalte det via "IOSS", som vist er et system, de er tilmeldt, netop af denne grund og for at spare deres brugere for de smæk.

Men hvordan er det fra USA?

Priserne på de greb, som jeg gerne vil have, er jo ganske rimelige, men hvis det bliver for dyrt efter alt muligt på vejen til Danmark, så kan jeg lige så godt droppe det. Problemer er bare, at der ikke rigtigt er noget udvalg her i Danmark, ud over det "Hive greb", som allerede vil være påsat den Performance Center, som jeg har i tankerne for fremtiden, og så er der jo kun det Volquartzen Laminated Grip til hele 2.200,-, og det vil jeg ganske enkelt ikke betale, selvom det er virkelig fedt, men da den i forvejen skal have Rødpunkt, Shadow mount, Charging ring osv ekstra på, så bliver det for meget. Jeg mener heller ikke, at det greb passer på Performance Centeren, som det greb fra "lokgrips.com" i hvert fald gør. Det er virkelig et fedt greb.

Måske, der er andet herinde med samme pistol, ( https://vaabensmeden.dk/shop/haandvaabe ... ibersigte/) der finder nogle greb interessant på en af siderne, og så kunne vi slå os sammen, hvis der er nogle gebyrer osv at spare, men indtil da, så håber jeg, at nogen er lidt mere inde i reglerne, og måske har erfaringer med at købe dele hjem fra udlandet, eller måske en EU butik, som jeg har overset.

Jeg vil rigtigt gerne købe det ekstra grej/lir så billigt som muligt, hvis det kan findes ved andre forhandlere i samme kvalitet, men selve pistolen og Vortex Viper/Venom Rødpunktsigtet, det købes naturligvis ved dansk forhandler. Men Det gør jo ikke noget at holde prisen lidt nede på ekstragrejet, så man kan få den federe skyder, som man drømmer om, for ekstra grej skal der jo til. :rock:

Lækker opbevaringskasse til skyderen, rengøringssæt, olie osv - der skal ikke mangle noget, så det er bare med at købe stille og roligt hjem løbende, og finde nogle gode tilbud, når de er der.

Jeg ser frem til at høre, om I har erfaringer omkring indkøb af ekstra lir og grej til jeres våben fra udlandet, hvor der kan spares lidt, uden at gå på kompromis med kvaliteten alt for meget.

/AalborgBK
Senest rettet af AalborgBK1885 12. jun 2022, 23:18, rettet i alt 1 gang.
Wise men talk, because they have something to say.

Fools talk, because they have to say something.

SimonBJ
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 385
Tilmeldt: 14. aug 2020, 21:57
Interesser: Baneskydning, riffel og pistol
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 72 times
Been thanked: 11 times

Re: Har du erfaring med hjemkøb fra disse butikker?

Indlæg af SimonBJ » 12. jun 2022, 15:35

Jeg sidder selv med kraftige overvejelser om at købe fra LOK grips, så jeg følger lige tråden.
Min Q5 kan godt bruge et andet greb og deres Palm Swell Veloce ser ud til at adressere de mangler jeg synes de originale greb har.

Der er en tråd her der snakker om import også.
Tråden er gammel, men slår man kategorierne op på http://vita.toldskat.dk/vita.htm kan man se tolden burde være 3,2% i dag.

Afhængigt af hvor meget du køber for, er der forskellige regler.
I følge denne side er reglerne som nedenfor.
Varens værdi Hvor meget skal jeg betale
​0-1.150 kr. Du skal betale moms og importgebyr​
Over 1.150 kr.​ Du skal betale moms, eventuel told og importgebyr
Altså kan man undgå de 3,2% hvis man holder sig under 1150. Jeg ville regne med de 1150 er inkl. fragt, fordi post.dk er post.dk.
Er man heldig, så opdager post.dk aldrig at der skal betales import for pakken og man undgår alt balladen ;)

Luminous ham
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 113
Tilmeldt: 21. apr 2015, 08:57
Interesser: Purschjagt
Geografisk sted: Østsjælland
Has thanked: 29 times
Been thanked: 27 times

Re: Har du erfaring med hjemkøb fra disse butikker?

Indlæg af Luminous ham » 12. jun 2022, 16:06

AalborgBK1885 skrev:
11. jun 2022, 20:33
Hvor meget dyrere render det op i med momsen og Post Nords grådige gebyr?
Momsen er jo 25%, og det skal forhandlere osse betale. Den må du selv regne ud.

Her kan du se importgebyret hos postnord:
https://www.postnord.dk/modtag/spoergsmaal-og-svar. Det er jo ikke sikkert det er postnord, men GLS, UPS, og andre tager selvfølgelig også betaling for deres arbejde, priser kan nok findes på nettet. Jeg synes egentlig ikke det er urimelige priser i betragtning af en pakke skal håndteres individuelt og penge opkræves, men det er selvfølgelig en subjektiv vurderingm

En mulighed ved flere små pakker fra USA er denne: https://www.shopusa.com/dk/

Om man bare sådan kan få lov at importere våbendele ved jeg ikke.

Brugeravatar
AalborgBK1885
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 168
Tilmeldt: 5. feb 2022, 02:23
Interesser: Skydning/Fodbold/Dyr
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 40 times
Been thanked: 20 times

Re: Har du erfaring med hjemkøb fra disse butikker?

Indlæg af AalborgBK1885 » 12. jun 2022, 23:15

Tusind tak for jeres svar.

@ErikToft

Jeg vil prøve at kigge på den side, du har foreslået, og ellers er det bare tage chancen at købe et greb hjem. Jeg kan nu godt selv regne moms på 25% ud, men tænkte mere på, om det kom en masse andet oveni, når det kommer fra staterne :rolf: Så vidt jeg har informeret mig, så må jeg gerne købe greb hjem, uden der bliver nogle problemer med det, i forhold til loven. Det er ikke at betragte som en ulovlig våbendel, med mindre jeg har taget gevaldigt fejl i det, jeg har undersøgt mig frem til. Om det betragtes som decideret "import" af våbendele, at jeg som privatperson køber et enkelt eller 2 greb hjem, det har jeg også svært ved at se, og det har jeg ikke fundet nogen indikation på skulle være tilfældet. Ud over hvad jeg har googlet mig frem til, så har jeg også skrevet med folk, der har bedre viden end jeg, og der har jeg fået rimelig enige holdninger til, at jeg må købe alle de ting hjem til pistolen, som jeg vil, ud over selve pistolen. I hvert fald de ting, som jeg har nævnt, jeg ønsker, og det er ting som bedre/federe greb, rødpunktsigte, Shadow mount til dette, Halo Charging Ring, Sikkerhedspløk, rengøringssæt og kasse til pistolen.

Men hvis nogen har anden viden, så skriv det endelig. Min opfattelse er, at jeg må købe alt andet hjem af det, jeg har planer om, ud over selve pistolen, som kræver tilladelse til den tid. Der er vel en bagatelgrænse, og selvom vi er i Danmark med strenge regler, så har jeg ikke fundet nogen indikation på, at jeg ville komme i problemer, hvis jeg købte et eller to greb hjem fra udlandet. Jeg mener, hvor mange herinde, der har købt Kina rødpunktsigter eller andet hjem fra disse sider, er blevet sigtet for ulovlig våbenimport?
Wise men talk, because they have something to say.

Fools talk, because they have to say something.

Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2228
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 462 times
Been thanked: 352 times

Re: Har du erfaring med hjemkøb fra disse butikker?

Indlæg af Kenned » 13. jun 2022, 08:29

AalborgBK1885 skrev:
12. jun 2022, 23:15
Tusind tak for jeres svar.

@ErikToft

Jeg vil prøve at kigge på den side, du har foreslået, og ellers er det bare tage chancen at købe et greb hjem. Jeg kan nu godt selv regne moms på 25% ud, men tænkte mere på, om det kom en masse andet oveni, når det kommer fra staterne :rolf: Så vidt jeg har informeret mig, så må jeg gerne købe greb hjem, uden der bliver nogle problemer med det, i forhold til loven. Det er ikke at betragte som en ulovlig våbendel, med mindre jeg har taget gevaldigt fejl i det, jeg har undersøgt mig frem til. Om det betragtes som decideret "import" af våbendele, at jeg som privatperson køber et enkelt eller 2 greb hjem, det har jeg også svært ved at se, og det har jeg ikke fundet nogen indikation på skulle være tilfældet. Ud over hvad jeg har googlet mig frem til, så har jeg også skrevet med folk, der har bedre viden end jeg, og der har jeg fået rimelig enige holdninger til, at jeg må købe alle de ting hjem til pistolen, som jeg vil, ud over selve pistolen. I hvert fald de ting, som jeg har nævnt, jeg ønsker, og det er ting som bedre/federe greb, rødpunktsigte, Shadow mount til dette, Halo Charging Ring, Sikkerhedspløk, rengøringssæt og kasse til pistolen.

Men hvis nogen har anden viden, så skriv det endelig. Min opfattelse er, at jeg må købe alt andet hjem af det, jeg har planer om, ud over selve pistolen, som kræver tilladelse til den tid. Der er vel en bagatelgrænse, og selvom vi er i Danmark med strenge regler, så har jeg ikke fundet nogen indikation på, at jeg ville komme i problemer, hvis jeg købte et eller to greb hjem fra udlandet. Jeg mener, hvor mange herinde, der har købt Kina rødpunktsigter eller andet hjem fra disse sider, er blevet sigtet for ulovlig våbenimport?
Pas på du ikke misforstår begreberne. ENHVER indførsel af fx bare én lille skrue er import - man behøver ikke købe hjem i store mængder eller til videresalg for at der er tale om import. Når det er sagt så kræver skæfter, grebsskaller og den slags ikke importtilladelse, men det gør mange andre våbendele, så undersøg for hver type du kunne tænke dig at importere om den kræver tilladelse, da du ellers står til en plet på straffeattesten og deraf ingen våbentilladelse i normalt 3 år.

Derudover så skal du regne med moms, told og gebyr fra postnord.

Told er TYPISK nogle få %, men det varierer fra varegruppe til varegruppe. Momsen kender du, men derudover kommer postnords toldgebyr på ca 160,- for første varelinje og det halve for hver efterfølgende varelinje(hvis jeg husker rigtigt).

Sidst men ikke mindst så nægter postnord at fragte våbendele - og de har en meget løs definition af det. Du kan forvente at få pakken returneret til USA hvis der står noget som helst med "gun", "gun parts" eller lignende på den.

Hilsen Kenneth
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

Brugeravatar
AalborgBK1885
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 168
Tilmeldt: 5. feb 2022, 02:23
Interesser: Skydning/Fodbold/Dyr
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 40 times
Been thanked: 20 times

Re: Har du erfaring med hjemkøb fra disse butikker?

Indlæg af AalborgBK1885 » 13. jun 2022, 10:35

Tak for info og heads up, Kenned!

Jeg kunne dog ikke drømme om at bestille decideret dele til et våben udenlands, som jeg ikke har undersøgt til bunds inden. Jeg er meget påpasselig og pertentlig til detaljen, så jeg tjekker altid tingene inden. Så et greb tør jeg godt at bestille udefra, men skal jeg nogensinde bruge bundstykke, slagstift eller andet, så køber jeg det i Danmark.

Jeg er dog overrasket over, at Post Nord kan finde på at afvise en lovlig pakke med en sølle greb, hvis der står noget med “Gun” på pakken, men så igen - det er jo Post Nord, så der er snart ikke noget ved dem, der burde overraske længere. :wall:

Jeg prøver at skrive til forhandleren og håber, at de leverer med anden udbyder. Det må kunne lade sig gøre at få et lovligt greb hjem udefra, når nu udvalget i Danmark nærmest er ikke-eksisterende af den type, jeg ønsker mig.

Tak for dit input :smile:
Wise men talk, because they have something to say.

Fools talk, because they have to say something.

Brugeravatar
Ølgaard
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2301
Tilmeldt: 27. apr 2009, 12:52
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 378 times
Been thanked: 320 times

Re: Har du erfaring med hjemkøb fra disse butikker?

Indlæg af Ølgaard » 13. jun 2022, 11:23

AalborgBK1885 skrev:
13. jun 2022, 10:35
Tak for info og heads up, Kenned!

Jeg kunne dog ikke drømme om at bestille decideret dele til et våben udenlands, som jeg ikke har undersøgt til bunds inden. Jeg er meget påpasselig og pertentlig til detaljen, så jeg tjekker altid tingene inden. Så et greb tør jeg godt at bestille udefra, men skal jeg nogensinde bruge bundstykke, slagstift eller andet, så køber jeg det i Danmark.

Jeg er dog overrasket over, at Post Nord kan finde på at afvise en lovlig pakke med en sølle greb, hvis der står noget med “Gun” på pakken, men så igen - det er jo Post Nord, så der er snart ikke noget ved dem, der burde overraske længere. :wall:

Jeg prøver at skrive til forhandleren og håber, at de leverer med anden udbyder. Det må kunne lade sig gøre at få et lovligt greb hjem udefra, når nu udvalget i Danmark nærmest er ikke-eksisterende af den type, jeg ønsker mig.

Tak for dit input :smile:
Man tør jo ikke sende noget til Gun Brit :biggrin:

:razz: :razz:

SimonBJ
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 385
Tilmeldt: 14. aug 2020, 21:57
Interesser: Baneskydning, riffel og pistol
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 72 times
Been thanked: 11 times

Re: Har du erfaring med hjemkøb fra disse butikker?

Indlæg af SimonBJ » 13. jun 2022, 11:24

Jeg har fundet de greb jeg skal bruge ved https://xrayparts.it, så undgår man balladen med post.dk og import.
De har godt nok ikke dem du skal bruge, men de virker meget flinke og lyder til at være lige ved at ligge en ordre ved Lok Grips, så hvis du sender dem en mail kan de måske tage dem hjem for dig?

Det er da et forsøg værd :)

Brugeravatar
AalborgBK1885
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 168
Tilmeldt: 5. feb 2022, 02:23
Interesser: Skydning/Fodbold/Dyr
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 40 times
Been thanked: 20 times

Re: Har du erfaring med hjemkøb fra disse butikker?

Indlæg af AalborgBK1885 » 13. jun 2022, 11:32

Ølgaard skrev:
13. jun 2022, 11:23
AalborgBK1885 skrev:
13. jun 2022, 10:35
Tak for info og heads up, Kenned!

Jeg kunne dog ikke drømme om at bestille decideret dele til et våben udenlands, som jeg ikke har undersøgt til bunds inden. Jeg er meget påpasselig og pertentlig til detaljen, så jeg tjekker altid tingene inden. Så et greb tør jeg godt at bestille udefra, men skal jeg nogensinde bruge bundstykke, slagstift eller andet, så køber jeg det i Danmark.

Jeg er dog overrasket over, at Post Nord kan finde på at afvise en lovlig pakke med en sølle greb, hvis der står noget med “Gun” på pakken, men så igen - det er jo Post Nord, så der er snart ikke noget ved dem, der burde overraske længere. :wall:

Jeg prøver at skrive til forhandleren og håber, at de leverer med anden udbyder. Det må kunne lade sig gøre at få et lovligt greb hjem udefra, når nu udvalget i Danmark nærmest er ikke-eksisterende af den type, jeg ønsker mig.

Tak for dit input :smile:
Man tør jo ikke sende noget til Gun Brit :biggrin:

:razz: :razz:
:rolf: :rolf:
Wise men talk, because they have something to say.

Fools talk, because they have to say something.

Brugeravatar
AalborgBK1885
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 168
Tilmeldt: 5. feb 2022, 02:23
Interesser: Skydning/Fodbold/Dyr
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 40 times
Been thanked: 20 times

Re: Har du erfaring med hjemkøb fra disse butikker?

Indlæg af AalborgBK1885 » 13. jun 2022, 11:33

simonbj skrev:
13. jun 2022, 11:24
Jeg har fundet de greb jeg skal bruge ved https://xrayparts.it, så undgår man balladen med post.dk og import.
De har godt nok ikke dem du skal bruge, men de virker meget flinke og lyder til at være lige ved at ligge en ordre ved Lok Grips, så hvis du sender dem en mail kan de måske tage dem hjem for dig?

Det er da et forsøg værd :)
Fedt mand - tak for info. Jeg kigger straks deres side, og skriver til dem da! :Hug:
Wise men talk, because they have something to say.

Fools talk, because they have to say something.

Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2228
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 462 times
Been thanked: 352 times

Re: Har du erfaring med hjemkøb fra disse butikker?

Indlæg af Kenned » 13. jun 2022, 15:15

AalborgBK1885 skrev:
13. jun 2022, 11:33
simonbj skrev:
13. jun 2022, 11:24
Jeg har fundet de greb jeg skal bruge ved https://xrayparts.it, så undgår man balladen med post.dk og import.
De har godt nok ikke dem du skal bruge, men de virker meget flinke og lyder til at være lige ved at ligge en ordre ved Lok Grips, så hvis du sender dem en mail kan de måske tage dem hjem for dig?

Det er da et forsøg værd :)
Fedt mand - tak for info. Jeg kigger straks deres side, og skriver til dem da! :Hug:
Husk at det også er import når du køber indenfor EU - der kommer så bare ikke told og moms (og gebyr) på :smile:

Postnord kan stadigvæk godt finde på at sende den retur, og fx DHL fra Tyskland bliver til postnord når det kommer til DK.

Angående import af våbendele: Lad være med at afskrive muligheden - det kan være MEGET billigere at købe fra fx Tyskland end DK, og importtilladelsen er gratis.

Hilsen Kenneth
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

Brugeravatar
AalborgBK1885
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 168
Tilmeldt: 5. feb 2022, 02:23
Interesser: Skydning/Fodbold/Dyr
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 40 times
Been thanked: 20 times

Re: Har du erfaring med hjemkøb fra disse butikker?

Indlæg af AalborgBK1885 » 13. jun 2022, 15:35

Kenned skrev:
13. jun 2022, 15:15
AalborgBK1885 skrev:
13. jun 2022, 11:33
simonbj skrev:
13. jun 2022, 11:24
Jeg har fundet de greb jeg skal bruge ved https://xrayparts.it, så undgår man balladen med post.dk og import.
De har godt nok ikke dem du skal bruge, men de virker meget flinke og lyder til at være lige ved at ligge en ordre ved Lok Grips, så hvis du sender dem en mail kan de måske tage dem hjem for dig?

Det er da et forsøg værd :)
Fedt mand - tak for info. Jeg kigger straks deres side, og skriver til dem da! :Hug:
Husk at det også er import når du køber indenfor EU - der kommer så bare ikke told og moms (og gebyr) på :smile:

Postnord kan stadigvæk godt finde på at sende den retur, og fx DHL fra Tyskland bliver til postnord når det kommer til DK.

Angående import af våbendele: Lad være med at afskrive muligheden - det kan være MEGET billigere at købe fra fx Tyskland end DK, og importtilladelsen er gratis.

Hilsen Kenneth
Tak, det skal jeg nok være ops på.

Jeg sørger for at skrive med forhandlerne inden, for at høre, hvem der leverer - jeg skal ikke have noget med Post Nord - jeg er så trip, trap, træt af dem :mad:

Vedr. import af våbendele udefra, trods importtilladelsen er mulig at få og gratis, så har jeg det lidt sådan, at jeg gerne vil støtte de danske forhandlere med de "større" ting. Der, hvor jeg gerne vil søge lidt andetsteds, det er f.eks ting som sådan et specifikt greb her til en pistol. Jeg er ikke forhandler i Danmark, så jeg skal ikke blande mig i, hvordan/hvilke varer de køber hjem, og om det er på lager osv, men det jeg kan se hos de danske forhandlere, det er, at det er et af stederne, hvor jeg ser en mangel på et lidt større udvalg, og derfor må jeg jo søge andre steder. Der er "Hive greb" og så det "Volquartzen greb", de har på Våbensmeden.dk til en afsindig høj pris á 2.200,-, som jeg ikke har interesse i. Der er masser af andre fede greb at finde rundt omkring, men så skal man udenlands, og det meste ligger i USA, og få sender til Europa, og alt jeg finder på Amazon eller Ebay, det er samme problem og så er det næsten altid udsolgt. Alt andet, jeg kan finde hos de danske forhandlere, det køber jeg hjertens gerne der, og jeg har da også overvejet at skrive rundt til de danske forhandlere, for at spørge, om ikke de har interesse i at købe en større mængde fede greb hjem fra Alibaba til f.eks S&W Victory. Køber man rigtigt mange, så er de nede i under 100,-, og selv fra 24 stk, så kosteer de blot 20$, så der må være en fin avance at hente på dem, men omvendt, så skal butikkerne jo også vurdere, om de kan komme af med, og om markedet er der, og lur mig, om ikke de har tænkt og overvejet disse tanker, før en bruger/kunde fra Nordisk Våben Forum henvender sig til dem om emnet :fun:

Man kan se priser og mængder her, og man kommer da til at savle lidt over mulighederne på den side: https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 77822.html :DancingBanana:

Så det hele er en balancegang, og nu vil jeg bare have et par fede greb købt hjem, og så ser vi, om jeg kan få dem med UPS eller FedEx, så jeg undgår Post Nord.
Wise men talk, because they have something to say.

Fools talk, because they have to say something.

Brugeravatar
AalborgBK1885
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 168
Tilmeldt: 5. feb 2022, 02:23
Interesser: Skydning/Fodbold/Dyr
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 40 times
Been thanked: 20 times

Re: Har du erfaring med hjemkøb fra disse butikker?

Indlæg af AalborgBK1885 » 13. jun 2022, 15:55

Så kom jeg igennem på chatten til lokgrips.com.

Jeg spurgte, om de skrev noget på pakken om "gunparts" osv, der kunne røbe noget for Post Nord, og også om, hvem der leverede pakken, og om de endte i hænderne på Post Nord.

Jeg fik disse svar tilbage, og nu fik jeg selvfølgelig kun kopieret deres svar over, og ikke mine egne spørgsmål, men de giver vel lidt sig selv. :smile:

"Yes, we can ship to Denmark. When you enter in your address at checkout, you will get shipping prices. We ship with USPS and UPS."


"All of our grips are labeled as "Textured Accent Panels" so there is no issue for them going through customs."


"Nope, they are labeled as accent panels and don't say anything about them being gun parts."

Så jeg er helt rolig og fortrolig ved at købe et greb hjem fra "lokgrips". Måske to, hvis butikken "guuungrips", jeg lige skal have tjekket det samme med, ikke kan leve op til disse ting her. Det håber jeg, de kan, og at deres greb passer på en Performance Center, for jeg vil gerne have dette greb også, da det ser rigtig lækkert ud, og har den funktion til at hvile tomlen på.

Men nu er der da lidt at starte med at få bestilt :thumbup:
Wise men talk, because they have something to say.

Fools talk, because they have to say something.

Brugeravatar
Epae
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1330
Tilmeldt: 8. nov 2018, 20:25
Interesser: Flugt- og riffel-skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 112 times
Been thanked: 248 times

Re: Har du erfaring med hjemkøb fra disse butikker?

Indlæg af Epae » 13. jun 2022, 16:29

AalborgBK1885 skrev:
13. jun 2022, 15:55
Så kom jeg igennem på chatten til lokgrips.com.

Jeg spurgte, om de skrev noget på pakken om "gunparts" osv, der kunne røbe noget for Post Nord, og også om, hvem der leverede pakken, og om de endte i hænderne på Post Nord.

Jeg fik disse svar tilbage, og nu fik jeg selvfølgelig kun kopieret deres svar over, og ikke mine egne spørgsmål, men de giver vel lidt sig selv. :smile:

"Yes, we can ship to Denmark. When you enter in your address at checkout, you will get shipping prices. We ship with USPS and UPS."


"All of our grips are labeled as "Textured Accent Panels" so there is no issue for them going through customs."


"Nope, they are labeled as accent panels and don't say anything about them being gun parts."

Så jeg er helt rolig og fortrolig ved at købe et greb hjem fra "lokgrips". Måske to, hvis butikken "guuungrips", jeg lige skal have tjekket det samme med, ikke kan leve op til disse ting her. Det håber jeg, de kan, og at deres greb passer på en Performance Center, for jeg vil gerne have dette greb også, da det ser rigtig lækkert ud, og har den funktion til at hvile tomlen på.

Men nu er der da lidt at starte med at få bestilt :thumbup:
Hvis du vælger UPS så slipper du helt for problemet. De kommer ikke i hænderne på post Nord.
De lægger vist nok også ud for told og moms osv og så får du en faktura på det efterfølgende.
Sådan var det i hvert fald tidligere.
Browning B525 - 12/76
BRNO Special Poldi Electro - 16/70
Marlin (JM) 1895 SBL - 45-70 Govt.
Ruger Precision Rimfire - 22LR
Tikka T3X TAC A1 - .260 Remington
Ruger SFAR - .308 Win

Brugeravatar
AalborgBK1885
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 168
Tilmeldt: 5. feb 2022, 02:23
Interesser: Skydning/Fodbold/Dyr
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 40 times
Been thanked: 20 times

Re: Har du erfaring med hjemkøb fra disse butikker?

Indlæg af AalborgBK1885 » 13. jun 2022, 16:56

Epae skrev:
13. jun 2022, 16:29
AalborgBK1885 skrev:
13. jun 2022, 15:55
Så kom jeg igennem på chatten til lokgrips.com.

Jeg spurgte, om de skrev noget på pakken om "gunparts" osv, der kunne røbe noget for Post Nord, og også om, hvem der leverede pakken, og om de endte i hænderne på Post Nord.

Jeg fik disse svar tilbage, og nu fik jeg selvfølgelig kun kopieret deres svar over, og ikke mine egne spørgsmål, men de giver vel lidt sig selv. :smile:

"Yes, we can ship to Denmark. When you enter in your address at checkout, you will get shipping prices. We ship with USPS and UPS."


"All of our grips are labeled as "Textured Accent Panels" so there is no issue for them going through customs."


"Nope, they are labeled as accent panels and don't say anything about them being gun parts."

Så jeg er helt rolig og fortrolig ved at købe et greb hjem fra "lokgrips". Måske to, hvis butikken "guuungrips", jeg lige skal have tjekket det samme med, ikke kan leve op til disse ting her. Det håber jeg, de kan, og at deres greb passer på en Performance Center, for jeg vil gerne have dette greb også, da det ser rigtig lækkert ud, og har den funktion til at hvile tomlen på.

Men nu er der da lidt at starte med at få bestilt :thumbup:
Hvis du vælger UPS så slipper du helt for problemet. De kommer ikke i hænderne på post Nord.
De lægger vist nok også ud for told og moms osv og så får du en faktura på det efterfølgende.
Sådan var det i hvert fald tidligere.
Det lyder bare super og dejligt problemfrit - det kan jeg godt lide - så Post Nord ikke kan lege dommer over, hvad vi må/ikke må købe hjem af ting og sager :biggrin:
Wise men talk, because they have something to say.

Fools talk, because they have to say something.

Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is
Indlæg: 2017
Tilmeldt: 26. mar 2008, 22:07
Interesser: Ildvåben og ildvand
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 350 times
Been thanked: 653 times

Re: Har du erfaring med hjemkøb fra disse butikker?

Indlæg af Oscar123 » 13. jun 2022, 20:13

AalborgBK1885 skrev:
13. jun 2022, 16:56
Det lyder bare super og dejligt problemfrit - det kan jeg godt lide - så Post Nord ikke kan lege dommer over, hvad vi må/ikke må købe hjem af ting og sager :biggrin:
Det er Post Nords medlemskab af Universal Postal Union - UPU - som bruges som begrundelse for deres egne selvbestaltede regler.

Flere informationer om UPU kan findes her: https://www.upu.int/en/Universal-Postal-Union. På UPU’s hjemmeside finder man så listen over ”prohibited and restricted articles”, som de enkelte lande har indmeldt til UPU: https://www.upu.int/UPU/media/upu/files ... ticles.pdf
Listen over danske ”prohibited articles” starter på side 59 – og som det fremgår på side 60 er al forsendelse med postvæsenerne af våben og våbendele til Danmark mærker med "P" og dermed forbudt. Screen-dump af relevante del af siden er indsat nedenfor (kan være lidt svær at læse.. :giggle: - så tjek originalen på linket).

Det mest groteske - og der hvor man virkelig bliver harm - er når man læser hvad andre nationer tillader at sende med deres postvæsener. De fleste andre lande har våben og våbendele noteret som ”restricted” mens Danmark har de samme genstande som ”prohibited articles”.

Man kan naturligvis "tage chancen" og håbe at pakken slipper igennem – men det er noget af et sats :???: . Bliver pakken sendt med et udenlandsk postvæsen vil den efterfølgende blive modtaget her i kongeriget af PostNord. PostNord har en aftale med Skat om at de sørger for evt. toldbehandling på vegne af Skat - og derved ser de jo alt... Derudover gennemfører PostNord generel indførselskontrol på vegne af Skat og gennemlyser forsendelserne. Man kan trygt regne med, at alle postforsendelser fra lande udenfor EU bliver gennemlyst – mens interne postforsendelser fra EU kun bliver det stikprøvevis. Opdager PostNord i fm. deres kontroller noget, der blot ligner våben eller våbendele ryger det prompte retur til afsender - og det uden at notificere modtager :evil: . Det er derfor, at man altid skal undgå, at sådanne forsendelser sendes med de udenlandske postvæsener. Sørg for i stedet at bruge en af de mange private transportører som FedEx, TNT, UPS, GLS og lign (men ikke DLS, da de arbejder sammen med PostNord). Disse selskaber sørger også for fortoldning af forsendelsen (hvis den kommer fra lande udenfor EU) uden at involvere PostNord.

Held og lykke.. :blink:

:razz:
Oscar123
.
UPU Denmark - Arms.jpg
On scene - but unseen

Brugeravatar
AalborgBK1885
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 168
Tilmeldt: 5. feb 2022, 02:23
Interesser: Skydning/Fodbold/Dyr
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 40 times
Been thanked: 20 times

Re: Har du erfaring med hjemkøb fra disse butikker?

Indlæg af AalborgBK1885 » 13. jun 2022, 20:29

Oscar123 skrev:
13. jun 2022, 20:13
AalborgBK1885 skrev:
13. jun 2022, 16:56
Det lyder bare super og dejligt problemfrit - det kan jeg godt lide - så Post Nord ikke kan lege dommer over, hvad vi må/ikke må købe hjem af ting og sager :biggrin:
Det er Post Nords medlemskab af Universal Postal Union - UPU - som bruges som begrundelse for deres egne selvbestaltede regler.

Flere informationer om UPU kan findes her: https://www.upu.int/en/Universal-Postal-Union. På UPU’s hjemmeside finder man så listen over ”prohibited and restricted articles”, som de enkelte lande har indmeldt til UPU: https://www.upu.int/UPU/media/upu/files ... ticles.pdf
Listen over danske ”prohibited articles” starter på side 59 – og som det fremgår på side 60 er al forsendelse med postvæsenerne af våben og våbendele til Danmark mærker med "P" og dermed forbudt. Screen-dump af relevante del af siden er indsat nedenfor (kan være lidt svær at læse.. :giggle: - så tjek originalen på linket).

Det mest groteske - og der hvor man virkelig bliver harm - er når man læser hvad andre nationer tillader at sende med deres postvæsener. De fleste andre lande har våben og våbendele noteret som ”restricted” mens Danmark har de samme genstande som ”prohibited articles”.

Man kan naturligvis "tage chancen" og håbe at pakken slipper igennem – men det er noget af et sats :???: . Bliver pakken sendt med et udenlandsk postvæsen vil den efterfølgende blive modtaget her i kongeriget af PostNord. PostNord har en aftale med Skat om at de sørger for evt. toldbehandling på vegne af Skat - og derved ser de jo alt... Derudover gennemfører PostNord generel indførselskontrol på vegne af Skat og gennemlyser forsendelserne. Man kan trygt regne med, at alle postforsendelser fra lande udenfor EU bliver gennemlyst – mens interne postforsendelser fra EU kun bliver det stikprøvevis. Opdager PostNord i fm. deres kontroller noget, der blot ligner våben eller våbendele ryger det prompte retur til afsender - og det uden at notificere modtager :evil: . Det er derfor, at man altid skal undgå, at sådanne forsendelser sendes med de udenlandske postvæsener. Sørg for i stedet at bruge en af de mange private transportører som FedEx, TNT, UPS, GLS og lign (men ikke DLS, da de arbejder sammen med PostNord). Disse selskaber sørger også for fortoldning af forsendelsen (hvis den kommer fra lande udenfor EU) uden at involvere PostNord.

Held og lykke.. :blink:

:razz:
Oscar123
.
UPU Denmark - Arms.jpg

Som altid et velargumenteret og informativt indlæg fra dig med detaljer ud over det sædvanlige. :10:

Jeg takker mange gange, og sørger for at få sendt med de private selskaber, så det ikke ryger forbi Post Nord, og det var også den lovning, jeg fik fra det firma, jeg vil købe fra, og har forhørt mig hos. :thumbup:

Tak igen og god aften ( og måske landskamp?) :rock:
Wise men talk, because they have something to say.

Fools talk, because they have to say something.

Brugeravatar
ZeroCool
Newbie
Newbie
Indlæg: 3
Tilmeldt: 3. sep 2021, 07:59
Interesser: Guns. Lots of guns.
Geografisk sted: Lolland
Has thanked: 2 times

Re: Har du erfaring med hjemkøb fra disse butikker?

Indlæg af ZeroCool » 20. jun 2022, 10:28

Hej, jeg ved godt at jeg er lidt sent til tråden, men jeg har købt fra LOK grips.

Jeg købte greb + mag reslease til min Shadow 2, og det rendte op i $101.96 inkl. fragt.
Den daværende kurs omregnede det til 629,17 kr. og efterfølgende var der opkrævning fra PostNord på 276,00 kr.

Så det kostede mig i alt 905,17 kr.
Ordret d. 10. maj 2021 og leveret i DK d. 2. juni 2021.

God kommunikation fra LOK grips undervejs - jeg kan kun anbefale dem.
/ZeroCool

I do love my gadgets!

Ruger Precision Rimfire .22 LR
CZ 75 SP-01 Shadow 2 9 mm.
Browning Buck Mark Countour .22 LR
S&W 686 Plus PC 5" .38 spl/.357 mag
Browning B525 Game 12/76
Coming soon: .308 Win

Brugeravatar
AalborgBK1885
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 168
Tilmeldt: 5. feb 2022, 02:23
Interesser: Skydning/Fodbold/Dyr
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 40 times
Been thanked: 20 times

Re: Har du erfaring med hjemkøb fra disse butikker?

Indlæg af AalborgBK1885 » 8. jul 2022, 13:41

Jeg vil da lige komme med en update på denne tråd, jeg selv lavede. Det kan være relevant for fremtidige brugere, der har samme spørgsmål og måske søger på det.

Jeg har for nogle dage siden forsøgt med første bestilling. Jeg valgte lige at starte ud med at købe hos den billigste "gray-black" greb - nemlig her: (DEt grå https://www.guuungrips.com/collections/ ... 3494239409

Jeg havde chattet med supporten til den anden butik, der er lidt dyrere, nemlig: https://lokgrips.com/smith-wesson/sw22- ... own-black/, og de bekræftede, at de sendte med UPS, og INTET skrev om "våbendele" på pakken, så der skulle være dobbeltdækning i sikkerhed der, selv hvis det skulle ende i Post Nords hænder på en eller anden måde alligevel, trods de sender med UPS, som skulle levere direkte selv.

Den anden butik svarede nogenlunde det samme, og beroligede mig med, at der heller ikke var nogle problemer, men jeg har nu alligevel fået følgende info om, efter de har bekræftet ordrene, som endte i sølle $52.94 ( 395dkr) for greb inkl. levering. Det er jo pænt billigt, og ca. 20$ billigere end første forhandler, så derfor startede jeg lige her. Men infoen jeg har fået, er en bekræftelse, der siger følgende:

"Your order is confirmed

We’ve accepted your order, and we’re getting it ready. Come back to this page for updates on your shipment status.

China Post tracking number:

LVXXXXXXXXXCN"


Se, så er det jo, at mine alarmklokker straks ringer. Jeg troede bestemt, at de selv fik/havde disse hjem på lager - naturligvis fra kinasider, da jeg har fundet disse greb på Alibaba f.eks, hvor de praktisk talt koster under 100dkr, hvis man køber rigeligt hjem af dem. Men når de sender mig et tracking nr fra Kina, så får de dem måske sendt direkte derfra, og derefter videre til henviste kunder, og så begynder jeg naturligvis at frygte, at jeg nu ender med nogle ekstra regninger. De har ikke taget "VAT", kan jeg se på ordrene, så det kommer der nok på, hvis en Kina pakke kommer med varen, og derefter tager Post Nord så ved med deres gebyr. Og står der det mindste med "gun-parts" på pakken, eller en gennemlysning viser, at at de kan se, at det er greb til en pistol, så ryger den vel også retur.

Jeg har skrevet til dem, og forhørt om, hvorfor der står et Kina tracking nr, når jeg var informeret om, at de selv skal sendte den direkte fra deres butik og med UPS, og jeg håber da, at dette bliver end-resultatet, og det Kina tracking måske er, så man kan følge, hvordan/hvornår de selv får pakken hjem, men jeg tvivler.

I så fald, så var det da godt, jeg startede med at bestille det billigste sted, selvom det virker til at være det fedeste greb, da jeg godt kan lide farven og den thumb rest på vestre side af grebet.

Anyway, jeg holder jer opdateret i forhold til, om jeg får det, og hvad ekstraregningen bliver. Jeg æder gerne et par hundrede, da jeg indtil videre kun har givet de 400,-. Så en 600,- ville være acceptabelt, da det også ville koste lignende i Danmark.

Senere bestiller jeg grebet fra lokgrips, og der informerer jeg også herinde omforløbet og poster billeder, når bestillingen forhåbentlig lander hos mig.

Jeg tænker, det er rart for alle interesseret og også for fremtiden, at der er noget afsluttende i tråden, hvor folk kan se, hvad de kan gå ud fra og regne med fra disse butikker. Kan vi for dælen da bare få dem til at stå ved, at de sender fra egne lande med UPS, og ikke skriver noget om "gun-parts" på de pakker, så skal det nok gå. Det er ganske enkelt forargende, at Post Nord kan få lov at diktere loven selv på et område, som de ingen magt i bund og grund har i.

Det er altså virkelig seriøst fede greb til lige netop netop den type pistol, som jeg ønsker mig, men der er jo et kæmpe udvalg ellers til mange andre pistoler, og det er langt større, end de danske forhandlere kan have på lager, og det er forståeligt. Der er jo så mange forskellige typer og farvekombinationer, mønstre osv, så det er klart, at danske forhandlere ikke bare kan købe sindssygt store mængder hjem af disse, da de ikke skal brænde inde med dem jo. Selvom der nok uden tvivl er et nogenlunde marked for, så er det vel stadigvæk at betragte som "niche" varer, og derfor kan forhandlerne i Danmark naturligvis ikke "låse" store dele af deres varelager ved at have flere hundrede forskellige greb til diverse pistoler liggende.

Drømmen ville være, at der var marked for, at nogle lavede en specialiseret butik, der fokuserede på store udvalg af greb og andet specielt grej og lir til alverdens våben, men det er jo ønsketænkning, og noget jeg intet aner om, i forhold til, hvor god/dårlig en forretning det ville være. Især i denne tid, ville det nok være selvmord, da vi har andre udfordringer i miljøet omkring forlængelser og udstedelser af diverse tilladelser til forskellige våben. Så er der næppe meget gang i salget rundt omkring - tvært i mod, har jeg kunne forstå, desværre.

Vi håber på bedre tider, og jeg skal nok lige informere om, når jeg får mine greb hjem - forhåbentligt - og poste billeder og endelige priser på dem :rock:
Wise men talk, because they have something to say.

Fools talk, because they have to say something.

SimonBJ
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 385
Tilmeldt: 14. aug 2020, 21:57
Interesser: Baneskydning, riffel og pistol
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 72 times
Been thanked: 11 times

Re: Har du erfaring med hjemkøb fra disse butikker?

Indlæg af SimonBJ » 8. jul 2022, 15:45

Så kan jeg da også lige komme med en update. Jeg har fået mine greb fra xrayparts, der var ingen problemer med post.dk og der stod intet på pakken om våbendele.
Jeg bestilte Palm Swell Veloce til min Q5 og de er simpelthen fantastiske. Meget bedre end dem der standard var på min Black Ribbon.

Ville smide et billede op af den med grebene på, men jeg har simpelthen været så glad for at skyde med den, at jeg ikke har fået et billede :blink:

Brugeravatar
Ølgaard
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2301
Tilmeldt: 27. apr 2009, 12:52
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 378 times
Been thanked: 320 times

Re: Har du erfaring med hjemkøb fra disse butikker?

Indlæg af Ølgaard » 9. jul 2022, 07:05

Jeg købte dette sæt hos KLINSKY i Tjekkiet, og i top kvali og det kom på 5 dage, utroligt når man tænker på at en pakke fra Søborg til Holbæk tager 15 dage :biggrin:

:razz: :razz:
Vedhæftede filer
10310_2.png
10310_2.png (41.4 KiB) Vist 2723 gange

Brugeravatar
AalborgBK1885
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 168
Tilmeldt: 5. feb 2022, 02:23
Interesser: Skydning/Fodbold/Dyr
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 40 times
Been thanked: 20 times

Re: Har du erfaring med hjemkøb fra disse butikker?

Indlæg af AalborgBK1885 » 10. jul 2022, 18:20

simonbj skrev:
8. jul 2022, 15:45
Så kan jeg da også lige komme med en update. Jeg har fået mine greb fra xrayparts, der var ingen problemer med post.dk og der stod intet på pakken om våbendele.
Jeg bestilte Palm Swell Veloce til min Q5 og de er simpelthen fantastiske. Meget bedre end dem der standard var på min Black Ribbon.

Ville smide et billede op af den med grebene på, men jeg har simpelthen været så glad for at skyde med den, at jeg ikke har fået et billede :blink:
Det var godt at høre, at du fik dine ting. Det er altid rart, at noget langvejs fra kommer frem, og man undgår Post Nords "lange fingre" engang i mellem. Jeg tjekkede lige siden, men kunne ikke finde noget interessant til det, jeg søger, men der var da mange andre fede ting, som andre kan få glæde af :smile:

Tillykke med dem og må du få stor glæde af dem i lang tid - det lyder til, at du allerede har det :thumbup:
Wise men talk, because they have something to say.

Fools talk, because they have to say something.

Brugeravatar
AalborgBK1885
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 168
Tilmeldt: 5. feb 2022, 02:23
Interesser: Skydning/Fodbold/Dyr
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 40 times
Been thanked: 20 times

Re: Har du erfaring med hjemkøb fra disse butikker?

Indlæg af AalborgBK1885 » 10. jul 2022, 18:24

Ølgaard skrev:
9. jul 2022, 07:05
Jeg købte dette sæt hos KLINSKY i Tjekkiet, og i top kvali og det kom på 5 dage, utroligt når man tænker på at en pakke fra Søborg til Holbæk tager 15 dage :biggrin:

:razz: :razz:
De er fede, men hvad pistol er de til? Jeg kiggede lige på siden, og den er noget rodet, synes jeg. Det er den rette, jeg er inde på ikke: http://www.klinsky.cz/ ?

Men tillykke med dem - de er fede og 15 dage er ganske fornuftig ventetid :smile:
Wise men talk, because they have something to say.

Fools talk, because they have to say something.

Brugeravatar
AalborgBK1885
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 168
Tilmeldt: 5. feb 2022, 02:23
Interesser: Skydning/Fodbold/Dyr
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 40 times
Been thanked: 20 times

Re: Har du erfaring med hjemkøb fra disse butikker?

Indlæg af AalborgBK1885 » 10. jul 2022, 18:53

Jeg har en ny update vedr. det greb jeg bestilte fra https://www.guuungrips.com/. Jeg fik endelig svar på chatten, da jeg oprettede en sag via Paypal. Derfor betaler jeg i øvrigt altid via den kanal, for så går det nemmere, når der er tvivl og problemer. Straks fik jeg svar i chatten af en kvinde, der åbenbart var den eneste i den shop. Grunden til, det var blevet sendt fra Kina var, at det ikke skulle sendes i USA, og dermed udenlands. Jeg forklarede hende problemet i dette med Post Nord og det, at de ikke vil videresende noget, der har med "våben" at gøre, samt momsen og deres afsindige håndteringsgebyr, og det var hun forstående overfor. Hun fortalte, at hun selv havde angivet pakkens værdi til sølle $5, så momsen ville blive ubetydeligt. Indholdet var også beskrevet som noget med plastikdele til et eller andet langt fra våben, så hun havde alligevel erfaring med det og styr på dette. Hun beklagede, at fordi det ikke kom med UPS, som først lovet, så ville jeg nok ende med Post Nords håndteringsgebyr, men i dette tilfælde, så ville hun refundere det halve af det, og det accepterede jeg. Det er ganske rimeligt og fair, og hun var meget flink og beklagede meget, så det var fint. Hun sagde, at til en anden gang, hvis jeg skulle købe noget, så skulle jeg bare sende hende en mail på deres mail adresse, omkring at man er udenlands fra, og så ville hun sørge for, at det blev sendt med UPS og ikke fra Kina - så ved I andre det, hvis I ønsker at købe noget derfra :smile:

Nu har jeg så netop her til aften bestilt en mere greb fra USA. Dette fra butikken: https://lokgrips.com/ og det drejer sig om dette greb her: https://lokgrips.com/smith-wesson/sw22- ... own-black/ Det er også i det der "G10" materiale, som det første greb var. Dette skulle med sikkerhed blive leveret med UPS og komme direkte med dem - det har jeg dobbelttjekket og tidligere pastet chats herinde, der lover :smile: Prisen for greb er: $65 og leveringen er på $16, så $81 som ender i 622,- gode danske kroner.

Så, hvis alt går vel, så ender jeg med to lækre greb til en samlet pris inkl. levering på lige knap og knap 1.000,- og det synes jeg, er ganske rimeligt. Ud over et "hive grip" til 600,- og så et afsindigt dyrt Volquartzen grip til 2.200,-, så er der faktisk ikke andre alternativer af greb til den pistol i de danske butikker, som jeg har gennemgået, og det er da en skam, men der er jo nok ikke marked for det, desværre :cry: Kinasiden Alibaba har masser af dem, men der skal også købes temmelig mange hjem, da de har et minimums køb, men der er så også gode penge at spare/tjene, hvis bare et par butikker i Danmark f.eks slog sig sammen om et indkøb, så snakker vi pludselig ganske fornuftige avancer på disse greb, hvis man går ud fra en pris på måske 500-700kr her i Danmark. Men hvad ved jeg - jeg gætter bare, men tænker ikke, at prisen er komplet skævt sat, når et "Hive greb" f.eks kan koste 600kr i Danmark. Jeg tænker også, at de greb fra USA, kommer fra Alibaba, da de er afbilledet præcist identisk og har samme beskrivelse og navn.

Her er priserne lige hurtigt fra siden og linket: https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 7746BZNi4o

32 - 499 pairs
$18.90

500 - 999 pairs
$12.90

1000 - 2999 pairs
$11.90

>= 3000 pairs
$8.90

Jeg må hellere lige gøre det helt klart, at jeg ikke brokker mig, og har ondt bagi over, at butikkerne her i Danmark ikke har større udvalg på noget, som jeg lige er interesseret i. Det er absolut helt op til butikkerne selv :biggrin: Men det er jo ikke sikkert, at de faktisk er klar over, at muligheden er der med lige disse greb, og så er der altså en rigtig god fortjeneste at hente på dem, hvis man f.eks gik sammen med andre, eller blot selv køber 500-999 stk hjem i nogle forskellige farveudvalg.
Wise men talk, because they have something to say.

Fools talk, because they have to say something.

Brugeravatar
Ølgaard
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2301
Tilmeldt: 27. apr 2009, 12:52
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 378 times
Been thanked: 320 times

Re: Har du erfaring med hjemkøb fra disse butikker?

Indlæg af Ølgaard » 11. jul 2022, 08:33

AalborgBK1885 skrev:
10. jul 2022, 18:24
Ølgaard skrev:
9. jul 2022, 07:05
Jeg købte dette sæt hos KLINSKY i Tjekkiet, og i top kvali og det kom på 5 dage, utroligt når man tænker på at en pakke fra Søborg til Holbæk tager 15 dage :biggrin:

:razz: :razz:
De er fede, men hvad pistol er de til? Jeg kiggede lige på siden, og den er noget rodet, synes jeg. Det er den rette, jeg er inde på ikke: http://www.klinsky.cz/ ?

Men tillykke med dem - de er fede og 15 dage er ganske fornuftig ventetid :smile:
High Standard Citation, og det tog kun 5 dage fra Tjekkiet :biggrin:

:razz: :razz:

Besvar