Julegaven 2021, hvilket grej mangler jeg/I?

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Brugeravatar
NWF
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 662
Tilmeldt: 13. nov 2016, 22:00
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 410 times
Been thanked: 203 times

Re: Julegaven 2021, hvilket grej mangler jeg/I?

Indlæg af NWF » 25. nov 2021, 23:25

Epae skrev:
25. nov 2021, 20:05

Spot on! Har forsøgt at få familien til at vi skipper julegaverne og fokuserer på maden og hyggen i stedet men jeg er åbenbart ret alene her mht det standpunkt.
Jeg gik helt koldt i julen for mange år siden og var ved at brække mig over pakkeræset, uopfindsomme gaver så som 3 par sokker, og at folk generelt var så stresset samtidig med at de skulle forgive at alt var så godt og skønt.

Så jeg tog beslutningen om kun at købe gaver til de børn som jeg har omkring mig, og ellers giver jeg til velgørenhed istedet og be'r om at folk donere til noget godt istedet for at give mig noget(og helst til organisationer hvor pengene ikke forsvinder i administration). Og jeg deltager kun den 24. og 25., og så er julen over for mig. Min familie var godt nok noget fortørnet over dette i starten, men har accepteret det med årerne - dog må jeg acceptere at modtage 1 gave fra min forældre hvert år, så giver dem et beskedent ønske til ca 200 kr hvert år(og har ønskede slagterkniven i år - men det benefitter de jo selv af som modtager af kød :smile: )
Deer don’t have a favorite cartridge; they hate them all equally.

Brugeravatar
Depecheyawl
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 608
Tilmeldt: 17. jul 2011, 09:14
Interesser: jagt of ting der siger "Bang."
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 130 times
Been thanked: 160 times

Re: Julegaven 2021, hvilket grej mangler jeg/I?

Indlæg af Depecheyawl » 26. nov 2021, 14:17

Godt jeg ikke er med i det voksne gave-ræs.
Jeg synes der er noget direkte ucharmerende over midaldrende voksne, som intet mangler, sidder og bytter ligegyldige gaver med hindanden fordi de skal.
De sidste 10år har vi kun givet gaver til børnene…og det er fantastisk.
Det er børnenes fest for os, og det føles helt rigtigt.

Sila0079
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 625
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:18
Interesser: Skydning, jagt og genladning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 187 times
Been thanked: 140 times

Re: Julegaven 2021, hvilket grej mangler jeg/I?

Indlæg af Sila0079 » 26. nov 2021, 15:00

De bedste gaver får jeg af mig selv. Og jeg er heldigvis en glad giver, så jeg bliver begavet det meste af året :D Lige nu er jeg interesseret i en rygsæk at skyde fra. Sådan en hvor der er en rille i midten, til at bære riflen i, og til at støtte den i ved skudafgivelse i liggende uden bipod.
Sådan har jeg 2 jagtrifler jeg agter at anvende.
Overvejer at fylde rygsækken med perler, leca sten eller flamingo granulat, så den er let men formbar.

Nogen der har et godt bud på en sådan rygsæk? Den behøver ikke rykke lommeskindet helt i stykker..
"During times of universal decent, telling the truth becomes a revolutionary act"
George Orwell

"A harmless man is not a good man. A good man is a very, very dangerous man who has it under voluntary control."
Jordan Peterson

Brugeravatar
Epae
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1330
Tilmeldt: 8. nov 2018, 20:25
Interesser: Flugt- og riffel-skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 112 times
Been thanked: 248 times

Re: Julegaven 2021, hvilket grej mangler jeg/I?

Indlæg af Epae » 26. nov 2021, 15:07

Sila0079 skrev:
26. nov 2021, 15:00
De bedste gaver får jeg af mig selv. Og jeg er heldigvis en glad giver, så jeg bliver begavet det meste af året :D Lige nu er jeg interesseret i en rygsæk at skyde fra. Sådan en hvor der er en rille i midten, til at bære riflen i, og til at støtte den i ved skudafgivelse i liggende uden bipod.
Sådan har jeg 2 jagtrifler jeg agter at anvende.
Overvejer at fylde rygsækken med perler, leca sten eller flamingo granulat, så den er let men formbar.

Nogen der har et godt bud på en sådan rygsæk? Den behøver ikke rykke lommeskindet helt i stykker..
Jeg har en Vorn Lynx. den er jeg glad for.
Browning B525 - 12/76
BRNO Special Poldi Electro - 16/70
Marlin (JM) 1895 SBL - 45-70 Govt.
Ruger Precision Rimfire - 22LR
Tikka T3X TAC A1 - .260 Remington
Ruger SFAR - .308 Win

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 726
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 103 times
Been thanked: 562 times

Re: Julegaven 2021, hvilket grej mangler jeg/I?

Indlæg af Werecat » 27. nov 2021, 20:59

Jeg har lige bestilt en work sharp ken onion knivsliber med blade grinder add on på lamnia black friday tilbud.

Hvis man er lidt til knive kan man jo ønske sig sådan en. :axe
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

Besvar