Hvor ,,løst” skal HEXALOCK svingarmene gå?!?

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Besvar
KKA
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 22. mar 2011, 20:16
Interesser: støverjagt
Geografisk sted: jylland
Has thanked: 158 times
Been thanked: 228 times

Hvor ,,løst” skal HEXALOCK svingarmene gå?!?

Indlæg af KKA » 31. okt 2021, 04:01

Min viv har købt en Sauer Artemis med Hexalockmontage(Zeiss HT 2,5-10x50) i 308W.
Alt nyt fra forretning og monteret af stedets våbensmed og ligeledes indskudt på forretnings tilhørende bane.
Riflen er sart - den tager ikke alle patroner, eg Norma laska og Partizan købt på skydebanen( de går fint i min R8!)
Ergo har vi brændt 3 kasser fabriksammu mrkt RWS Evolution af i et forgæves forsøg på at riflen indskudt in natura!
Ikke lykkedes og nu kommer spørgsmålet:
Kan det være Hexalockmontagens SVINGARME, der spænder for LIDT( de kan nærmest knipses på)
Har forgæves forsøgt at spænde dem; men jeg tror at de støder mod kikkertrøret?
SKAL det være således( en gren kan jo løsne kikkertmontsgen under bevægelsesjagt, hvis den fanger svingarmen), eller skrotte hexalock og i stedet svingmontage eller lign?

KKA
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 22. mar 2011, 20:16
Interesser: støverjagt
Geografisk sted: jylland
Has thanked: 158 times
Been thanked: 228 times

Re: Hvor ,,løst” skal HEXALOCK svingarmene gå?!?

Indlæg af KKA » 31. okt 2021, 07:23

Fandt en løsning - under afventning af dét nordlys, der ikke kom her - idet jeg lagde lidt foldet staniol ned i ,,hunstykket/ skålens bund, så der skulle drejes lidt hårdere med svingarmen. Til gengæld låser den!
Er det en okay løsning her og nu?

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 651 times
Been thanked: 661 times

Re: Hvor ,,løst” skal HEXALOCK svingarmene gå?!?

Indlæg af BentxBetjent » 31. okt 2021, 08:00

KKA skrev:
31. okt 2021, 07:23
Fandt en løsning - under afventning af dét nordlys, der ikke kom her - idet jeg lagde lidt foldet staniol ned i ,,hunstykket/ skålens bund, så der skulle drejes lidt hårdere med svingarmen. Til gengæld låser den!
Er det en okay løsning her og nu?
Staniol/alufolie deformeres ved tryk/slag. Det er kun en midlertidig løsning men kan bruges til at tjekke om fastspændingen var problemet ift. indskydning.
Afsted til sælgeren..
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

Besvar