Tracking test af kikkerter. Artikel fra Snipers Hide

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Besvar
Brugeravatar
Bemoni1
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 903
Tilmeldt: 2. jul 2008, 00:53
Interesser: Pistolskydning og Longrange
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 249 times
Been thanked: 216 times

Tracking test af kikkerter. Artikel fra Snipers Hide

Indlæg af Bemoni1 » 6. dec 2020, 21:39

Faldt over denne artikel fra Snipers Hide, hvor de har lavet tracking test ( kontrol af klik-værdier, på dansk ), på de kikkerter, som deres kursister havde med på banen.
Der et par overraskelser, gode som dårlige, men artiklen kommer også med nogle andre overvejelser, som mange bør tænke nærmere over, blandt andet er der mange af deres kursister, som stiller op med optik, som ikke er rettet korrekt op.

Det er ikke helt tilfældigt, at Tracking test, er noget af det, som blandt andre Cold Bore Range tilbyder, for hvis ikke man kender sine sande klikværdier, så er Long Range og Extended Long Range, lige pludseligt meget mere svær, end det er i forvejen.

https://www.snipershide.com/precision-r ... ults-2020/
Nothing is so permanent as a temporary government program.
Milton Friedman on government regulations.

Sila0079
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 625
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:18
Interesser: Skydning, jagt og genladning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 187 times
Been thanked: 140 times

Re: Tracking test af kikkerter. Artikel fra Snipers Hide

Indlæg af Sila0079 » 6. dec 2020, 23:27

Jer er ret sikker på at der allerede er oprettet en tråd, netop om den artikel? Jeg har ihvertfald læst den før, efter der blev linket til den her inde. Men absolut ingen skam at bringe det til folks opmærksomhed igen..
"During times of universal decent, telling the truth becomes a revolutionary act"
George Orwell

"A harmless man is not a good man. A good man is a very, very dangerous man who has it under voluntary control."
Jordan Peterson

KKA
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1065
Tilmeldt: 22. mar 2011, 20:16
Interesser: støverjagt
Geografisk sted: jylland
Has thanked: 158 times
Been thanked: 228 times

Re: Tracking test af kikkerter. Artikel fra Snipers Hide

Indlæg af KKA » 7. dec 2020, 06:46

Bemoni1 skrev:
6. dec 2020, 21:39
Faldt over denne artikel fra Snipers Hide, hvor de har lavet tracking test ( kontrol af klik-værdier, på dansk ), på de kikkerter, som deres kursister havde med på banen.
Der et par overraskelser, gode som dårlige, men artiklen kommer også med nogle andre overvejelser, som mange bør tænke nærmere over, blandt andet er der mange af deres kursister, som stiller op med optik, som ikke er rettet korrekt op.

Det er ikke helt tilfældigt, at Tracking test, er noget af det, som blandt andre Cold Bore Range tilbyder, for hvis ikke man kender sine sande klikværdier, så er Long Range og Extended Long Range, lige pludseligt meget mere svær, end det er i forvejen.

https://www.snipershide.com/precision-r ... ults-2020/
De store premiummærker, pånær Kahles, er åbenbart ikke repræsenteret i testen....

Sixpack
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 172
Tilmeldt: 31. mar 2016, 20:16
Interesser: Alt der kan skyde
Geografisk sted: Hovedstadsområdet
Has thanked: 30 times
Been thanked: 52 times

Re: Tracking test af kikkerter. Artikel fra Snipers Hide

Indlæg af Sixpack » 7. dec 2020, 06:54

KKA skrev:
7. dec 2020, 06:46
De store premiummærker, pånær Kahles, er åbenbart ikke repræsenteret i testen....
Jeg syntes da de er ret godt repræsenteret... Schmidt & Bender, Nightforce, Steiner, Zero Comp, Tangent Theta... Nogle vil sikkert også sige Leupold (ihverfald mk V’en) - jeg kan ikke umiddelbart se hvad der lige mangler? Måske en Hensoldt

Brugeravatar
Bemoni1
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 903
Tilmeldt: 2. jul 2008, 00:53
Interesser: Pistolskydning og Longrange
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 249 times
Been thanked: 216 times

Re: Tracking test af kikkerter. Artikel fra Snipers Hide

Indlæg af Bemoni1 » 7. dec 2020, 16:29

Sixpack skrev:
7. dec 2020, 06:54
KKA skrev:
7. dec 2020, 06:46
De store premiummærker, pånær Kahles, er åbenbart ikke repræsenteret i testen....
Jeg syntes da de er ret godt repræsenteret... Schmidt & Bender, Nightforce, Steiner, Zero Comp, Tangent Theta... Nogle vil sikkert også sige Leupold (ihverfald mk V’en) - jeg kan ikke umiddelbart se hvad der lige mangler? Måske en Hensoldt
Nu er det jo de kikkerter, som deres kursister har medbragt og kan måske derfor betegnes " most common used scopes" og en del af modellerne, er heller ikke de senest ankomne på markedet.

Men, det er faktisk ret lærerigt, at se listen igennem, Bushnell er for eksempel et ret godt køb i mellemklassen, men deres DMR serie er ikke så udbredt her i Europa, hvilket er lidt ærgerlig ( har selv haft en Gen 1 )og deres glas er i høj kvalitet.
Nothing is so permanent as a temporary government program.
Milton Friedman on government regulations.

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4993
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 496 times
Been thanked: 1149 times

Re: Tracking test af kikkerter. Artikel fra Snipers Hide

Indlæg af Lassescout » 10. dec 2020, 08:41

Kahles er godt nok imponerende. De ligger klippestabilt på 100 % hver gang. S&B PMII som er min foretrukne ligger også pænt, men ikke helt så konsistent som Kahles. Jeg gad godt vide lidt mere om hvad der er testens sensitivitet og specificitet.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Besvar