Erfaringer med “b4hunt” -skydesimuleringsgrej?

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Besvar
Brugeravatar
FrederikF
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jan 2015, 21:25
Interesser: Våben, ammunition, jagt
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 305 times
Been thanked: 618 times

Erfaringer med “b4hunt” -skydesimuleringsgrej?

Indlæg af FrederikF » 27. sep 2020, 21:12

Jeg kommer alt for sjældent på skydebanen (små børn og alt for meget arbejde). Når jeg endelig kommer på banen så er det altid riflen der vinder. Men det er haglgeværet beg skal have trænet mere med - jeg er rusten og har aldrig været god.
Så var det jeg faldt over en mini skydebane til kælderen fra “b4hunt” h or man tilsyneladende kan skyde noget “softball” af i haglgeværet, således at 4 meters stand tilsvarer 24 meter med alm. jernhagl.
Men inden mit MÅ HA gen sender mig i uføre, så vil jeg høre om der er erfaring med dette grej?
Er det træning der kan noget?
Mvh Frederik

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7561
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 905 times

Re: Erfaringer med “b4hunt” -skydesimuleringsgrej?

Indlæg af Raptor357 » 27. sep 2020, 21:43

Det er airsoft, så det er ikke det mest præcise, ideen er god og plastkuglerne er mere harmløse end et hagl. men sådanne en kugle kan godt nappe et øje, der er en grund til sikkerheds brillerne.
Piben/løbet er kun selve patronen man indsætter, so om den rammer samme sted som kerneskuddet fra en rigtig patron kan man kun gætte på.
Det er helt sikkert bedre end ingen træning.

https://b4hunt.dk/
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
FrederikF
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jan 2015, 21:25
Interesser: Våben, ammunition, jagt
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 305 times
Been thanked: 618 times

Re: Erfaringer med “b4hunt” -skydesimuleringsgrej?

Indlæg af FrederikF » 27. sep 2020, 22:02

Har du prøvet udstyret?

Brugeravatar
FrederikF
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jan 2015, 21:25
Interesser: Våben, ammunition, jagt
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 305 times
Been thanked: 618 times

Re: Erfaringer med “b4hunt” -skydesimuleringsgrej?

Indlæg af FrederikF » 14. maj 2021, 13:57

Kære Forum,
Jeg fik en stor pakke af konen til min fødselsdag i december. Det var en "Flugtskydningspakke kaliber 16 Pro" fra firmaet B4hunt.
Sættet indeholder en bane med to stolper, hvor den ene stolpe har indbygget motor med variabel hastighed. Der er et par små ”tøjklemmer” på en elastik, hvori der kan sættes små standard skydeskiver som de man bruger til luftgeværsskydning. Skiven kører rundt om stolperne således at der kan skydes henholdsvis mål mod højre og mod venstre. Pro-udgaven har den feature at banen kan indstilles i vinkler således at man kan skyde i vinkler opad og nedad. Tag eventuelt et kig på YouTube, hvor der ligger videoer af systemet i brug.
Travlhed med arbejde og små børn giver ikke meget skydebanetid, heller ikke i baghaven, men jeg har dog fået skudt mange hundrede skud på ”hjemmebanen” nu 😊. Har prøvet inde i huset såvel som i haven.
Oplevede lidt ”knas” med funktionen da jeg skulle prøve det første gang den 2/1 ´21. Havde dels problemer med en af de ”indstikspatroner jeg havde købt og dels med et leje i selve skydebanen, som gik lidt trægt. Skrev en mail til firmaet, hvorefter der stod en af de glade ingeniører (Jacob) bag firmaet på min adresse et par timer efter. Det kalder jeg god service. Udover at jeg fik fikset det problem, der var på banen, så fik jeg en god snak med Jacob om iværksætteri, våben, ww2, skydning, jagt og meget meget mere – så der røg lige en god time i baghaven mens mørket sænkede sig – hyggelig fyr. Jeg fik og så lige lidt silikone og opgraderet mine ellers nye kaliber 16 indstikspatroner til den sidste nye model.
Jeg har ikke haft lejlighed til at være på lerduebanen og afprøve mine nyerhvervede færdigheder. Jeg har gået på jagt i over 40 år (nærmer mig de 50år på dåbsattesten), men har aldrig været rigtig god med et haglgevær – det har næsten altid været riflerne og riffeljagten, der har trukket i mig. Men jeg er kommet til at sætte mere og mere pris på haglgeværet og jagten med hagl. Jeg oplever at jeg meget hurtigt blev dus med mine haglvåben og blev hurtigt væsentlig bedre til at ramme efter bare et kvarters tid i baghaven.
De 5m man skyder på svarer til et skud på 25m irl sådan rent ballistisk. Det vil sige at det foranhold man træner svarer til lerduebanen/jagten og vildtets relative hastighed. Målet kan indstilles fra 0-60km/h)
Et kæmpe plus for mig er at mine favoritjagtvåben er fra en tid, hvor der blev skudt med bly og sortkrudt. Det vil sige at jeg bruger Bismuth/tin og lignende materialer på jagt. Det betyder også at jeg er for nærig til at banke mange tusinde skud af på lerduebanen (reelt kan jeg ikke nænne at skyde mine våben i smadder på banen). Men med dette system kan jeg tydeligt se de små plastichagl på vej over mod skiven. Når de rammer skiven laver de hul, men rammer man forbi kan man tydeligt se om det var bagved, eller foran. Det er en fornøjelse at kunne skyde med en 5-6 geværer på en formiddag og få en fornemmelse for hvordan de hver især satte skuddene. Det er tydeligt at der er forskel og hyggeligt at man efter en 15-20 skud har ”taget” på det enkelte våben😊
Hvis nogen får lyst at prøve så kan der sagtens aftales en prøvetid her på adressen – er i gang med en større renovering af lejlighed, så det kan godt være der skal laves lidt ”kalenderbingo”, men jeg stiller gerne skidtet op hvis nogen får trang til at prøve. Jeg har dog kun ”indstikspatroner” til kaliber 16 (patroner er i citationstegn, idet det egentlig ikke er patroner men nærmere et lille våben med drivmiddel i form af co2 og et lille løb mv, der stikkes i haglgeværet).
Jeg glæder mig til at komme på lerduebanen inden længe og kommer nok også til at købe et par ”indstikspatroner” i kaliber 12, så jeg kan få prøvet min ”nye” lerduekanon i baghaven.
b4hunt.jpg
https://youtu.be/6hD2GNZtAuQ
Mvh Frederik

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9700
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1725 times
Been thanked: 2152 times
Kontakt:

Re: Erfaringer med “b4hunt” -skydesimuleringsgrej?

Indlæg af Bofhenator » 14. maj 2021, 15:01

FrederikF skrev:
14. maj 2021, 13:57
Kære Forum,
...
Fed anmeldelse, tak for det!
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Besvar