Skotland - hvilke støvler skal jeg vælge

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 523 times
Been thanked: 236 times

Re: Skotland - hvilke støvler skal jeg vælge

Indlæg af Bobo » 7. jun 2020, 22:46

LJ skrev:
7. jun 2020, 22:40
Bobo skrev:
7. jun 2020, 22:36
LJ skrev:
7. jun 2020, 18:00
Bobo skrev:
7. jun 2020, 15:15
Jeg er helt klart med på holdet det bruger læderstøvler uden membran og gaitors.
Skyl jord af og smør dem ind med fedt efter brug og lad dem tørre langsomt, så er de tætte til en hel dags jagt i vand og mudder næste gang. Hvis man er på jagt mange dage tager man 2 par med og skifter hver dag, så står det andet par og hygger sig mens du er på jagt.
Prøv at se det sidste afsnit i AHSV's indlæg. Tror ikke vedligehold af støvler er en mulighed :smile:
Nej men vi prøver vel at klappe vore kæpheste - se AHSV's sidste indlæg :smile:
Hmmm :hmm:
AHSV skrev:
7. jun 2020, 22:20
Boryx skrev:
7. jun 2020, 21:45
Hmm - Dunoon.... det er der jeg har boet. Jager du hos Winston, med Paul som stalker?
Vi har gået hos Colin, på egen hånd. Colin stoppede dog for et par år siden. Sidst vi var afsted var vi hos en engelsk gut, Mike ved Oban. I år er det dog meningen at vi skal med Winston og med stalker for første gang (Winston arrangerer ikke jagt på egen hånd).

Vi har dog stødt på Winston da vi jagede hos Colin - en af hans folk hjalp med at hente hjorte og med at få ordnet trofæerne.



Mvh.
Anders
undskyld - næst sidste, eller næst, næst afhængig hvor hurtig jeg er

Kode: Vælg alt

Takker for de mange indløbne forslag. Det ser ud til at membranstøvler er ude, de bemærkninger der er faldet her i tråden understøtter min oplevelse - at de hurtigt bliver utætte (lige der hvor støvlen bukker). Det orker jeg ikke.

Kender godt de forskellige lækre gummistøvler, har haft både Le Chameau og Aigle og været godt tilfreds. PT. Har jeg nogle neoprenforede skotske nogen med vibramsål jeg købte sidst jeg stod i Skotland med pissevåde fødder. Jeg går på jagt ude vestpå (ved Dunoon) og der er altså bare vådt af h... til og der skal forceres mange vandløb mm. Hvor støvlen kommer under vand. Har tidligere haft både Scarpa og Hanvag læderstøvler uden membran og gav man dem godt med fedt var de da absolut vandtætte ift. regnvejr og vådt græs, men kom de decideret under vand så fik man altså våde fødder. Vi er ude fra solopgang til solnedgang og sådan en dag bliver altså bare laaaaang med våde fødder.

Har et par gaiters og synes ærligt talt, at de er p*sse irriterende. Jeg kan se, hvordan de vil klare vandet fra oven, men de hjælper ikke meget, når man står i vand til anklerne.

Hmm, muligvis løsningen bliver at tage et par læderstøvler på i flyveren og så pakke gummirøjserne til backup og så veksle imellem dem.

Mvh.
Anders
Bobo ------ Igen uden billeder

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 401 times

Re: Skotland - hvilke støvler skal jeg vælge

Indlæg af LJ » 7. jun 2020, 22:48

Ha ha, drillede bare. Jeg så det godt. :biggrin:

...og ja, de skal klappes :smile:

AHSV
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 663
Tilmeldt: 19. okt 2007, 11:36
Interesser: Jagt, Fiskeri, Baneskydning
Geografisk sted: København
Has thanked: 21 times
Been thanked: 103 times

Re: Skotland - hvilke støvler skal jeg vælge

Indlæg af AHSV » 8. jun 2020, 08:30

Boryx skrev:
7. jun 2020, 22:44
AHSV skrev:
7. jun 2020, 22:20
Boryx skrev:
7. jun 2020, 21:45
Hmm - Dunoon.... det er der jeg har boet. Jager du hos Winston, med Paul som stalker?
Vi har gået hos Colin, på egen hånd. Colin stoppede dog for et par år siden. Sidst vi var afsted var vi hos en engelsk gut, Mike ved Oban. I år er det dog meningen at vi skal med Winston og med stalker for første gang (Winston arrangerer ikke jagt på egen hånd).

Vi har dog stødt på Winston da vi jagede hos Colin - en af hans folk hjalp med at hente hjorte og med at få ordnet trofæerne.

Mvh.
Anders
Jeg var ansat hos Winston, og kommer der med jævne mellemrum. Det kan du godt se frem til.

Jeg havde også gæster ude for Colin indimellem. Ofte når de havde forsøgt 4-5 dage uden succes, så ville de gerne have hjælp til at “redde” turen.

Hvis du vil have et par tips til turen, så send en PM.
Tips er altid velkomne - jeg sender dig en PM :smile:

Mvh.
Anders

Besvar