Bagsædebetræk som sidder tæt?

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Besvar
Skaði
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 132
Tilmeldt: 18. apr 2013, 07:48
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sydjylland
Has thanked: 8 times
Been thanked: 38 times

Bagsædebetræk som sidder tæt?

Indlæg af Skaði » 19. okt 2019, 14:16

I dette livspraktiske forum er der garanteret nogen som ved noget om dette: man kan få nogle overbetræk til bagsæderækken på biler. Nogle bruger dem for designets skyld (ofte realtree) og andre som beskyttelse mod snavs, hundesavl el.lign.

Der er heller ingen mangel på den slags produkter, men jeg synes at de alle sammen ser ret løse ud. Dvs. skal man have dem til at sidde helt tæt, så bliver der en hel del trækken tæt og stoppen fast, og har der siddet én så kan man nok starte forfra. Jeg søger således et fabrikat som er ret stretchy og ikke sidder løst i kanterne og foldet på fladerne.

Er der nogen som kender et produkt, mærke eller katalog som man kunne undersøge nærmere? Det må gerne være jagtlig (camofarver) men noget godt i sort kan også være interessant. Takker!

KKA
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1064
Tilmeldt: 22. mar 2011, 20:16
Interesser: støverjagt
Geografisk sted: jylland
Has thanked: 156 times
Been thanked: 228 times

Re: Bagsædebetræk som sidder tæt?

Indlæg af KKA » 20. okt 2019, 09:03

Har du overvejet læderbetræk a la dem, mekanikere bruger?/ brugte til kundernes biler, for ikke besmudse sæderne?
De virkede stive og robuste.

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 644 times
Been thanked: 655 times

Re: Bagsædebetræk som sidder tæt?

Indlæg af BentxBetjent » 20. okt 2019, 11:35

KKA skrev:
20. okt 2019, 09:03
Har du overvejet læderbetræk a la dem, mekanikere bruger?/ brugte til kundernes biler, for ikke besmudse sæderne?
De virkede stive og robuste.
Nu er det jo sjældent at mekanikeren sidder på bagsædet.. :twisted:

Er det som smudsbeskyttelse, eller er det som "våd hund på sædet" beskyttelse?
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

Skaði
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 132
Tilmeldt: 18. apr 2013, 07:48
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sydjylland
Has thanked: 8 times
Been thanked: 38 times

Re: Bagsædebetræk som sidder tæt?

Indlæg af Skaði » 20. okt 2019, 11:53

Altså, hunden sidder jo i et bur i bagagerummet. Det er meget sjældent den kommer i kontakt med bagsædet, men det kan ikke udelukkes at den kan snige en pote frem igennem gitteret. Jeg har lagt mærke til, at dette over tid giver en snavset overkant. Og så er det bare almindelig beskyttelse og muligvis lidt jagt-look ;) som spiller en rolle.

Siden jeg er begyndt at købe lidt nyere biler, har jeg vænnet mig til at købe covers til overflader som f.eks. bagagerum. Bilen holder sig bare lidt bedre, og særligt hvis man har udendørs hobbyer giver det jo også god mening. Den våde jakke kan f.eks. godt ryge på bagsædet, og så opdager man mudderpletten først når den HAR smittet af...

Der er som sagt mange produkter som sådan, men mange virker enten lidt løse i det, og mange dækker heller ikke over kanten, men kun forsiden af bagsædebænken.

Aratan
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 405
Tilmeldt: 1. jul 2014, 12:48
Interesser: Jagt, natur og oplevelser
Geografisk sted: Vestsjaelland
Geografisk sted: Vestsjalland, Denmark
Has thanked: 31 times
Been thanked: 133 times

Re: Bagsædebetræk som sidder tæt?

Indlæg af Aratan » 20. okt 2019, 12:19

Spørg din lokale taxa vognmand, det var std udstyr dengang jeg kørte vogn...
12/76
.308
6,55x55
..22LR

Besvar