Hvad sker der når kodelåsen løber tør for strøm?

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Besvar
Parfait
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 335
Tilmeldt: 16. feb 2015, 17:06
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 248 times
Been thanked: 69 times

Hvad sker der når kodelåsen løber tør for strøm?

Indlæg af Parfait » 23. sep 2019, 14:54

Kære NVF

Jeg har et våbenskab fra Skydebaneforeningen med en kodelås.

Men den kræver vel en eller anden form for strøm? :blink:

Hvad sker der når det batteri der må være et eller andet sted, løber tørt? Så vælter våben og ammunition ud over hele gulvet, eller?

Jeg kunne ikke lige finde en manual eller andet.

Mvh Jakob

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3347
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 631 times

Re: Hvad sker der når kodelåsen løber tør for strøm?

Indlæg af Flugteren » 23. sep 2019, 14:58

Parfait skrev:
23. sep 2019, 14:54
Kære NVF

Jeg har et våbenskab fra Skydebaneforeningen med en kodelås.

Men den kræver vel en eller anden form for strøm? :blink:

Hvad sker der når det batteri der må være et eller andet sted, løber tørt? Så vælter våben og ammunition ud over hele gulvet, eller?

Jeg kunne ikke lige finde en manual eller andet.

Mvh Jakob
Nu har jeg selv kun et skab med god, gammeldags nøgle til låsemekanismen, men plejer skabe med elektronisk lås ikke også at have en alm. nøglelås til netop den slags situationer?

Rednex
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 173
Tilmeldt: 10. mar 2016, 09:20
Interesser: Skydning og IT
Geografisk sted: Ølstykke
Has thanked: 47 times
Been thanked: 55 times

Re: Hvad sker der når kodelåsen løber tør for strøm?

Indlæg af Rednex » 23. sep 2019, 15:23

Der skulle meget gerne ikke ske noget. På mit skab kan man skifte batteriet udefra, og det skulle meget gerne kunne huske koden efter batteriskift.

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 107 times
Been thanked: 492 times
Kontakt:

Re: Hvad sker der når kodelåsen løber tør for strøm?

Indlæg af Mapzter » 23. sep 2019, 15:28

Parfait skrev:
23. sep 2019, 14:54
Men den kræver vel en eller anden form for strøm? :blink:
Ja, der sidder et (så vidt jeg husker 9v) batteri i låsen.
Parfait skrev:
23. sep 2019, 14:54
Hvad sker der når det batteri der må være et eller andet sted, løber tørt? Så vælter våben og ammunition ud over hele gulvet, eller?
Næeh, så bliver skabet snarere umuligt at låse op :blink: og så skifter man batteriet.
Parfait skrev:
23. sep 2019, 14:54
Jeg kunne ikke lige finde en manual eller andet.
Et billede ville nok hjælpe os en del med at hjælpe dig
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Parfait
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 335
Tilmeldt: 16. feb 2015, 17:06
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 248 times
Been thanked: 69 times

Re: Hvad sker der når kodelåsen løber tør for strøm?

Indlæg af Parfait » 23. sep 2019, 15:57

Tusind tak, gutter! :numberone:

Jeg har aldrig hørt om det før, det med batteriet, og har ikke en manual til skabet. Mit skab havde heller ikke en nøgle med.

Nu da der bliver sagt 'lås', så gik jeg ud og kiggede på låsen. Under neden på låsen (som er rund og stikker ud), viser det sig at der er en plastikkappe som man kan tage af, og der sidder rigtig nok et 9 volts batteri.

Tak for det, jeg håber det er som beskrevet, at man bare ikke kan åbne skabet når det løber tør.

Mvh Jakob

Brugeravatar
Wildlife
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1536
Tilmeldt: 30. sep 2010, 19:09
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 393 times
Been thanked: 333 times

Re: Hvad sker der når kodelåsen løber tør for strøm?

Indlæg af Wildlife » 23. sep 2019, 16:00

Parfait skrev:
23. sep 2019, 15:57
Tak for det, jeg håber det er som beskrevet, at man bare ikke kan åbne skabet når det løber tør.
Selvfølgelig kan du ikke åbne skabet når det løber tør for strøm.

Det ville forøvrigt ikke give nogen mening hvis man blot skulle tage batteriet ud og vupti, så gik skabet op.. :giggle:
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1718 times
Been thanked: 2143 times
Kontakt:

Re: Hvad sker der når kodelåsen løber tør for strøm?

Indlæg af Bofhenator » 23. sep 2019, 16:04

Parfait skrev:
23. sep 2019, 15:57

Tak for det, jeg håber det er som beskrevet, at man bare ikke kan åbne skabet når det løber tør.

Mvh Jakob
Hvis man kan åbne skabet ved at pille batteriet ud (lade det løbe tør for strøm) og det oven i købet kan gøres udefra, tænker jeg ikke det var blevet godkendt ;-)
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
The Mad Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 821
Tilmeldt: 22. nov 2014, 02:00
Interesser: Skydning og mekanik
Geografisk sted: Nordøstfyn
Has thanked: 454 times
Been thanked: 210 times

Re: Hvad sker der når kodelåsen løber tør for strøm?

Indlæg af The Mad Viking » 23. sep 2019, 17:45

Parfait skrev:
23. sep 2019, 15:57
Tusind tak, gutter! :numberone:

Jeg har aldrig hørt om det før, det med batteriet, og har ikke en manual til skabet. Mit skab havde heller ikke en nøgle med.

Nu da der bliver sagt 'lås', så gik jeg ud og kiggede på låsen. Under neden på låsen (som er rund og stikker ud), viser det sig at der er en plastikkappe som man kan tage af, og der sidder rigtig nok et 9 volts batteri.

Tak for det, jeg håber det er som beskrevet, at man bare ikke kan åbne skabet når det løber tør.

Mvh Jakob
Mit begynder at give et ekstra “bip” ved oplukning, når batteriet er ved at være fladt. (Norlyx)
Så ved man det er tiden til at skifte batteri. :smile:
Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3129
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Hvad sker der når kodelåsen løber tør for strøm?

Indlæg af ReneKJ » 23. sep 2019, 18:19

Parfait skrev:
23. sep 2019, 15:57
Tusind tak, gutter! :numberone:

Jeg har aldrig hørt om det før, det med batteriet, og har ikke en manual til skabet. Mit skab havde heller ikke en nøgle med.

Nu da der bliver sagt 'lås', så gik jeg ud og kiggede på låsen. Under neden på låsen (som er rund og stikker ud), viser det sig at der er en plastikkappe som man kan tage af, og der sidder rigtig nok et 9 volts batteri.

Tak for det, jeg håber det er som beskrevet, at man bare ikke kan åbne skabet når det løber tør.

Mvh Jakob
Det lyder meget som det skab jeg har fra skyttebutikken.
Jeg har skiftet batteri for nyligt uden problemer.

Jeg er lige ved at tro at man kan finde manualen online hvis du søger på producenten af låsen.
Desværre at jeg ikke hjemme lige nu, så jeg kan ikke tjekke om jeg har et link.

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3129
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Hvad sker der når kodelåsen løber tør for strøm?

Indlæg af ReneKJ » 23. sep 2019, 21:53

ReneKJ skrev:
23. sep 2019, 18:19
Parfait skrev:
23. sep 2019, 15:57
Tusind tak, gutter! :numberone:

Jeg har aldrig hørt om det før, det med batteriet, og har ikke en manual til skabet. Mit skab havde heller ikke en nøgle med.

Nu da der bliver sagt 'lås', så gik jeg ud og kiggede på låsen. Under neden på låsen (som er rund og stikker ud), viser det sig at der er en plastikkappe som man kan tage af, og der sidder rigtig nok et 9 volts batteri.

Tak for det, jeg håber det er som beskrevet, at man bare ikke kan åbne skabet når det løber tør.

Mvh Jakob
Det lyder meget som det skab jeg har fra skyttebutikken.
Jeg har skiftet batteri for nyligt uden problemer.

Jeg er lige ved at tro at man kan finde manualen online hvis du søger på producenten af låsen.
Desværre at jeg ikke hjemme lige nu, så jeg kan ikke tjekke om jeg har et link.
Den lås der sidder på mit skab er en m-locks, hvis det er sådan en du har kan du finde manualen på deres hjemmeside.

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7536
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 449 times
Been thanked: 902 times

Re: Hvad sker der når kodelåsen løber tør for strøm?

Indlæg af Raptor357 » 23. sep 2019, 21:53

Den jeg har, bruger to 9V batterier på engang. de skriver endda at det skal være Duracell industri batterier den fodres med. Jeg har prøvet med andet og så holdt batterierne 2 måneder, så Duracell er billigst her.

Der findes også modeller hvor batteriet sidder i skabet, her holder man et 9V batteri på to kontakter på kode tastaturet, det er bøvlet.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4974
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 491 times
Been thanked: 1132 times

Re: Hvad sker der når kodelåsen løber tør for strøm?

Indlæg af Lassescout » 24. sep 2019, 07:58

Jeg har et skab fra Skyttebutikken, og det fungerer helt som beskrevet: Der sidder et 9 V batteri i det udvendige tastatur. Man kan skifte batteriet uden at koden går tabt, så det er nemt.

Men så tænker jeg et skridt videre: Der må vel sidde en form for back up batteri inde i låsen så den husker programmeringen og koderne ?? Jeg har haft mit skab i 10 år, og vel skiftet 9v batteriet én gang. Hvad sker der når back up-batteriet er færdigt (hvis den har et)? Hvordan kommer jeg så ind i skabet efter batteriskift?

Er der en Jeff tilstede på forum ??
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
Wildlife
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1536
Tilmeldt: 30. sep 2010, 19:09
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 393 times
Been thanked: 333 times

Re: Hvad sker der når kodelåsen løber tør for strøm?

Indlæg af Wildlife » 24. sep 2019, 08:04

Lassescout skrev:
24. sep 2019, 07:58
Jeg har et skab fra Skyttebutikken, og det fungerer helt som beskrevet: Der sidder et 9 V batteri i det udvendige tastatur. Man kan skifte batteriet uden at koden går tabt, så det er nemt.

Men så tænker jeg et skridt videre: Der må vel sidde en form for back up batteri inde i låsen så den husker programmeringen og koderne ?? Jeg har haft mit skab i 10 år, og vel skiftet 9v batteriet én gang. Hvad sker der når back up-batteriet er færdigt (hvis den har et)? Hvordan kommer jeg så ind i skabet efter batteriskift?

Er der en Jeff tilstede på forum ??
Mon ikke den gemmer det i en passende chip der ikke kræver strøm for at huske hvordan verden ser ud.
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

Parfait
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 335
Tilmeldt: 16. feb 2015, 17:06
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 248 times
Been thanked: 69 times

Re: Hvad sker der når kodelåsen løber tør for strøm?

Indlæg af Parfait » 24. sep 2019, 11:04

Wildlife skrev:
24. sep 2019, 08:04
Mon ikke den gemmer det i en passende chip der ikke kræver strøm for at huske hvordan verden ser ud.
Så fik jeg taget mit sammen og spurgt Skydebaneforeningen. De siger at koden gemmes, også selvom batteriet løber tørt, og det er uanset hvor længe skabet står med strøm.

Kunne selvfølgelig også have spurgt dem fra starten, men nu har vi så endnu en glimrende tilføjelse til vidensbasen her på NVF. :sladder:

God dag til alle
Jakob

Henning
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 199
Tilmeldt: 11. okt 2005, 22:53
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 42 times

Re: Hvad sker der når kodelåsen løber tør for strøm?

Indlæg af Henning » 25. sep 2019, 08:19

Parfait skrev:
24. sep 2019, 11:04
Wildlife skrev:
24. sep 2019, 08:04
Mon ikke den gemmer det i en passende chip der ikke kræver strøm for at huske hvordan verden ser ud.
Så fik jeg taget mit sammen og spurgt Skydebaneforeningen. De siger at koden gemmes, også selvom batteriet løber tørt, og det er uanset hvor længe skabet står med strøm.

Kunne selvfølgelig også have spurgt dem fra starten, men nu har vi så endnu en glimrende tilføjelse til vidensbasen her på NVF. :sladder:

God dag til alle
Jakob

Det lyder lidt mærkeligt (men godt hvis det passer). Qua mit job har jeg en hel del elektroniske kodelåse. Min oplevelse er at de gemmer "bruger-koden" i et "stykke tid", hvis de kører tør for strøm. Herefter kan de kun åbnes på den bagvedlæggende masterkode, af en låsesmed, som har sammenarbejde med fabrikanten af kodelåsen (er man rigtig heldig kan det være den "kun" 0-stiller, til transportkoden (koden låsen havde da man købte det) - derfor er det en rigtig dårlig ide at ignorer de små "bib" som låsen udsender når den er ved at løbe tør for strøm.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1718 times
Been thanked: 2143 times
Kontakt:

Re: Hvad sker der når kodelåsen løber tør for strøm?

Indlæg af Bofhenator » 25. sep 2019, 09:45

Henning skrev:
25. sep 2019, 08:19
Parfait skrev:
24. sep 2019, 11:04
Wildlife skrev:
24. sep 2019, 08:04
Mon ikke den gemmer det i en passende chip der ikke kræver strøm for at huske hvordan verden ser ud.
Så fik jeg taget mit sammen og spurgt Skydebaneforeningen. De siger at koden gemmes, også selvom batteriet løber tørt, og det er uanset hvor længe skabet står med strøm.

Kunne selvfølgelig også have spurgt dem fra starten, men nu har vi så endnu en glimrende tilføjelse til vidensbasen her på NVF. :sladder:

God dag til alle
Jakob

Det lyder lidt mærkeligt (men godt hvis det passer). Qua mit job har jeg en hel del elektroniske kodelåse. Min oplevelse er at de gemmer "bruger-koden" i et "stykke tid", hvis de kører tør for strøm. Herefter kan de kun åbnes på den bagvedlæggende masterkode, af en låsesmed, som har sammenarbejde med fabrikanten af kodelåsen (er man rigtig heldig kan det være den "kun" 0-stiller, til transportkoden (koden låsen havde da man købte det) - derfor er det en rigtig dårlig ide at ignorer de små "bib" som låsen udsender når den er ved at løbe tør for strøm.
Der er masser muligheder for ar gemme et hash af fire til otte tal i hukommelse der ikke har behov for strøm (meget meget billigt), hvad får dig til at tro at dette ikke skulle blive brugt i en kodelås?
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Henning
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 199
Tilmeldt: 11. okt 2005, 22:53
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 42 times

Re: Hvad sker der når kodelåsen løber tør for strøm?

Indlæg af Henning » 25. sep 2019, 16:03

Bofhenator skrev:
25. sep 2019, 09:45
Henning skrev:
25. sep 2019, 08:19
Parfait skrev:
24. sep 2019, 11:04
Wildlife skrev:
24. sep 2019, 08:04
Mon ikke den gemmer det i en passende chip der ikke kræver strøm for at huske hvordan verden ser ud.
Så fik jeg taget mit sammen og spurgt Skydebaneforeningen. De siger at koden gemmes, også selvom batteriet løber tørt, og det er uanset hvor længe skabet står med strøm.

Kunne selvfølgelig også have spurgt dem fra starten, men nu har vi så endnu en glimrende tilføjelse til vidensbasen her på NVF. :sladder:

God dag til alle
Jakob

Det lyder lidt mærkeligt (men godt hvis det passer). Qua mit job har jeg en hel del elektroniske kodelåse. Min oplevelse er at de gemmer "bruger-koden" i et "stykke tid", hvis de kører tør for strøm. Herefter kan de kun åbnes på den bagvedlæggende masterkode, af en låsesmed, som har sammenarbejde med fabrikanten af kodelåsen (er man rigtig heldig kan det være den "kun" 0-stiller, til transportkoden (koden låsen havde da man købte det) - derfor er det en rigtig dårlig ide at ignorer de små "bib" som låsen udsender når den er ved at løbe tør for strøm.
Der er masser muligheder for ar gemme et hash af fire til otte tal i hukommelse der ikke har behov for strøm (meget meget billigt), hvad får dig til at tro at dette ikke skulle blive brugt i en kodelås?
Netop jeg skriver ...det er godt, hvis det passer, men jeg er lidt tvivlende .... og at jeg til dagligt bla. arbejder med elektroniske sikkerhedskodelåse...og min erfaring er- kører de tør for batteristrøm - og kommer til at stå fra alt fra tre uger til et par måneder, er det ikke sikkert at man får liv i dem igen ...uden hjælp fra en låsesmed, som kender den bagvedlæggende masterkode (er vel egentligt det du kalder et "hash"). Masterkoden har jeg lidt på fornemmelsen at fabrikanten ikke udlevere til en "tilfældig kunde", da denne kan dække over en serie af producentens kodelåse.. jeg har i hvert fald haft brug for at bruge en låsesmed til at få åbnet et par bokse, fordi kodelåsen var løbet tør for strøm, et par gange.... Jeg har dog været heldig at kunne åbne dem på låsens oprindelige transportkode, enkelte gange... (hvilket også er grunden til jeg privat er mere til gammeldags "jern-nøgle" )

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3129
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Hvad sker der når kodelåsen løber tør for strøm?

Indlæg af ReneKJ » 25. sep 2019, 19:54

Henning skrev:
25. sep 2019, 16:03
Netop jeg skriver ...det er godt, hvis det passer, men jeg er lidt tvivlende .... og at jeg til dagligt bla. arbejder med elektroniske sikkerhedskodelåse...og min erfaring er- kører de tør for batteristrøm - og kommer til at stå fra alt fra tre uger til et par måneder, er det ikke sikkert at man får liv i dem igen ...uden hjælp fra en låsesmed, som kender den bagvedlæggende masterkode (er vel egentligt det du kalder et "hash"). Masterkoden har jeg lidt på fornemmelsen at fabrikanten ikke udlevere til en "tilfældig kunde", da denne kan dække over en serie af producentens kodelåse.. jeg har i hvert fald haft brug for at bruge en låsesmed til at få åbnet et par bokse, fordi kodelåsen var løbet tør for strøm, et par gange.... Jeg har dog været heldig at kunne åbne dem på låsens oprindelige transportkode, enkelte gange... (hvilket også er grunden til jeg privat er mere til gammeldags "jern-nøgle" )
Nej, en "hash" er bare en måde at gemme en kode på så den ikke er ( umiddelbart ) læselig, noget langhåret matematik gør at man ikke kan genskabe passwordet fra hash-værdien.
Når passwordet indtastes "hasher" man det igen, og sammenligner de to hashede værdier. Fidusen er at selv om andre får adgang til systemet så kan de ikke direkte se passwordet.


Personlig ville jeg ikke have meget fidus til en kodelås hvor der var indbygget en bagdør. Det kræver bare een uærlig person før at den er spredt ud over hele internettet, og hvad gør man så? Det er vist de færreste låse hvor man kan downloade en softwareopdatering.
Dem der har lavet min lås skriver eksplicit at der ikke er nogen masterkey, glemmer du koden er det bare ærgerligt.

Nu er det selvfølgeligt ikke fordi jeg betvivler hvad du siger, men det undrer mig bare at nogen syntes at det er en god ide med en bagdør til en elektronisk lås? Hvis det endeligt skal være foretrækker jeg løsningen hvor der også er en fysisk nøgle som man kan bruge i nødstilfælde.

Brugeravatar
Jef
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 238
Tilmeldt: 22. nov 2009, 22:25
Interesser: jagt, lerduer
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 16 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Hvad sker der når kodelåsen løber tør for strøm?

Indlæg af Jef » 27. sep 2019, 20:19

Min erfaring:
Kodelåse til pengeskabe, herunder våbenskabe, har INGEN bagdør. Så ville de helt enkelt ikke bestå den nødvendige EN1300 test!
Mange låse er ab fabrik leveret med koden 123456.Hvis Man ikke ændrer denne kode/fabrikskoden, men blot opretter en ny, så kan låsen åbnes med denne fabrikskode.

Har mødt skabe, som har været i brug 7-10 år, som stadig “går” med fabrikskoden !!!!


Lavpraktisk: har du en kode som låsen kender, kommer du ind.

Låse kan ligge flere år uden strøm, den/de koder som er lagt på låsen, ligger der stadig.

Hos “gode” låse ligger batteri i det udv tastatur, nogle har batteri placeret inde i døren (ikke særlig brugervenligt)
Det samme gælder selve trykpladen m alle tal, nogle kan umiddelbart skiftes, andre er selvklæbende ( ærgerligt. - besværlig & umulig/dyr udskiftning)
Jef Jefsen
APSI & DFF skydeinstruktør

- - If it Ain´t Broke - Fix it....

Brugeravatar
2duer
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 594
Tilmeldt: 12. nov 2007, 12:59
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 94 times
Been thanked: 186 times

Re: Hvad sker der når kodelåsen løber tør for strøm?

Indlæg af 2duer » 28. sep 2019, 15:36

Og husk. Skift kun batteri med åben dør
Riffel fra .17 til .500

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7273
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 285 times
Been thanked: 1061 times

Re: Hvad sker der når kodelåsen løber tør for strøm?

Indlæg af Langenge » 28. sep 2019, 16:01

2duer skrev:
28. sep 2019, 15:36
Og husk. Skift kun batteri med åben dør
Dette er især vigtigt, hvis batteriet sidder indvendigt.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Fixit
This member is
This member is
Indlæg: 135
Tilmeldt: 8. sep 2014, 20:43
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 56 times
Been thanked: 62 times

Re: Hvad sker der når kodelåsen løber tør for strøm?

Indlæg af Fixit » 29. sep 2019, 14:24

Langenge skrev:
28. sep 2019, 16:01
2duer skrev:
28. sep 2019, 15:36
Og husk. Skift kun batteri med åben dør
Dette er især vigtigt, hvis batteriet sidder indvendigt.
Kæft’ det er go’ humor!
Tak for et godt grin på en grå og våd søndag :rolf:

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4974
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 491 times
Been thanked: 1132 times

Re: Hvad sker der når kodelåsen løber tør for strøm?

Indlæg af Lassescout » 29. sep 2019, 18:31

Langenge skrev:
28. sep 2019, 16:01
2duer skrev:
28. sep 2019, 15:36
Og husk. Skift kun batteri med åben dør
Dette er især vigtigt, hvis batteriet sidder indvendigt.
Det er sku da ligegyldigt. MVH Gynækologen.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Hvad sker der når kodelåsen løber tør for strøm?

Indlæg af Timber » 29. sep 2019, 19:17

Lassescout skrev:
29. sep 2019, 18:31
Langenge skrev:
28. sep 2019, 16:01
2duer skrev:
28. sep 2019, 15:36
Og husk. Skift kun batteri med åben dør
Dette er især vigtigt, hvis batteriet sidder indvendigt.
Det er sku da ligegyldigt. MVH Gynækologen.
Jeg har nu aldrig(endnu altså), stødt på en med kodelås..... :neutral:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
FrederikF
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 5. jan 2015, 21:25
Interesser: Våben, ammunition, jagt
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 304 times
Been thanked: 605 times

Re: Hvad sker der når kodelåsen løber tør for strøm?

Indlæg af FrederikF » 30. sep 2019, 06:07

Synes altid der er kodelås - og et hyr med at ramme rigtig kode.

Besvar