Erfaringer med Pard NV007?

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Besvar
458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 821 times
Been thanked: 429 times

Erfaringer med Pard NV007?

Indlæg af 458hunter » 8. jun 2019, 13:57

Prisen virker besnærende. Nogen der har prøvet en - både som spotter og til skud? Hvad er godt/skidt og evt sammenligning til andre produkter?

Bager
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 113
Tilmeldt: 9. maj 2015, 10:48
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sydvest sjælland
Has thanked: 75 times
Been thanked: 18 times

Re: Erfaringer med Pard NV007?

Indlæg af Bager » 10. jun 2019, 16:52

Jeg vil komme med min oplevelse af Pard'en. Lad mig sige med det samme. Til pengene er den fuldstændig fantastisk! Min kammeret købte den da pengene var små og adgangen til natjagt begrænset. Jeg har selv det helt store udtræk med El Diablo med special Zeiss montering på en Zeiss Victory HT 3-12x56 og Armasight XLR lygte monteret for enden af lyddæmperen på laveste trin på IR lygten. Virkelig godt setup når jeg nu selv skal sige det. Jeg har fortalt konen der er for ca 8000kr med riffel :-). Min kammerat har en pard på en ældre Zeiss Diavari 1,5-6x42 med en enormt kraftig Solaris SRX laser IR lygte på lyddæmperen med retningsjusterbar ringmontage fra Laserluchs. Begge kikkertsiger stod på 6X forstørrelse for sammenlignelighedens skyld. Parden er helt vildt skarp i billedet. Jeg sad ved mark der er 220M lang og selv helt ude på 220M var den knivskarp. En rå lå i højt græs helt ude i enden af marken. Jeg kunne se hovedet som en lysende plet i min termiske spotter. Jeg kunne se hovedet i min Diablo. I panden kunne jeg se hoved og ørene mere tydeligt. Billedet i et digital natsigte som panden er, ligesom "gnistrer" lidt, hvor det mere blødt og behageligt at se på i en analog IR. Når jeg panorerede sigtet er det skarpt hele tiden i min Diablo, men på parden blev det uskarpt, indtil man holder sigtet stille igen, så fokuserer den efter 1/2-1 sek, og så er billedet knivskarpt igen. Hvis man laver "fod finten" kan man ane en minimal forsinkelse i parden. Fod finten er at filme sin fod med sit mobilcamera. Så bevæger man foden fra side til side og nu kan man tydeligt se hvor stor forsinkelse der i apparatet Prøv det selv. I min Iphone er det helt utroligt meget. Jeg havde ikke brugt en pard på løbende vildt. Det at panden sidder bag på kikkertsigte gør den nemmere kan flyttes fra riffel til riffel, da de fleste kikkertsigter har nogenlunde samme diameter ved øjet. På diabloen sidder den foran, og det gør at du skal have forskellig montage om det er 40-42-44-50 eller 56mm optik du bruger.

Besvar