Olight I1R EOS 130 lumen USB rechargeable torch (anbefaling)

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Besvar
Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14304
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Olight I1R EOS 130 lumen USB rechargeable torch (anbefaling)

Indlæg af Lycon » 18. maj 2019, 23:11

Jeg bliver simpelthen nødt til at anbefale dette produkt til mine med NVF'er. Ligesom jeg altid går EDC foldekniv, går jeg også altid med en EDC lygte. De sidste par år har jeg båret en I3E EOS Black (90 Lumen) (se billede nedenfor) ligesom der altid ligger en i automobilen, sikringsskabet og andre strategiske steder. Ulempen ved I3E EOS er at parabol-delen som skal drejes for at aktivere LED er for løs, og derfor vil man opleve ved lommeopbevaring at lygten tænder af sig selv, og derfor er flad for strøm nå man skal bruge den. Er man opmærksom på det er det dog ikke det store problem. Den drives af et AAA batteri der er tilgængelig alle vegne, og måler 56mm x 14mm.
Olight I3E EOS Black 90 Lumen skrev:● Simple head twist with machining for optimal grip.
● Perfect for keychain carry with a slim body.
● The smallest 90 lumen light on the market. Incredible performance with an even beam.
I3E EOS 90 Lumen.jpg
I3E EOS 90 Lumen.jpg (40.7 KiB) Vist 3114 gange


Nu er jeg i midlertid faldet over et andet af deres produkter som slår alle tidligere EDC lygter med flere længder. Der er her tale om en Olight I1R EOS 5/130 lumen USB rechargeable keyring torch (se billede nedenfor). Det er formodentlig verdens mindste lygte (vægt 12gram) af sin art, og kan derfor altid medbringes uden de store gener. Jeg har igen købt en håndfuld af dem, og placeret dem de før nævnte steder. Den er bedre end I3E EOS i og med at der er 40 lumens mere at gøre godt med, men en anden fordel er at parabol-delen der ligeledes skal drejes for at aktivere LED er meget fast i det. Det første tvist aktiverer den sløje "lyskegle" på 5 Lumens, og drejer man den et nøk mere står man pludselig med 130 Lumens i hånden.

Den er så bette (38mm x 14mm) at at intet batteri passer heri, hvorfor det er et genopladeligt batteri som oplades via et Micro-USBstik.
Olight I1R EOS Black 5/130 Lumen skrev:● Lightweight and Tiny. The entire light is slimmer than a pinky finger and weighs at only 0.42 oz/12g.
● Soft and Balanced Beam. Features a high-performance Philips LUXEON TX LED paired with a TIR optic lens producing a soft and balanced beam.
● Convenient Charging. Rechargeable through a built-in Micro-USB charging port. Fully charged within 1 hour and 15 minutes.
● Easy Mode Changing. ON/OFF and output changes are controlled through twisting the flashlight head. Twist it slightly to turn it on at 5 lumens and a bit further for 130 lumens.
I1R EOS 130 Lumen EOS.jpg


Som supplement til automobilen købte jeg også et par Olight I3T EOS 5/180 Lumens (se billede nedenfor). Den udemærker sig ved at have en trykknap bagerst, hvor første tryk aktiverer 5 Lumens, og andet tryk booster 180 Lumens. Fordelen er at den drives af et almindelig AAA batteri som er tilgængeligt alle vegne. Den er lidt større med sine 39 gram i vægt samt 89mm x 15mm i længde og diameter.
Olight I3T EOS Black 5/180 Lumen skrev:● Powered by a convenient and widely available single AAA battery producing an output of 180 lumen.
● Double helix body knurling for unique style and solid grip.
● Super easy carry: Barely know it is there with its lightweight and slender form factor.
● Highly integrated tail switch: The user can operate momentary on and quick mode shifting (5/180 lumens) all through a convenient tail switch.
● The I3T is equipped with a TIR optic lens producing a soft and balanced beam for comfortable.
I3T EOS 5-180 Lumen EOS.jpg
I3T EOS 5-180 Lumen EOS.jpg (23.14 KiB) Vist 3114 gange
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Olight I1R EOS 130 lumen USB rechargeable torch (anbefaling)

Indlæg af Elbæk » 19. maj 2019, 15:00

Olight er rigtig gode lygter til prisen.

Jeg har selv en M1X Striker i min dagligrygsæk, en i mit basis (eller på den vissengrønne rygsæk, alt efter opgaven) - og så en mere, som jeg efterhånden nok må sande er endt med at være på "ikke aftalt permanent udlån" :mad:
To af mine M1X har været monteret på riffel i 5,56 - uden nogen problemer i den retning.

Til pistol har jeg en Valkyrie PL2 - den gør hvad den skal :blink:
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Besvar