Hvilket Dashcam til cykel?

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Besvar
Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2223
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 460 times
Been thanked: 351 times

Hvilket Dashcam til cykel?

Indlæg af Kenned » 11. maj 2019, 16:35

Hej,

Efter jeg nu for anden gang har været ude for en situation som jeg ville melde til politiet hvis jeg troede jeg havde en chance for at løfte bevisbyrden, har jeg besluttet mig for at jeg vil have et kamera til at sætte på mit styr på cyklen.

I går var det en mand der var decideret truende overfor mig fordi jeg sagde “pas på” da jeg kom kørende på en fælles cykel og gangsti, og hans 3-4 årige søn løb på tværs af det hele. Han mente at det var 100 % op til mig at undgå hans barn, ligegyldigt hvordan han opførte sig :wall: På mit spørgsmål om hvorfor han bevidst misforstod alt hvad jeg sagde, så var svaret “fordi du er en idiot”. Så kørte jeg min vej.

Nå men med hensyn til kameraet så har jeg det nemt ift batteri, for jeg kører på elcykel og den har et USB udtag ved styret, så batterilevetiden er ligegyldig.

Jeg vil gerne have et kamera der er bare en lille smule stealth - fx et der ligner en lygte lidt. Ikke et der ligner et go-pro.

Ellers har jeg ikke de store krav, udover at prisen helst skal holdes lidt nede, og at det naturligvis også skal optage lyd.

Er der nogen der har et forslag? Er der et bestemt mærke der er værd at gå efter.

Hilsen Kenneth
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

Patrold
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 161
Tilmeldt: 8. jan 2010, 21:20
Interesser: riffel/hagl / jagt / skydning
Geografisk sted: djursland
Has thanked: 172 times
Been thanked: 23 times

Re: Hvilket Dashcam til cykel?

Indlæg af Patrold » 11. maj 2019, 17:10

Har du set denne ?
Jeg er ikke sikker på lyden.
Ganske vist fra Tyskland , men side på dansk.

https://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/?O ... gLoH_D_BwE

KKA
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1064
Tilmeldt: 22. mar 2011, 20:16
Interesser: støverjagt
Geografisk sted: jylland
Has thanked: 156 times
Been thanked: 228 times

Re: Hvilket Dashcam til cykel?

Indlæg af KKA » 11. maj 2019, 17:24

Tactacam - kan også anvendes til jagt.

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7550
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Hvilket Dashcam til cykel?

Indlæg af Raptor357 » 11. maj 2019, 22:30

Shimano har vist et der ligner en lygte, ellers er der den lille gopro.

Men lige på en fælles gang og cykelsti (ikke inddelt) så er det dig som cyklist der skal passe på. Ansvaret er dit. Se det som et fortorv hvor man må cykle hvis man kan og tager ultimativt hensyn til de gående.
Jeg ved det fordi jeg undersøgte det. Jeg kører ad det l..t ca 1km hver morgen. Der er også folkeskole elever på den og de vælter rundt. Undgå det hvis du kan.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2223
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 460 times
Been thanked: 351 times

Re: Hvilket Dashcam til cykel?

Indlæg af Kenned » 11. maj 2019, 23:57

Raptor357 skrev:
11. maj 2019, 22:30
Shimano har vist et der ligner en lygte, ellers er der den lille gopro.

Men lige på en fælles gang og cykelsti (ikke inddelt) så er det dig som cyklist der skal passe på. Ansvaret er dit. Se det som et fortorv hvor man må cykle hvis man kan og tager ultimativt hensyn til de gående.
Jeg ved det fordi jeg undersøgte det. Jeg kører ad det l..t ca 1km hver morgen. Der er også folkeskole elever på den og de vælter rundt. Undgå det hvis du kan.
Jeg ved da godt at ansvaret er mit. Ligesom når en lastbil kører en cyklist ned ved højresving. Det ændrer dog ikke på at der kan være adfærd som gør det umuligt at undgå en ulykke, og at man da også advarer cyklister mode ulykker.

Problemet er ikke juraen, men den truende adfærd fra mandens side af.

Det er desværre en pæn omvej at undgå stykket, med det er også er kort stykke fælles sti. 150M ca.

Hilsen Kenneth
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

Besvar