Gun sleeve CED 1200: Er der nogen som kender tasken og om den har nogle begrænsninger?

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Besvar
Nielshm
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 149
Tilmeldt: 10. feb 2018, 07:44
Interesser: Terrænskydning
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 1 time
Been thanked: 18 times

Gun sleeve CED 1200: Er der nogen som kender tasken og om den har nogle begrænsninger?

Indlæg af Nielshm » 6. apr 2019, 23:10

Armis sælger sådan en lille fiks skuldertaske til en 6" pistol og 2 magasiner. Dog står der på visse udenlandske hjemmesider at den ikke må bruges optisk sigte.
Nu har jeg selv fiberoptik i front sigtet, og kan ikke lige se hvorfor tasken skulle kunne ødelægge det.
Er der nogen som kender tasken og om den har nogle begrænsninger?
Senest rettet af Refraktorius 6. apr 2019, 23:30, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Overskrift

Brugeravatar
Grendel
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 7. jan 2007, 20:29
Interesser: Pistolskydning, IPSC
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 205 times

Re: Gun sleeve CED 1200

Indlæg af Grendel » 6. apr 2019, 23:23

Nielshm skrev:
6. apr 2019, 23:10
Armis sælger sådan en lille fiks skuldertaske til en 6" pistol og 2 magasiner. Dog står der på visse udenlandske hjemmesider at den ikke må bruges optisk sigte.
Nu har jeg selv fiberoptik i front sigtet, og kan ikke lige se hvorfor tasken skulle kunne ødelægge det.
Er der nogen som kender tasken og om den har nogle begrænsninger?
Optisk sigte betyder nok et rødpunkt og ikke fiberoptik? Der er ikke plads til et monteret rødpunkt i lommen til pistolen. :smile:
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin

Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.

Brugeravatar
The Mad Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 825
Tilmeldt: 22. nov 2014, 02:00
Interesser: Skydning og mekanik
Geografisk sted: Nordøstfyn
Has thanked: 457 times
Been thanked: 214 times

Re: Gun sleeve CED 1200: Er der nogen som kender tasken og om den har nogle begrænsninger?

Indlæg af The Mad Viking » 7. apr 2019, 13:07

Jeg har flere af dem, og bruger dem dog ikke som skuldertaske, men til at have i min rangebag.
De er væsentlig højere kvalitet og meget bedre foret end dem som normalt følger med tasken. :smile:

Der er ganske rigtigt ikke plads til et optisk sigtemiddel, og dog måske:
Jeg har nemlig rimpet et par af stingene op på den lomme indvendigt i tasken, så jeg kan have en 6” revolver i (Taurus 689 med Karl Nill-agtigt greb, aftrækkerbøjlen kunne ikke gå langt nok ned i lommen), den kan lige akkurat lukkes.
Måske det samme kan gøres med dit sigte?

Der laves også en større model (Jeg mener den hedder 1400), men den er ikke nær så lækker, og jeg mener heller ikke at der er en indvendig lomme som fixerer pistolen.
Hvis de dog bare ville lave en deluxe-udgave i stor model (Som 1200-tasken), så var min lykke gjort.
Der er nemlig heller ikke plads til en .22lr med indstilleligt greb. :cry:
Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...

Besvar