Er der forskel på Swarovski Z6i og Z8i?

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Besvar
KKA
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1064
Tilmeldt: 22. mar 2011, 20:16
Interesser: støverjagt
Geografisk sted: jylland
Has thanked: 156 times
Been thanked: 228 times

Er der forskel på Swarovski Z6i og Z8i?

Indlæg af KKA » 3. feb 2018, 18:19

Har overvejet at skifte min Swaro Z6i 2.5-15x56 med en tilsv Z8i, men 1.: er der bedre lysgennemstrømning?
2.: kan dét ballistiktårn, jeg har fra fabrikken specifikt til mit kaliber/ammunition overføres til den nye kikkert? og
3.: er der mulighed for skift af sigtemiddel fx en enkelt dot/ vandret streg til trykjagt og minimum forstørrelse?

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 821 times
Been thanked: 429 times

Re: Er der forskel på Swarovski Z6i og Z8i?

Indlæg af 458hunter » 4. feb 2018, 04:15

Jeg vil næsten ligge hovedet på blokken på at lysgennemgang om noget er dårligere i z8. Den har jo flere linser for at give større zoom range. Alt andet lige har fast forstørrelse bedst lys.

Mht til tårn ser det på video ud til at z8 tårn er anderledes end mit z6 tårn. Så ville ikke regne med at man kunne overføre.

Personligt ville jeg ikke trade op til samme type kikkert i z8 serien hvis jeg havde en z6 jeg var glad for i forvejen.

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 821 times
Been thanked: 429 times

Re: Er der forskel på Swarovski Z6i og Z8i?

Indlæg af 458hunter » 4. feb 2018, 04:24

Nu så jeg lige en video om balistik tårnet på z8. Det er en klar upgrade. På z6 er det lavet håbløst og det virker langt mere intuitivt på z8.

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7708
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: Er der forskel på Swarovski Z6i og Z8i?

Indlæg af T-REX » 4. feb 2018, 05:45

Chrstn_Olsen skrev:Jeg vil næsten ligge hovedet på blokken på at lysgennemgang om noget er dårligere i z8. Den har jo flere linser for at give større zoom range. Alt andet lige har fast forstørrelse bedst lys.

Mht til tårn ser det på video ud til at z8 tårn er anderledes end mit z6 tårn. Så ville ikke regne med at man kunne overføre.

Personligt ville jeg ikke trade op til samme type kikkert i z8 serien hvis jeg havde en z6 jeg var glad for i forvejen.
Jeg er helt enig, højere Zoom = Flere Linser = Mindre lys
Det er nok også derfor, at S&B's Polar T96 serie, kun har 4 x Zoom.
http://www.schmidtundbender.de/en/new-p ... r-t96.html
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1444
Tilmeldt: 9. nov 2007, 09:31
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 74 times

Re: Er der forskel på Swarovski Z6i og Z8i?

Indlæg af CQB » 4. feb 2018, 09:00

Chrstn_Olsen skrev:Nu så jeg lige en video om balistik tårnet på z8. Det er en klar upgrade. På z6 er det lavet håbløst og det virker langt mere intuitivt på z8.
jeg synes det balistiske tårn på min z6 er godt, jeg kan bedre lide det end på min zeiss v8 ,men der for kan z8 godt være bedre

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 821 times
Been thanked: 429 times

Re: Er der forskel på Swarovski Z6i og Z8i?

Indlæg af 458hunter » 4. feb 2018, 11:14

CQB skrev:
Chrstn_Olsen skrev:Nu så jeg lige en video om balistik tårnet på z8. Det er en klar upgrade. På z6 er det lavet håbløst og det virker langt mere intuitivt på z8.
jeg synes det balistiske tårn på min z6 er godt, jeg kan bedre lide det end på min zeiss v8 ,men der for kan z8 godt være bedre
Z6 tårnet er fint hvis du aldrig skifter ladning, men det er meget omstændigt at indskyde og nulstille det. På z8 er tårnet en samlet enhed istedet for at ringe mv sidder løst.

Besvar