Anbefalinger af PAC Boots til jagt og fiskeri?

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Besvar
C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11093
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Anbefalinger af PAC Boots til jagt og fiskeri?

Indlæg af C-X » 11. jan 2018, 12:02

Jeg bruger et par Meindl Dovre Extreme GTX hele det sene efterår, vinter og start forår og dem er jeg meget tilfreds med. De er gode at gå langt i og det er let at holde varmen - når jeg går!
Til tider skal jeg ikke gå så langt eller stå/sidde stille længere tid af gangen. Andre gange har vi været heldige, og har fået rigtig kolde vinterdage. Så begynder kulden af trænge sig på, trods at jeg er velsignet med et godt blodomløb i hænder og fødder.

Jeg savner derfor en støvle, der er robust, vandtæt til anklerne, varm og helst ikke alt for dyr, da den trods alt ikke skal bruges helt så ofte (næppe over 100 km pr sæson).

Sæsonen er jo ved at være slut, så måske man kunne gøre et godt køb, og være klar til næste år. :smile:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Slettet bruger

Re: Anbefalinger af PAC Boots til jagt og fiskeri?

Indlæg af Slettet bruger » 11. jan 2018, 12:44

Støvler der er VIRKELIG varme OG egner sig til at gå i - findes ikke ( efter min mening )
De dage hvor jeg skal sidde stille , skifter jeg sålerne ud med de elektriske fra Nordic Heat og tænder dem når jeg er kommet på post - de giver virkelig god varme i mindst 4 timer og er nemme at betjene.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11093
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Anbefalinger af PAC Boots til jagt og fiskeri?

Indlæg af C-X » 11. jan 2018, 12:47

Jeg ved godt, at vi er ude i noget kompromis. Hvis der er møg koldt, så justerer hastigheden og bevægelsesmønsteret sig nu tit derefter, helt af sig selv.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Anbefalinger af PAC Boots til jagt og fiskeri?

Indlæg af Kleth » 11. jan 2018, 12:55

Jeg bruger flere muligheder, men når det er rigtig koldt bruger jeg mine Muckboots når jeg sidder i stigen. De er også overraskende gode at gå over markerne i, jeg har i hvert fald gået >8km på en dag i mine Muckboots med et par gode raksokker i.
En anden mulighed er en støvle hvor der er plads til en thermosok eller neopren inderstøvle i.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11093
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Anbefalinger af PAC Boots til jagt og fiskeri?

Indlæg af C-X » 11. jan 2018, 13:06

Er det gummistøvle modellen du bruger?
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Anbefalinger af PAC Boots til jagt og fiskeri?

Indlæg af Kleth » 11. jan 2018, 13:17

C-X skrev:Er det gummistøvle modellen du bruger?
Ja, de ligner denne model
Billede
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11093
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Anbefalinger af PAC Boots til jagt og fiskeri?

Indlæg af C-X » 11. jan 2018, 13:20

Hmm... det skal da med i overvejelserne. Dog er jeg stadig mere lun på PAC Boot modellen, med den ekstra foring, der kan tages ud og tørre.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Torben Dahl
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 542
Tilmeldt: 23. maj 2012, 14:12
Interesser: jagt
Geografisk sted: roslev
Has thanked: 141 times
Been thanked: 92 times

Re: Anbefalinger af PAC Boots til jagt og fiskeri?

Indlæg af Torben Dahl » 11. jan 2018, 13:58

jeg bruger seeland pacboots på grisejagt om vinteren ,den model hvor der er en løs uldsok inden i,gummistøvle forneden og skind over anklen,de er rigtig gode ,jeg har lagt en exstra uldsål med alufolie i bunden som exstra isolering og det gir også en fin komfort når der skal gåes lidt for at komme i tårnet,mener de kan fås til 600-700 kr,de har da holdt i 3 år nu,og så er det smart man kan tage uldsokken ud og tørre den ved brændeovnen,
Blaser R8 Lux grade 4
3006
zeiss victory HT 3-12x56 asv
aimpoint H34s
zeiss victory RF 8x42
blaser f 16 grade 4 12/76
pulsar digex c50
pulsar axion 2 lrf 35 xq
sako finnfire 2 22 LR
leupold freedom rimfire 2-7x33

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Anbefalinger af PAC Boots til jagt og fiskeri?

Indlæg af HappyNanoq » 11. jan 2018, 21:23

Tror jeg ville kigge efter en god gummistøvle til vandreturene, evt Muckboots - og skifte til nogle Baffin i -79°C komfortklassen, eller -100°C komfortklassen til det stillesiddende.

Jo mere stillesiddende det er, jo længere ned i temperatur bør man gå i komfortklasserne.
Brugte selv Baffin i nordgrønland til det mere stille udendørsarbejde i den strenge kulde. Det virkede pragtfuldt med både -79° og -100° støvlerne.
Senest rettet af HappyNanoq 12. jan 2018, 03:56, rettet i alt 1 gang.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11093
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Anbefalinger af PAC Boots til jagt og fiskeri?

Indlæg af C-X » 11. jan 2018, 21:32

Så længe jeg er i bevægelse, har jeg endnu ikke frosset i mine Meindl.
Det jeg tænker på, er til de kortere ture, hvor det ud og på post, gå langs vandet og stoppe for at fiske, sidde i en båd, gå ud i skoven og lave the. Der kan kulden godt komme snigende, især de dage hvor kroppen ikke er på toppen (og dem har jeg desværre nogle af), men hjernen har brug for luft.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Besvar