Anbefaling af Torx skruetrækkere/bits?

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Besvar
Brugeravatar
Hedegaard
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 233
Tilmeldt: 21. jul 2004, 21:35
Interesser: Alt mellem himmel og jord...
Geografisk sted: Fyn...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 26 times

Anbefaling af Torx skruetrækkere/bits?

Indlæg af Hedegaard » 13. jul 2017, 09:26

Efter at have bandet godt og grundigt over at have knækket en T6 bit i forsøget på at afmontere lommeclip'en på en kniv, er jeg ude efter anbefalinger til hvilke Torx skruetrækkere eller bits som med fordel kan investeres i ( og hvor)?
Jeg er ude efter Torx i de små størrelser (primært T6,T7,T8 og T9).

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3734
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 644 times
Been thanked: 658 times

Re: Anbefaling af Torx skruetrækkere/bits?

Indlæg af BentxBetjent » 13. jul 2017, 09:37

Hedegaard skrev:Efter at have bandet godt og grundigt over at have knækket en T6 bit i forsøget på at afmontere lommeclip'en på en kniv, er jeg ude efter anbefalinger til hvilke Torx skruetrækkere eller bits som med fordel kan investeres i ( og hvor)?
Jeg er ude efter Torx i de små størrelser (primært T6,T7,T8 og T9).
Hvis du kender nogen på en maskinfabrik, så hør hos dem.
Stort set alle værktøjer med hårdmetalsplatter leveres med værktøj. Ofte gemmes de ekstra blot i en skuffe, uden man nogensinde får brug for dem.
De store mærker, Coromant, Seco, Iscar og lignende leverer Torx nøgler i rigtig god kvalitet. De størrelser du søger bruges bl.a ved små udborestænger.

OBS. Vær opmærksom på at der findes både Torx, og Torx plus.
Torx plus værktøj, i en almindelig torx skrue er NOGO.
Omvendt virker, hvis ikke fint så i hvert fald ok.
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

Brugeravatar
The Mad Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 825
Tilmeldt: 22. nov 2014, 02:00
Interesser: Skydning og mekanik
Geografisk sted: Nordøstfyn
Has thanked: 458 times
Been thanked: 214 times

Re: Anbefaling af Torx skruetrækkere/bits?

Indlæg af The Mad Viking » 13. jul 2017, 14:00

BentxBetjent skrev:
Hedegaard skrev:Efter at have bandet godt og grundigt over at have knækket en T6 bit i forsøget på at afmontere lommeclip'en på en kniv, er jeg ude efter anbefalinger til hvilke Torx skruetrækkere eller bits som med fordel kan investeres i ( og hvor)?
Jeg er ude efter Torx i de små størrelser (primært T6,T7,T8 og T9).
Hvis du kender nogen på en maskinfabrik, så hør hos dem.
Stort set alle værktøjer med hårdmetalsplatter leveres med værktøj. Ofte gemmes de ekstra blot i en skuffe, uden man nogensinde får brug for dem.
De store mærker, Coromant, Seco, Iscar og lignende leverer Torx nøgler i rigtig god kvalitet. De størrelser du søger bruges bl.a ved små udborestænger.

OBS. Vær opmærksom på at der findes både Torx, og Torx plus.
Torx plus værktøj, i en almindelig torx skrue er NOGO.
Omvendt virker, hvis ikke fint så i hvert fald ok.
Helt rigtigt.
Dog forsvinder kærven hurtigt, hvis du bruger alm. Torx i en Torx Plus-skrue, så det skal man helst undlade.
Til gengæld kan man være lidt kreativ og bruge en Torx Plus-nøgle til at liste slidte almindelige Torxskruer ud med, når man nok lige skulle have skiftet skruen for nogle platteskift siden... :oops: :giggle:
Nu ligger der nok ikke lige maskinfabrikker rundt om hver et hjørne i Kjøvenhavnstrup, som der gør herude på bøh-landet.
Så hvis du ikke kender nogen som kender nogen, så kan jeg godt sende et lille sæt til dig, mod betaling af porto. :smile:
Jeg er godt nok lige gået på ferie, så der går nok lige en 14 dages tid.
I de fleste tilfælde har vi fået dem med sammen med værktøjet, så det kan vi vidst godt sponsorere. :blink:
Og mere eller mindre alt hvad du kan købe i et alm. byggemarked kan kun bruges til at kaste efter postbudet, når han kommer med rudekuverter eller efter Jehovas Vidner.
Det gælder også bor og den slags. De tager sig vældig godt betalt for noget som ikke engang kan bore i 24 karats svensk nissestål.
Men sig til hvis jeg skal smide et par stykker i en kuvert. :Hug:
Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...

Brugeravatar
Marius
Admin
Admin
Indlæg: 5601
Tilmeldt: 3. jun 2004, 22:59
Interesser: jagt, skydning, natur
Geografisk sted: København
Has thanked: 667 times
Been thanked: 596 times

Re: Anbefaling af Torx skruetrækkere/bits?

Indlæg af Marius » 13. jul 2017, 14:31

The Mad Viking skrev:
BentxBetjent skrev:
Hedegaard skrev:Efter at have bandet godt og grundigt over at have knækket en T6 bit i forsøget på at afmontere lommeclip'en på en kniv, er jeg ude efter anbefalinger til hvilke Torx skruetrækkere eller bits som med fordel kan investeres i ( og hvor)?
Jeg er ude efter Torx i de små størrelser (primært T6,T7,T8 og T9).
Hvis du kender nogen på en maskinfabrik, så hør hos dem.
Stort set alle værktøjer med hårdmetalsplatter leveres med værktøj. Ofte gemmes de ekstra blot i en skuffe, uden man nogensinde får brug for dem.
De store mærker, Coromant, Seco, Iscar og lignende leverer Torx nøgler i rigtig god kvalitet. De størrelser du søger bruges bl.a ved små udborestænger.

OBS. Vær opmærksom på at der findes både Torx, og Torx plus.
Torx plus værktøj, i en almindelig torx skrue er NOGO.
Omvendt virker, hvis ikke fint så i hvert fald ok.
Helt rigtigt.
Dog forsvinder kærven hurtigt, hvis du bruger alm. Torx i en Torx Plus-skrue, så det skal man helst undlade.
Til gengæld kan man være lidt kreativ og bruge en Torx Plus-nøgle til at liste slidte almindelige Torxskruer ud med, når man nok lige skulle have skiftet skruen for nogle platteskift siden... :oops: :giggle:
Nu ligger der nok ikke lige maskinfabrikker rundt om hver et hjørne i Kjøvenhavnstrup, som der gør herude på bøh-landet.
Så hvis du ikke kender nogen som kender nogen, så kan jeg godt sende et lille sæt til dig, mod betaling af porto. :smile:
Jeg er godt nok lige gået på ferie, så der går nok lige en 14 dages tid.
I de fleste tilfælde har vi fået dem med sammen med værktøjet, så det kan vi vidst godt sponsorere. :blink:
Og mere eller mindre alt hvad du kan købe i et alm. byggemarked kan kun bruges til at kaste efter postbudet, når han kommer med rudekuverter eller efter Jehovas Vidner.
Det gælder også bor og den slags. De tager sig vældig godt betalt for noget som ikke engang kan bore i 24 karats svensk nissestål.
Men sig til hvis jeg skal smide et par stykker i en kuvert. :Hug:
:NVFrules:
Elsker sgu folks indstilling på det her forum
"I prefer dangerous freedom over peaceful slavery." - Thomas Jefferson

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7708
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: Anbefaling af Torx skruetrækkere/bits?

Indlæg af T-REX » 13. jul 2017, 15:19

Jeg har ødelagt en del billige torx L nøgler og bits, indtil jeg blev opmærksom på, at det billige lort jeg havde købt, var til "sikkerhedsskruer med dut"
Dvs. hule L nøgler og Hule bits.

Efter at jeg er skiftet til massive Torx Bits, så er problemet MEGET mindre.
Selv de discount kina micro bits (T2-T10) jeg har, holder rigtig fint.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

DB89
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 849
Tilmeldt: 22. sep 2012, 19:13
Interesser: Blankvåben, luftpistol
Geografisk sted: Fredericia, Danmark
Has thanked: 97 times
Been thanked: 119 times

Re: Anbefaling af Torx skruetrækkere/bits?

Indlæg af DB89 » 13. jul 2017, 15:24

Nu er skruen vel ikke fastgjort med loctite?

Brugeravatar
Hedegaard
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 233
Tilmeldt: 21. jul 2004, 21:35
Interesser: Alt mellem himmel og jord...
Geografisk sted: Fyn...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 26 times

Re: Anbefaling af Torx skruetrækkere/bits?

Indlæg af Hedegaard » 13. jul 2017, 17:06

The Mad Viking skrev:
Nu ligger der nok ikke lige maskinfabrikker rundt om hver et hjørne i Kjøvenhavnstrup, som der gør herude på bøh-landet.
Så hvis du ikke kender nogen som kender nogen, så kan jeg godt sende et lille sæt til dig, mod betaling af porto. :smile:
Se det var noget af et tilbud og et som varmer en eksil-jydes hjerte :biggrin: !
Du har helt ret, mit nabolag er ikke ligefremt overbebyrdet med maskinfabrikker. Istedet har jeg indenfor en radius af 100 m. fra min bopæl 5 grillbarer, 4 steder med "dybdemassage", 3 døgnkiosker, og 2 vandpibe cafeer...

Det er et super tilbud der kommer på disken og et som jeg griber med kyshånd! Jeg sender en PB, så snart jeg er hjemme fra dagens dont. Fedt!

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7549
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Anbefaling af Torx skruetrækkere/bits?

Indlæg af Raptor357 » 13. jul 2017, 21:05

Wera er blandt det bedste og sandwich bacho som de har i harald nyborg er helt hæderligt, men til den bløde side.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Hedegaard
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 233
Tilmeldt: 21. jul 2004, 21:35
Interesser: Alt mellem himmel og jord...
Geografisk sted: Fyn...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 26 times

Re: Anbefaling af Torx skruetrækkere/bits?

Indlæg af Hedegaard » 14. jul 2017, 10:00

Bentxbetjent skrev:
OBS. Vær opmærksom på at der findes både Torx, og Torx plus. Torx plus værktøj, i en almindelig torx skrue er NOGO.
Omvendt virker, hvis ikke fint så i hvert fald ok.
Tak for tippet, den havde jeg ikke lige tænkt på!
DB89 skrev: Nu er skruen vel ikke fastgjort med loctite?
Det så ikke ud til at der var loctite på nogen af skruerne da de endelig kom af. Skruerne blev listet af med en lettere modificeret flad skruetrækker, det pyntede ikke ligefrem på skruehovederne men af kom de.
JRexA skrev: Efter at jeg er skiftet til massive Torx Bits, så er problemet MEGET mindre. Selv de discount kina micro bits (T2-T10) jeg har, holder rigtig fint.
De bits jeg havde til at ligge var også massive, men enten var de blot hærdet over en radiator eller også var de fremstillet af diverse rester opfejet fra et fabriksgulv, der så blev smeltet over et stearinlys. Den knækkede ihvertfald uhyggelig nemt.
Marius skrev: Elsker sgu folks indstilling på det her forum
Præcis min tanke!!! Tak til Vikingen!

Brugeravatar
The Mad Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 825
Tilmeldt: 22. nov 2014, 02:00
Interesser: Skydning og mekanik
Geografisk sted: Nordøstfyn
Has thanked: 458 times
Been thanked: 214 times

Re: Anbefaling af Torx skruetrækkere/bits?

Indlæg af The Mad Viking » 14. jul 2017, 13:36

Hedegaard skrev:
The Mad Viking skrev:
Nu ligger der nok ikke lige maskinfabrikker rundt om hver et hjørne i Kjøvenhavnstrup, som der gør herude på bøh-landet.
Så hvis du ikke kender nogen som kender nogen, så kan jeg godt sende et lille sæt til dig, mod betaling af porto. :smile:
Se det var noget af et tilbud og et som varmer en eksil-jydes hjerte :biggrin: !
Du har helt ret, mit nabolag er ikke ligefremt overbebyrdet med maskinfabrikker. Istedet har jeg indenfor en radius af 100 m. fra min bopæl 5 grillbarer, 4 steder med "dybdemassage", 3 døgnkiosker, og 2 vandpibe cafeer...

Det er et super tilbud der kommer på disken og et som jeg griber med kyshånd! Jeg sender en PB, så snart jeg er hjemme fra dagens dont. Fedt!
Og alle steder sælger lunken kaffe med mælk :puke: til 65kr koppen. :moon: :fun: :nutkick:
Jeg føler med jer. :cry: :smile:
Jeg får bikset en lille pakke sammen og vender tilbage. :smile:
Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...

Besvar