Swarovski Ds. Ulovlig til feltskydninger?

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Slettet bruger

Swarovski Ds. Ulovlig til feltskydninger?

Indlæg af Slettet bruger » 18. apr 2017, 19:49

Kunne man tro at den bliver "ulovlig" til feltskydninger?

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4995
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 497 times
Been thanked: 1149 times

Re: swarovski Ds

Indlæg af Lassescout » 18. apr 2017, 21:58

Det håber jeg da ikke.

På feltskydning bruger du en forholdsvis jagtrelevant opsætning, og den kikkert er da i høj grad jagtrelevant. Hvis man vil skyde med tekniske begrænsninger har DGI skydning en masse aktiviteter hvor du skal bruge hulsigte :smile:

Men det kunne da være sjovt hvis banelæggerne kunne udfordre den, f.eks. ved at opstille skiverne på lang afstand delvist dækket af buske på kort afstand, men selvfølgelig med pointfeltet blottet. Så ville vi der ikke har råd måske have en lille fordel over de der har ( men det giver måske et sikkerhedsmæssigt problem visse steder?).
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2029
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 337 times

Re: swarovski Ds

Indlæg af Tangloppen » 19. apr 2017, 05:23

Erindre efter en feltskydning i Ulfborg at Burris Eliminator ikke var kosher.

Det kan selvfølgelig være at tingene har ændret sig.
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

A284win
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 286
Tilmeldt: 17. okt 2016, 17:40
Interesser: Skydning med 284win
Geografisk sted: Smidt på Falster
Has thanked: 71 times
Been thanked: 42 times

Re: swarovski Ds

Indlæg af A284win » 19. apr 2017, 06:01

Sidst jeg tjekkede var projektilerne ikke målsøgende. Og ofte så prøver "nogen" at købe sig uden om det der hedder træning ved at købe dyrt grej. Og så til en vis grad kan du kompensere for manglende færdigheder ved at købe kvalitetsgrej men når dagen er slut så betyder træning og dygtighed nok stadigvæk mere end om kikkerten kan fortælle dig lige nøjagtigt hvor langt der er ud til skiven. Altså skyttefejl vil stadigvæk eksistere.
Jeg køber selv grej af en vis kvalitet fordi det er fedt, men egentlig så ville jeg hellere have så meget træning at jeg ville være bedre til at læse vind, være bedre til knælende og stående skydning

Slettet bruger

Re: swarovski Ds

Indlæg af Slettet bruger » 19. apr 2017, 12:05

Jeg er ny med riffel, og jeg er i gang med at spare op til kikkert, og jeg vil have noget ordentligt første gang. Og jeg synes det ser smart ud, og måske kan hjælpe med at sætte et flot skud på levende vildt. Men om det er usportsligt og evt bliver et problem, da jeg gerne vil skyde lidt konkurrencer på hobbyplan. Jeg vil kun bruge en riffel og kikkert, det sæt jeg bruger på jagt..

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4995
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 497 times
Been thanked: 1149 times

Re: swarovski Ds

Indlæg af Lassescout » 19. apr 2017, 12:26

Det er jo noget der ændrer sig over tid.

I starten af feltskydningens historie fik man ikke afstanden ud til skiverne oplyst, så én af udfordringerne var at bedømme afstanden korrekt og kompensere herfor. Så begyndte flere at have de små laser afstandsmålere med. De blev forbudt, men nogle stod alligevel på ventelinjen og kiggede på skiverne gennem små "monokikkerter". Da der var nok der brokkede sig over det, tog man den joker ud af ligningen og begyndte at oplyse afstandene, så var alle lige igen. Sjovt nok er det stadig de dygtigste skytter der vinder, som det har været hele tiden.

Jeg synes det kunne være praktisk til feltskydning med en kikkert der selv justerer sigtet, så er der én ting mindre at holde rede på. Men jeg bilder mig ikke ind at den vil få mig op på skamlen, det skyder jeg simpelthen ikke godt nok til.

Det kan da godt tænkes at nogle arrangører vil dømme den ude en overgang, men jeg tror ikke det bliver permanent. BTW, den koster næsten 30.000,-kr. så der skal spares en del op før den sidder på riflen. Jeg skal vist have lidt held med en lottokupon før den kommer med hjem, men jeg gad sørme godt eje den :numberone:
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

A284win
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 286
Tilmeldt: 17. okt 2016, 17:40
Interesser: Skydning med 284win
Geografisk sted: Smidt på Falster
Has thanked: 71 times
Been thanked: 42 times

Re: swarovski Ds

Indlæg af A284win » 19. apr 2017, 14:38

Er der nogen andre kikkerter på markedet med lige så dårlig lysgennemstrømning? Kikkerten er lækker, havde den i hånden i Hillerød. Den er stor og kraftig, ikke nogen pürch kikkert. Så ovenpå en spinkel T3 vil den nok ikke passe så godt, mens en Sauer 200 vil kunne bære den

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 523 times
Been thanked: 236 times

Re: swarovski Ds

Indlæg af Bobo » 19. apr 2017, 16:52

Som gammel jæger er det :thumbdown: efter min mening
Hvis man vil have genveje til et flot skud til vildt, skal man efter min mening ikke være jæger :blink:
Bobo ------ Igen uden billeder

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2029
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 337 times

Re: swarovski Ds

Indlæg af Tangloppen » 19. apr 2017, 17:22

Med den logik bør du da kun gå på jagt med bue og pil eller spyd.
Alt andet må jo være snyd og dårligt jægerskab.

I mine øjne kan man fra et jagtetisk synspunkt diskutere kikkerten, men hvis det er den kikkert der sikre en ordenlig kugleplacering, så er det da klart at foretrække.
Vi skal sikre at byttet ikke lider unødigt, så må ens stolthed vige ind til da. Ellers skal man finde en anden hobby.
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 523 times
Been thanked: 236 times

Re: swarovski Ds

Indlæg af Bobo » 19. apr 2017, 19:42

Tangloppen skrev:Med den logik bør du da kun gå på jagt med bue og pil eller spyd.
Alt andet må jo være snyd og dårligt jægerskab.

I mine øjne kan man fra et jagtetisk synspunkt diskutere kikkerten, men hvis det er den kikkert der sikre en ordenlig kugleplacering, så er det da klart at foretrække.
Vi skal sikre at byttet ikke lider unødigt, så må ens stolthed vige ind til da. Ellers skal man finde en anden hobby.
Sludder og vrøvl - hvis man vil købe sig til et flot skud i stedet for at træne og dygtiggøre sig til b.la. afstandsbedømmelse så kunne man ligeså godt spille computerspil
Det har intet med stolthed at gøre fra min side eller at byttet skal lide mest muligt :???: Jeg kan ikke se dyret lider mindre hvis der bruges afstandsmåler - forklar venligst
Bobo ------ Igen uden billeder

Slettet bruger

Re: Swarovski Ds. Ulovlig til feltskydninger?

Indlæg af Slettet bruger » 19. apr 2017, 19:50

Øhmm. Jeg vil jo netop gå til feltskydninger for at træne, og blive bedre. Jeg vil gøre alt hvad jeg kan for at sikre et godt og dødeligt skud hver gang på jagt . Derfor vil jeg have en god kikkert. Jeg prøver ikke at købe mig til en sejr, jeg er faktisk ligeglad med min placering i konkurrencen.

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 523 times
Been thanked: 236 times

Re: Swarovski Ds. Ulovlig til feltskydninger?

Indlæg af Bobo » 19. apr 2017, 19:58

mrdj skrev:Øhmm. Jeg vil jo netop gå til feltskydninger for at træne, og blive bedre. Jeg vil gøre alt hvad jeg kan for at sikre et godt og dødeligt skud hver gang på jagt . Derfor vil jeg have en god kikkert. Jeg prøver ikke at købe mig til en sejr, jeg er faktisk ligeglad med min placering i konkurrencen.
Ro på - min pointe er netop at dyrt grej ikke kompenserer for træning. Så fint du vil træne :thumbup:

Og dyrt grej giver måske en falsk tryghed så man på jagt overskrider sin egen formåen, jeg har ihvertfald oplevet flere der skyder skylden på grejet end at anerkende sin egen begrænsning
Bobo ------ Igen uden billeder

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 523 times
Been thanked: 236 times

Re: Swarovski Ds. Ulovlig til feltskydninger?

Indlæg af Bobo » 19. apr 2017, 20:00

Bobo skrev:
mrdj skrev:Øhmm. Jeg vil jo netop gå til feltskydninger for at træne, og blive bedre. Jeg vil gøre alt hvad jeg kan for at sikre et godt og dødeligt skud hver gang på jagt . Derfor vil jeg have en god kikkert. Jeg prøver ikke at købe mig til en sejr, jeg er faktisk ligeglad med min placering i konkurrencen.
Ro på - min pointe er netop at dyrt grej ikke kompenserer for træning. Så fint du vil træne :thumbup:

Og dyrt grej giver måske en falsk tryghed så man på jagt overskrider sin egen formåen, jeg har ihvertfald oplevet flere der skyder skylden på grejet end at anerkende sin egen begrænsning
Jeg kan se der kun tales om skydning - undskyld - jeg snakker jagt :wall:
Bobo ------ Igen uden billeder

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2029
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 337 times

Re: swarovski Ds

Indlæg af Tangloppen » 19. apr 2017, 20:41

Bobo skrev:
Tangloppen skrev:Med den logik bør du da kun gå på jagt med bue og pil eller spyd.
Alt andet må jo være snyd og dårligt jægerskab.

I mine øjne kan man fra et jagtetisk synspunkt diskutere kikkerten, men hvis det er den kikkert der sikre en ordenlig kugleplacering, så er det da klart at foretrække.
Vi skal sikre at byttet ikke lider unødigt, så må ens stolthed vige ind til da. Ellers skal man finde en anden hobby.
Sludder og vrøvl - hvis man vil købe sig til et flot skud i stedet for at træne og dygtiggøre sig til b.la. afstandsbedømmelse så kunne man ligeså godt spille computerspil
Det har intet med stolthed at gøre fra min side eller at byttet skal lide mest muligt :???: Jeg kan ikke se dyret lider mindre hvis der bruges afstandsmåler - forklar venligst
Dyret lider mindre hvis kuglen sidder rigtigt første gang.

Dine argumenter kan bruges hvis folk kommer anstigende med en Trackingpoint riffel. Det vil jeg osse finde usportsligt.
Men en kikkert med en moderne afstandsmåler indbygget gør jo ikke at brugeren rammer perfekt.
At beklage sig over at folk køber ting der kan hjælpe dem, lyder i mine øjne som en der bare er mavesur.

At folk skal træne med deres våben forstår de fleste vel, og at købe en dyr kikkert hjælper ikke på aftræksfejl osv.
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

Aratan
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 405
Tilmeldt: 1. jul 2014, 12:48
Interesser: Jagt, natur og oplevelser
Geografisk sted: Vestsjaelland
Geografisk sted: Vestsjalland, Denmark
Has thanked: 32 times
Been thanked: 133 times

Re: Swarovski Ds. Ulovlig til feltskydninger?

Indlæg af Aratan » 20. apr 2017, 12:30

Bobo skrev:
Og dyrt grej giver måske en falsk tryghed så man på jagt overskrider sin egen formåen, jeg har ihvertfald oplevet flere der skyder skylden på grejet end at anerkende sin egen begrænsning
Jeg har det faktisk modsat, jeg har dyrere grej end mine evner kan udfylde. På den måde kan jeg ikke skyde skylden på grejet, kun på evnerne...

Hvis man køber grej der passer til ens evner, så er det alt for nemt at sige "det er også bare på grund af den billige lortekikkert, hvis jeg havde en PMII, en Hensoldt eller en IOR Recon så ville jeg ramme meget bedre..."
12/76
.308
6,55x55
.22lr

BasicReality
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 421
Tilmeldt: 27. okt 2008, 22:44
Interesser: Sortkrudt
Geografisk sted: DjævleØen
Has thanked: 10 times
Been thanked: 23 times

Re: swarovski Ds

Indlæg af BasicReality » 20. apr 2017, 15:29

Bobo skrev:Som gammel jæger er det :thumbdown: efter min mening
Hvis man vil have genveje til et flot skud til vildt, skal man efter min mening ikke være jæger :blink:
Første prioritet må vel være at aflive ens bytte hurtigst muligt. Hvis laser afstandsmålere kan hjælpe dig med at lave et humant skud hvorfor fanden skulle man så ikke bruge det?

Som andre siger så er det i sidste ende aftrækkeren og din finger som kommer til at have afgørende betydning for om du er en god skytte eller ej, men der er da ingen grund til at handikappe sig selv grundet et eller andet (efter min mening) tåbeligt ideal.

Slettet bruger

Re: Swarovski Ds. Ulovlig til feltskydninger?

Indlæg af Slettet bruger » 20. apr 2017, 16:45

Jeg har en normal jagtriffel, og ikke en baneriffel. Og jeg køber en lidt dyr og god kikkert, men udelukkende for at forhåbenligt kan levere et flot skud når jeg er klar til at komme på jagt. Jeg vil træne det jeg kan, og jeg kommer ikke på jagt i år, da jeg vil være en så god en skytte at jeg kan forsvare overfor mig selv at det er ok at tage på jagt. Til feltskydning vil jeg bare gerne kunne skyde med, uden at blive udelukket.. Men måske DS er for stor, dyr og måske ikke virker i praksis.. Jeg venter indtil den er afprøvet af andre. Ellers vil jeg have en Swarowski Z8i .. Og hvis jeg skyder dårligt til feltskydning og konkurrencer, får udstyret alligevel skylden.. :giggle:

Popcorn
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 44
Tilmeldt: 25. sep 2014, 19:07
Interesser: Jagt og våben
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 7 times

Re: Swarovski Ds. Ulovlig til feltskydninger?

Indlæg af Popcorn » 20. apr 2017, 16:59

Ha Ha
Jeg vil mene at der er mange som er på dette forum, som kan huske hvordan man skyder korn og kærv. Og stadig kan det :smile: der er kun øvelse som gør det :smile:

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 523 times
Been thanked: 236 times

Re: swarovski Ds

Indlæg af Bobo » 20. apr 2017, 17:08

BasicReality skrev:
Bobo skrev:Som gammel jæger er det :thumbdown: efter min mening
Hvis man vil have genveje til et flot skud til vildt, skal man efter min mening ikke være jæger :blink:
Første prioritet må vel være at aflive ens bytte hurtigst muligt. Hvis laser afstandsmålere kan hjælpe dig med at lave et humant skud hvorfor fanden skulle man så ikke bruge det?

Som andre siger så er det i sidste ende aftrækkeren og din finger som kommer til at have afgørende betydning for om du er en god skytte eller ej, men der er da ingen grund til at handikappe sig selv grundet et eller andet (efter min mening) tåbeligt ideal.
Hvad er det for et tåbeligt ideal vi taler om?
Bobo ------ Igen uden billeder

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7719
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 594 times
Been thanked: 1245 times

Re: Swarovski Ds. Ulovlig til feltskydninger?

Indlæg af T-REX » 20. apr 2017, 21:40

Bobo skrev:
mrdj skrev:Øhmm. Jeg vil jo netop gå til feltskydninger for at træne, og blive bedre. Jeg vil gøre alt hvad jeg kan for at sikre et godt og dødeligt skud hver gang på jagt . Derfor vil jeg have en god kikkert. Jeg prøver ikke at købe mig til en sejr, jeg er faktisk ligeglad med min placering i konkurrencen.
Ro på - min pointe er netop at dyrt grej ikke kompenserer for træning. Så fint du vil træne :thumbup:

Og dyrt grej giver måske en falsk tryghed så man på jagt overskrider sin egen formåen, jeg har ihvertfald oplevet flere der skyder skylden på grejet end at anerkende sin egen begrænsning
TrackingPoint Rifler.

Uerfaren skytte kan sætte skuddet, indenfor 20 cm, på 1000 yards, gentagne gange.

Så Ja, du kan købe dig til træfsikkerhed. Og ikke bare det, du kan købe dig til verdensklasse træfsikkerhed.

At en fuldelektronisk, potentielt lysforstærkende kikkert, så ikke er lovlig, i Danmark, det er så en anden sag.
http://www.tracking-point.com
http://www.tracking-point.com/american- ... tout-2015/
Den uerfarne: 100% first shot hitrate (Med Trackingpoint)
Den Erfarne: Total Hitrate 58,6% med 3 skud til rådighed, pr. mål. (Med "alm" våben)
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11093
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Swarovski Ds. Ulovlig til feltskydninger?

Indlæg af C-X » 20. apr 2017, 22:15

Hvis målet er at lære noget, gavner det så alverden med alle de hjælpemidler?

Skal man skyde på et dyr, der er 1.000 meter væk, så kan man ikke forudsige dets bevægelser, i de 1½-2 sekunder som kuglen er om at nå frem. Det vil alligevel være uetisk.

Det er ikke for at være puritansk, men hvis ikke grejet virker uden strøm, så vil jeg hellere selv være computeren bag skuddet, med de begrænsninger det måtte medføre. Og der er mange! :giggle:

Derudover er det da fedt, at der er nogen der presser udviklingen fremad. Det kan også komme mig til gode, når jeg bliver en handikappet, gammel, mere sur mand! :thumbup:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3140
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Swarovski Ds. Ulovlig til feltskydninger?

Indlæg af ReneKJ » 20. apr 2017, 22:32

JRexA skrev:
TrackingPoint Rifler.

Uerfaren skytte kan sætte skuddet, indenfor 20 cm, på 1000 yards, gentagne gange.

Så Ja, du kan købe dig til træfsikkerhed. Og ikke bare det, du kan købe dig til verdensklasse træfsikkerhed.

At en fuldelektronisk, potentielt lysforstærkende kikkert, så ikke er lovlig, i Danmark, det er så en anden sag.
http://www.tracking-point.com
http://www.tracking-point.com/american- ... tout-2015/
Den uerfarne: 100% first shot hitrate (Med Trackingpoint)
Den Erfarne: Total Hitrate 58,6% med 3 skud til rådighed, pr. mål. (Med "alm" våben)
Er trackingpoint ikke det system hvor kikkerten holder aftrækket tilbage indtil riflen peger på målet?
Smart nok hvis formålet kun er at nedlægge byttet, men det er svært at kalde det sport.

Jeg syntes dog det er et interessant dilemma jægerne har fået skabt sig der. Går man efter det helt sikre drab der på det nærmeste er ren aflivning, eller ønsker man at udfordre sig selv potentielt på bekostning af dyret?
Skalaen går helt fra forladerifler til næsten målsøgende våben som Trackpoint, det kan være svært at sætte en grænse der ikke virker arbitrær.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11093
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Swarovski Ds. Ulovlig til feltskydninger?

Indlæg af C-X » 20. apr 2017, 22:39

Næste spørgsmål; ønsker vi sådanne produkter på det civile marked, hvor en hvilken som helst suspekt type, kan blive langdistance snigskytte på 1-2 dages kursus i mellemøsten, som en forlængelse af en ferierejse til Tyrkiet?

Der er en ret stor forskel på sådanne elementer og så dem der træner dybt seriøst og ofte, for at deltage i konkurrencer (disse udgør jo en meget lille trussel overfor samfundet).
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7719
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 594 times
Been thanked: 1245 times

Re: Swarovski Ds. Ulovlig til feltskydninger?

Indlæg af T-REX » 20. apr 2017, 22:41

ReneKJ skrev: Er trackingpoint ikke det system hvor kikkerten holder aftrækket tilbage indtil riflen peger på målet?
Smart nok hvis formålet kun er at nedlægge byttet, men det er svært at kalde det sport.

Jeg syntes dog det er et interessant dilemma jægerne har fået skabt sig der. Går man efter det helt sikre drab der på det nærmeste er ren aflivning, eller ønsker man at udfordre sig selv potentielt på bekostning af dyret?
Skalaen går helt fra forladerifler til næsten målsøgende våben som Trackpoint, det kan være svært at sætte en grænse der ikke virker arbitrær.
Du har helt ret.

Trackingpoint virker ved at du "tagger" dit mål, hvor du ønsker at ramme.
Så fører du sigtemærket over på dit "Tag" og trykker på aftrækkeren. Når TrackingPoint er enig i, at du peger det rigtige sted, så går skuddet.

Trackingpoint korrigerer både for afstand, og målets bevægelse.
Hvordan og om den korrigerer for vind, det ved jeg ikke.

Til jagt kan jeg vil jeg mene at det er overdrevet, men hvis nogen skyder igen på mig, så vil jeg ønske enhver mulig forbedring, af mine egne chancer.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3140
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Swarovski Ds. Ulovlig til feltskydninger?

Indlæg af ReneKJ » 20. apr 2017, 22:44

C-X skrev:Næste spørgsmål; ønsker vi sådanne produkter på det civile marked, hvor en hvilken som helst suspekt type, kan blive langdistance snigskytte på 1-2 dages kursus i mellemøsten, som en forlængelse af en ferierejse til Tyrkiet?

Der er en ret stor forskel på sådanne elementer og så dem der træner dybt seriøst og ofte, for at deltage i konkurrencer (disse udgør jo en meget lille trussel overfor samfundet).
Hvad kan de gøre med sådan en riffel som de ikke kan gøre med en varevogn fra EuropCar?
Var det ikke samme tankegang der fik 50BMG forbudt, selv om der ikke var større trussel fra dem end så mange andre rifler?

Besvar