Iscope - Nogen der har prøvet det?

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator
Indlæg: 3610
Tilmeldt: 6. jan 2008, 15:36
Interesser: Skydning genladning Etymologi
Geografisk sted: København
Has thanked: 568 times
Been thanked: 1056 times

Re: Iscope - Nogen der har prøvet det?

Indlæg af Agamemnon » 2. apr 2017, 16:30

Lassescout skrev:Hvordan klarer telefonen rekylen?
Jeg har primært skudt med bremse eller dæmper og telefonen lader ikke til at have taget skade.

Jeg har selvfølgelig heller ikke skudt tusindvis af skud, med den monteret.

Så det må være et klokkeklart "tjaaa" herfra. :razz:
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.

Edmund Burke, 1729-1797.

Michael9220
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 221
Tilmeldt: 28. okt 2013, 12:20
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 45 times

Re: Iscope - Nogen der har prøvet det?

Indlæg af Michael9220 » 3. apr 2017, 18:08

Agamemnon skrev:
Lassescout skrev:Hvordan klarer telefonen rekylen?
Jeg har primært skudt med bremse eller dæmper og telefonen lader ikke til at have taget skade.

Jeg har selvfølgelig heller ikke skudt tusindvis af skud, med den monteret.

Så det må være et klokkeklart "tjaaa" herfra. :razz:
Umiddelbart vil jeg også kun bruge den på jagt, tænker jeg.

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2032
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 338 times

Re: Iscope - Nogen der har prøvet det?

Indlæg af Tangloppen » 3. apr 2017, 20:26

Man kan vel, hvis man er lidt kreativ og kun skal optage i normal lys, lave en løsning selv med en beamsplitter og et GoPro.
Der findes sikkert allerede løsninger af denne slags.
Her ses det til NVG'er, produceres i Trumpistan, og derved ikke til at fremskaffe pga. ITAR.
https://tnvc.com/shop/nvg-adapter-for-g ... o-cameras/
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

Michael9220
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 221
Tilmeldt: 28. okt 2013, 12:20
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 45 times

Re: Iscope - Nogen der har prøvet det?

Indlæg af Michael9220 » 5. apr 2017, 20:12

Angående lovligheden, så har jeg i dag fået følgende svar fra Jægerforbundet.

Hej Michael

Da jeg læste din mail første gang, var min umiddelbare reaktion, at du selvfølgelig ikke skal have tilladelse.
Men da jeg gentagende gange gennemså produktet på producentens hjemmeside kom jeg i tvivl.
Jeg har derfor kontaktet politiets administrative centre og (desværre) modtaget nedenstående svar:

- Det kommer jo an på om det er med lysstråle, lysforstærkende eller infrarødt udstyr.
Umiddelbart kan jeg ikke vurdere det, men en telefon kan vel godt virke lysforstærkende?
I sidste ende er det jo op til en domstol at vurdere det i forbindelse med en konkret sag.”

Ud fra denne usandsynligt vage beskrivelse, kan jeg kun anbefale dig at søge en (gebyrfri) importtilladelse ved politiet, inden du bestiller genstanden hjem fra udlandet.
Hvis du vælger at ansøge skal du bruge denne elektroniske ansøgning: - Ansøgning om tilladelse til indførsel af våben og ammunition.

Jeg håber du kan bruge svaret, selvom det ikke var det du ønskede.

Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator
Indlæg: 3610
Tilmeldt: 6. jan 2008, 15:36
Interesser: Skydning genladning Etymologi
Geografisk sted: København
Has thanked: 568 times
Been thanked: 1056 times

Re: Iscope - Nogen der har prøvet det?

Indlæg af Agamemnon » 5. apr 2017, 20:23

Michael9220 skrev:Angående lovligheden, så har jeg i dag fået følgende svar fra Jægerforbundet.

Hej Michael

Da jeg læste din mail første gang, var min umiddelbare reaktion, at du selvfølgelig ikke skal have tilladelse.
Men da jeg gentagende gange gennemså produktet på producentens hjemmeside kom jeg i tvivl.
Jeg har derfor kontaktet politiets administrative centre og (desværre) modtaget nedenstående svar:

- Det kommer jo an på om det er med lysstråle, lysforstærkende eller infrarødt udstyr.
Umiddelbart kan jeg ikke vurdere det, men en telefon kan vel godt virke lysforstærkende?
I sidste ende er det jo op til en domstol at vurdere det i forbindelse med en konkret sag.”

Ud fra denne usandsynligt vage beskrivelse, kan jeg kun anbefale dig at søge en (gebyrfri) importtilladelse ved politiet, inden du bestiller genstanden hjem fra udlandet.
Hvis du vælger at ansøge skal du bruge denne elektroniske ansøgning: - Ansøgning om tilladelse til indførsel af våben og ammunition.

Jeg håber du kan bruge svaret, selvom det ikke var det du ønskede.
Seriøst???
Nu må inkompetencen, uvidenheden og forskrækketheden sgu snart stoppe. DET ER EN FOTOADAPTER, for fanden. :mad:
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.

Edmund Burke, 1729-1797.

Michael9220
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 221
Tilmeldt: 28. okt 2013, 12:20
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 45 times

Re: Iscope - Nogen der har prøvet det?

Indlæg af Michael9220 » 5. apr 2017, 22:36

Agamemnon skrev:
Michael9220 skrev:Angående lovligheden, så har jeg i dag fået følgende svar fra Jægerforbundet.

Hej Michael

Da jeg læste din mail første gang, var min umiddelbare reaktion, at du selvfølgelig ikke skal have tilladelse.
Men da jeg gentagende gange gennemså produktet på producentens hjemmeside kom jeg i tvivl.
Jeg har derfor kontaktet politiets administrative centre og (desværre) modtaget nedenstående svar:

- Det kommer jo an på om det er med lysstråle, lysforstærkende eller infrarødt udstyr.
Umiddelbart kan jeg ikke vurdere det, men en telefon kan vel godt virke lysforstærkende?
I sidste ende er det jo op til en domstol at vurdere det i forbindelse med en konkret sag.”

Ud fra denne usandsynligt vage beskrivelse, kan jeg kun anbefale dig at søge en (gebyrfri) importtilladelse ved politiet, inden du bestiller genstanden hjem fra udlandet.
Hvis du vælger at ansøge skal du bruge denne elektroniske ansøgning: - Ansøgning om tilladelse til indførsel af våben og ammunition.

Jeg håber du kan bruge svaret, selvom det ikke var det du ønskede.
Seriøst???
Nu må inkompetencen, uvidenheden og forskrækketheden sgu snart stoppe. DET ER EN FOTOADAPTER, for fanden. :mad:
Enig, jeg vælger også at tage chancen, det andet virker sku dumt.

Michael9220
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 221
Tilmeldt: 28. okt 2013, 12:20
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 45 times

Re: Iscope - Nogen der har prøvet det?

Indlæg af Michael9220 » 13. apr 2017, 18:19

Nå den sneg sig da gennem tolden uden at blive taget. kan hente den lørdag på posthuset, er godt nok spændt på at få den indtillet og prøve at skyde med den

Michael9220
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 221
Tilmeldt: 28. okt 2013, 12:20
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 45 times

Re: Iscope - Nogen der har prøvet det?

Indlæg af Michael9220 » 15. apr 2017, 12:32

Overraskende nem at montere og det virker som rigtig god kvalitet, havde nok forventet billigt kinesisk plastik, det er det slet ikke.

Billede
Billede
Billede

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21723
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 467 times
Been thanked: 2372 times

Re: Iscope - Nogen der har prøvet det?

Indlæg af Refraktorius » 15. apr 2017, 18:43

Det er nok mine gamle øjne, men jeg har overvejet at man burde montere en rail ude på løbet, så skærmen på kameraet kommer ud på en fornuftig øjenafstand.

Det er bare rarest at fokusere på noget som er ca 40 cm væk fra øjet, og sigtekikkerter har typisk en øjenafstand omkring de fem.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 651 times
Been thanked: 661 times

Re: Iscope - Nogen der har prøvet det?

Indlæg af BentxBetjent » 16. apr 2017, 12:16

Refraktorius skrev:Det er nok mine gamle øjne, men jeg har overvejet at man burde montere en rail ude på løbet, så skærmen på kameraet kommer ud på en fornuftig øjenafstand.

Det er bare rarest at fokusere på noget som er ca 40 cm væk fra øjet, og sigtekikkerter har typisk en øjenafstand omkring de fem.
Jeg har sådan en her. Sony QX10. Den kobler til smartfone med NFC (skal være helt tæt på hinanden-) eller med netværk.
Så en viewfinder på telefonen, eller telefonen i behagelig gammelmandsafstand fra øjet, så kører det.
Vedhæftede filer
Sony_Cyber-shot_DSC-QX10_35827131_09.jpg
Sony_Cyber-shot_DSC-QX10_35827131_09.jpg (38.16 KiB) Vist 4679 gange
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

Besvar