Er der nogle her på forummet der har erfaringer med at hente kikkerter hjem fra USA?

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 721
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 101 times
Been thanked: 554 times

Re: Er der nogle her på forummet der har erfaringer med at hente kikkerter hjem fra USA?

Indlæg af Werecat » 21. mar 2017, 19:42

Det var ikke noget de to forhandlere jeg kontaktede mhp at købe en MTC viper pro nævnte.
Ikke at jeg kalder dig for løgner ( :twisted: ), men hvad nytter det at det er en mulighed, hvis forhandlerne ikke kender den regel, ikke synes at det er besværet værd eller ikke tør af bekymring for at blive straffet for en fejltolkning?
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

Brugeravatar
Gysse
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 284
Tilmeldt: 15. mar 2008, 02:28
Interesser: Pandajagt
Geografisk sted: Vestsjælland, Skælskør
Has thanked: 11 times
Been thanked: 32 times

Re: SWFA SS

Indlæg af Gysse » 26. mar 2017, 10:39

C-X skrev:Nu må du bestemme dig, vil du have den eller vil du ikke have den? :???:

Med vaseline er nok bedre end uden vaseline!

Jeg vil godt have den! Men jeg frygter at tårnene fungerer som en slags modhagere, og jeg frygter lidt konsekvenserne ved at have en permanent installeret ITAR kikker i rectum.

Det ville gøre fremtidige security check lidt.... tja..... aparte.



Men hvis ingen andre hopper på at købe den SWFA SS som allere har sneget sig ind i landet, så kunne jeg nok godt overveje at snuppe den. Omend bare for at se hvad al snakken handler om.
Hvis det ikke var guds mening at vi skulle spise dyr, skulle han ikke have lavet dem ud af kød

Brugeravatar
Gysse
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 284
Tilmeldt: 15. mar 2008, 02:28
Interesser: Pandajagt
Geografisk sted: Vestsjælland, Skælskør
Has thanked: 11 times
Been thanked: 32 times

Re: Er der nogle her på forummet der har erfaringer med at hente kikkerter hjem fra USA?

Indlæg af Gysse » 1. maj 2017, 16:22

Så er det originale spørgsmål nok besvaret, og det er positivt. Se denne tråd:

viewtopic.php?f=21&t=68740&p=765714#p765714
Hvis det ikke var guds mening at vi skulle spise dyr, skulle han ikke have lavet dem ud af kød

Skev
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 273
Tilmeldt: 21. jan 2011, 17:08
Interesser: Våben, Jagt
Geografisk sted: Fuglebjerg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 13 times

Re: Er der nogle her på forummet der har erfaringer med at hente kikkerter hjem fra USA?

Indlæg af Skev » 17. jan 2018, 13:03

Linket til tråden virker vist ikke mere.

Er der nogen der har en swfa ss kikkert?

Overvejer at bestille en 10x42 fra staterne.

Uk må ikke expotere større end x9 siger dem jeg har været i kontakt med... :???:

Eller nogen der kender et godt sted at handle den i EU?

Brugeravatar
LundJensen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 209
Tilmeldt: 13. maj 2013, 10:24
Interesser: WWII - skydning - jagt
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 22 times
Been thanked: 14 times

Re: Er der nogle her på forummet der har erfaringer med at hente kikkerter hjem fra USA?

Indlæg af LundJensen » 17. jan 2018, 13:31

Tjek lige en ekstra gang om det ikke ermuligt direkte fra swfa
Der var vist åbnet op for detnu..

Skev
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 273
Tilmeldt: 21. jan 2011, 17:08
Interesser: Våben, Jagt
Geografisk sted: Fuglebjerg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 13 times

Re: Er der nogle her på forummet der har erfaringer med at hente kikkerter hjem fra USA?

Indlæg af Skev » 17. jan 2018, 14:16

Jep, det er også dem jeg vil kontakte.

Ville bare lige høre om der var skulle være nogen der havde prøvet at kigge gennem sådan en...
Har kigget div anmeldelser på tuben, og de roser den meget i forhold til prisen, men man er jo blevet snydt før.... :giggle:

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3734
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 644 times
Been thanked: 658 times

Re: Er der nogle her på forummet der har erfaringer med at hente kikkerter hjem fra USA?

Indlæg af BentxBetjent » 17. jan 2018, 14:46

Skev skrev: Uk må ikke expotere større end x9 siger dem jeg har været i kontakt med... :???:

Eller nogen der kender et godt sted at handle den i EU?
Det må være butikkens valg da det kan være lidt bøvlet.
Da jeg købte kikkert i UK, sendte jeg..

kopi af jagttegn
tro og love at det var til eget brug.

Derefter udfyldte butikken en exporterklæring der skulle "ordnes" derovre og derefter blev lagt ved pakken.
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

Skev
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 273
Tilmeldt: 21. jan 2011, 17:08
Interesser: Våben, Jagt
Geografisk sted: Fuglebjerg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 13 times

Re: Er der nogle her på forummet der har erfaringer med at hente kikkerter hjem fra USA?

Indlæg af Skev » 17. jan 2018, 14:58

Ja, det virker som om at de ikke vil røre det med en ildtang.
Jeg har spurgt dem, men nej ikke over x9...
Så gider ikke bøvle mere med dem...
Det er optic warehouse...

Det står også nederst på deres forside...

Det er næsten nemmere at få et haglgevær hjem derovere fra... :fun:

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Er der nogle her på forummet der har erfaringer med at hente kikkerter hjem fra USA?

Indlæg af HappyNanoq » 17. jan 2018, 16:31

Rigtig mange butikker kvier sig ved at overhovedet begynde med eksport og specielt af dele som KAN være ITAR eller regulerede på anden måde.

Dels fordi at de selvfølgelig kan stå til bøde/fængselsstraf hvis reglerne overtrædes, og i et land hvor straffene er ret omfattende og bøderne kan være store - samt hvor lovgivningen har det med at ændre sig på små områder nærmest kontinuerligt, så skal man være 100% gearet til eksport og sætte sig ind i ALT, HELE tiden. Og selv da er man ikke helt sikker.

Dernæst kommer an papirarbejdet og individuel sagsbehandling og sikring af at man ikke afsender én ordre, hvor man skulle afsende en anden (lagerkapacitet m.v. skal være 100% i orden mens varen afventer tilladelser)

Så der er utroligt mange ting der skal falde i hak før det kan lade sig gøre.

Derfor siger langt de fleste butikker nej tak til eksport, fordi de ikke har kapacitet til at holde sig opdaterede - og heller ikke gider det arbejde der ligger i helt manuel kontrol af hver enkelt ordre, i forbindelse med godkendelse af dimsen forud for eksport.
Der er det rarere kun at sende ikke-ITAR-dele direkte til kunden, og så er dén ordre ekspederet - og lade andre om ITAR-dele.


Lykkeligvis har fabrikanten/producenten nogle andre regler de kan følge, og ITAR-dele kan i nogle tilfælde hentes direkte ved producenten/fabrikanten, hvor de så notificerer hvor varen er sendt hen (selvfølgelig indenfor reglerne) men mere på bagkant.
Hvor "retailers"/butikker skal igennem papirarbejdet for hver enkelt bestilling (flere bestillinger til samme person kan ikke slås sammen!).

Har selv købt dele direkte ved Barrett Firearms hvor jeg fik at vide at de efterfølgende ville notificere myndighederne om hvor varerne skulle hen, mere så jeg vidste at det stod registreret. Varerne kunne dog afsendes umiddelbart, idet hverken Danmark eller Grønland var på nogen speciel liste over lande man holder nøje øje med - og varerne havde en karakter som man ikke måtte sende ned i nærheden af "slyngelstater" og sikkert ikke til folk med efternavnet "Bin Laden" eller sådan.
Men varerne var ok til almindeligt brug, såsom sportsskydning eller jagt i forudgodkendte lande.


Folk der VIL have fat i de dele, skal også nok få det - så her er det mere et spørgsmål om at blokere for at alt for store partier ikke ender steder hvor det kan blive rettet imod egne tropper.
Så er der en shop et sted som sælger til benchrest, eller sportsskytter og efterspørgslen på en ITAR-del er der, så vil det typisk også kunne lade sig gøre - for dem der gider papirhelvedet.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Skev
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 273
Tilmeldt: 21. jan 2011, 17:08
Interesser: Våben, Jagt
Geografisk sted: Fuglebjerg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 13 times

Re: Er der nogle her på forummet der har erfaringer med at hente kikkerter hjem fra USA?

Indlæg af Skev » 18. jan 2018, 04:32

Har fået svar fra Swfa outdoor USA.
Ingen problem med export af de kikkerter, så prøver at bestille en 10x42 standart, og ser hvad det er for noget... :smile:

Brugeravatar
LundJensen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 209
Tilmeldt: 13. maj 2013, 10:24
Interesser: WWII - skydning - jagt
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 22 times
Been thanked: 14 times

Re: Er der nogle her på forummet der har erfaringer med at hente kikkerter hjem fra USA?

Indlæg af LundJensen » 18. jan 2018, 09:34

Skev skrev:Har fået svar fra Swfa outdoor USA.
Ingen problem med export af de kikkerter, så prøver at bestille en 10x42 standart, og ser hvad det er for noget... :smile:
Det var også hvad jeg hørte...
Jeg har en 10x42 monteret på min Rem700 og jeg har kun godt at sige indtil videre.
Har ikke skudt over 400m med den endnu men jeg har testet tårnene en del ved at skyde i "firkanter" og må sige at det ser ud til den holder 0.

Klarheden af glas og generel finish er jeg ovenud tilfreds med, til $299 (fik en US kollega til at tage den med hjem) så synes jeg den kikkert er milevidt foran konkurrenter i samme prisklasse..

Skev
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 273
Tilmeldt: 21. jan 2011, 17:08
Interesser: Våben, Jagt
Geografisk sted: Fuglebjerg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 13 times

Re: Er der nogle her på forummet der har erfaringer med at hente kikkerter hjem fra USA?

Indlæg af Skev » 18. jan 2018, 11:18

LundJensen skrev:
Skev skrev:Har fået svar fra Swfa outdoor USA.
Ingen problem med export af de kikkerter, så prøver at bestille en 10x42 standart, og ser hvad det er for noget... :smile:
Det var også hvad jeg hørte...
Jeg har en 10x42 monteret på min Rem700 og jeg har kun godt at sige indtil videre.
Har ikke skudt over 400m med den endnu men jeg har testet tårnene en del ved at skyde i "firkanter" og må sige at det ser ud til den holder 0.

Klarheden af glas og generel finish er jeg ovenud tilfreds med, til $299 (fik en US kollega til at tage den med hjem) så synes jeg den kikkert er milevidt foran konkurrenter i samme prisklasse..
Fedt fedt...
Jeg har sendt en bestilling på en hertil morgen.

Tanken er også at den skal bruges til lang distance skydning...
Der er bare ikke så mange steder at man kan det her på djævleøen, efter hvad jeg kan se... :???:
Men kender en der ejer en grusgrav, så måske man kan få lov til at skyde lidt hos ham... :razz:

Skev
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 273
Tilmeldt: 21. jan 2011, 17:08
Interesser: Våben, Jagt
Geografisk sted: Fuglebjerg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 13 times

Re: Er der nogle her på forummet der har erfaringer med at hente kikkerter hjem fra USA?

Indlæg af Skev » 25. jan 2018, 07:14

Så er der en SWFA SS 10x42 med ringe på vej med ups fra staterne til mig.

Jeg er godt nok spændt på og se den når den kommmer, og hvad slut prisen bliver :oops:

Lever den ikke op til forventningerne, så må den på ryggen af en af 22’erne... :smile:

Skev
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 273
Tilmeldt: 21. jan 2011, 17:08
Interesser: Våben, Jagt
Geografisk sted: Fuglebjerg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 13 times

Re: Er der nogle her på forummet der har erfaringer med at hente kikkerter hjem fra USA?

Indlæg af Skev » 3. feb 2018, 08:10

Modtog min kikkert fra SWFA.com den anden dag.

Forsendelse fra USA med ups gik uden problemer ca 5 arbejdsdage.

Det eneste jeg ikke lige forstår er at jeg umildbart ikke har betalt dansk afgift af den?
Den blev fløjet til Tyskland og kørt op dernede fra.

Pris på kikkert 300$
Kikkert ringe 35$
Total pris med forsendelse blev 420$

Har jeg bare været heldig eller??

Falco Subniger
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 215
Tilmeldt: 29. jun 2014, 09:11
Interesser: Harmonisk træfsikkerhed
Geografisk sted: Østdanmark
Has thanked: 28 times
Been thanked: 32 times

Re: Er der nogle her på forummet der har erfaringer med at hente kikkerter hjem fra USA?

Indlæg af Falco Subniger » 3. feb 2018, 09:49

Skev skrev:Har jeg bare været heldig eller??
Normalt sender UPS en regning for fortoldning efterfølgende.

Skev
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 273
Tilmeldt: 21. jan 2011, 17:08
Interesser: Våben, Jagt
Geografisk sted: Fuglebjerg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 13 times

Re: Er der nogle her på forummet der har erfaringer med at hente kikkerter hjem fra USA?

Indlæg af Skev » 3. feb 2018, 11:19

Okay...

Så kommer den nok i næste uge... :???:

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Er der nogle her på forummet der har erfaringer med at hente kikkerter hjem fra USA?

Indlæg af C-X » 3. feb 2018, 11:34

Stadig en langt bedre service end PestNord, hvor man risikerer at betale og så sender de alligevel ens sager retur!
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Skev
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 273
Tilmeldt: 21. jan 2011, 17:08
Interesser: Våben, Jagt
Geografisk sted: Fuglebjerg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 13 times

Re: Er der nogle her på forummet der har erfaringer med at hente kikkerter hjem fra USA?

Indlæg af Skev » 3. feb 2018, 13:54

Jeg kan ikke forstå at jeg har fået den udleveret inden at der er betalt??

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7707
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: Er der nogle her på forummet der har erfaringer med at hente kikkerter hjem fra USA?

Indlæg af T-REX » 4. feb 2018, 04:34

Skev skrev:Jeg kan ikke forstå at jeg har fået den udleveret inden at der er betalt??
Som skrevet længere oppe.

UPS sender regning for told og moms efterfølgende.

Hvis jeg læser UPS gebyrliste rigtigt, så tager de 2,5% eller minimum Kr. 145, for udlæg for told og moms.
Udlæg for told og/eller afgifter (Opkræves som % af det fakturerede beløb eller mindsteprisen, alt efter hvilket beløb, der er det største.)
- 2.50%/145,00
Der er muligvis også en tilsvarende afgift, for udlæg, hvis man ikke har kredit, hos UPS.
Gebyr ved håndtering af kunder uden kredit (største af følgende beløb: gebyr på % af de udlagte beløb/minimum) - 2.50%/145,00
https://www.ups.com/dk/da/shipping/zone ... ntBlock-16

Så dit fortoldnings/håndteringsgebyr ender nok på kr. 145 eller kr. 290
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Skev
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 273
Tilmeldt: 21. jan 2011, 17:08
Interesser: Våben, Jagt
Geografisk sted: Fuglebjerg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 13 times

Re: Er der nogle her på forummet der har erfaringer med at hente kikkerter hjem fra USA?

Indlæg af Skev » 4. feb 2018, 07:04

Okay, det er jo også til at overskue.

Det er kun varen man betaler afgift af, og ikke den samlede pris med fragt?

Skev
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 273
Tilmeldt: 21. jan 2011, 17:08
Interesser: Våben, Jagt
Geografisk sted: Fuglebjerg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 13 times

Re: Er der nogle her på forummet der har erfaringer med at hente kikkerter hjem fra USA?

Indlæg af Skev » 17. feb 2018, 06:44

Endte med en opkrævning på 955kr fra ups.
Det er ca rundt regnet 40% af beløbet der var snollet for...

Det sjove er at det skulle være betalt 14-2-18, modtog dog først opkrævningen igår d 16-2-18...

Post Nord... :prisoner:

Men ups var flinke, så slipper for ekstra gebyr, og de er godt bekendt med den lange leveringstid pestnord har...

Brno
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 37
Tilmeldt: 13. feb 2014, 12:45
Interesser: Jagt fiskeri
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 125 times
Been thanked: 18 times

Re: Er der nogle her på forummet der har erfaringer med at hente kikkerter hjem fra USA?

Indlæg af Brno » 29. nov 2018, 06:44

Hej. Er der nogen der har en idé om der skal søges tilladelser for at importere en leupold vxr 4-12×50 firedot duplex hjem fra USA.
Eller om man bare kan putte den i kufferten og med i flyveren hjem, hvis man er på de kanter?

Mvh Jakob.

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4981
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Re: Er der nogle her på forummet der har erfaringer med at hente kikkerter hjem fra USA?

Indlæg af Lassescout » 29. nov 2018, 08:59

Brno skrev:
29. nov 2018, 06:44
Hej. Er der nogen der har en idé om der skal søges tilladelser for at importere en leupold vxr 4-12×50 firedot duplex hjem fra USA.
Eller om man bare kan putte den i kufferten og med i flyveren hjem, hvis man er på de kanter?

Mvh Jakob.
Det er en 100 % jagtkikkert. Den ville jeg bare smide i kufferten uden betænkning. Andre ville ikke, men sådan er vi så forskellige. Prøv at læse hele denne tråd, så har du et godt overblik over de forskellige muligheder og risici. Derefter må du simpelthen tage en beslutning, det er op til dig hvor din grænse går.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brno
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 37
Tilmeldt: 13. feb 2014, 12:45
Interesser: Jagt fiskeri
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 125 times
Been thanked: 18 times

Re: Er der nogle her på forummet der har erfaringer med at hente kikkerter hjem fra USA?

Indlæg af Brno » 29. nov 2018, 20:15

Tak for svar. Har læst det hele, men tænkte om der måske var kommet flere/andre regler siden hen. Og var i tvivl om den gik under jagt eller taktisk kikkert. Så jeg siger tak, og tænker over det.

Jakob

Besvar