PICATINNY - Links ... ?

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Besvar
Niller73
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 130
Tilmeldt: 25. feb 2010, 22:20
Interesser: Jagt, vildt og våben
Geografisk sted: Aarhus, syd på.
Has thanked: 126 times
Been thanked: 17 times

PICATINNY - Links ... ?

Indlæg af Niller73 » 6. feb 2017, 18:24

PICATINNY rail til REMINGTON 700 30.06 LH ?
Hvor får jeg fat i sådan en?

Vh. Niller73
"Barren for panik, angst og almindelig sund fornuft er for lav."

Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is
Indlæg: 2017
Tilmeldt: 26. mar 2008, 22:07
Interesser: Ildvåben og ildvand
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 350 times
Been thanked: 653 times

Re: PICATINNY - Links ... ?

Indlæg af Oscar123 » 6. feb 2017, 19:19

Hvis du prøver at søge på nettet får du masser af hits. Mange af dem er fra USA og det kan give lidt problemer, idet mange amerikanske våbenhandlere ikke tør tage udfordringen med eksport ud af USA. Konkret giver det sig udtryk i, at mange ikke modtager udenlandske kreditkort.

Men nogle gør dog – f.eks. Brownells. De har et større udvalg i LH rails til Remington 700. Se f.eks. dette link: http://www.brownells.com/parts/Remingto ... tinny+Rail

Eller kunne du kontakte min foretrukne leverandør på det nordamerikanske kontinent – nemlig Near Mfg i Canada: http://www.nearmfg.com/ . Og der er der ingen problemer med at sende ud af landet. Richard Near er håndværker af den game skole og han har ikke ændret sin hjemmeside længe – så den kan være lidt svær at finde rundt i. Men du kunne evt. skrive en mail til ham og spørge om han kan levere (hans mailadresse står på hjemmesiden). Jeg har selv købt en Picatinny rail til min Remington LTR samt tre forskellige Alphamounts til forskellige kikkerter af ham – og jeg er endnu ikke blevet skuffet over Richard Near’s kvalitet eller service.

Husk at gøre dig klart om railen skal have hældning - og i givet fald hvor meget. Ønsker du at skyde på meget lange hold (600m +) skal du overveje en hældning omkring 40 MOA. Men ellers vil ca. 20 MOA være en udmærket all round hældning "til det meste".

:razz:
Oscar123
On scene - but unseen

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11093
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: PICATINNY - Links ... ?

Indlæg af C-X » 6. feb 2017, 19:25

V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Niller73
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 130
Tilmeldt: 25. feb 2010, 22:20
Interesser: Jagt, vildt og våben
Geografisk sted: Aarhus, syd på.
Has thanked: 126 times
Been thanked: 17 times

Re: PICATINNY - Links ... ?

Indlæg af Niller73 » 6. feb 2017, 22:58

Oscar123 skrev:Hvis du prøver at søge på nettet får du masser af hits. Mange af dem er fra USA og det kan give lidt problemer, idet mange amerikanske våbenhandlere ikke tør tage udfordringen med eksport ud af USA. Konkret giver det sig udtryk i, at mange ikke modtager udenlandske kreditkort.

Men nogle gør dog – f.eks. Brownells. De har et større udvalg i LH rails til Remington 700. Se f.eks. dette link: http://www.brownells.com/parts/Remingto ... tinny+Rail

Eller kunne du kontakte min foretrukne leverandør på det nordamerikanske kontinent – nemlig Near Mfg i Canada: http://www.nearmfg.com/ . Og der er der ingen problemer med at sende ud af landet. Richard Near er håndværker af den game skole og han har ikke ændret sin hjemmeside længe – så den kan være lidt svær at finde rundt i. Men du kunne evt. skrive en mail til ham og spørge om han kan levere (hans mailadresse står på hjemmesiden). Jeg har selv købt en Picatinny rail til min Remington LTR samt tre forskellige Alphamounts til forskellige kikkerter af ham – og jeg er endnu ikke blevet skuffet over Richard Near’s kvalitet eller service.

Husk at gøre dig klart om railen skal have hældning - og i givet fald hvor meget. Ønsker du at skyde på meget lange hold (600m +) skal du overveje en hældning omkring 40 MOA. Men ellers vil ca. 20 MOA være en udmærket all round hældning "til det meste".

:razz:
Oscar123
Tak for et godt, sagligt og fyldestgørende svar. Jeg kigger på det. :thumbup:
ps. jeg ønsker dog ikke at skyde på 600m+ men bare muligheden for at kunne skifte lidt rundt på kikkerterne.
Så er der en picatinny rail det rigtige valg, ikke?
"Barren for panik, angst og almindelig sund fornuft er for lav."

M1D
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 139
Tilmeldt: 6. mar 2010, 19:20
Interesser: Finskytte(våben, tilbehør)
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 42 times
Been thanked: 11 times

Re: PICATINNY - Links ... ?

Indlæg af M1D » 9. feb 2017, 19:24

Har tidligere brugt Badger Ordnance (med og uden tilt)

Rigtig god kvalitet og bruges også af USMC i deres precision weapons shop.

Har også kun hørt godt om Near.

Slettet bruger

Re: PICATINNY - Links ... ?

Indlæg af Slettet bruger » 9. feb 2017, 23:04

Der er altså ingen grund til at gå over åen efter vand.
Hgfirearms.dk har lige nøjagtig det du søger, med eller uden tilt og i en kvalitet det nemt kan være med både de amerikanske og Canadiske.
Og så er det dansk og du har den sikkert en dag eller to efter du har ordret på nettet.

Besvar