Gode råd er modtaget m.h.t. billigt robust fodtøj.

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Besvar
Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Gode råd er modtaget m.h.t. billigt robust fodtøj.

Indlæg af Kleth » 14. nov 2016, 09:18

Jeg er havnet i et vaccum mht fodtøj, det er kun mine Meindl Perfect, et par Salamander indesko og mine Muckboots der er i fuld operational tilstand.
Mine Meindl Boston der er >10 år gamle er ved at tabe sålerne, mine 1½år gamle Keen er slidt ned og er ved at table den ene sål og mine nye Keen har sprunget en strop og er derfor reklameret, hvad der er varslet til at tage et par uger :impatient:

Jeg har desperat brug for billigt men robust fodtøj i kategorien vinterstøvler og udesko, hvad skal jeg kigge efter?
Jeg har set på noget Timberland og Merrel, men har ingen erfaringer med de mærker.

Mit fodtøj lever et meget hårdt liv, jeg har været ude for at fodtøj tabler sålerne efter 3mdrs brug og det meste fodtøj har jeg slidt ned indvendigt og/eller udvendigt efter omkring ½år brug.
Senest rettet af Kleth 15. nov 2016, 21:59, rettet i alt 2 gange.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11093
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Gode råd søges m.h.t. billigt robust fodtøj.

Indlæg af C-X » 14. nov 2016, 09:26

Hånden på hjertet; passer du på dit fodtøj, mht rens og pleje?
Fair nok, hvis man prioriterer sin tid og sit arbejde anderledes!

Nogle gange er billigst den dyreste løsning. Jeg selv kan ikke finde benklæder billigere end Fjällräven, da de simpelthen overlever 3-4 par andre bukser.
Meindl støvler er dyre, men de holder, hvis de får pleje.

Fødder er blevet et sted jeg meget nødig vil gå på kompromis. Shit det gør ondt, at få opereret tæer....
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Gode råd søges m.h.t. billigt robust fodtøj.

Indlæg af Kleth » 14. nov 2016, 10:10

C-X skrev:Hånden på hjertet; passer du på dit fodtøj, mht rens og pleje?
Fair nok, hvis man prioriterer sin tid og sit arbejde anderledes!

Nogle gange er billigst den dyreste løsning. Jeg selv kan ikke finde benklæder billigere end Fjällräven, da de simpelthen overlever 3-4 par andre bukser.
Meindl støvler er dyre, men de holder, hvis de får pleje.

Fødder er blevet et sted jeg meget nødig vil gå på kompromis. Shit det gør ondt, at få opereret tæer....
Jup, jeg vedligeholder mine fødder og fodtøj - Og jeg går også i Fjälläven bukser - G1000 rules :numberone:
Men jeg gider ikke betale 2000kr for et par fancy high-tech støvler, som jeg kun skal gå omkring 8km i per dag.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Centurion
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 685
Tilmeldt: 30. mar 2008, 15:55
Interesser: Jagt & fiskeri
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 147 times
Been thanked: 85 times

Re: Gode råd søges m.h.t. billigt robust fodtøj.

Indlæg af Centurion » 14. nov 2016, 15:14

Hvis du virkelig mener billigt og robust arbejdsfodtøj, og ikke noget med fancy vandre/jagtstøvler, så prøv at se på Brynje's webside.
"In case of panic: don't panic"

Brugeravatar
Joker
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 521
Tilmeldt: 14. aug 2008, 20:13
Interesser: Luftgevær - jagt
Geografisk sted: Sydfyn
Has thanked: 60 times
Been thanked: 101 times

Re: Gode råd søges m.h.t. billigt robust fodtøj.

Indlæg af Joker » 14. nov 2016, 18:25

Nu ved jeg jo ikke hvad "Billigt" er, men et par Blundstone kunne være et godt bud.

https://billig-arbejdstoj.dk/blundstone ... d?c=321708

Jeg bruger dem på arbejde, går på en god dag 10 - 15 km både ude og inde, efterår, vinter og forår, jeg syntes de er gode og stærke, har haft mine et års tid, og de er ikke færdige endnu, jeg plejer ellers godt at kunne skille et par sko af :oops:
De kan evt. "tunes" med et par gode såler.

Jacob

Brugeravatar
Niisa
This member is
This member is
Indlæg: 424
Tilmeldt: 15. okt 2012, 16:28
Interesser: riffeljagt
Geografisk sted: københavn
Has thanked: 131 times
Been thanked: 64 times

Re: Gode råd søges m.h.t. billigt robust fodtøj.

Indlæg af Niisa » 14. nov 2016, 19:34

jeg tilslutter mig buddet om bluntstone støvlerne jeg har dem der hedder 585, de har stort set ikke været af mine fødder i et år. :hmm: :biggrin:
Mvh. Niisa.
S&L m97dl 6,5x55/9,3x62 - Diavari z 2,5-10x48mc - Varipoint V 1,1-4x24T
Kongsberg 393 6,5x55 - Nikon prostaff 2-7x32
Toz 78 22lr - Nikon efr 3-9x40ao
beretta 686 12/70
Husqvarna M20 1936 12/70

Dams
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 256
Tilmeldt: 14. nov 2013, 12:50
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Salling land
Has thanked: 16 times
Been thanked: 21 times

Re: Gode råd søges m.h.t. billigt robust fodtøj.

Indlæg af Dams » 14. nov 2016, 19:47

Hvad str. Bruger du..... har et par 1,5 år gl Viking Hunter High, som er som "ny" men ikke kan holde til at gå i pga stivhed i sålen som i Meindl. Det er str. 42 og er "billigt" til salg
Tikka T3 lite cal 308, Schmidt & Bender Zenith 2,5-10x56, Hausken dæmper , Boryx Skæfte modificering.
Krico cal. 22 LR, 1/2 auto.Vortex Crossfire II, 4-12x50 AO, Sonic 22 dæmper
Pard 007 til nattesjov

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Gode råd søges m.h.t. billigt robust fodtøj.

Indlæg af Kleth » 14. nov 2016, 20:40

Dams skrev:Hvad str. Bruger du..... har et par 1,5 år gl Viking Hunter High, som er som "ny" men ikke kan holde til at gå i pga stivhed i sålen som i Meindl. Det er str. 42 og er "billigt" til salg
Jeg er i EU str 45 "x-bred" eller 46 :smile: men tak for tilbudet.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7568
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 909 times

Re: Gode råd søges m.h.t. billigt robust fodtøj.

Indlæg af Raptor357 » 14. nov 2016, 21:40

Jeg har nogle abu garcia støvler der kostede en slik i netto, dem har jeg på 3 år nu, de er næstem som nye. I en anden kaliber har jeg nogle canadiske kodiak støvler. Med sikkerheds indlæg. De kostede pænt men er segengæld umulige at have på fordi at de er så stive.
Men kig i netto, fakta og lidl. Nogle gange er der en ok kvalitet at finde i mellem deres "skrald"
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Gode modtaget m.h.t. billigt robust fodtøj.

Indlæg af Kleth » 15. nov 2016, 07:17

Tak til alle, valget faldt på "BRYNJE Supporter S3 HRO" :smile:
- Jeg og friuen havde været rundt i alle lokalbutikkerne; Kvickly, Føtex og Netto uden at finde noget i min størrelse :???:
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Wildlife
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1538
Tilmeldt: 30. sep 2010, 19:09
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 393 times
Been thanked: 333 times

Re: Gode råd er modtaget m.h.t. billigt robust fodtøj.

Indlæg af Wildlife » 17. nov 2016, 08:36

Haglöfs, Columbia og Lowa laver nogle meget lækre dagligsdags outdoor sko med goretex.

Jeg har nok slidt fem par Haglöfs GT sko op og et par Columbia undervejs de sidste 15 år, lige nu går jeg primært i et par blå Lowa Mens Innox GTX :)
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11093
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Gode råd er modtaget m.h.t. billigt robust fodtøj.

Indlæg af C-X » 17. nov 2016, 08:51

Haglöfs Jaunt GT, de faldt helt fra hinanden, inden sålerne overhovedet var slidt halvvejs. Det mærke køber jeg aldrig igen fodtøj fra. Desværre havde de stået lidt længe på hylden og havde været skånet det første års tid, så garantien var udløbet.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Wildlife
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1538
Tilmeldt: 30. sep 2010, 19:09
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 393 times
Been thanked: 333 times

Re: Gode råd er modtaget m.h.t. billigt robust fodtøj.

Indlæg af Wildlife » 17. nov 2016, 08:59

C-X skrev:Haglöfs Jaunt GT, de faldt helt fra hinanden, inden sålerne overhovedet var slidt halvvejs. Det mærke køber jeg aldrig igen fodtøj fra. Desværre havde de stået lidt længe på hylden og havde været skånet det første års tid, så garantien var udløbet.
Det er da godt nok utroligt, jeg har aldrig haft nogen der er gået i stykker, men sålen er da slidt op på dem og jeg har måttet skifte et par snørrebånd undervejs. Det har været CRAG GT modellerne jeg har haft og har et enkelt par af endnu, som nu er "opgraderet" til "gå i haven sko" :)
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11093
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Gode råd er modtaget m.h.t. billigt robust fodtøj.

Indlæg af C-X » 17. nov 2016, 09:11

Det her var både stoffet og limningerne der faldt fra hinanden. Jeg mishandlede dem ikke engang. Det må jeg tilstå, at jeg gjorde med nogle LaCrosse, men de holdt dæleme til meget og blev først kasseret, da sålen var glat.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Gode råd er modtaget m.h.t. billigt robust fodtøj.

Indlæg af Kleth » 17. nov 2016, 09:19

Jeg har haft en hel del Haglöf sko og ingen af dem har overlevet mere end 6mdr, dvs ca. april-september, før enten inderskoen eller sålen var slidt op :impatient:
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Sixpence
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 216
Tilmeldt: 27. sep 2010, 09:23
Interesser: Jagt, skydning og forsvar
Geografisk sted: Vesthimmerland, den nordvestlige del
Has thanked: 2 times
Been thanked: 22 times

Re: Gode råd er modtaget m.h.t. billigt robust fodtøj.

Indlæg af Sixpence » 17. nov 2016, 09:20

Hvis det virkelig skal holde, så bruger jeg mine LeBock Jolly støvler fra forsvaret. De holder og er fantastiske at have på i lang tid. Og hvad bedre er, så har jeg aldrig set et par der faldt fra hinanden. De ligger dog i den dyre ende hvis man skal erhverve et par civilt.
Learning by fucking up - Sergent From

I´m just in it for the hat

T. Stensby & Co. 12/70
Tikka T3 Lite 308.
Samt en lille ny CZ

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11093
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Gode råd er modtaget m.h.t. billigt robust fodtøj.

Indlæg af C-X » 17. nov 2016, 09:28

Sixpence skrev:Hvis det virkelig skal holde, så bruger jeg mine LeBock Jolly støvler fra forsvaret. De holder og er fantastiske at have på i lang tid. Og hvad bedre er, så har jeg aldrig set et par der faldt fra hinanden. De ligger dog i den dyre ende hvis man skal erhverve et par civilt.
Civilt køber man dem "brugt" (nye), fra en der har fået dem udleveret. De er tit på bl.a. DBA, sammen med f.eks. Meindl Desert FOX (fin sommer og tørtvejrs støvle).
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Besvar