Zeiss Diavari V 2,5-10x50 T* til halv pris!

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Besvar
Sørenn
Newbie
Newbie
Indlæg: 2
Tilmeldt: 19. maj 2016, 17:54
Interesser: Jagt, riffel- og haglskydning,
Geografisk sted: Midt- og Vestjylland
Has thanked: 2 times

Zeiss Diavari V 2,5-10x50 T* til halv pris!

Indlæg af Sørenn » 7. aug 2016, 07:58

Hej.

En større midtjysk jagtbutik sælger ovenstående kikkert til halv pris. 7500,- frem for normalpris hos forskellige forhandlere på 15-17000,-

Er der nogle optiknørder der kender til denne Zeiss Diavari V 2,5-10x50 T* med belyst sigte 44?

Mig bekendt er det en 3-4 år gammel model, hvilket også må være en del af årsagen til den gode pris. Selvfølgelig er det et nyt og ubrugt optik der sælges.

Mit spørgsmål er så, om det er tosset at investere penge i et optik, som allerede har nogle år på bagen? eller om kvaliteten hos Zeiss er så høj, at det er ligegyldigt, at det ikke lige er den nyeste model - og selvfølgelig med prisen taget i betragtning.

Jeg bruger i øjeblikket et Hawke Endurance 2,5-10x56 med lys. Det fungerer fint og jeg kan nemt leve med det. Men det er dog en helt anden klasse både pris- og kvalitetsmæssigt.

Mvh Søren

Brugeravatar
Kloster
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 624
Tilmeldt: 6. jul 2008, 17:23
Interesser: skydning og jagt
Geografisk sted: Holstebro.
Has thanked: 185 times
Been thanked: 44 times

Re: Zeiss Diavari V 2,5-10x50 T* til halv pris!

Indlæg af Kloster » 7. aug 2016, 10:47

Jeg har sådan en kikkert, bare lidt ældre og uden lys, men det er virkeligt kram! Jeg havde købt den uden at blinke hvis jeg stod og skulle have nyt optik.
Kloster.

Sørenn
Newbie
Newbie
Indlæg: 2
Tilmeldt: 19. maj 2016, 17:54
Interesser: Jagt, riffel- og haglskydning,
Geografisk sted: Midt- og Vestjylland
Has thanked: 2 times

Re: Zeiss Diavari V 2,5-10x50 T* til halv pris!

Indlæg af Sørenn » 7. aug 2016, 14:39

Hvis jeg ikke tager fejl, så er det den her kikkert jeg omtaler:

http://www.huntinglife.net/webshop/66-s ... 30mm-roer/

Brugeravatar
Kloster
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 624
Tilmeldt: 6. jul 2008, 17:23
Interesser: skydning og jagt
Geografisk sted: Holstebro.
Has thanked: 185 times
Been thanked: 44 times

Re: Zeiss Diavari V 2,5-10x50 T* til halv pris!

Indlæg af Kloster » 7. aug 2016, 15:40

Min hedder victory diavari 2,5-10 50. Så går ud fra det er den samme uden lys. Det var jo før hen deres topklasse.
Kloster.

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4998
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 497 times
Been thanked: 1150 times

Re: Zeiss Diavari V 2,5-10x50 T* til halv pris!

Indlæg af Lassescout » 7. aug 2016, 18:17

Køb. køb. Det er en super pris for optik som kan klare al dansk jagt og en hel del udenlandsk.

Nu hvor de store mærker har optik med 6 og 8 x zoom er der nok ikke grundlag for at tage fuld pris for denneher mere, så det er efter min mening et reelt godt tilbud.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2032
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 338 times

Re: Zeiss Diavari V 2,5-10x50 T* til halv pris!

Indlæg af Tangloppen » 7. aug 2016, 20:23

Bah, købte ur igår, havde det været idag var Zeiss'en kommet i kurven istedet... :impatient:
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

KKA
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 22. mar 2011, 20:16
Interesser: støverjagt
Geografisk sted: jylland
Has thanked: 158 times
Been thanked: 228 times

Re: Zeiss Diavari V 2,5-10x50 T* til halv pris!

Indlæg af KKA » 8. aug 2016, 07:53

Udbudte sigtekikkert er efter min opfattelse et godt køb; men du skal nok skynde dig, for iflg sælgers annonce i "JÆGER", er der et begrænset antal. Held og lykke med forehavendet!
Mvh kka

Brugeravatar
SHR 30.06
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 819
Tilmeldt: 9. maj 2007, 14:34
Interesser: Jagt, Jagt og jagt.....
Geografisk sted: Midtjyske Højderyg
Has thanked: 21 times
Been thanked: 60 times

Re: Zeiss Diavari V 2,5-10x50 T* til halv pris!

Indlæg af SHR 30.06 » 8. aug 2016, 07:54

Sørenn skrev:Hej.

Er der nogle optiknørder der kender til denne Zeiss Diavari V 2,5-10x50 T* med belyst sigte 44?

Mig bekendt er det en 3-4 år gammel model, hvilket også må være en del af årsagen til den gode pris. Selvfølgelig er det et nyt og ubrugt optik der sælges.

Mit spørgsmål er så, om det er tosset at investere penge i et optik, som allerede har nogle år på bagen? eller om kvaliteten hos Zeiss er så høj, at det er ligegyldigt, at det ikke lige er den nyeste model - og selvfølgelig med prisen taget i betragtning.
Hej Søren,

Den kikkert du nævner her er en ca 12 år gammel model. På det tidspunkt lavede Zeiss to ”top-kikkerter”. En Victory Diavari og en Victory Varipoint. De blev erstattet af en Victory HT i 2010-2011 stykker. Du vil få en fantastisk kikkert til prisen men der er et par ting du skal have med i overvejelserne:
- En Diavari har sigte i First Focal Plan (FFP). Det betyder at sigtet forstørrer med når du øger forstørrelsen. Det er en smagssag om man vil have det eller ej. Jeg har tidligere foragtet det, men er blevet omvendt efter at have købt en gammel S&B med medforstørrende sigte.
- På de ældre Diavari modeller med lys var lyset så svagt at det kun kunne ses om natten. Det kunne derfor ikke bruges på drivjagt. – Undersøg om det er sådan en model og gør op med dig selv om det er en vigtig egenskab for dig.
Men ellers er det en super kikkert der sagtens kan bruges efter solnedgang. Jeg ville ikke betænke på mig på at købe den, hvis den er ny! Go for it :razz:
Og på trods af hvad jeg skriver ovenfor så vil du opleve en helt anden verden hvis du er vant til en Hawke :mrgreen:
Hvorfor nøjes med tysk teknik når der kan stå finsk finmekanik i skabet?

Sako 75 30.06
Sako vixen 223

Besvar