Tip til billig Zeiss Conquest

Her kan du stille spørgsmål eller give gode råd om kikkerter, sigtemidler, Kamera & andet hardware.
Besvar
Brugeravatar
Great Dane
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2288
Tilmeldt: 27. mar 2004, 08:28
Interesser: Skydejern generelt
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 274 times

Tip til billig Zeiss Conquest

Indlæg af Great Dane » 23. jul 2016, 09:31

Jeg undskylder på forhånd hvis jeg overtræder nogen retningslinjer, og jeg har heller ingen aktier i firmaet.

Jeg faldt over en tilfældig Facebook reklame med en Zeiss Conquest 3-15x42 kikkert, jeg har længe været på jagt efter en kikkert i den diameter, og da de reklamerede med 60% rabat, så kikkede jeg lige :shock: den har en normal pris omkring de 10.000 herhjemme, og en smule mindre i USA. Jeg gav 4000 kr :rock:

Kig på xxl.dk det er et norsk firma med en ny dansk afdeling, og jeg er imponeret over ekspeditionstiden, 2 dage, så havde jeg kikkerten i hånden, ingen fragtpris, og en mail om pengene retur hvis jeg var utilfreds inden for 365 dage...uden betingelser :shock: (det sidste har jeg ikke afprøvet)

Kikkerten skal på min Mauser 66 pibe i 5,6x57, det bliver så fedt at bruge den riffel til jagt med den kikkert på ryggen. Jeg tænker bukkejagten, måske en bæver eller topfugl eller skal man flotte sig med en gemse i Østrigs land :biggrin:
Mvh Great Dane

CFR
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 116
Tilmeldt: 18. aug 2011, 09:06
Interesser: Jagt, skydning, genladning
Geografisk sted: Vestfyn
Has thanked: 58 times
Been thanked: 44 times

Re: tip til billig Zeiss Conquest

Indlæg af CFR » 23. jul 2016, 12:40

Er den med BT som afbilledet?

Hvordan vurderer du kvaliteten ifht andre kikkerter f.eks. Leupold VX-3?

Mvh

Christian

Brugeravatar
Great Dane
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2288
Tilmeldt: 27. mar 2004, 08:28
Interesser: Skydejern generelt
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 274 times

Re: tip til billig Zeiss Conquest

Indlæg af Great Dane » 23. jul 2016, 13:23

Nej, den snyder med billedet faktisk, ingen bt. Facebook reklamen jeg klikkede videre fra var med det rigtige billede. Det er først nu jeg lægger mærke til det :oops:

Kikkerten er vel ca i samme klasse som en VXIII, men der tror jeg egentlig vi er ude i religionsspørgsmål. Jeg har primært kigget efter Zeiss og Swarovski til min Mauser 66, da det virker lidt for abstrakt med sådan en riffel, einhackmontage og så en amerikaner på ryggen :alcohol:
Mvh Great Dane

CFR
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 116
Tilmeldt: 18. aug 2011, 09:06
Interesser: Jagt, skydning, genladning
Geografisk sted: Vestfyn
Has thanked: 58 times
Been thanked: 44 times

Re: tip til billig Zeiss Conquest

Indlæg af CFR » 23. jul 2016, 13:35

Hmm, det er lidt mærkeligt, for modellen hedder også ASV+ når man bestiller den...... :blink:

Jeg har lige skrevet til dem, så må vi se.

Christian

Brugeravatar
FrederikR
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 183
Tilmeldt: 6. jan 2007, 10:24
Interesser: IPSC og hagljagt
Geografisk sted: Kolding
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Re: tip til billig Zeiss Conquest

Indlæg af FrederikR » 23. jul 2016, 15:30

Tja, bliver da også lidt nysgerrig. Har lige bestilt en, og håber da ikke den kommer med alm. jagttårn.
Mvh
Frederik

Brugeravatar
PeptoBizmo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2010
Tilmeldt: 8. apr 2004, 14:51
Geografisk sted: Midtjylland.
Has thanked: 42 times
Been thanked: 183 times
Kontakt:

Re: tip til billig Zeiss Conquest

Indlæg af PeptoBizmo » 23. jul 2016, 16:08

FrederikR skrev:Tja, bliver da også lidt nysgerrig. Har lige bestilt en, og håber da ikke den kommer med alm. jagttårn.
Tjek eventuelt denne tråd:
http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f ... &start=160

Det ser ud til de har solgt den med ASV, selvom modellen kun findes med almindelige låsbare tårne, men XXL har trods alt givet en rimelig rabat eller pengene tilbage med det samme :smile:
At forsøge, er første betingelse for at lykkes.

Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2228
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 462 times
Been thanked: 352 times

Re: Tip til billig Zeiss Conquest

Indlæg af Kenned » 23. jul 2016, 20:28

Jeg har det meget blandet med XXL. På den ene side så har de nogle varer til priser der ikke kan findes lige så lave andre steder, men på den anden side så er det lidt af et fuskerfirma. Som fx den med ASV, hvor de i stedet for at tage varen retur burde levere varen med ASV, og så tage tabet selv. Sådan er vores lovgivning jo.

Andet eksempel:

Jeg købte nogle Devold breese underbukser i merinould til kæresten til en RIGTIG god pris på 129,-/stk. Mindre end en uge efter reklamerer de med at der i weekenden er 20% på alt tøj og sko. FEDT tænker jeg, for jeg skulle have flere af de underbukser til kæresten. Det viste sig så bare at prisen i lige nøjagtig den weekend var sat op til 229,- for den samme vare, og mandag var de så sat ned til 129,- igen :puke: . Det betyder så at dem der har købt varen i weekenden og fået "20% rabat" reelt har betalt mere for varen end den koster til hverdag. De reklamerer ikke med før-priser, men jeg tvivler på at den fidus er lovlig - den er i hvert fald med 100% sikkerhed på den forkerte side af en rimelig behandling af kunderne.

Hvis I skal købe dyre ting, så tjek også deres XXL.SE butik, for dér er det ofte billigere. I kan dog nok ikke handle dér selv uden at få én i Sverige til at bestille det for jer.

Hilsen Kenneth Jensen - en forsigtig XXL kunde
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

Brugeravatar
FrederikR
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 183
Tilmeldt: 6. jan 2007, 10:24
Interesser: IPSC og hagljagt
Geografisk sted: Kolding
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Re: Tip til billig Zeiss Conquest

Indlæg af FrederikR » 28. jul 2016, 18:47

Min kikkert var også den forkerte, ingen ASV+.

Jeg kontaktede XXL, og de tilbød mig pengene retur. Som jeg har forstået det, blev kunderne i Sverige tilbudt en rabat eller opgradering til x50... men ikke i DK desværre.

De fik den retur.
Mvh
Frederik

Besvar